Reklama

Automoto

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV uzyskała pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Materiał Partnera
Dodano: 15.03.2023
72501_mazda_mx-30_r-ev_ncap_edited-resizer-750q75
Share
Udostępnij
Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV hybryda typu plug-in 1 uzyskała doskonałe wyniki od swojego elektrycznego rodzeństwa przetestowanego w 2020 roku.
91% w ocenie ochrony dorosłych i 87% w przypadku dzieci.
Wyjątkowy układ napędowy z akumulatorem 17,8 kWh i generatorem z silnikiem rotacyjnym o pojemności 830 cm³.
Zawsze napędzany silnikiem elektrycznym, seria MX-30 R-EV PHEV oferuje zasięg 85 km w trybie elektrycznym i do 680 km całkowitego zasięgu.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV z napędem hybrydowym typu plug-in 1 otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście Euro NCAP. Doskonałe wyniki akumulatorowo-elektrycznego MX-30 e-Skyactiv EV 2 testowanego w 2020 r. teraz oficjalnie odnoszą się również do jego nowej hybrydowej pochodnej typu plug-in.

Obie wersje MX-30 uzyskały imponujące wyniki we wszystkich czterech kategoriach testów Euro NCAP: osoba dorosła – 91%, osoba będąca dzieckiem – 87%, niechroniony użytkownik drogi (bezpieczeństwo pieszych) – 68% i asystent bezpieczeństwa – 73%.

Ponadto uzyskali maksymalną liczbę punktów w testach zderzenia bocznego, a także pełne oceny w testach zderzeniowych na dzieciach w wieku 6 i 10 lat, zarówno w przypadku zderzenia czołowego, jak i bocznego.
 

MX-30 była pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną ocenę pięciu gwiazdek w bardziej rygorystycznych ocenach odporności zderzeniowej Euro NCAP 2020, z silniejszym naciskiem na ochronę pasażerów, ochronę powypadkową i zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy.

Ta doskonała wydajność jest wynikiem trzech kluczowych czynników: Najnowsza architektura pojazdu Skyactiv obejmuje bardzo sztywną, pochłaniającą uderzenia, a jednocześnie lekką karoserię. Szeroka gama zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense pomaga kierowcom zidentyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia lub obrażeń. Wysokie standardy ochrony pieszych łagodzą skutki zderzenia z niechronionymi użytkownikami dróg.
 

Nowa seria hybryd typu plug-in Mazdy oferuje klientom te same wartości, co w pełni elektryczna MX-30, oferując jednocześnie nowe sposoby wykorzystania samochodu jako pojazdu elektrycznego na baterie. Z akumulatorem 17,8 kWh, e-Skyactiv R-EV ma zasięg 85 km w trybie czysto elektrycznym. Całkowicie nowy, jednowirnikowy silnik benzynowy o pojemności 830 cm³, wykorzystujący unikalną technologię silnika rotacyjnego Mazdy, działa jak generator, umożliwiając pokonywanie dłuższych dystansów bez obaw o zasięg i ładowanie. Bez mechanicznego połączenia między silnikiem a kołami, jednostka obrotowa działa po prostu jak generator, zapewniając, że MX-30 e-Skyactiv R-EV zawsze napędzany jest silnikiem elektrycznym, zapewniając płynną jazdę samochodem elektrycznym.
 

Mając ponad półwieczne doświadczenie w opracowywaniu silników rotacyjnych, Mazda wybrała rotacyjny zespół napędowy do tego zastosowania ze względu na jego wyjątkową zdolność do wytwarzania wymaganej mocy z kompaktowej, lekkiej i łatwej do spakowania jednostki. Silnik rotacyjny jest starannie umieszczony obok generatora i silnika o dużej mocy w komorze silnika. Połączenie akumulatora o pojemności 17,8 kWh i 50-litrowego zbiornika paliwa tworzy wyjątkową seryjną hybrydę typu plug-in o elastycznym całkowitym zasięgu do 680 km, a emisja CO 2 

WLTP na poziomie zaledwie 21 g/km zapewnia wiodącą w swojej klasie efektywność środowiskową.

Wyróżniającym się elementem stylistycznym MX-30 są drzwi Freestyle, nawiązujące do Mazdy RX-8 z 2003 roku. Nie wpływa to jednak negatywnie na bezpieczeństwo. W rzeczywistości „analiza zdeformowanego elementu zgniatanego z testu zderzenia czołowego z przesunięciem wykazała, że konstrukcja MX-30 nie stwarzała wysokiego ryzyka dla pasażerów zderzającego się pojazdu w zderzeniu czołowym z przesunięciem” – stwierdzili testerzy. „Zarówno w zderzeniu z boczną barierą, reprezentującym zderzenie innego pojazdu, jak iw poważniejszym zderzeniu ze słupem, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód zdobył maksymalną liczbę punktów w tych dwóch testach”.
 

Zaangażowana w przyszłość społeczeństwa wolnego od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad poprawą bezpieczeństwa w ramach filozofii Mazda Proactive Safety . Doskonała dynamika jazdy uzyskana dzięki technologii Skyactiv Mazdy również przyczynia się do bezpieczeństwa jazdy nową Mazdą MX-30 e-Skyactiv R-EV. Ułatwiając prowadzenie samochodu, zmniejszają ryzyko wypadków bez uszczerbku dla tradycyjnej przyjemności z jazdy Mazdy.
 

Po światowej premierze na Salonie Samochodowym w Brukseli w styczniu, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV trafi do sprzedaży w całej Europie jeszcze w tym roku.

Więcej informacji na temat nowego modelu Mazda MX-30 oraz pozostałych modeli i usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl

Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl

Foto: Mazda Motor Europe 2022
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy