Reklama

Automoto

Polskie premiery Audi Q2 i Audi e-tron quattro concept na Poznań Motor Show 2016

AC
Dodano: 31.03.2016
Static photo, 
Colour: electric green
Share
Udostępnij
 
Podczas trwającej od 31 marca do 4 kwietnia wystawy Poznań Motor Show 2016, koncern z Ingolstadt zaprezentuje premierowo najnowsze modele: kompaktowego SUV’a Audi Q2 oraz w pełni elektrycznego Audi e-tron quattro concept. 

Audi Q2, które swą światową premierę miało zaledwie kilka tygodni temu podczas Genewskiej Wystawy Motoryzacyjnej, to kompaktowy SUV przeznaczony do miejskiego, codziennego użytku oraz do celów rekreacyjnych. Charakteryzuje się niespotykaną dotąd w autach z Ingolstadt stylistyką oraz typową dla marki Audi przemyślaną funkcjonalnością. Jak mówi Marc Lichte, szef stylistów Audi: „Tworząc Audi Q2 użyliśmy geometrycznego języka formalnego, nadając modelowi bardzo indywidualnych cech stylistycznych. Dzięki temu, samochód ten ma jedyny w swoim rodzaju charakter, odróżniający go od innych członków rodziny Q“. Wynikiem takiej stylistycznej idei jest mocny SUV o wyraźnych krawędziach i zarysowanych załamaniach. Z przodu, wrażenie siły potęguje wysoko umieszczona, pojedynczo obramowana, ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe oraz duże wloty powietrza. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w tzw. „blades” – odróżniające się od pozostałych elementów kolorem słupka C. Kontrast ten podkreśla sportowy charakter nowego Audi Q2.
 
Na początek, Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI o pojemności jednego litra, dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie są też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 85 kW (116 KM) do 140 kW (190 KM). Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, Audi dla wszystkich silników oferuje siedmiobiegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. 
 
W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowoskonstruowany, dwusprzęgłowy automat z nowatorskim układem zaopatrywania w olej o zmniejszonym współczynniku tarcia. Oba te silniki będą  standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. Samochód wyposażony jest w wiele rozwiązań dostępnych dotychczas jedynie w limuzynach klasy wyższej. Oprócz opcjonalnego Audi virtual cockpit i wyświetlacza danych na szybie, z tego segmentu pojazdów pochodzą także systemy wsparcia kierowcy, w tym standardowy system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu Audi pre sense front. System ten rozpoznaje sytuacje krytyczne, w których uczestniczą inne pojazdy oraz przechodnie przekraczający jezdnię przed naszym pojazdem i w razie potrzeby inicjuje pełne hamowanie – przy niskich prędkościach aż do zatrzymania. W wyposażeniu nowego Audi Q2 znaleźć można również: tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy w korkach, asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist, asystenta utrzymania toru jazdy Audi lane assist, rozpoznawanie znaków drogowych, asystenta parkowania i asystenta ruchu poprzecznego.
 
Drugą, równie ważną premierą na Poznań Motor Show 2016 jest prezentacja Audi e-tron quattro concept. Ten nowatorski pod względem technicznym i stylistycznym pojazd, został zaprojektowany przez polskiego stylistę, Kamila Łabanowicza, od ponad ośmiu lat tworzącego projekty samochodów w pracowniach czterech pierścieni w Ingolstadt.
 
Audi e-tron quattro to samochód napędzany wyłącznie energią elektryczną. Według opracowanej przez stylistów Audi pod kierunkiem Kamila Łabanowicza zasady „Aerosthetics“, pojazd ten umiejętnie łączy techniczne środki zmniejszające opór powietrza, z kreatywnymi rozwiązaniami stylistycznymi. Ruchome elementy aerodynamiczne z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu, wpływają na przepływ powietrza wokół samochodu. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym podwozie, jest całkowicie zamknięte. Dzięki współczynnikowi cw 0,25 Audi e-tron quattro concept ustanawia nowy rekord w segmencie SUV-ów. Wpływa to wymiernie na duży, ponad 500 kilometrowy zasięg tego modelu. 
 
Pojazd studyjny bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Typowy dla SUV-ów kształt karoserii z jednej strony i płaska, podobna do coupé kabina Audi e-tron quattro concept z drugiej, dają wrażenie dużej dynamiki. Przestronne wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. 
 
Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali ze swych doświadczeń przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego Audi R8 e-tron.  Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej. Pojemny, litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości oraz równomierne rozłożenie obciążeń między osiami, co daje dużą dynamikę jazdy oraz maksymalne bezpieczeństwo, wykraczające poza ten segment pojazdów.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy