Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Światowa premiera nowego elektrycznego Volvo C40

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 08-03-2021

Światowa premiera nowego elektrycznego Volvo C40
Volvo Cars dąży do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla. Nowy model C40 to kolejny, konkretny etap, by do tego celu się zbliżyć. Jakie inne cechy poza zerową emisyjnością ma ta gorąca, motoryzacyjna nowość?

C40 ma wszystkie cechy, których poszukują użytkownicy SUV-ów. Prześwit podwozia jest identyczny jak w elektrycznym XC40 Recharge. Siedzenie kierowcy też umieszczone jest wysoko. Jednak linia dachu poprowadzona jest znacznie niżej i opada łagodnie ku tyłowi. Nadwozie jest niższe o 69 mm w porównaniu do elektrycznej odmiany XC40 i jest bardzie opływowe. Ma też niższy współczynnik oporu aerodynamicznego. A w samochodzie elektrycznym to bardzo ważny parametr.

C40 to pierwszy model Volvo, który w ogóle nie będzie miał wersji spalinowej. Volvo Cars zapowiada, że do obecnych dwóch elektryków szybko dołączą kolejne modele. Do 2025 roku odmiany z napędem wyłącznie elektrycznym mają stanowić 50% sprzedaży naszej marki. A pięć lat później – 100%.
Reklama

Model C40 Recharge pokazuje, w którym kierunku zmierza nasza marka. W pełni elektryczny samochód dostępny online z bogatym zestawem usług dodatkowych i krótkim czasem dostawy od chwili złożenia zamówienia. Wejście w posiadanie nowego Volvo jeszcze nigdy nie było tak łatwe i atrakcyjne – powiedział Henrik Green – szef technologii Volvo Cars.
 

Design nadwozia i wnętrza
Model C40 bazuje na technologii XC40, ale stylistycznie mocno się od niego różni. Linia dachu C40 opada łagodnie ku tyłowi, gdzie kończy się nagle, jakby zakończona pionowym cięciem. Nad tylną szybą zamontowane są dwa odrębne spojlery. Trzeci, większy – znalazł się na krawędzi bagażnika. Zupełnie inaczej niż w XC40 uformowane są tylne światła. Te w C40 są jeszcze bardziej futurystyczne. Reflektory przednie także mają swój unikalny kształt. Przy okazji zastosowano w nich najnowszą, pikselową technologię LED. Zaprezentowany model ma także plastikowe elementy ochronne na zderzakach i wokół nadkoli. Model widoczny na pierwszych zdjęciach prasowych ma zupełnie nowy odcień lakieru, o jakże skandynawskiej nazwie: Fjord Blue Metallic.
   
Środek C40 rozplanowany jest tak, jak w wielu modelach Volvo. Centrum dowodzenia stanowi pionowy ekran dotykowy. Przycisków fizycznych jest niewiele. Do tego w Volvo zdążyliśmy się już przyzwyczaić. W C40 nie będzie tapicerek z prawdziwej skóry. Skóry zwierzęce zostaną zastąpione innymi atrakcyjnymi tapicerkami. C40 otrzyma własny zestaw dekorów i palet kolorów, które mają „ożywić” wygląd kabiny.
 

System operacyjny bazujący na Androidzie
XC40 Recharge był jednym z dwóch pierwszych aut na świecie z systemem operacyjnym bazującym na Google. Nie należy go mylić z Android Auto. Ten nowy system Volvo trafił także do C40. Jest to jeden z najlepszych systemów infotainment na świecie. Google Maps, Google Assistant i Google Play Store są teraz częścią systemu operacyjnego auta. Producent zapewnia także nieograniczony dostęp do transferu danych, aby z tych funkcji można było w pełni skorzystać. C40 będzie także pobierać aktualizację OTA, czyli po prostu bezprzewodowo, przez internet. Samochody będą mogły samoczynnie pobierać optymalizacje i aktualizacje poprawiające ich parametry już po opuszczeniu fabryki.
Reklama

 
Pojemność silnika? Nie, akumulatora!
Volvo C40 dostępne jest z dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy ponad 400 KM i momencie obrotowym osiągającym wartość 660 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w akumulatorze o pojemności 78 kWh. Można go ładować mocą do 150 kW. Wówczas naładowanie go do 80% pojemności zajmie jedynie 40 minut. Szacowany zasięg według WLTP wynosi 420 km i może wzrosnąć wraz z wypuszczaniem kolejnych aktualizacji. Przyspieszenie do 100 km/h wyniesie poniżej 5 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. To standard nie tylko w Volvo, ale też i coraz popularniejsze rozwiązanie w segmencie aut BEV innych marek.  

 
Do kupienia w internecie. A co z salonami?
Volvo C40 ma być dostępne wyłącznie w internecie, ale odbiór następuje z wybranego salonu. A co jeśli ktoś chce kupić auto w salonie? Wówczas pracownicy tych obiektów pomogą takiej osobie zamówić samochód przez internet na miejscu, który zostanie przekazany klientowi właśnie u nich. Do wyboru, oprócz klasycznego zakupu, będzie także usługa Care by Volvo będąca kompleksowym abonamentem obejmującym wszelkie usługi związane z autem. Mowa tutaj nie tylko o oponach, serwisie, gwarancji, assistance, czy ubezpieczeniu. Na wielu rynkach będzie można w racie ująć także usługi związane z ładowaniem samochodu w domu.

Priorytetem ma być łatwy proces zamawiania i krótki termin dostawy auta od chwili złożenia zamówienia. Na stronie internetowej znajdą się sugerowane konfiguracje. Konfigurator ma być prosty, liczba opcji i pakietów – uproszczona do niezbędnego minimum.
Produkcja C40 rusza jesienią tego roku w belgijskiej Gandawie. Będzie to model oferowany na całym świecie, ale jego głównym rynkiem będzie Europa.
Reklama

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie www.czach.volvocars-partner.pl/
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.