Reklama

Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 11-12-2020

Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30
Świętując premierę swojego pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu, Mazda zaprasza przyszłych projektantów produktów do zapoznania się z podejściem do projektowania MX-30 ¹ „nowoczesny człowiek”. Urodzona w Ameryce projektantka artykułów gospodarstwa domowego Rachel Griffin i holenderski twórca produktów przemysłowych Wisse Trooster skupiają się na premierowym samochodzie elektrycznym Mazdy - opartym na zrównoważonym rozwoju ucieleśnieniu minimalizmu i kunsztu, znanego również jako filozofia projektowania Mazdy Kodo.

Przyszła wizja designu
Mazda przyjęła Kodo w każdym aspekcie swojego podejścia do projektowania, odkąd ta filozofia została wprowadzona do ich marki w 2010 roku. Zrodzona z ponadczasowych japońskich tradycji rzemiosła i minimalizmu, Kodo to filozofia forma-podąża za funkcją, która całym sercem wierzy w wyrafinowanie, dynamiczny ruch i pojęcie „życia” w jego pojazdach. Dla Ikuo Maedy (szefa globalnego designu Mazdy) to wykracza poza obsesję:

„W Kodo chodzi o tworzenie samochodów, które uosabiają dynamiczne piękno życia - samochody, które wizualnie sugerują różne przejawy tej energii. W Japonii czujemy, że rzemieślnicy tchną życie w to, co robią, więc przedmioty, które otrzymują miłość i troskliwą uwagę rzemieślników mają witalną siłę, duszę. Ponieważ jesteśmy japońską firmą samochodową, wierzymy, że forma szczerze i pieczołowicie wykonana ludzkimi rękami zyskuje duszę ”.
MX-30 obejmuje drugą fazę filozofii Kodo: czysty wyraz użyteczności. Pełen wdzięku, ale skrupulatnie zaprojektowany z myślą o współczesnym stylu życia, to podejście projektowe skoncentrowane na człowieku, które kieruje formą, funkcją i stylem pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu Mazdy. Tradycje minimalizmu i kunsztu tkwią w mechanice samochodu, a także w estetyce.

Jednym z kluczowych aspektów zrównoważonego rozwoju jest to, że akumulator MX-30 o pojemności 35,5 kWh jest kompaktowy, co odgrywa główną rolę w zmniejszaniu emisji CO 2 w całym okresie eksploatacji . Pod względem masy pomaga w zapewnieniu doskonałych właściwości jezdnych, zwinności i zaangażowania, ale nie tylko: pierwszy całkowicie elektryczny samochód Mazdy podważa założenia innych producentów pojazdów elektrycznych, że „większe jest lepsze”. Z ekologicznego punktu widzenia tak nie jest. W międzyczasie, usuwając niepotrzebne lub nadmiernie „futurystyczne” cechy typowe dla innych pojazdów elektrycznych, Mazda zdecydowała się na zrównoważone technologie i materiały, takie jak recyklingowany PET i korek. To sprawia, że Mazda MX-30 jest samochodem elektrycznym świadomego przyszłości kierowcy.
 

Projektanci z przyszłością
Zamiast zapraszać ekspertów samochodowych do zapoznania się z MX-30, Mazda zwróciła się do nowej generacji projektantów produktów. W swoich dziedzinach projektanci ci ucieleśniają minimalizm spotyka się z rzemieślniczym podejściem, zawsze zwracając uwagę na zrównoważony rozwój. Filozofia Kodo, a co za tym idzie Mazdy MX-30, jest obecna w ich pracy.
Reklama

Urodzona w Ameryce projektantka z Rotterdamu Rachel Griffin jest założycielką Earnest Studio. Jej prace eksplorują tematy modułowości i wielości, kierując się fascynacją prostymi, elastycznymi strukturami z otwartym podejściem do materiałów. Nazywa swoje podejście „miękkim minimalizmem”. Projekty przemysłowe Wisse Trooster koncentrują się na zrównoważonym rozwoju i skalowalności. Stara się tchnąć nowe życie w stare narzędzia, przekształcając je w świeże, funkcjonalne produkty. Rachel i Wisse razem zmieniają soczewki na Mazdę MX-30.
 

Spokój w zrównoważonym rozwoju
Filozofia projektowania Mazdy Kodo opiera się na trzech japońskich koncepcjach. Mamo , piękno pustej przestrzeni; Sori , opanowanie i równowaga; oraz Utsuroi , gra światła i cienia. MX-30 wprowadza do tego podejścia czystą funkcję.

„Forma podąża za funkcją, funkcja podąża za kontekstem” - mówi Rachel Griffin. „Doświadczenie związane z użytkowaniem Madza MX-30 koncentruje się na znajomości, bez żadnych zbędnych elementów. Takie podejście jest idealne nie tylko z punktu widzenia użyteczności, ale także zrównoważonego rozwoju: nie powinniśmy używać więcej niż potrzebujemy ”.

„Samochód zawiera po prostu wszystko, czego potrzebuje, bez rozpraszania”. mówi Wisse. „Mazda wyprodukowała MX-30 w pełni elektryczną, używając kompaktowego akumulatora o zasięgu około 200 kilometrów. Odbywa się to bez nadawania samochodowi wyglądu jak każdy inny pojazd elektryczny. MX-30 ma solidny wygląd i piękne felgi ”. Futuryzm się skończył, współczesne koncepcje kuracji celowej są obecne. Pojazdy elektryczne są tutaj, dla dzisiejszych kierowców.

Rachel Griffin - która w swoich produktach stawia na równowagę między minimalizmem, kunsztem i zrównoważonym rozwojem - dodaje: „Materiały z recyklingu we wnętrzu samochodu są używane w przemyślany i szczegółowy sposób, który bardzo sobie cenię. Z zewnątrz drzwi freestyle są atrakcyjnym elementem, ponieważ zapewniają samochodowi elastyczne wejście. Jest zaprojektowany prawie jak przestrzeń życiowa ”.
 

Przejście na prąd
„Młodzi ludzie dość dobrze dostosowują się do nowych, zrównoważonych technologii, takich jak w pełni elektryczne pojazdy”, wyjaśnia Wisse, projektant, który zawsze myśli o potrzebach świadomego użytkownika końcowego. „Jest oczywiste, że Mazda dostrzega tę zdolność adaptacji w swoim projekcie w pełni elektrycznego MX-30”.

„Doświadczenie użytkownika nigdy nie jest czymś, co możemy w pełni kontrolować, ponieważ ludzie nieuchronnie znajdą własne sposoby interakcji z produktem” - kontynuuje Rachel. „Jednak kierowcy nowej generacji są coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko. Dzięki przemyślanej konstrukcji MX-30 sprawia, że dążenie do mniejszej powierzchni jest bardziej dostępne ”.

Pierwszy całkowicie elektryczny samochód Mazdy otwiera szerszą rozmowę o tym, jak kształtujemy nasz styl życia. Z pewnością kolejne pokolenie kierowców coraz częściej poszukuje sposobów doskonalenia swoich doświadczeń w sposób świadomy przyszłości - czy to poprzez zrównoważoną modę, skracanie czasu spędzanego przed ekranem, czy też łączenie się ze światem przyrody poprzez jedzenie i ćwiczenia. „Design ma moc wpływania na to, jak się czujemy” - wyjaśnia Rachel. W świecie wyselekcjonowanego życia każdy produkt musi łączyć się na głębszym poziomie: funkcji, formy i odczucia.
 

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 
Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl
https://www.mazda-rzeszow-czach.pl/ 

KOMENTARZE

Rok sprzedaży Mazdy CX-30 w Polsce

W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem marki...

Nowa aplikacja MyMazda została uruchomiona w Europie

Najnowsza wersja aplikacji MyMazda jest już...

Mazda3 uznana za Światowy Projekt Samochodu Roku 2020

Koronując tegoroczne obchody stulecia firmy...

Elektryczna Mazda MX-30 już w salonach sprzedaży z Ekodopłatą dla każdego klienta

Od poniedziałku 21 września w salonach Mazdy w Polsce dostępny jest pierwszy elektryczny model marki – MX-30. Wprowadzeniu samochodu...

Polskie stacje serwisowe Mazdy z innowacyjną usługą SkyVIDEO

Stacje serwisowe Mazdy w całej Polsce sukcesywnie wdrażają innowacyjną usługę serwisową SkyVIDEO. To platforma, która pozwala na zdalny kontakt z Klientem podczas obsługi...

zobacz więcej
Reklama

Volvo Cars będzie projektować i produkować własne silniki elektryczne

Obecnie standardem w branży motoryzacyjnej jest kupowanie gotowych silników elektrycznych od zewnętrznych dostawców. Volvo Cars otwiera własne centrum...

Projektanci nowej generacji oceniają Mazdę MX-30

Świętując premierę swojego pierwszego całkowicie elektrycznego pojazdu, Mazda zaprasza przyszłych projektantów produktów do zapoznania się z podejściem do projektowania MX-30 ¹ "nowoczesny człowiek"...

Plug-In, Vat-Out. Wybierz Volvo Recharge Plug-In lub Mild-hybrid odpowiednie dla Ciebie taniej o VAT

Wybierz hybrydowy model Plug-In lub Mild-hybrid taniej o VAT, ciesz się niskim zużyciem paliwa i bezemisyjną...

Reklama

Ekologiczna akcja Wypożyczalnia Choinek Volvo rusza już 17 grudnia!

Choć święta w tym roku będą różnić się od tych z lat poprzednich, Wypożyczalnia Choinek Volvo działa tak samo. W dniach 17-19 grudnia w autoryzowanych salonach...

Volvo Selekt po raz - 10 000!

W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego sprzedanego w ramach programu Volvo Selekt. XC40 nabyła rodzina, która już użytkuje nasz większy model – XC90. Szczęśliwi nabywcy otrzymali...

Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem

Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.

Zespół badania wypadków Volvo Cars obchodzi półwiecze istnienia. A ich niesamowite tunele - dwudziestolecie

Volvo już w latach pięćdziesiątych miało swój dział zajmujący się bezpieczeństwem...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.