Reklama

Automoto

Sukces stylizyacji KODO

Artykuł Partnera
Dodano: 27.06.2016
27996_glowne
Share
Udostępnij
W europejskim segmencie C konkurentów jest bardzo wielu. Przy rocznej sprzedaży około 3 mln samochodów, w tej klasie nie wystarczy być tylko dobrym. Wykorzystując mocną pozycję nagradzanego poprzednika, projektanci nowej Mazdy 3 założyli, że nie spoczną, nim nie skonstruują samochodu, który będzie w stanie nawiązać kontakt ze swym użytkownikiem na wielu płaszczyznach. Oto co im wyszło.
 

 
Mazda 3 dzieli kabinę na dwie kontrastujące strefy: ergonomiczne miejsce kierowcy oraz komfortową przestrzeń dla pasażerów, oddzielne, ale zarazem połączone przez asymetryczną centralną konsolę. Zaprojektowana z myślą o pasażerach, kabina nowej Mazdy 3 wyróżnia się imponującym zestawem układów informacyjnych, rozrywkowych i komunikacji, zaprojektowanych dla wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego użytkowania. Nowa Mazda 3 jest dostępna w Polsce z gamą zaawansowanych zespołów napędowych SKYACTIV, obejmującą wolnossące silniki benzynowe, w połączeniu z automatycznymi lub ręcznie sterowanymi skrzyniami biegów. Jednostka 1,5 litra oferuje 74 kW/100 KM przy 6000 obr./min i 150 Nm przy 4000 obr./min. Dwulitrowy motor w wersji standardowej daje 88 kW/120 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min zaś z podwyższoną mocą osiąga 121 kW/165 KM przy 6000 obr./min, 210 Nm przy 4000 obr./min. Średnie zużycie paliwa jest naprawdę niewysokie jak na tak dynamiczne auto i wynosi kolejno od 5,1 l/100 km dla jednostki 120 KM i od 5,8 l/100 km dla jednostki 165-konnej.
 
Wszystkie mają lekką konstrukcję SKYACTIV oraz w standardzie i-stop, zaawansowany układ start-stop Mazdy. SKYACTIV-G jest także dostępny z i-ELOOP, zaawansowanym układem odzysku energii hamowania. Zaadaptowane do wymagań segmentu, podwozie SKYACTIV-Chassis i nadwozie SKYACTIV-Body tworzą unikalne połączenie, dzięki któremu aerodynamika, bezpieczeństwo, wytłumienie drgań i hałasu w Maździe 3 są lepsze niż kiedykolwiek. Rezultat: doskonałe, liniowe prowadzenie i precyzja kierowania razem z podwyższonym komfortem jazdy, zaskakująco cichym wnętrzem i mniejszym zużyciem paliwa.

W nowej Maździe 3 połączono zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa z jej innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych, dzięki czemu samochód jest wyposażony w:

– układ ostrzegający o obiekcie znajdującym się przed samochodem
– układ inteligentnego wspomagania hamowania Smart Brake Support
– adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości – aktywny tempomat
– system monitorowania strefy za samochodem
– system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu
– układ analizujący odległość do poprzedzającego pojazdu
– ostrzeżenie o awaryjnym hamowaniu
– system automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania
– reflektory biksenonowe z adaptacyjnym doświetleniem zakrętów
– układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu
– seryjny ABS z EBD (układ elektronicznego rozdziału sił hamowania) i EBA (układ awaryjnego hamowania), DSC (układ dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy) i TCS (elektroniczny układ kontroli trakcji).

 
 
Mazda 3 zawsze była wysoko ceniona i zawsze miała wyjątkowy styl, ale mimo to najnowsza generacja oznacza powtórne narodziny gatunku. Mazda stworzyła pełen pasji wizerunek dynamicznego ruchu, rozwijając śmiałe zasady KODO w mocne, energiczne proporcje samochodu segmentu C. Jak wszystkie wcześniej opisane modele, nowa Mazda3 odznacza się mocną podstawą, podkreśloną przez zwartą, cofniętą kabinę. Niższy i szerszy niż wcześniejszy model, samochód ma klinową sylwetkę śmiało podwyższającą się ku tyłowi, wzmocnioną przez uwypuklone błotniki i duże, sportowe koła ze stopów lekkich, sygnalizujące zwinność i siłę. Bagażnik z wygodnym dostępem oferuje pojemności: Hatchback – 350 i sedan – 419 litrów sedan. Nowa Mazda 3 jest dostępna w 9 kolorach nadwozia.
 
Mazda odświeżonymi i nowymi modelami bardzo wzmocniła pozycję na rynku. Auta ze skrzydłami w logo podobają się także polskim klientom, którzy coraz chętniej je kupują. Stylistyka KODO zyskała na tyle wielu entuzjastów, iż w styczniu 2016 roku MAZDA odnotowała największy przyrost sprzedaży spośród 20 czołowych marek w Polsce. Czy warto – sami sprawdźmy, odwiedzając salon DIR CZACH w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32.

CX-5

Kompaktowy SUV
 

Mazda CX-5 to model oferujący znacznie więcej, niż tylko podstawowe atuty użyteczności i praktyczności, jakich nabywcy oczekują po autach segmentu SUV. Nic dziwnego, że model ten spotkał się z wyjątkowo dobrym przyjęciem ze strony klientów na całym świecie i z czasem stał się jednym z głównych modeli w gamie, obok Mazdy 3 i Mazdy 6. Od czasu premiery, Mazda wzbogacała oryginalny model CX-5 o wiele modyfikacji, starając się dostarczyć nabywcom jeszcze większą wartość i wyższy poziom zaawansowania.

W kabinie Mazdy CX-5 szczególną uwagę zwrócono na jakość stosowanych materiałów i ozdób, jak również funkcjonalność i użyteczność strefy wewnętrznej w związku z zastosowaniem unikalnego interfejsu Mazdy: człowiek-maszyna (HMI). Wysoko przez użytkowników oceniane są przednie i tylne siedzenia, system zawieszenia oraz wygłuszenie nadwozia, czego efektem jest wysoki komfort jazdy i cichsza kabina. Dzięki temu czas spędzany w kabinie pojazdu upływa przyjemniej.

W gamie układów napędowych dostępnych w modelu CX-5 znajdują się silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G o pojemności skokowej 2,0 litra i 2,5 litra oraz czysty Diesel SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra, a w przekazaniu napędu współpracują z nimi sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W ofercie występuje również opracowany przez Mazdę układ napędowy AWD (na 4 koła) nowej generacji. Wszystkie połączenia tych elementów zapewniają właściwą równowagę pomiędzy mocnym przyśpieszeniem a imponującą oszczędnością paliwa, wynoszącą 4,6–7,2 l/100 km w cyklu mieszanym, i niski poziom emisji CO2. W CX-5 zastosowanie znalazły także podnoszące bezpieczeństwo jazdy adaptacyjne reflektory LED.

 

MAZDA 6
Sedan o znakomitych osiągach, zaawansowanej technologii i niskim zużyciu paliwa
 
 

 
 
Mazda 6, wprowadzona do sprzedaży w 2012 r., odniosła globalny sukces, a złożyły się na niego przyciągający uwagę motyw stylizacji KODO – Dusza Ruchu oraz Technologia SKYACTIV, zapewniająca właściwą równowagę pomiędzy przyjemnością jazdy, bezpieczeństwem i przyjaznością dla środowiska. Mazda dołożyła wielkich starań, aby osiągnąć we wszystkich aspektach nową skalę dojrzałości. Oprócz nowatorskiego projektu wnętrza, Mazda 6 zyskuje dodatkowo dzięki atrakcyjnemu wyglądowi zewnętrznemu, funkcjonalności, komfortowi oraz bezpieczeństwu. Formy konsoli wskaźników za kierownicą oraz konsoli środkowej składają się na nowy, świeży wygląd wnętrza. Łączy ono koncepcję kokpitu zorientowanego na kierowcy, uwzględniającą ergonomię unikalnego, stosowanego przez Mazdę wyświetlacza centralnego, z przestronnym otoczeniem dla pasażera z przodu. Szczególną uwagę zwrócono także na zmniejszenie odstępów pomiędzy poszczególnymi elementami w celu osiągnięcia wrażenia jednolitości i spójności kabiny.

Wiąże się z tym znacznie wyraźniejszy efekt odczuwalnej jakości, właściwy dla flagowego modelu w ofercie produktów Mazdy. Przedni grill wraz z charakterystycznym motywem skrzydła, z daleka wyróżniają Mazdę 6 spośród innych samochodów na drodze. Linie rozchodzące się odśrodkowo z partii grilla łączą się z obudowami reflektorów LED, tworząc wspólnie efekt śmiałości i elegancji, który odzwierciedla ewolucję zachodzącą w ramach całej marki. Wersja z silnikiem Diesla wyposażona jest w zaawansowany system napędu na 4 koła (AWD) Mazdy, sprzyjający podniesieniu bezpieczeństwa jazdy, bez względu na zmiany nawierzchni drogi i warunki pogodowe. Zaawansowane technologie Mazdy i-ACTIVSENSE przeszły dalsze udoskonalenia i obejmują nowe funkcje, takie jak adaptacyjne reflektory LED nowej generacji (ALH), podnoszące bezpieczeństwo i zwiększające spokój kierowcy podczas jazdy.

Mazda 6 imponuje także komfortem jazdy. Doskonały system zawieszenia, świetnie wygłuszone nadwozie oraz wygodne fotele składają się na przyjemne wrażenia z podróży nawet na bardzo długich trasach. Łatwości kontaktu z otoczeniem dostarcza najnowszy system łączności z urządzeniami przenośnymi MZD Connect. Mazda6 dostępna jest z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G.

o pojemności skokowej 2,0 litra i 2,5 litra oraz z czystym silnikiem Diesla SKYACTIV-D o pojemności 2,2 litra. Za przeniesienie napędu odpowiedzialne są sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W połączeniu ze stosowanym przez Mazdę systemem wyłączania silnika na jałowych obrotach i-stop i z systemem odzyskiwania energii z hamowania i-ELOOP, obecne układy napędowe zapewniają właściwą równowagę pomiędzy mocnym i linearnym przyśpieszeniem a imponującą oszczędnością paliwa /4,2–6,4 l/100 km w cyklu mieszanym – dane producenta/ i niskim poziomem emisji CO2. Atrakcyjność samochodu przekłada się na rosnącą sprzedaż modelu Mazdy 6 w Polsce i na świecie.

 

 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy