Reklama

Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności

A A A

Dodano: 23-10-2018

Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności

Inwestycje na kwotę 6 mld euro, 1200 nowych miejsc pracy już w chwili uruchomienia produkcji modelu Taycan, ciągły rozwój koncepcji Porsche Production 4.0 oraz bezprecedensowa kampania szkoleniowa w całej firmie: zdecydowane zaangażowanie w elektromobilność sprawia, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen przechodzi proces wielkiej przemiany – i po raz kolejny potwierdza swoje zdolności do zabezpieczania własnej przyszłości. 

Przewidujemy, że ponad 50 procent modeli Porsche dostarczanych od 2025 r. będą stanowić samochody zelektryfikowane” – mówi Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche ds. finansów oraz IT. Będzie wymagać to znaczących inwestycji w obszarach takich jak rozwój i produkcja, a także prowadzenia szkoleń pracowników. Mimo to docelowa marża zysku na poziomie przynajmniej 15% pozostaje bez zmian. „Poza wydajnymi procesami do naszego sukcesu ekonomicznego w coraz większym stopniu powinny przyczyniać się przychody z cyfrowych produktów i usług” – dodaje Meschke. 

Jednym z przykładów efektywnego podejścia są zakłady produkcji i montażu nowego modelu Taycan. Powstają one właśnie jako „fabryka w fabryce” na terenie głównej wytwórni w Zuffenhausen. Projekt ten wskazuje na odejście Porsche od koncepcji tradycyjnej linii montażowej. Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i logistykę, wyjaśnia: „Wykorzystując elastyczną linię produkcyjną, Porsche zostanie pierwszym producentem pojazdów, który zastosuje zautomatyzowane systemy transportowe w ciągłym procesie seryjnej produkcji”. Pozwoli to producentowi sportowych aut połączyć zalety tradycyjnych zasad ciągłej produkcji z elastycznością uniwersalnego montażu. Przy okazji umożliwi zwiększenie liczby cykli roboczych wykonywanych w tej samej przestrzeni. Realizując koncepcję „inteligentnie, zielono, efektywnie”, Porsche kontynuuje również dążenie do produkcji przyjaznej pod względem wykorzystania zasobów. Proces wytwarzania modelu Taycan jest neutralny pod względem emisji CO2, a celem na przyszłość jest stworzenie fabryki o całkowicie zerowym wpływie na środowisko.

Reklama

Wdrożenie modelu Taycan wygeneruje w Zuffenhausen 1200 miejsc pracy. „Taycan jest jednym z największych »twórców« miejsc pracy w historii Porsche” – podkreśla Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za sprawy kadrowe i społeczne. Nie wszyscy z nowo zatrudnionych pracowników zostaną wydelegowani do produkcji nowego samochodu – niektórzy będą pracować przy budowie dwudrzwiowych aut sportowych. W przypadku modelu Taycan celem Porsche jest stworzenie zespołu, który w zdrowy sposób łączy siły techników doświadczonych przy produkcji samochodów sportowych oraz nowych pracowników. W ramach projektu odbędą się prowadzone na szeroką skalę szkolenia, organizowane w specjalnej hali produkcyjnej, zbudowanej na terenie centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Cyfrowa platforma edukacyjna obejmuje ponad 1400 jednostek szkoleniowych poświęconych zagadnieniom związanym z cyfrową transformacją i umożliwia użytkownikom samodzielne studiowanie, dopasowane do ich potrzeb. Zostanie ona udostępniona wszystkim pracownikom, towarzyszącym Porsche w podróży do ery elektryczności i cyfryzacji.



Bliskie powiązania pomiędzy sportem motorowym i produkcją seryjną podkreślają, jak ważne jest dzielenie się wiedzą. Podobnie jak Porsche 919 Hybrid, które ma na koncie liczne zwycięstwa w Le Mans, Taycan będzie korzystać z innowacyjnej techniki 800 V. W przypadku 919 było to jedno z najważniejszych rozwiązań, ponieważ poziom napięcia wyznacza kurs dla całego elektrycznego zespołu napędowego: od akumulatora przez rozplanowanie elektroniki i silników elektrycznych aż po wydajność procesu ładowania. Dzięki pionierskiemu podejściu i opracowaniu specjalnych komponentów, odpowiednich dla napięcia 800 V, Porsche przesunęło granice tego, co technicznie wykonalne – dotyczy to również chłodzonego cieczą akumulatora litowo-jonowego. Prowadząc zaciętą rywalizację na torach wyścigowych, producent kontynuuje rozwój swoich rozwiązań technicznych. Obecnie marka uzyskała gęstość mocy, jakiej dotąd nie znano. W przypadku Taycan oznacza to, że 800-woltowa architektura pozwala doładować litowo-jonowy akumulator energią wystarczającą do pokonania 100 km w zaledwie 4 minuty (cykl NEDC). A gdy Porsche wejdzie do Formuły E, w sezonie 2019/2020, ten transfer wiedzy i doświadczenia osiągnie kolejny zupełnie nowy poziom.

Szybkie ładowanie wymaga wydajnych systemów ładowania. Właśnie dlatego Porsche E-Performance uwzględnia wszystkie aspekty infrastruktury i obejmuje rozwiązania zarówno dla domu, jak i te przydatne w drodze. Porsche Mobile Charger Connect o mocy 22 kW to szybki i wygodny sposób ładowania modelu Taycan nocą, w domowym garażu. Samochód może być również ładowany indukcyjnie. W ramach spółki joint venture Ionity – w skład której wchodzą również firmy BMW, Daimler i Ford – Porsche do końca 2019 r. zbuduje w Europie 400 stacji ładowania wysokiej mocy (350 kW na jeden punkt ładowania). W USA inicjatywa Grupy VW o nazwie „Electrify America” zakłada stworzenie w 2019 r. infrastruktury do ładowania (moc do 350 kW) na 300 stacjach autostradowych. Ponadto w fazie przygotowań do premiery modelu Taycan firma Porsche planuje uruchomienie na 20 rynkach ponad 2000 punktów ładowania AC w miejscach takich jak hotele. Klienci będą mogli uzyskać dostęp do sieci ładowania producenta za pośrednictwem specjalnej usługi ładowania. To ogólnoeuropejskie rozwiązanie, zapewniające dostęp do ogromnej liczby stacji zarządzanych przez różnych dostawców. Klient nie będzie musiał dbać o osobne rozliczanie poszczególnych płatności – zadba o to Porsche.

KOMENTARZE

Nowe Porsche Studio otwarte w Mediolanie

Firma Porsche wspólnie ze swoją filią Porsche Design oferuje klientom...

Porsche ponownie dostarczyło więcej pojazdów w pierwszej połowie roku

Pozytywny trend był kontynuowany: dzięki 130,598 pojazdom dostarczonym na całym świecie w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku, Porsche AG przekroczyło...

Marcin Gortat za kierownicą hybrydowego Porsche Panamera Sport Turismo

Marcin Gortat, jedyny polski koszykarz w NBA, przed rozpoczęciem kolejnego sezonu odwiedził ojczyznę i odebrał swój nowy samochód. Do podróży po kraju...

zobacz więcej
Reklama

Twój nowy salon Citroëna w Kraczkowej k. Rzeszowa

Do Kraczkowej k. Rzeszowa dumnie powraca 100-letnia...

Pięć cech dobrego kierowcy. Sprawdź, czy je posiadasz

Badania przeprowadzone przez psychologów...

Mazda dodaje sterowanie smartfonem do MZD Connect

Mazda oferuje opcjonalną aktualizację sterowania smartfonem...

Renault Trafic dołącza do klubu Kamila Stocha

Renault Polska użyczy dwa samochody Renault TraficPassenger Pack Clim 3,0t z silnikiem Energy 1.6 dCi 145 do dyspozycji klubu sportowego Kamila Stocha Eve-nement Zakopane. Sportowa inicjatywa rozpoczęta cztery...

Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności

Inwestycje na kwotę 6 mld euro, 1200 nowych miejsc pracy już w chwili uruchomienia produkcji modelu Taycan, ciągły rozwój...

Volkswagen cyfryzuje sprzedaż - nowa era zakupu samochodów już od 2020 roku

Volkswagen rozwija sieć sprzedaży i dopasowuje ją do wizji przyszłości. Marka wraz ze swoimi dealerami zamierza całkowicie zmodyfikować model...

Reklama

Opony zimowe - mega promocja!

Zimą na letnich oponach daleko nie zajedziesz ! W jednym z rzeszowskich serwisów oponiarskich pojawił się zimą kierowca osobówki z Warszawy. Jechał 10 godzin ze stolicy, po zaśnieżonych drogach, bo na szybszą jazdę nie pozwalały mu…...

Nowe Renault Kadjar i elektryczny samochód dostawczy Master Z.E. po raz pierwszy w Polsce

Renault Polska zaprezentuje swoje nowości na dziesiątej odsłonie Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych...

Audi, Airbus i Italdesign testują koncepcję latającej taksówki

Podczas odbywającego się w Amsterdamie DroneWeek, Audi, Airbus i Italdesign po raz pierwszy przedstawiają jeżdżący i latający prototyp pojazdu „Pop.UpNext”. Innowacyjna...

Sezon na mgłę - kiedy używać świateł przeciwmgłowych i o czym pamiętać?

Zamglony krajobraz może wyglądać malowniczo, ale ograniczona widoczność znacząco utrudnia bezpieczną jazdę. Jak jeździć w takich warunkach...

Renault oferuje unikatowe, bogato wyposażone samochody klasy wyższej z nowymi, dynamicznymi silnikami

Grupa Renault opracowała w odpowiedzi na oczekiwania klientów unikatową ofertę samochodów...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.