Sprawdzone zalety, nowy wymiar łączności i różnorodność wariantów - Mercedes-Benz przedstawia trzecią generację Sprintera
Dodano: 15-02-2018
Legendy tworzą rzeczywiste osiągnięcia. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-Benz Sprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowym właściwościom. Dzisiaj trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów świętuje światową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspie Mercator w Duisburgu. Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech w cenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonach Mercedes-Benz, w tym w Van ProCenter. Z kolei w 2019 roku w ramach strategii tworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na rynek nowego eSprintera.
- Port śródlądowy w Duisburgu łączy globalność i nowoczesną logistykę na najwyższym poziomie, dlatego jest idealnym środowiskiem do zaprezentowania nowego Sprintera. Sprinter zachował swoje tradycyjne atrybuty, dzięki którym od początku swojej obecności na rynku odnosi sukcesy na całym świecie: elastyczność, solidność i ekonomiczność. Jednocześnie zachwyca niespotykaną nowoczesnością, na przykład usieciowieniem i nieporównywalną różnorodnością, co czyni go pierwszym tak kompleksowym rozwiązaniem systemowym dla flot komercyjnych, zarówno dla Mercedes-Benz Vans, jak i dla całej branży - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.
Stała kontrola nad flotą dzięki usługom łącznościowym Mercedes PRO connect
Trzecia generacja Sprintera imponuje dynamicznym wyglądem oraz komfortem i bezpieczeństwem na poziomie oferowanym w samochodach osobowych. Jednocześnie zapewnia maksymalną ekonomiczność dzięki niższym całkowitym kosztom operacyjnym i funkcjom dopasowanym do potrzeb klienta. Jedną z najważniejszych jest kompleksowa łączność internetowa. Nowe, sieciowe usługi Mercedes PRO w połączeniu z zupełnie nowymi systemami multimedialnymi MBUX (Mercedes-Benz User Experience) stanowią doskonałą podstawę dla spełnienia wszystkich wymagań logistycznych i tranportowych. I to zarówno w przypadku kompleksowego zarządzania dużą flotą, jak i niewielkiej floty małej firmy. Mercedes PRO connect łączy menedżera floty ze wszystkimi pojazdami i kierowcami. Umożliwia to zarządzanie zleceniami w trybie online, a informacje o pojeździe, takie jak lokalizacja, poziom paliwa lub terminy przeglądów, mogą być pozyskiwane niemal w czasie rzeczywistym. Wraz z wejściem na rynek Mercedes PRO connect wprowadzonych zostanie osiem dostępnych fabrycznie pakietów obejmujących zagadnienia dotyczące floty, pojazdu, kierowcy oraz usług lokalizacyjnych. Wśród nich rozwiązania umożliwiające np. nadzór nad pojazdem i operacjami, które wykonuje, komunikację z flotą, zarządzanie eksploatacją, a także cyfrowy dziennik kierowcy.
Jak ryba w wodzie – jeszcze więcej wariantów, dopasowanych do potrzeb każdej branży
Furgon, Tourer, podwozie, autobus lub kabina do zabudowy jako typy zabudowy, trzy konfiguracje napędu, konstrukcja kabiny, długość nadwozia, tonaż, wysokość przestrzeni ładunkowej i cechy wyposażenia – już tylko te parametry pozwalają na dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera. Dzięki nim można skonfigurować ponad 1700 różnych wersji pojazdu. Maksymalna modułowość stanowi rdzeń nowej koncepcji Sprintera, odpowiadając na wymagania właściwe dla każdego sektora i każdego segementu klientów.
Zakres możliwości obejmuje np. rozwiązania dla usług kurierskich przy dostawie ostatniego kilometra, dla transportu towarów na większe odległości lub dla techników serwisowych używających swojego pojazdu jako mobilnego magazynu części zamiennych. Nowy Sprinter może być również wykorzystywany jako kamper, autobus lub ambulans.
Najważniejsze informacje techniczne: napęd na przednią oś i dwie nowe skrzynie biegów
Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koła dołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnice wynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowy dolny próg załadunkowy sprawia, że ??załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.
Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowane przekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładnia hydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagę pomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niski poziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualna skrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiem drażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.
Praktyczne wnętrze i waga do 5,5 tony
Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne i zaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe. Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce. Komora bagażowa również zyskuje dzięki sprytnym szczegółowym rozwiązaniom. Ergonomiczna zabudowa nadkoli i możliwość wykorzystania w pełni wysokości w części ładunkowej w połączeniu z napędem na przednią oś zwiększa wszechstronność zastosowań. Maksymalna ładowność wynosi 17 m3, przy obciążeniu do 5,5 tony.
W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.
KOMENTARZE
Mercedes-Benz marką premium numer 1 w Polsce i na świecie
W pierwszym półroczu 2017 r. Mercedes-Benz...
Zlot samochodów Mercedes-Benz - klasyki, nowinki i customy
Już 2 września br. Autoryzowany...
AMG Performance Tour D&R Czach
Samochody Mercedes-AMG to specyficzna stajnia Mercedesa. Najmniejszy model z tego zacnego grona ? Klasa A 45 AMG ma dwulitrowy silnik benzynowy, turbodoładowanego potworka o mocy 381 KM.
Mercedes-Benz EQV - pierwszy elektryczny minivan klasy premium.
Pojazd łączy wszechstronność...
Mazda świętuje dziesięciolecie swojego języka Kodo Design
Dzięki językowi projektowania...
Volvo Cars będzie projektować i produkować własne silniki elektryczne
Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo Cars otwiera własne centrum...
Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30
Świętując premierę swojego pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu, Mazda zaprasza przyszłych projektantów produktów do zapoznania się z podejściem do projektowania MX-30 ¹ "nowoczesny człowiek"...
Plug-In, Vat-Out. Wybierz Volvo Recharge Plug-In lub Mild-hybrid odpowiednie dla Ciebie taniej o VAT
Wybierz hybrydowy model Plug-In lub Mild-hybrid taniej o VAT, ciesz się niskim zużyciem paliwa i bezemisyjną...
Ekologiczna akcja Wypożyczalnia Choinek Volvo rusza już 17 grudnia!
Choć święta w tym roku będą różnić się od tych z lat poprzednich, Wypożyczalnia Choinek Volvo działa tak samo. W dniach 17-19 grudnia w autoryzowanych salonach...
Wyprzedaż rocznika procentuje! Skorzystaj z najlepszej oferty wyprzedażowej na rynku i zapłać nawet 38 proc. mniej
Szukasz nowego samochodu dostępnego od ręki i w dobrej cenie? Skorzystaj...
Volvo Selekt po raz - 10 000!
W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego sprzedanego w ramach programu Volvo Selekt. XC40 nabyła rodzina, która już użytkuje nasz większy model – XC90. Szczęśliwi nabywcy otrzymali...
Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie
Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...
Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem
Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.