Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Cicha jazda w trybie bezemisyjnym, luksus dla 7 pasażerów i duże możliwości w terenie: Ford Explorer Plug-In Hybrid

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 11-05-2021

Cicha jazda w trybie bezemisyjnym, luksus dla 7 pasażerów i duże możliwości w terenie: Ford Explorer Plug-In Hybrid
•         Nowy, siedmiomiejscowy SUV, Ford Explorer Plug-In Hybrid, dysponujący mocą 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, generowanymi przez hybrydowy zespół silnika benzynowego i elektrycznego, jest zdolny pokonać 48 km w trybie jazdy bezemisyjnej (wg. NEDC) 
•         Napęd na wszystkie koła w standardzie, system Terrain Management i siedem trybów jazdy zapewniają kompromis między komfortem, oszczędnością i możliwościami na różnych drogach i bezdrożach
•         Przestronne i funkcjonalne wnętrze wyposażone w 10,1-calowy ekran dotykowy, z systemem SYNC 3, standardowo montowany modem FordPass Connect, system audio B&O oraz łatwy w obsłudze system elastycznej konfiguracji foteli
 
 
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In, oferujący bezemisyjny tryb jazdy, komfort i doskonałe parametry terenowe. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż wersji siedmiomiejscowej SUV-a.
Reklama
Explorera Plug-In Hybrid napędza układ, łączący mocny 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generator i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, który można ładować z zewnętrznego źródła energii, a także poprzez regeneracyjne ładowanie podczas jazdy. Układ napędowy generuje łącznie 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.
Zaawansowany układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP). Minimalne zużycie paliwa wynosi 2.9 l/100km wg cyklu pomiarowego NEDC (od 3.1 l/100 km wg WLTP), a emisja CO2 od 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).1
Dzięki kompleksowemu pakietowi systemów wspomagających kierowcę i najwyższej klasy dodatkom podnoszącym komfort, nowy Explorer Plug-In Hybrid gwarantuje pewność prowadzenia i wygodę podczas podróży wszystkim pasażerom, niezależnie od wybranego rodzaju drogi.

Komplet systemów, w tym tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA) oraz nowy Asystent hamowania przy cofaniu sprawia, że jazda jest bardziej intuicyjna i mniej stresująca.2 Relaks i komunikację w podróży gwarantują w wersji ST-Line, jak i Platinum: 14–głośnikowy system audio B&O3, 10,1 calowy ekran dotykowy, modem FordPass Connect4 oraz trójstrefowa elektroniczna regulacja temperatury.

– Explorer Plug-In Hybrid to synonim wszechstronności – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Explorer w Europie. – Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy pojazdu, który radziłby sobie w trudnym terenie, z łatwością holował łódź i jeździł po mieście z wykorzystaniem czystej energii elektrycznej – a wszystko to w luksusowym, komfortowym wnętrzu.
Reklama
Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021. r.

Jazda w trybie bezemisyjnym

 
Zespół napędowy Explorera Plug-In Hybrid zapewnia zasięg i osiągi oferowane przez nowoczesne, zaawansowane silniki spalinowe, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.
Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa. 
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

Równoległa hybrydowa architektura Explorera Plug-In Hybrid umożliwia jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego, co zwiększa możliwości samochodu w terenie, poprawia osiągi drogowe, a w połączeniu z inteligentną technologią napędu na wszystkie koła, umożliwia wygodne holowanie przyczepy do przewozu wierzchowca, łodzi lub dużej 2,5-tonowej przyczepy. 
Zaawansowany system inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół. 

Reklama
Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej, która dodatkowo poprawia oszczędność paliwa i kulturę jazdy, system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

System zarządzania jazdą Explorera Plug-In Hybrid w terenie wykorzystuje zmienne tryby jazdy, by umożliwić kierowcy dostosowanie samochodu do warunków drogowych, pogodowych i terenowych na każde żądanie. Dostępne tryby to Normalny, Sportowy, Droga nieutwardzona, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek – każdy zobrazowany grafiką dostosowaną do jego specyfiki, prezentowaną na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.

Systemy wspomagające

 
Wyrafinowane systemy wspomagania kierowcy, oferowane jako standard, zostały zaprojektowane w celu ułatwienia prowadzenia dużego pojazdu, zarówno w środowisku miejskim, jak i na autostradzie.
System wspomagający parkowanie Active Park Assist 2 umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, po naciśnięciu jednego przycisku. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych dzięki w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.
System monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania, że za chwilę tor jazdy za samochodem przetnie inny pojazd. Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h. System kamer 360 stopni jest wyposażeniem standardowym.
Reklama
Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.
 
Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże są mniej stresujące dzięki tempomatowi adaptacyjnemu (ACC) z funkcją Stop & Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu. System ten pomaga Explorerowi Plug-In Hybrid w utrzymywaniu komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu i może pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na środku jego pasa ruchu. ACC może dostosować prędkość pojazdu do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego.
Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy, a także ruszenie po naciśnięciu przycisku, jeśli zatrzymanie trwało dłużej niż 3 sekundy.
 
– Nie chodzi nam o wypełnienie samochodu nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi tylko dlatego, że takie mamy – powiedział Torsten Wey, menedżer systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa Ford of Europe. – Chodzi o poprawę jakości podróży, zmniejszenie stresu podczas jazdy i budowanie poczucia pewności siebie u kierowcy.
 
Kolejnym rozwiązaniem w Explorerze Plug-In Hybrid, które pomaga kierowcy w unikaniu lub łagodzeniu skutków wypadków, jest system utrzymywania pasa ruchu – jeden z wielu, które przyczyniły się do uzyskania przez ten model maksymalnej, pięciogwiazdkowej oceny w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Reklama
 
Euro NCAP przyznało też Explorerowi Plug-In Hybrid najwyższą ocenę w zakresie ochrony osób dorosłych i dzieci. Pierwszy raz zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny umożliwił włączenie stalowych rur martenzytycznych o wysokiej wytrzymałości w strukturę słupków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, przez co powstała jeszcze solidniejsza klatka bezpieczeństwa dla pasażerów.

Przestrzeń dla ciebie i twoich spraw

 
Projektanci w pełni wykorzystali potężną posturę Explorera, tworząc wygodne i przestronne wnętrze dla siedmiu dorosłych osób. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji prawie 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu oraz ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder i może cieszyć się luksusem i praktycznymi dodatkami kabiny Explorera, w tym pięcioma gniazdami zasilania 12 V, dwoma gniazdami USB dla pierwszego i drugiego rzędu, dwunastoma uchwytami na kubki, a także trójstrefową klimatyzacją.
 
Siedem foteli pozwala też na wyjątkowo elastyczne kształtowanie przestrzeni, z aż 2274 litrami przestrzeni ładunkowej w układzie dwumiejscowym. Dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń funkcja Power Raise, umożliwiająca składanie siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika, upraszcza przekształcanie przestrzeni według potrzeb pasażerów, natomiast w samej kabinie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów.
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.  
Reklama
 
Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia5, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju. 
 
Aplikacja FordPass zapewnia również nowe funkcje, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego zelektryfikowany układ napędowy staje się dla właścicieli Explorera Plug-In Hybrid źródłem większej satysfakcji. Mają oni możliwość monitorowania poziomu naładowania akumulatora, mogą skorzystać z wyszukiwarki stacji ładowania, historii podróży i ładowania, ułatwiającej monitorowanie i śledzenie zużycia paliwa oraz energii. Są też funkcje pomagające kierowcom w pełni wykorzystać czas przeznaczony na ładowanie pojazdu oraz tańsze taryfy opłat za energię elektryczną, poprzez zaprogramowanie oczekiwanego pułapu opłat i zamówienie powiadomień o kosztach.
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Indywidualista z charakterem

 
Wersje Platinum i ST-Line dodają indywidualizmu wyrazistej sylwetce SUV-a i nowoczesnemu wnętrzu Explorera Plug-In Hybrid.
Reklama
 
Standardowym wyposażeniem są odważnie zaprojektowane, 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.
 
Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.
– Ogromna charyzma i niespotykana prezencja są standardem w naszym najnowszym Explorerze Plug-In Hybrid – podkreślił Matthias Tonn. – Dzięki umieszczeniu w ofercie wyróżniających się wariantów ST-Line i Platinum, klienci mogą znaleźć samochód odpowiadający ich estetyce i osobowości.
 
Szerszych informacji na temat modeli forda na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie FORD BEMO-MOTORS mieszczącym się w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 50, tel.  17 850 30 00  oraz na stronie www.ford.bemo-motors.pl/strona/107/rzeszow
Foto: Ford Polska
# # #
 
1. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT. 
Reklama
2. Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.
3. BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.
4. Systemy mogą wymagać aktywacji
5. W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.
6. Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.