Reklama

Jakie wnętrza aut lubią Polacy ? Są bardzo praktyczni

A A A

Dodano: 19-06-2017

Jakie wnętrza aut lubią Polacy ? Są bardzo praktyczni

Badanie opinii społecznej nt. wnętrz samochodów pokazało, że Polacy są bardzo praktyczni. Po pierwsze większość preferuje ciemne wnętrza (60%), po drugie najważniejsze jest poczucie komfortu (61%) i bezpieczeństwa (56%). Wygoda użytkowania i praktyczność ma bardzo duże znaczenie przy wyborze samochodu dla blisko 8 na 10 badanych, a najważniejszym aspektem wnętrza auta dla Polaków okazała się ergonomia. Trochę inaczej sytuacja wygląda w przypadku użytkowników SUV-ów (którzy zakupili swoje auto jako nowe w ciągu ostatnich dwóch lat) lub osób zainteresowanych kupnem takiego auta. Dla nich cechy związane z wyglądem wnętrza są równie ważne jak elementy zapewniające komfort.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar TNS na zlecenie Renault Polska w ramach projektu RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Elementem projektu jest konkurs na zaprojektowanie wnętrza SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa. Prace konkursowe można przesyłać  do 26 czerwca br. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl

Oczekiwania wobec wnętrza nowego samochodu

Poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla użytkowników samochodów w Polsce istotna jest nowoczesność auta, tzn. wyposażenie w nowości technologiczne. To wymaganie stawiane przez co trzecią osobę. Dla niewiele mniejszej grupy (29%) ważne jest, aby wnętrze było proste i bez zbędnych dodatków. 1/5 respondentów wskazuje na stylowość i elegancję jako jedną z trzech najważniejszych cech określających ich oczekiwania. A na co statystycznie częściej od innych wskazywali właściciele SUV-ów lub osoby rozważające taki zakup? Ich zdaniem istotne jest, aby wnętrze było prestiżowe i luksusowe oraz przyjemne i miłe, gdzie ważnym elementem tworzenia tej atmosfery będzie odpowiednie oświetlenie.

Znaczenie poszczególnych cech przy wyborze auta

Przy wyborze samochodu dla blisko 80% badanych duże znaczenie ma wygoda użytkowania (wszystko w zasięgu rąk/wzroku, funkcjonalność) oraz praktyczne wnętrze (duży bagażnik, schowki). Dla dwóch trzecich respondentów istotna jest przestronność i staranne wykończenie. Co ciekawe, osoby postrzegające siebie jako optymistów, częściej stwierdzały, że ich wymarzone auto powinno być przyjazne rodzinie i wyposażone w najnowsze technologie, a także cechować się stylowym wnętrzem. Czy ulubiony styl wnętrz domowych może znaleźć odzwierciedlenie w wyborze wnętrza samochodu? W pewnym sensie. Osoby preferujące industrialny styl wyposażenia wnętrz częściej od innych wskazują na nowoczesny design jako istotną cechę wnętrza auta.

Funkcje multimedialne

Reklama

Jeśli chodzi o wyposażenie auta w nowoczesne multimedia, użytkownicy samochodów najczęściej chcieliby mieć w nowym aucie: inteligentną nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiające jazdę czy pełną integrację ze smartfonem. Są to dla nich istotniejsze funkcje niż dostęp do tradycyjnych urządzeń takich jak radio czy odtwarzacz płyt CD. Szczególnie jest to widoczne wśród osób, które jeżdżą obecnie autem zakupionym jako nowe. Jedynie 25% z nich zadeklarowało chęć korzystania z tych urządzeń w kolejnym, nowym samochodzie. Ponad połowa badanych Polaków chciałaby korzystać z pełnej integracji ze smartfonem oraz korzystać z poczty e-mail i komunikatorów za pomocą urządzeń zamontowanych w samochodzie.

Najważniejsze aspekty wnętrza auta

Zdecydowanie najważniejszą cechą wnętrza auta jest ergonomia – w przypadku 42% badanych jest to pierwsza cecha w hierarchii potrzeb. Wnętrze samochodu powinno być również przyjazne dla użytkownika: ankietowani cenią sobie czytelne wyświetlacze, łatwe w obsłudze urządzenia oraz wielofunkcyjność kierownicy. Możliwość składania foteli jest istotna dla 27% badanych, a możliwość aranżacji układu wnętrza dla 8%. Osoby rozważające zakup SUV-a zwracają częściej uwagę na wygląd wnętrza oraz wyposażenie w nowoczesne technologie,
w tym – wyświetlacz typu head-up display.

Wnętrza domowe a kolorystyka wnętrza auta

Okazuje się, że zamiłowanie do stylu skandynawskiego łączy się z większą otwartością na jasną kolorystykę wnętrz samochodów – wybrała ją blisko połowa miłośników tego stylu. Szczególnie przywiązani do ciemnych wnętrz są natomiast wielbiciele stylu ZEN. W przypadku osób, których ulubionym stylem wnętrz jest klasyczny, głosy rozkładają się podobnie jak w całej populacji, tzn. 60% preferuje ciemne wnętrza samochodu, a 40% jasne.

Konkurs na zaprojektowanie wnętrza Koleosa

Wnioski z badania mogą być przydatne także dla uczestników konkursu RENAULT.PASSION FOR DESIGN & INNOVATION. Zaprojektowane przez nich wnętrze SUV-a Renault klasy wyższej – następnej generacji Koleosa powinno być nowatorskie i atrakcyjne wizualnie, ale warto również znać aktualne potrzeby i oczekiwania użytkowników aut. Termin nadsyłania prac upływa 26 czerwca br., a uroczyste ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród nastąpi podczas targów Warsaw Home, które odbędą się w dniach 6-8 października br. w PTAK Warsaw Expo. Więcej informacji na www.renaultpassion.pl

Badanie preferencji Polaków w kwestii wnętrz samochodów osobowych, Kantar TNS dla Renault Polska w ramach projektu RENAULT. PASSION FOR DESIGN & INNOVATION, maj-czerwiec 2017, ogólnopolska reprezentatywna grupa Polaków (użytkowników samochodów osobowych) w wieku 18+; N=1300.

Salon Renault znajdziecie Państwo w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 82. Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl

KOMENTARZE

Dominika Marchewczyk - manager za kierownicą

Co miesiąc pokonuje samochodem od sześciu do ośmiu tysięcy...

Marszałek Karapyta zatrzymany. Jest podejrzany o korupcję

Wczoraj wieczorem został zatrzymany...

Mariusz Kawa wspólnym kandydatem PO i PSL do Senatu

Mariusz Kawa, szef klubu radnych PSL w podkarpackim sejmiku, niedoszły marszałek województwa (27 maja przegrał głosowanie z Władysławem Ortylem z PiS), prywatny przedsiębiorca, będzie wspólnym...

Darmowe porady prawne dla startujących przedsiębiorców

"Wsparcie na starcie" to hasło akcji wspierającej rozwój przedsiębiorczości na Podkarpaciu. Od 4 do 8 listopada br. firma Availo będzie bezpłatnie świadczyć profesjonalną pomoc...

zobacz więcej
Reklama

Audi A6 oraz Audi Q8 nagrodzone w plebiscycie Auto Świat Moto Awards 2018

Dwa modele rodem z Ingolstadt zostały dziś nagrodzone w rozstrzygnięciu plebiscytu Auto Świat Moto Awards 2018. Głosami czytelników tygodnika Auto...

Opel Zafira Life świętuje światową premierę podczas Brussels Show

Opel gra główną rolę na tegorocznym Salonie Samochodowym w Brukseli, z wielką światową premierą. Nowy Opel Zafira Life został dzisiaj zaprezentowany przez...

Rekord dostaw koncernu Volkswagen na świecie w 2018 roku

W 2018 roku koncern Volkswagen dostarczył klientom na świecie 10,83 miliona samochodów (o 0,9 procenta więcej niż rok wcześniej) i ustanowił nowy rekord w swojej historii.

Reklama

Nowe Renault Clio - ikona nowej generacji

Odnowienie ikony, kontynuacja sagi Renault przedstawia Nowe Renault Clio, piątą generację motoryzacyjnej ikony, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone...

Ceny Nowego Renault MEGANE R.S. TROPHY

Od 9 stycznia br. w sieci salonów Renault można składać zamówienia na Nowe Renault Megane R.S Trophy. Nowe Renault Megane R.S. Trophy z silnikiem benzynowym TCe 300 jest dostępne w cenie 142 900 zł. Wersja z automatyczną...

Volkswagen Arteon wybrany najlepszym autem klasy średniej w Polsce

Zwycięski Arteon wyróżnia się na tle konkurentów połączeniem awangardowej stylistyki i sportowego charakteru z funkcjonalnością, której przykładem jest przestronne...

REKORDOWY ROK DLA GRUPY RENAULT W POLSCE

W 2018 roku marki Renault i Dacia zarejestrowały łącznie 64 216 samochodów, czyli o 3 674 samochodów więcej niż w roku poprzednim. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł...

EASY LIFE Z RENAULT - JEDNODNIOWE TESTY, NOWA OFERTA SERWISOWA ORAZ ROZWIĄZANIA FINANSOWE I UBEZPIECZENIA

Zgodnie z hasłem Easy Life Renault stale poszukuje nowych sposobów na to, by ułatwić...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 61

VIP Biznes&Styl Nr 61
w numerze m.in.:

Zuzia Górska - pracownia Twórcza w cieniu fredrowskiego zamku Politycy nie mogą ulec pokusie pychy! Jolanta Kluz-Zawadzka - Lekarskie powołanie Śladami Watachy Dominikanin o Drodze św. Jakuba
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.