Reklama

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 26-01-2021

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny z unikatową gamą jednostek napędowych, które gwarantują dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa.

Nowy Qashqai przyczyni się do realizacji wyznaczonego przez koncern Nissan celu, który zakłada, że do roku fiskalnego 2023 samochody zelektryfikowane będą stanowiły 50% sprzedaży na rynkach europejskich. Qashqai będzie dostępny nie tylko z silnikiem benzynowym 1,3 DiG-T z technologią mild hybrid, ale także z debiutującym na europejskim rynku nowym układem napędowym e-POWER – nowatorskim i wielokrotnie nagradzanym systemem Nissana, w którym wykorzystano technologie znane z pionierskiego elektrycznego Nissana LEAF.

Układ e-POWER w nowym Nissanie Qashqai został zaprojektowany specjalnie z myślą o tym modelu, aby spełnić wysokie oczekiwania europejskich kierowców. Qashqai z napędem e POWER zapewnia nie tylko niskie zużycie paliwa i poziom emisji CO2, ale wyróżnia się także dynamicznym i liniowym przyspieszeniem.

Gama układów napędowych oferowanych w nowym Nissanie Qashqai obejmuje warianty 2WD i 4WD, 6-biegową manualną skrzynię biegów i nową przekładnię Xtronic CVT oraz zapewniający wrażenia jazdy z napędem w pełni elektrycznym system e-POWER, by spełnić wszystkie oczekiwania klientów i zapewniać radość z jazdy w każdej konfiguracji napędu.

„Klienci oczekują bardziej wydajnych silników, co jest w pełni zrozumiałe, i chcą także doświadczać przyjemności z jazdy. Wiemy, że najbardziej zadowoleni z doświadczeń podczas jazdy są użytkownicy samochodów elektrycznych. Doceniają błyskawiczną dostępność momentu obrotowego i natychmiastowe przyspieszenie typowe dla pojazdów z napędem w pełni elektrycznym. Nowy, zelektryfikowany Qashqai będzie wyposażony w układ e-POWER, którego elementem jest silnik elektryczny. Dzięki temu klienci mogą doświadczać radości z jazdy samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym, nie martwiąc się o zasięg ani dostęp do infrastruktury ładowania” – powiedział Marco Fioravanti, wiceprezes ds. planowania produktów w Nissan Automotive Europe.
 

SILNIK BENZYNOWY 140 KM/160 KM 12V ALiS TYPU MILD HYBRID
System mild hybrid 12V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System), oferowany w nowym Nissanie Qashqai, to bardziej przystępna cenowo technologia hybrydowa, która zapewnia dodatkowy moment obrotowy, dłuższe okresy działania systemu Stop&Start, szybki rozruch oraz funkcję Coasting Stop (jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z CVT), z poprawą zarówno w zakresie zużycia paliwa, jak i emisji CO2 (-4 g/km).

Zastosowanie systemu zarządzającego energią w układzie napędowym typu mild hybrid przyczyniło się do znacznego obniżenia poziomu emisji CO2, a 1,3-litrowy silnik dostarcza więcej mocy i momentu obrotowego niż ma to miejsce u kluczowych konkurentów, co sprawia, że wariant ten stanowi atrakcyjną ofertę. Układ napędowy ALiS typu mild hybrid zwiększa łączną masę pojazdu o zaledwie 22 kilogramy.

Podczas jazdy, kiedy samochód wytraca prędkość, energia jest odzyskiwana w procesie rekuperacji i gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, aby później można ją było wykorzystać, kiedy aktywowana zostanie funkcja Stop&Start, Coasting Stop (tylko wersje ze skrzynią CVT) lub Torque Assist.

Po zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, zmniejszeniu prędkości poniżej 18 km/h oraz przy wciśniętym pedale hamulca silnik zostaje wyłączony, a zgromadzona w akumulatorze energia jest wykorzystywana do zasilania układów elektrycznych samochodu. Dzięki temu silnik przez pewien czas nie pracuje, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

Podczas przyspieszania (od 20 do 110 km/h), energia przechowywana w akumulatorze litowo-jonowym może być wykorzystywana aż przez 20 sekund do wytworzenia dodatkowego momentu obrotowego (+6 Nm). Dzięki temu zmniejsza się zapotrzebowanie na moment obrotowy generowany przez silnik spalinowy, a poprawie ulegają parametry spalania.
Układ został sparowany z dopracowanym i cenionym na rynku benzynowym silnikiem 1.3 DiG T, który zadebiutował w modelu Qashqai w 2018 roku. Montowana w nowym modelu jednostka została udoskonalona i spełnia obecnie wymogi normy Euro6-d Full. Aż 50 znajdujących się w jej wnętrzu elementów zostało zaprojektowanych od nowa.
Turbosprężarka reaguje szybciej dzięki nowemu, elektrycznie sterowanemu zaworowi upustowemu, nowe końcówki usprawniły działanie centralnie umieszczonych wtryskiwaczy, zmniejszone tarcie wielu podzespołów gwarantuje niższy poziom emisji CO2, a filtr cząstek stałych jest wyposażony w nowy nośnik oraz podpodłogowy katalizator.
1,3-litrowa jednostka ALiS 12V będzie dostępna w dwóch wersjach – o mocy 140 KM i 160 KM – i będzie współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub nową przekładnią Xtronic CVT (tylko jednostki o mocy 160 KM).

Maksymalna moc silnika uzyskiwana jest przy 5500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 270 Nm przy 1750 obr./min w wersjach 160 KM z manualną i z bezstopniową skrzynią CVT.
Manualna przekładnia została zaprojektowana tak, aby zapewnić kierowcy wrażenie szybkiej, bezpośredniej i bardziej sportowej zmiany przełożeń. Z kolei skrzynia Xtronic CVT nowej generacji gwarantuje jeszcze lepsze parametry zużycia paliwa oraz przyspieszenia dzięki wprowadzonym w jej konstrukcji zmianom, które obejmują układ dwóch pomp oleju, którego elementem jest nowa, elektryczna pompa. CVT w nowym Nissanie Qashqai zapewnia to, co najlepsze w dwóch koncepcjach, oferując płynną jazdę po mieście i podczas łagodnego przyspieszania, w połączeniu z odczuciem bezpośredniego przekazywania napędu jak w przypadku automatycznej skrzyni DCT pracującej w trybie D podczas intensywnego przyspieszania.

Napęd 2WD jest dostępny w wersjach o mocy 140 KM i 160 KM, a 4WD jest oferowany wyłącznie z jednostkami o mocy 160 KM sparowanymi z przekładnią CVT. Zarówno nowy system sterujący napędem 4WD, jak i wybór trybów jazdy są bardziej „inteligentne” i intuicyjne. W przypadku poślizgu jednego z kół, czas aktywacji układu 4WD został zredukowany pięciokrotnie, do około 0,2 sekundy. Jeśli chodzi o tryby jazdy, do wyboru jest pięć możliwości: Standard, ECO, Sport, Śnieg i Off-Road. 
 

e-POWER
Nowy Qashqai jest pierwszym modelem dostępnym w Europie, który będzie wyposażony w innowacyjny układ napędowy e POWER. System ten, wykorzystywany wyłącznie przez koncern Nissan i odgrywający kluczową rolę w realizacji strategii Nissan Intelligent Mobility, odzwierciedla wyjątkowe podejście firmy do elektryfikacji swojej gamy, którego celem jest zapewnienie ekscytujących wrażeń z jazdy.
Reklama
W skład montowanego w nowym modelu Qashqai układu e-POWER wchodzi akumulator o dużej pojemności oraz silnik spalinowy o mocy 157 KM o zmiennym stopniu sprężania, generator prądu, falownik oraz silnik elektryczny o mocy 190 KM, podobny pod względem wielkości i mocy do jednostek napędzających w pełni elektryczne modele Nissana. Jest to unikatowe rozwiązanie, które gwarantuje bardzo przyjemne, płynne, liniowe przyspieszenie, typowe dla samochodów elektrycznych, bez potrzeby doładowywania akumulatora.
Aby spełnić oczekiwania europejskich konsumentów i wymogi związane z codziennym użytkowaniem samochodu, napęd e-POWER, w który wyposażony jest nowy Qashqai, został gruntownie zmodyfikowany z porównaniu z wersją stosowaną dotychczas na rynku japońskim. Nissan Note, będący od kilku lat bestsellerem w Japonii, jest wyposażony w 1,2-litrowy silnik benzynowy, który ładuje akumulator trakcyjny, a maksymalna moc takiego pojazdu to 108 KM. Na rynku europejskim jednostka ta została zastąpiona benzynowym silnikiem o pojemności 1,5 litra, a moc napędu e-POWER została zwiększona do 190 KM.

Wyjątkowym elementem systemu e-POWER jest to, że silnik benzynowy jest wykorzystywany wyłącznie do wytwarzania energii elektrycznej, a koła są napędzane wyłącznie przez silnik elektryczny. Oznacza to, że tradycyjna jednostka spalinowa zawsze pracuje z optymalną prędkością obrotową, co przekłada się na bardzo dużą oszczędność paliwa i niższy poziom emisji CO2 w porównaniu z jednostkami spalinowymi wykorzystywanymi w sposób konwencjonalny.
„Układ e-POWER to najlepsza technologia przejściowa pomiędzy napędem spalinowym i elektrycznym, która zapewnia użytkownikom prawdziwe emocje typowe dla jazdy samochodem elektrycznym oraz imponującą wydajność w przystępnej cenie. Cieszymy się, że już niedługo nasi klienci doświadczą emocji, jakie zapewnią im wzorcowe osiągi nowego zelektryfikowanego Nissana Qashqai, które są doskonałą ilustracją technologii spod znaku Nissan Intelligent Mobility” – powiedział David Moss, wiceprezes Nissana ds. badań i rozwoju w regionie Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii (AMIEO).
Montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER wyróżnia się niezwykłą oszczędnością w zużyciu paliwa przy niskich, średnich i wysokich prędkościach. Wyposażony w niego pojazd idealnie nadaje się do jazdy po mieście, a jego zużycie paliwa w trybie mieszanym jest szacowane na poziomie 5,3 l/100 km*. Bezkonkurencyjnie niższy jest też poziom emisji CO2.
 


W samochodzie napędzanym silnikiem elektrycznym podczas ruszania kierowca nie odczuwa opóźnienia, charakterystycznego dla silników spalinowych i konwencjonalnych hybryd. Natychmiastowa reakcja jak w samochodach w 100% elektrycznych zapewnia ekscytujące odczucia wysokiego momentu obrotowego i gwarantuje optymalne przyspieszenie przy różnych prędkościach, co nie tylko ułatwia wyprzedzanie i włączanie się do ruchu na autostradzie, ale daje także kierowcy poczucie większej pewności za kierownicą.

W wersjach z układem e-POWER kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: standardowy, Sport i Eco. W trybie standardowym samochód zapewnia doskonałe przyspieszenie, a odzyskiwanie energii jest dostrojone do symulacji hamowania silnikiem pojazdu z tradycyjnym napędem benzynowym. W trybie Sport samochód lepiej reaguje przy przyspieszaniu, a okresy wyłączania silnika spalinowego zostały skrócone, szczególnie w scenariuszach jazdy sportowej. W trybie Eco samochód przechodzi w tryb oszczędzania paliwa optymalizując sterowanie akumulatorem i umożliwiając kierowcy wybór jazdy wybiegiem, co poprawia ekonomię jazdy autostradowej. We wszystkich trybach jazdy można wybrać dodatkową opcję B, która zwiększa odzyskiwanie energii przy wytracaniu prędkości, spowalniając samochód bardziej efektywnie, bez użycia pedału hamulca.
Nowy Qashqai z układem e-POWER ma nie tylko lepsze przyspieszenie niż konkurencyjne hybrydy, ale jego silnik wyróżnia się przy tym także niższą prędkością obrotową. System działa niemal bezgłośnie, podobnie jak napęd samochodu w pełni elektrycznego. Został zaprojektowany z myślą o jak najwydajniejszym wyciszeniu oraz zapewnieniu przyjemnych odczuć podczas przyspieszania, głównie dzięki skupieniu się na optymalnej relacji między prędkością obrotową silnika i prędkością jazdy.

Podobnie jak w modelu LEAF, montowany w nowym modelu Qashqai układ e-POWER jest wyposażony w tryb e-Pedal, dzięki czemu kierowca może prowadzić pojazd w inny niż dotychczas sposób, korzystając tylko z jednego pedału. Ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia, co idealnie się sprawdza w 90% sytuacji na drodze.
Podczas jazdy po mieście, kiedy na zmianę przyspieszamy i hamujemy, dzięki trybowi e-Pedal nie musimy co chwilę wciskać kolejnych pedałów, ponieważ po zwolnieniu pedału przyspieszenia samochód wytraca prędkość z siłą aż do 0,2 g. Dzięki temu kierowanie samochodem staje się prostsze i bardziej relaksujące. Aby zoptymalizować działanie systemu e-Pedal przy manewrach parkowania, dodano funkcję „pełzania”, więc do całkowitego zatrzymania pojazdu trzeba użyć pedału hamulca. Na otwartej i krętej drodze system e-Pedal umożliwia bardziej dynamiczną jazdę, ograniczając potrzebę wciskania pedału hamulca podczas pokonywania zakrętów.
Użytkownik może monitorować zużycie energii układu e-POWER na 12-calowym ekranie TFT, na którym wyświetlane są informacje na temat jego aktualnego stanu.

Opracowana przez Nissana technologia e-POWER została zastosowana po raz pierwszy w modelach Note i Serena na rynku japońskim. Wersje z napędem e-POWER cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów – ponad 70% sprzedanych egzemplarzy Nissana Note i niemal połowa minivanów Serena to egzemplarze wyposażone w tę technologię. Kompaktowy SUV Nissan Kicks, który miał niedawno swoją rynkową premierę, jest także oferowany z układem e-POWER. Model ten został wyróżniony nagrodą Technologia Roku 2021 przez Japońską Konferencję Naukowców i Dziennikarzy Branży Samochodowej.
 


„Qashqai wyznacza nowe standardy od 2007 roku, kiedy po jego rynkowej premierze powstał nowy segment crossoverów. Nowi i przyszli klienci z pewnością docenią odnowioną gamę silnikową, którą wprowadzamy wraz z trzecią generacją tego modelu. Nasza oferta jest prosta i innowacyjna, a obie oszczędne jednostki zapewniają radość z jazdy. Postanowiliśmy zaprojektować nowego, zelektryfikowanego Nissana Qashqai, nie godząc się na żadne kompromisy, czego najlepszym przykładem jest jednostka benzynowa o pojemności 1,3 litra połączona z technologią typu mild hybrid oraz wyjątkowy układ e-POWER” – podkreśla Matthew Wright, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju silników z ośrodka Nissan Technical Centre Europe.
 


Nowy Nissan Qashqai wyposażony w układ napędowy e-POWER zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w 2022 roku.
 
*Wartości szacunkowe (ostateczne dane zostaną podane po zakończeniu procesu homologacji).

Szerszych informacji na temat oferty NISSANA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  NISSAN AUTONIX Rzeszów ul. Rejtana 67, tel.  17 85-24-794 oraz na stronie www.czach.autonix.pl

Zdjęcia: Nissan Polska

KOMENTARZE

NOWY NISSAN QASHQAI - PREMIERA

• Ze sprzedażą w Europie na poziomie 3 mln sztuk, Qashqai jest wciąż uznawany przez klientów...

Nissan Juke z pokładowym systemem kamer i pierwszy na świecie rekord manewru "J-turn" z zasłoniętymi oknami

Nissan Juke ma na koncie kolejny wyczyn. Tym razem popularny kompaktowy crossover...

Nowy Nissan LEAF po raz pierwszy w Polsce!

Od czasu swojej premiery w 2010 roku Nissan LEAF przełamywał kolejne stereotypy na temat samochodów elektrycznych, jednocześnie zdobywając pozycję światowego lidera. Po siedmiu latach i ponad 300.000 sprzedanych...

zobacz więcej
Reklama

Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie

Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...

Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi

Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...

Volvo Selekt po raz - 10 000!

W miniony weekend w jednym z salonów Volvo w Polsce przekazano kluczyki do 10 000. auta używanego...

Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie

Firma Volvo Car Poland uruchomiła ofertę specjalną obejmującą Volvo XC60 B4 w wersji Momentum za 850 zł netto miesięcznie. Umowa zawierana jest na dwa lata i zakłada...

Walizka Car - przenośna mobilność osobista z skrętem

Mazda trafiła na pierwsze strony gazet we wczesnych latach 90-tych, przedstawiając "samochód-walizkę": spojrzenie wstecz na prawdziwie niekonwencjonalne dzieło.

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...

Reklama

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...

Nowa Fala - Renault

Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...

Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta

W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...

Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.

Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.