Reklama

Automoto

Cicha jazda w trybie bezemisyjnym, luksus dla 7 pasażerów i duże możliwości w terenie: Ford Explorer Plug-In Hybrid

Materiał Partnera
Dodano: 11.05.2021
53692_tytulowe-resizer-750q75
Share
Udostępnij
•         Nowy, siedmiomiejscowy SUV, Ford Explorer Plug-In Hybrid, dysponujący mocą 457 KM i momentem obrotowym 825 Nm, generowanymi przez hybrydowy zespół silnika benzynowego i elektrycznego, jest zdolny pokonać 48 km w trybie jazdy bezemisyjnej (wg. NEDC) 
•         Napęd na wszystkie koła w standardzie, system Terrain Management i siedem trybów jazdy zapewniają kompromis między komfortem, oszczędnością i możliwościami na różnych drogach i bezdrożach
•         Przestronne i funkcjonalne wnętrze wyposażone w 10,1-calowy ekran dotykowy, z systemem SYNC 3, standardowo montowany modem FordPass Connect, system audio B&O oraz łatwy w obsłudze system elastycznej konfiguracji foteli
 
 
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In, oferujący bezemisyjny tryb jazdy, komfort i doskonałe parametry terenowe. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż wersji siedmiomiejscowej SUV-a.
Explorera Plug-In Hybrid napędza układ, łączący mocny 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generator i akumulator litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh, który można ładować z zewnętrznego źródła energii, a także poprzez regeneracyjne ładowanie podczas jazdy. Układ napędowy generuje łącznie 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.
Zaawansowany układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP). Minimalne zużycie paliwa wynosi 2.9 l/100km wg cyklu pomiarowego NEDC (od 3.1 l/100 km wg WLTP), a emisja CO2 od 66 g/km NEDC (71 g/km WLTP).1
Dzięki kompleksowemu pakietowi systemów wspomagających kierowcę i najwyższej klasy dodatkom podnoszącym komfort, nowy Explorer Plug-In Hybrid gwarantuje pewność prowadzenia i wygodę podczas podróży wszystkim pasażerom, niezależnie od wybranego rodzaju drogi.

Komplet systemów, w tym tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu (LCA) oraz nowy Asystent hamowania przy cofaniu sprawia, że jazda jest bardziej intuicyjna i mniej stresująca.2 Relaks i komunikację w podróży gwarantują w wersji ST-Line, jak i Platinum: 14–głośnikowy system audio B&O3, 10,1 calowy ekran dotykowy, modem FordPass Connect4 oraz trójstrefowa elektroniczna regulacja temperatury.

– Explorer Plug-In Hybrid to synonim wszechstronności – powiedział Matthias Tonn, główny inżynier programu Explorer w Europie. – Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy pojazdu, który radziłby sobie w trudnym terenie, z łatwością holował łódź i jeździł po mieście z wykorzystaniem czystej energii elektrycznej – a wszystko to w luksusowym, komfortowym wnętrzu.
Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021. r.

Jazda w trybie bezemisyjnym

 
Zespół napędowy Explorera Plug-In Hybrid zapewnia zasięg i osiągi oferowane przez nowoczesne, zaawansowane silniki spalinowe, dodając do tego sprawność i płynność działania elektrycznego układu napędowego.
Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa. 
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

Równoległa hybrydowa architektura Explorera Plug-In Hybrid umożliwia jednoczesne wykorzystanie pełnej mocy i momentu obrotowego zarówno silnika benzynowego, jak i silnika elektrycznego, co zwiększa możliwości samochodu w terenie, poprawia osiągi drogowe, a w połączeniu z inteligentną technologią napędu na wszystkie koła, umożliwia wygodne holowanie przyczepy do przewozu wierzchowca, łodzi lub dużej 2,5-tonowej przyczepy. 
Zaawansowany system inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół. 

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej, która dodatkowo poprawia oszczędność paliwa i kulturę jazdy, system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

System zarządzania jazdą Explorera Plug-In Hybrid w terenie wykorzystuje zmienne tryby jazdy, by umożliwić kierowcy dostosowanie samochodu do warunków drogowych, pogodowych i terenowych na każde żądanie. Dostępne tryby to Normalny, Sportowy, Droga nieutwardzona, Śliska nawierzchnia, Holowanie, Eco oraz Śnieg/Piasek – każdy zobrazowany grafiką dostosowaną do jego specyfiki, prezentowaną na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kontrola zjazdu ze wzniesienia dodatkowo pomaga w łagodzeniu kłopotów w terenie.

Systemy wspomagające

 
Wyrafinowane systemy wspomagania kierowcy, oferowane jako standard, zostały zaprojektowane w celu ułatwienia prowadzenia dużego pojazdu, zarówno w środowisku miejskim, jak i na autostradzie.
System wspomagający parkowanie Active Park Assist 2 umożliwia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, po naciśnięciu jednego przycisku. System może również pomóc kierowcy w wyprowadzeniu samochodu z równoległych miejsc parkingowych dzięki w pełni zautomatyzowanej funkcji wspomagania wyjazdu z parkingu.
System monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) ostrzega kierowcę wycofującego z miejsca parkowania, że za chwilę tor jazdy za samochodem przetnie inny pojazd. Ponadto, wprowadzony po raz pierwszy w Europie asystent hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist) wykorzystuje kamerę, czujniki radarowe i ultradźwiękowe do wykrywania na drodze pojazdu obiektów, mierzących ponad 28 cm wysokości i 7,5 cm szerokości. Może on automatycznie włączyć hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy pojazd cofa z niewielką prędkością od 1,5 km/h do 12 km/h. System kamer 360 stopni jest wyposażeniem standardowym.
Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.
 
Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże są mniej stresujące dzięki tempomatowi adaptacyjnemu (ACC) z funkcją Stop & Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu. System ten pomaga Explorerowi Plug-In Hybrid w utrzymywaniu komfortowej odległości od pojazdów jadących z przodu i może pomóc kierowcy w utrzymaniu pojazdu na środku jego pasa ruchu. ACC może dostosować prędkość pojazdu do dopuszczalnych limitów, monitorując znaki drogowe umieszczone przy drodze i nad drogą, a także korzystając z informacji z pokładowego systemu nawigacyjnego.
Funkcja Stop & Go umożliwia systemowi ACC całkowite zatrzymanie pojazdu w gęstym ruchu miejskim, a następnie automatyczne ruszenie z miejsca, jeśli czas zatrzymania jest krótszy, niż 3 sekundy, a także ruszenie po naciśnięciu przycisku, jeśli zatrzymanie trwało dłużej niż 3 sekundy.
 
– Nie chodzi nam o wypełnienie samochodu nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi tylko dlatego, że takie mamy – powiedział Torsten Wey, menedżer systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa Ford of Europe. – Chodzi o poprawę jakości podróży, zmniejszenie stresu podczas jazdy i budowanie poczucia pewności siebie u kierowcy.
 
Kolejnym rozwiązaniem w Explorerze Plug-In Hybrid, które pomaga kierowcy w unikaniu lub łagodzeniu skutków wypadków, jest system utrzymywania pasa ruchu – jeden z wielu, które przyczyniły się do uzyskania przez ten model maksymalnej, pięciogwiazdkowej oceny w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
 
Euro NCAP przyznało też Explorerowi Plug-In Hybrid najwyższą ocenę w zakresie ochrony osób dorosłych i dzieci. Pierwszy raz zastosowany w branży motoryzacyjnej proces produkcyjny umożliwił włączenie stalowych rur martenzytycznych o wysokiej wytrzymałości w strukturę słupków przedniej szyby pojazdu i belek dachowych, przez co powstała jeszcze solidniejsza klatka bezpieczeństwa dla pasażerów.

Przestrzeń dla ciebie i twoich spraw

 
Projektanci w pełni wykorzystali potężną posturę Explorera, tworząc wygodne i przestronne wnętrze dla siedmiu dorosłych osób. Każdy z pasażerów wszystkich trzech rzędów ma do dyspozycji prawie 1 metr przestrzeni od siedziska do dachu oraz ponad 1,5 metra szerokości na linii barków i bioder i może cieszyć się luksusem i praktycznymi dodatkami kabiny Explorera, w tym pięcioma gniazdami zasilania 12 V, dwoma gniazdami USB dla pierwszego i drugiego rzędu, dwunastoma uchwytami na kubki, a także trójstrefową klimatyzacją.
 
Siedem foteli pozwala też na wyjątkowo elastyczne kształtowanie przestrzeni, z aż 2274 litrami przestrzeni ładunkowej w układzie dwumiejscowym. Dostępna dla trzeciego rzędu siedzeń funkcja Power Raise, umożliwiająca składanie siedzeń na płasko za naciśnięciem guzika, upraszcza przekształcanie przestrzeni według potrzeb pasażerów, natomiast w samej kabinie podróżujący mają do dyspozycji schowki o łącznej pojemności 123 litrów.
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.  
 
Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia5, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju. 
 
Aplikacja FordPass zapewnia również nowe funkcje, dzięki którym korzystanie z samochodu posiadającego zelektryfikowany układ napędowy staje się dla właścicieli Explorera Plug-In Hybrid źródłem większej satysfakcji. Mają oni możliwość monitorowania poziomu naładowania akumulatora, mogą skorzystać z wyszukiwarki stacji ładowania, historii podróży i ładowania, ułatwiającej monitorowanie i śledzenie zużycia paliwa oraz energii. Są też funkcje pomagające kierowcom w pełni wykorzystać czas przeznaczony na ładowanie pojazdu oraz tańsze taryfy opłat za energię elektryczną, poprzez zaprogramowanie oczekiwanego pułapu opłat i zamówienie powiadomień o kosztach.
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Indywidualista z charakterem

 
Wersje Platinum i ST-Line dodają indywidualizmu wyrazistej sylwetce SUV-a i nowoczesnemu wnętrzu Explorera Plug-In Hybrid.
 
Standardowym wyposażeniem są odważnie zaprojektowane, 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.
 
Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.
– Ogromna charyzma i niespotykana prezencja są standardem w naszym najnowszym Explorerze Plug-In Hybrid – podkreślił Matthias Tonn. – Dzięki umieszczeniu w ofercie wyróżniających się wariantów ST-Line i Platinum, klienci mogą znaleźć samochód odpowiadający ich estetyce i osobowości.
 
Szerszych informacji na temat modeli forda na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie FORD BEMO-MOTORS mieszczącym się w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 50, tel.  17 850 30 00  oraz na stronie www.ford.bemo-motors.pl/strona/107/rzeszow
Foto: Ford Polska
# # #
 
1. Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W okresie przejściowym odchodzenia od pomiarów w cyklu NEDC, zużycie paliwa i emisja CO2 są podawane zarówno w cyklu NEDC, jak i WLTP. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT. 
2. Systemy asystenckie wspomagania są uzupełnieniem uwagi kierowcy ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania przez niego pojazdu.
3. BANG & OLUFSEN™ oraz B&O™są zastrzeżonymi znakami towarowymi należącymi do Bang & Olufsen Group. Na licencji Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Wszelkie prawa zastrzeżone.
4. Systemy mogą wymagać aktywacji
5. W regionach, w których jest to dozwolone przez prawo.
6. Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy