Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Pierwsza w elektrykach, trzecia w plug-inach i hybrydach

A A A
Materiał Partnera - Kiawiarnia

Dodano: 15-12-2022

Pierwsza w elektrykach, trzecia w plug-inach i hybrydach
Kia jest liderem w Polsce pod względem sprzedaży samochodów elektrycznych (BEV) – wyprzedza nawet Teslę. W segmencie hybryd plug-in (PHEV) ustępuje miejsca jedynie Mercedesowi i BMW, zaś w kategorii klasycznych hybryd (HEV) – Toyocie i Lexusowi. Gdy spojrzymy na cały rynek europejski to w rankingu najpopularniejszych 10 modeli PHEV i 10 BEV Kia ma aż trzech przedstawicieli – najwięcej spośród wszystkich marek.
 
Kolejny miesiąc i kolejne statystyki nie pozostawiają złudzeń – Europa przekonała się do samochodów na prąd. Z najnowszych danych firmy analitycznej Jato wynika, że już co czwarte nowe auto, jakie wyjechało na drogi UE we wrześniu tego roku, miało wtyczkę. Czyli było 100-proc. elektrykiem lub hybrydą typu plug-in. 
 
Uczciwie jednak trzeba powiedzieć, że udział aut w pełni elektrycznych w lokalnym rynku mocno różni się zależnie od kraju, a nawet od regionu Europy. Wystarczy powiedzieć, że w krajach północnych to średnio 15 proc., a południowych już tylko 3,8 proc. Trzymając się nomenklatury elektrycznej, „biegunem dodatnim” jest Norwegia, gdzie w trzecim kwartale aż 74 proc. wszystkich nowozarejestrowanych samochodów było BEV.
Reklama
 
Z kolei unijny „biegun ujemny” to Grecja, gdzie odsetek ten wynosił zaledwie 1,52 proc. Polska zbliżyła się do 3 proc., co oznacza że trzy na 100 samochodów opuszczających salony było pełnymi elektrykami. Mało? Jeszcze trzy lata temu był to jeden samochód na 1000 sprzedanych!
 
 
Od początku stycznia do końca października nad Wisłą sprzedały się dokładnie 8893 samochody na prąd, z czego prawie tysiąc to auta Kia. Marka ma aż 11-proc. udział w tym segmencie i wyprzedza nawet Teslę. Najpopularniejszym modelem jest EV6 z liczbą 472 zarejestrowanych w tym roku aut, drugie miejsce należy do elektrycznego Niro (zarówno poprzednie e-Niro, jak i nowe Niro EV), które kupiło 379 osób. e-Soul znalazł 137 nabywców.

Koreańczycy, którzy zaczęli inwestować w rozwój zelektryfikowanych modeli wyraźnie wcześniej niż inne koncerny, dzisiaj zbierają tego owoce. Widać to również po segmencie PHEV-ów. Łącznie w tym roku sprzedało się ich w Polsce 8828, z czego 880 wyjechało z salonów Kia. To daje marce 10 proc. udziałów. Dla porównania, kolejny popularny producent w zestawieniu, Toyota, sprzedała w tym okresie 495 plug-inów. Kia ustępuje w tej kategorii jedynie Mercedesowi i BMW.
 
 
Reasumując, już co dziesiąty samochód z wtyczką, jaki wyjeżdża na polskie drogi ma na masce znaczek Kia. W Europie jej zelektryfikowane modele również się rozpędziły. Jak spojrzymy na wrześniowy ranking 10. najpopularniejszych elektryków w UE, to nie mamy wątpliwości, kto jest liderem. Tesla zgarnia dwa pierwsze miejsca, potem jest Volkswagen ID.4, a następnie jedne z najtańszych elektryków na rynku – Dacia Spring i Fiat 500.

Kia Niro w wersji na prąd zajmuje 7. miejsce. Doskonałe, biorąc pod uwagę fakt, że segment ten liczy już ponad 50 modeli. Warto jednocześnie zauważyć, że wrzesień był miesiącem, gdy jeszcze rejestrowano stare e-Niro, a nowe Niro EV dopiero zaliczało rynkowy debiut. Październikowe i listopadowe dane mogą się okazać znacznie korzystniejsze dla nowego elektrycznego Niro, które nie dalej, jak w ubiegłym tygodniu otrzymało najbardziej prestiżową nagrodę na niemieckim rynku – Złotą Kierownicę w kategorii kompaktowych SUV-ów (nagrody przyznaje tygodnik Auto Bild). Żeby było jeszcze bardziej interesująco, to drugie miejsce w tej samej kategorii zajęła Kia Sportage w wersji PHEV.

Reklama
Sami europejscy kierowcy też wysoko oceniają hybrydy plug-in Kia, co widać po danych rejestracji. We wrześniowym rankingu najpopularniejszych w krajach Unii PHEV-ów są dwa modele koreańskiego producenta – Sportage PHEV i Niro PHEV. Licząc marki, a nie modele, to w rankingu 10. najpopularniejszych hybryd ładowanych z gniazdka Kia jest liderem. Tylko we wrześniu w Europie zarejestrowano prawie 6,6 tys. sztuk modeli Niro i Sportage, drugie miejsce przypadło w udziale Fordowi (5049 sztuk).
 
 
Gdy wrzucimy do jednego worka wszystkie modele z wtyczką notowane na liście 10. najpopularniejszych, czyli zarówno BEV-y, jak i PHEV-y, to rysuje nam się jeszcze inny obraz rzeczywistości, wyjątkowo korzystny dla Kii. W takim rankingu zajmuje drugie miejsce, a wyprzeda ją tylko Tesla. Trzeci jest Volkswagen i w zasadzie tylko on próbuje nawiązać z koreańskim producentem jako taką konkurencję.

Sprzedaż 20 najpopularniejszych modeli PHEV i BEV we wrześniu w krajach UE:
Tesla – 41 611
Kia – 11 117
VW – 10 890
Fiat – 5078
Ford – 5049
Dacia – 4846
Skoda – 4632
Renault – 4472
Mercedes – 4202
Peugeot – 4081

Zaznaczam, że te dane i wyliczenia dotyczą 20 najpopularniejszych modeli PHEV i BEV. Wszystkich jest oczywiście sporo więcej, niemniej wielkość ich sprzedaży jest mniejsza i nie powinna zmienić układu sił w rankingu.

Szczególnie, że Kia ma wyjątkowo szeroką gamę elektryków i plug-inów na tle konkurencji. Oprócz Niro EV jest przecież jeszcze doskonale przyjęty przez rynek model EV6 oraz e-Soul. Z kolei w gamie plug-inów obok wspomnianych Sportage’a PHEV i Niro PHEV, marka oferuje jeszcze XCeeda PHEV, Ceeda kombi PHEV i Sorento PHEV. Summa summarum to pięć modeli z napędem hybrydowym plug-in oraz trzy pełnowartościowe elektryki. Na 12 modeli, jakie mają w ofercie Koreańczycy już ponad połowa dostępna jest z wtyczką. Takim współczynnikiem nie może się pochwalić żadna inna marka popularna. I efekty tego są widoczne w innych statystykach…
Reklama
 
 
Stowarzyszenie ACEA podaje, że od stycznia do końca października na drogi UE, krajów EFTA i Wielkiej Brytanii wyjechało łącznie niemal 468 tys. samochodów osobowych Kia. To wynik o 8,8 proc. lepszy niż w tym samym okresie zeszłego roku, przy czym cały rynek zjechał w tym czasie w dół o 7,8 proc. Po dziesięciu miesiącach Kia wyprzedza m.in. Skodę, Renault i Forda, a w jej zasięgu jest francuski Peugeot.
Osobiście uważam, że obecnie największym atutem Kii jest różnorodność. O ile wielu producentów wycofuje się całkowicie z produkcji aut spalinowych (np. nowe Renault Megane jest już wyłącznie na prąd), to Koreańczycy hołdują zasadzie, że tak długo, jak to możliwe, klientom należy dawać wybór. Dlatego w ich gamie nadal są diesle, silniki benzynowe, klasyczne hybrydy, ale jednocześnie klienci gotowi na przesiadkę do „elektrowozu” mają do wyboru osiem modeli z wtyczką! Czyli jednak niektórym udaje się w tych nieco zwariowanych czasach skutecznie połączyć ogień z wodą. 

Więcej informacji na temat oferty KIA na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie  KIA MULTITRUCK mieszczącego się w Rzeszowie ul. Handlowa 4, tel. 17 - 85 04 161, 162 oraz w Jarosławiu ul. 3-go Maja 98c tel.  (16) 62 24 617. Więcej informacji na stronie https://www.kia.com/pl/dealers/multitruck/

Foto: Kia Polska, Kiawiarnia
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.