Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

To niesamowite! Hybrydy i elektryki wyprzedziły diesla

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 20-09-2021

To niesamowite! Hybrydy i elektryki wyprzedziły diesla
Dokładnie 5076 nowych samochodów osobowych z silnikami diesla zarejestrowano w Polsce w sierpniu tego roku. A wiecie ile w tym samym czasie sprzedano klasycznych hybryd, plug-inów oraz elektryków? Dokładnie 5963. To pierwsza taka sytuacja w historii i znak, że rynek zmienia się znacznie szybciej, niż się spodziewaliśmy. A korzystają na tym marki, które potrafią się do tych zmian dostosować. Doskonale to widać po wynikach Kia. W sierpniu została drugą najpopularniejszą marką w Polsce. A po pierwszych 10 dniach września ma niesamowite 11 proc. udziałów w rynku! 

Dane opublikowane przez instytut Samar nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Napędy zelektryfikowane dogoniły diesla. I to w tempie, jakiego nikt się nie spodziewał. 

Jeszcze w lipcu 2020 roku w Polsce zarejestrowano 7,2 tys. samochodów osobowych z jednostkami wysokoprężnymi, wliczając w to technologię MHEV, czyli miękkie hybrydy. W tym samym miesiącu rejestracje modeli zelektryfikowanych lekko przekroczyły 3,4 tys. sztuk. Mówiąc „zelektryfikowanych” mam na myśli klasyczne hybrydy (HEV), hybrydy typu plug-in (PHEV) oraz auta w pełni elektryczne (BEV). Wyraźnie zatem widać, że jeszcze rok temu sprzedaż diesli była ponad dwukrotnie wyższa, niż pojazdów napędzanych lub „dopędzanych” prądem.
Reklama

Raptem rok później, czyli w sierpniu 2021 roku, sytuacja diametralnie się zmieniła. Ze szczegółowych statystyk Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w tym czasie na drogi wyjechało 3382 nowych osobowych diesli oraz 1694 diesle w technologii MHEV. Razem daje do 5076 aut wysokoprężnych. Spadek w stosunku do roku ubiegłego jest znaczący. W tym samym czasie rejestracje aut HEV, PHEV i BEV poszybowały w górę i w szczegółach wyglądały tak:

 

Razem daje to 5963 pojazdy. Efekt końcowy jest taki, że napędy zelektryfikowane wyprzedziły diesla! Czyli zrobiły coś, co jeszcze 2-3 lata temu nie przyszło by do głowy nawet futurologom. I to wszystko na polskim rynku, który przecież przez bardzo długie lata hołubił silniki wysokoprężne. W szczytowym momencie ich udział w całkowitej sprzedaży nowych samochodów przekraczał 50 proc. W sierpniu tego roku było to już raptem 15,2 proc.

Zdaniem ekspertów nie ma już odwrotu od tej tendencji. Ale nie znaczy to, że za chwilę diesel całkowicie zniknie. W najbliższych latach nadal będzie miał swoje miejsce na rynku, jako alternatywa dla tych, którzy bardzo dużo podróżują. Czy to służbowo, czy prywatnie. Część koncernów motoryzacyjnych dobrze zdaje sobie z tego sprawę, dlatego nie ulegają presji i nie spieszą się z wycofaniem jednostek wysokoprężnych. Na przykład Kia Ceed po faceliftingu nadal jest oferowana ze sprawdzonym, nowoczesnym motorem 1.6 CRDi w dwóch wariantach mocy – 116 lub 136 KM (ta druga to MHEV). Jednostka spełnia wszystkie najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin i dwutlenku węgla. Podobnie zresztą, jak Sorento z motorem 2.2 CRDi, które zostało w gamie z myślą o kierowcach i rodzinach, które np. często ciągają ciężkie przyczepy. Uciąg w jego przypadku to aż 2500 kg, podczas gdy w wersji hybrydowej to 1650 kg.
Reklama
 

 
Sorento to generalnie doskonały przykład tego, jak idealnie Kia odnalazła się we współczesnej, niełatwej rzeczywistości motoryzacyjnej. Auto występuje w trzech wersjach: jako diesel, klasyczna hybryda lub hybryda typu plug-in. Klient po prostu ma wybór. Identycznie będzie w przypadku nowego Sportage, który będzie miał aż pięć napędów do wyboru: benzynowy, diesla, MHEV, HEV albo PHEV (więcej na temat nowej Kia Sportage przeczytacie TUTAJ
 
O ile większość marek skupiła się na rozwoju jednej, ewentualnie dwóch technologii (np. Toyota całkowicie wycofała się z diesli, a Volkswagen otwarcie mówi, że stawia niemal wyłącznie na elektryki), to Kia jako jedyna marka popularna, nadal stara się dawać klientom maksymalnie duży wybór. I nadal rozwija wszystkie typy zarówno napędów spalinowych, jak i zelektryfikowanych. Efekt? Po tym, jak w salonach pojawi się EV6 i nowy Sportage, Kia będzie miała w ofercie:
Trzy modele w pełni elektryczne (EV6, e-Niro, e-Soul)
Pięć modeli plug-in (Sportage PHEV, Niro PHEV, Sorento PHEV, XCeed PHEV, Ceed kombi PHEV)
Trzy modele hybrydowe (Sportage HEV, Sorento HEV, Niro HEV)
Pięć modeli z dieslem (Sportage, Sorento, Ceed, Ceed kombi, XCeed)
Dziewięć modeli dostępnych z motorami benzynowymi (również w technologii MHEV), w tym Picanto, Rio, Stonic, Ceed, Ceed Kombi, ProCeed, XCeed, Sportage.
…jedno doładowane V6 z motorem o pojemności 3,3 litra (Stinger GT)
 

Kia zapewnia, że utrzyma tę różnorodność i będzie dawała wybór kierowcom tak długo, jak to możliwe. Szczególnie, że jej się to opłaca. Doskonale widać to po najnowszych statystykach sprzedaży. W sierpniu 2021 roku Kia po raz pierwszy w historii znalazła się na drugim miejscu najpopularniejszych marek w Polsce. Z danych CEPiK i Smaru wynika, że zarejestrowano w tym miesiącu 2985 aut Kia i tym samym koreańska marka wyprzedziła Skodę. W porównaniu z sierpniem 2020 sprzedaż Kii poszybowała w górę o niemal 32 proc., podczas gdy Skody spadła o 35 proc. 
Reklama
 

Wrzesień może być dla Kii jeszcze bardziej udany. Dane Samaru po pierwszych 10 dniach wskazują, że marka nie tylko utrzymała drugą pozycję, ale także poprawiła sprzedaż względem podobnego okresu ubiegłego roku o… 110 proc.! A to wszystko w sytuacji, gdy cały rynek zanotował spadek o 15,7 proc. i wszystkie większe marki mocno tracą (Ford 19 proc., Volkswagen 23 proc., a Skoda aż 56 proc.). W efekcie Kia w pierwszej dekadzie września miała niesamowity udział w całym motoryzacyjnym rynku nad Wisłą – aż 11 proc.
 

Oczywiście takie, a nie inne statystyki, mają związek również z tym, że wiele marek boryka się obecnie z brakiem samochodów. Deficyt stali i półprzewodników powoduje, że niektóre fabryki stoją. Kia Polska póki co nie ma aż tak poważnych problemów i zabezpieczyła sobie dostawy aut. Choć nawet na jej niektóre modele faktycznie trzeba teraz czekać dłużej, niż zwykle. Szerzej o tym problemie i o dostępności samochodów W TYM MATERIALE.

Ze wszystkiego powyżej rysuje się obraz rynku motoryzacyjnego, który jeszcze chyba nigdy w historii nie znajdował się w tak skomplikowanej sytuacji. Z jednej strony został zmuszony do tego, by bardzo szybko się zmieniać i ewoluować w kierunku elektryfikacji. Z drugiej musi stawić czoła globalnemu kryzysowi związanemu z brakiem surowców i podzespołów do produkcji samochodów.   

Czy te trudne i dynamiczne czasy na zawsze zmienią wygląd całego rynku? Przyznacie, że to byłby ciekawy scenariusz – starzy wyjadacze tracą swoją pozycję na rzecz stosunkowo młodych marek, które – jak się okazało – po prostu znacznie lepiej rozumieją współczesne czasy i potrzeby klientów. 
Reklama

Więcej informacji na temat oferty KIA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 - 85 04 161, 162 oraz w Jarosławiu ul. 3-go Maja 98c tel.  (16) 62 24 617 . więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/

Foto/Grafiki: KIA Polska, Źródła: Dane Samar
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.