Reklama

Volvo Cars - czerwcowe odbicie sprzedaży w Polsce i na świecie

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 07-07-2020

Volvo Cars - czerwcowe odbicie sprzedaży w Polsce i na świecie
Sprzedaż Volvo Cars zaczyna szybko odradzać się po recesji spowodowanej pandemią koronawirusa. Sprzedaż w czerwcu była tylko o 2,1% niższa niż w czerwcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży odnotowano w USA i Chinach. Spadek w Europie był minimalny. Swoją cegiełkę dołożyła także Polska, w której zarejestrowano 1111 nowych Volvo. Oto jak kształtuje się sytuacja naszej marki na świecie.

Firma Volvo Cars sprzedała w czerwcu 61 483 aut, co stanowi spadek o 2,1 % niż w czerwcu 2019. Sprzedaż w USA była lepsza niż przed rokiem, podobnie w Chinach. W Europie sprzedaż w czerwcu była niższa o 6,5% niż w tym samym miesiącu rok temu. W porównaniu do kwietnia, czy maja, osiągnięty wynik napawa optymizmem.
 
Krótki przestój produkcyjny
Szybkie działania podjęte przez Volvo Cars w celu złagodzenia skutków pandemii sprawiło, że główna europejska fabryka marki Torslanda nie działała jedynie przez 15 dni. Fabryki innych marek były zamknięte znacznie dłużej. Teraz daje to naszej marce lepszą pozycję, by odbudować sprzedaż i zaspokoić popyt.

Szybko wdrożony projekt sprzedaży on-line „Stay Home Store”, również przyczyniły się do wyhamowania trendów spadkowych widocznych w całej naszej branży.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy Volvo Cars sprzedało 269 962 samochodów, co stanowi spadek o 20,8 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Miesiąc wcześniej był to spadek rzędu 25%.

USA i Chiny na plusie
Sprzedaż w USA w czerwcu wyniosła 10 385 samochodów, co stanowi wzrost o 4,5 % w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Sprzedaż szybko wzrosła, gdy kolejne stany zaczęły znosić restrykcje, a salony zostały ponownie otwarte. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sprzedaż w USA spadła o 13,7 % do 43 255 samochodów, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W Chinach sprzedaż w ciągu miesiąca rosła rok do roku i osiągnęła 15 105 samochodów, co stanowi wzrost o 14,1 % w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku. W pierwszych sześciu miesiącach roku sprzedaż spadła o 3,0 % w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Przypomnijmy, że w maju Volvo w Chinach także odnotowało wzrost.

Koniec głębokich spadków na Starym Kontynencie
Reklama
Sprzedaż w Europie w czerwcu nadal wykazywała oznaki ożywienia w porównaniu z poprzednim miesiącem, ponieważ coraz więcej krajów w regionie zaczęło się otwierać. Sprzedaż Volvo Cars w Europie osiągnęła w czerwcu 28 277 samochodów, co stanowi spadek o 6,5 % w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku sprzedaż spadła o 29,5 % rok do roku. Pod koniec maja sytuacja branży motoryzacyjnej na Starym Kontynencie nie nastrajała optymistycznie. Po pięciu miesiącach spadki producentów aut wahały się od 30 do 60%. Volvo należało do ścisłej czołówki marek, które straciły najmniej. Na szczęście wyniki czerwcowe przyniosły ożywienie.

Polska z doskonałym wynikiem
Volvo Car Poland dobrze radzi sobie ze sprzedażą w czasach pandemii. Ostatnie półrocze było najtrudniejszym okresem dla branży motoryzacyjnej w Polsce od lat. Tymczasem Volvo zamyka pierwsze półrocze bieżącego roku wynikiem 5533 zarejestrowanych aut. Spadek wobec rekordowego 2019 roku wyniósł jedynie -6,84%. W tym czasie cały rynek aut osobowych skurczył się o -33,3%. Tylko jedna spośród 30 największych marek w Polsce, może pochwalić się tak niewielkim spadkiem jak Volvo. 28 firm straciło więcej, niektórzy nawet po 50-70%! Czerwiec zakończył się w Polsce wynikiem 1111 zarejestrowanych aut. To oznacza 109% wzrost w porównaniu do maja 2020 (530 rejestracji). Wzrost względem czerwca 2019 wyniósł 60% (z 693 rejestracji). Dzięki tym wynikom nasza marka wspięła się w rankingu sprzedaży na 13. lokatę, a udział rynkowy przekroczył 3%.

Jak się zmieniły gusta klientów?
SUV-y w naszej ofercie zgarniają coraz większy kawałek sprzedażowego tortu. Trzy modele XC60, XC40 i XC90 stanowiły 71,2% sprzedaży. Rok temu ich udział wynosił 60%. Bestsellerem pozostaje XC60, a XC40 pozostaje na drugim miejscu.

Udział hybryd plug-in, czyli modeli Volvo Recharge, był dwukrotnie wyższy niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku. Jest to zgodne ze strategią elektryfikacji marki. Doskonale wpisuje się też w nowe limity CO2, które od tego roku obowiązują na terenie Unii Europejskiej.

Szczegółowy podział sprzedaży regionalnej podano poniżej:
 
Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60
Szczegóły oferty można znaleźć na stronie: https://czach.volvocars-partner.pl/modele/xc60/

KOMENTARZE

Volvo Car Poland pobudza sprzedaż ofertą "Lato bez VAT"

Sprzedaż Volvo Car Poland wskazuje na...

Volvo Cars odnotowuje 11,6 procent wzrostu sprzedaży globalnej w listopadzie

Volvo Cars utrzymało silny wzrost sprzedaży w listopadzie, przy globalnym wolumenie wzrostu o 11,6 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego...

Dopłata ekologiczna Volvo !

Nasza planeta jest dla nas bardzo ważna. Dlatego w Volvo chcemy zrobić wszystko by ją chronić. Każdemu naszemu Klientowi, niezależnie od wartości wybranego samochodu, oferujemy naszą dopłatę ekologiczną. Myślisz o zyskaniu 37 500 zł...

zobacz więcej
Reklama

Dożywotnia Gwarancja na części Volvo

Volvo Car Poland wprowadza dożywotnią gwarancję na oryginalne części...

Renault Polska z dwiema statuetkami FLEET DERBY 2020

Renault Polska otrzymało dwie nagrody w plebiscycie...

Volvo Cars - czerwcowe odbicie sprzedaży w Polsce i na świecie

Sprzedaż Volvo Cars zaczyna szybko odradzać się po recesji spowodowanej pandemią koronawirusa. Sprzedaż w czerwcu była tylko o 2,1% niższa niż w czerwcu ubiegłego roku...

Audi Q4 Sportback e-tron concept

Z perspektywy technicznej są bliźniętami. Jeśli jednak spojrzymy na ich kształty, każdy z nich ma pewne charakterystyczne i niepowtarzalne cechy. Audi Q4 e-tron concept było na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w roku...

Rekalkulacja składki OC - czy trzeba się jej bać?

Rekalkulacja składki OC to termin, który u wielu kierowców natychmiast skutkuje podwyższeniem ciśnienia. Oznacza on bowiem ponowne przeliczenie składek właściciela samochodu. Wiele osób automatycznie...

Reklama

Volvo Car Poland pobudza sprzedaż ofertą "Lato bez VAT"

Sprzedaż Volvo Car Poland wskazuje na to, że segment aut premium szybko odradza się po spowolnieniu związanym z pandemią. Aby kontynuować czerwcowy trend wzrostowy, nasza marka sięga...

Audi zdominowało wyścigi na otwarcie sezonu DTM w Spa

Neuburg nad Dunajem, 3 sierpnia 2020 r. Audi RS 5 DTM jest nie do pobicia w DTM 2020. Podczas inauguracji sezonu DTM na torze Spa-Francorchamps w Belgii, Audi w obu wyścigach – sobotnim i...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.