Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Espace gama 2017

A A A

Dodano: 26-09-2017

Espace gama 2017
GALERIA ZDJĘĆ

Zainaugurowana w 2015 roku, piąta z kolei generacja Espace zmienia się wraz z wprowadzaną do sprzedaży nową gamą 2017, która bardziej wyraziście eksponuje kluczowe cechy tego samochodu:

  • design i elegancja, podkreślone przez nowy kolor nadwozia i nową ofertę obręczy kół
  • zwiększające komfort elementy wyposażenia
  • gama silników wzbogacona o nową jednostkę benzynową Energy TCe 225 współpracującą
    z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów EDC.

Nowy silnik, opracowany wspólnie z Renault Sport, rozwija moc 224 KM (165 kW) i osiąga maksymalny moment obrotowy 300 Nm.

  • Dzięki dynamiczniejszym startom i przyspieszeniom na wyższych biegach, zapewnia większą przyjemność prowadzenia w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200.
  • Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają na umiarkowanym poziomie i wynoszą odpowiednio
    6,8 l/100 km i 152 g/km (NEDC).
  • Nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny dla poziomów wyposażenia Zen, Serii Limitowanej Magnetic i Initiale Paris.

Espace gama 2017 reprezentuje najwyższy standard w zakresie dynamiki i przyjemności prowadzenia, dzięki takim mocnym atutom jak układ jezdny 4CONTROL sprzężony z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i personalizowalny system MULTI-SENSE.

Reklama

Espace, będący symbolem innowacyjności, dobrego stylu i komfortu podróżowania, jest jednym ze sztandarowych modeli w gamie Renault. Od 2015 roku w nowym wcieleniu crossovera sprostał nowym wymaganiom klientów, nie tracąc nic ze swojej tożsamości. Dzięki systemowi 4CONTROL ma lepsze właściwości jezdne, a system MULTI-SENSE umożliwia personalizację doznań z jazdy. Espace z roku modelowego 2017 zyskał na dojrzałości i klasie dzięki nowej gamie obręczy kół, kolorom nadwozia i wystrojom wnętrza. Został też wzbogacony o nowe, bardziej komfortowe elementy wyposażenia, takie jak wentylowane fotele przednie czy ulepszona łączność ze światem dzięki kompatybilności Apple CarPlay i Android Auto systemu R-LINK2 (w zależności od kraju). Do wszystkich tych zalet należy dodać zwiększoną moc i elastyczność pracy, jaką zapewnia nowy silnik Energy TCe 225 EDC. Sandra Gomez, dyrektor programu pojazdów z segmentu D


Nowe elementy wystroju podkreślające styl auta

  • W gamie 2017 Espace pojawił się nowy kolor nadwozia: Szary Titanium (dostępny dla Serii Limitowanej Magnetic).
  • W ofercie są dostępne wszystkie dotychczasowe kolory nadwozia: 8 kolorów metalizowanych (Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Beż Dune, Niebieski Celeste, Brąz Kasztanowy, Czarny Etoile, Biała Perła
    i Fioletowy Amethyste dla poziomu wyposażenia Initiale Paris) oraz jeden kolor niemetalizowany (Biel Alpejska).
  • Charakter Espace podkreślają także dwa nowe wzory obręczy kół:
  • 18-calowe, wzór Argonaute w miejsce dotychczasowych 18-calowych obręczy Lapiaz
  • 19-calowe, wzór Quartz przyciemniane.

Nowe, zwiększające komfort podróżowania elementy wyposażenia

Przyjazny już od pierwszego kontaktu dzięki szeroko otwieranym drzwiom i powitalnej animacji na ekranie R-LINK 2, Espace oferuje jeszcze wyższy komfort, który zapewniają nowe elementy wyposażenia:

Reklama
  • przednie fotele z funkcją wentylacji (dla wersji INITIALE PARIS)
  • kontrastowa skórzana tapicerka w kolorze jasnoszarym
  • nowe, LED-owe oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych, schowku w desce rozdzielczej i schowku
    w środkowym podłokietniku.

Zaawansowane technologie w zasięgu ręki wszystkich pasażerów - Wnętrze high-tech w stałej łączności ze światem

Będące synonimem wysokiej klasy i innowacyjności Renault Espace ma wnętrze wyposażone w liczne zaawansowane technologie, które służą poprawie ergonomii, dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa.

W ramach wdrażania platformy interaktywnej i usług mobilnych nowej generacji Renault EASY CONNECT, Espace gama 2017 oferuje pasażerom nowe funkcje łączności ze światem:

  • Wyświetlanie kopii ekranu smartfona na ekranie R-LINK 2, które umożliwia korzystanie z aplikacji kompatybilnych z samochodem*: Telefon, Wiadomości, Nawigacja i Muzyka. Funkcja ta jest równocześnie kompatybilna z Apple CarPlay w przypadku iPhone’ów i z Google Android Auto
    w przypadku smartfonów z systemem Android.

Nie zapominając o już oferowanych technologiach, takich jak:

  • skrzynia biegów EDC z elektrycznie sterowaną zmianą przełożeń shift by wire, która zapewnia wyjątkową płynność pracy
  • w 100% cyfrowy zespół zegarów i wskaźników na ekranie TFT, który można konfigurować oraz wyświetlacz Head-Up i pionowy, 8,7-calowy, pojemnościowy ekran R-LINK 2
  • system nagłośnienia Bose® Surround System z 12 głośnikami i technologią Centerpoint® 2, zapewniający wysoką jakość dźwięku wszystkim pasażerom.

Elementy wyposażenia uzupełniające systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) już dostępne w Espace, które są obsługiwane za pośrednictwem R-LINK 2 i pełnią funkcje:

Reklama
  • bezpieczeństwa dzięki aktywnemu regulatorowi prędkości i aktywnemu systemowi wspomagania nagłego hamowania
  • ostrzegania za pomocą systemów kontroli pasa ruchu, kontroli bezpiecznej odległości i monitorowania martwego pola oraz funkcji rozpoznawania znaków drogowych
  • ułatwiania prowadzenia dzięki adaptacyjnym światłom drogowym, przednim, tylnym i bocznym czujnikom parkowania, a także dzięki systemowi wspomagania parkowania Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).

Dynamiczne i spersonalizowane prowadzenie samochodu

Espace zawdzięcza swoje wyjątkowe zachowanie na drodze i komfort prowadzenia połączeniu kilku awangardowych technologii. Dzięki nim każdy może prowadzić samochód zgodnie z własnymi upodobaniami.

  • Układ jezdny 4CONTROL steruje kierunkiem skrętu tylnych kół: do 50 km/h* odbywa się on
    w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, zmniejszając w ten sposób promień zawracania
    i zwiększając zwrotność auta. Powyżej tej prędkości progowej tylne koła zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając precyzję toru jazdy i poczucie bezpieczeństwa.
  • Amortyzatory z elektronicznie regulowaną siłą tłumienia odpowiadają za kontrolę pionowych ruchów nadwozia, dostosowując w sposób ciągły do stu razy na sekundę swoje działanie w zależności od różnych parametrów: stanu nawierzchni, warunków jazdy, ruchów kierownicą itd.
  • Technologie te, jak wszystkie inne służące zwiększaniu przyjemności prowadzenia i komfortu podróżowania, są obsługiwane przez system MULTI-SENSE, dostępny za pośrednictwem ekranu
    R-LINK 2. Dzięki niemu można wybrać jeden z czterech trybów zaprogramowanych fabrycznie (Eco, Komfort, Neutralny i Sport) lub definiowany przez kierowcę tryb Perso.

* W trybie Komfort (60 km/h w trybie Neutralnym i 70 km/h w trybie Sportowym).

Reklama

Wyjątkowo komfortowy i przestronny

Espace jest wyjątkowo komfortowym i przestronnym autem rodzinnym dzięki swoim 7 miejscom. Podróżowanie jak w klasie biznes zapewniają:

  • doskonale wyprofilowane i obejmujące ciało przednie fotele z poszerzonymi zagłówkami
  • możliwości elektrycznej regulacji wysokości i kąta nachylenia siedziska, nachylenia oparcia i podparcia lędźwiowego (do 6 ustawień zapisywanych w pamięci)
  • trzy identyczne indywidualne fotele w drugim rzędzie siedzeń
  • chowane w podłodze fotele w trzecim rzędzie siedzeń, pozwalające uzyskać idealnie płaską podłogę bagażnika o objętości do 2 035 dm3

Praktyczne wnętrze oferujące duże możliwości zmiany aranżacji

Espace gama 2017 jest jak zawsze praktyczna jeśli chodzi o możliwości przewozu pasażerów i bagaży. Dużą rolę odgrywają tu dwie innowacje:

  • funkcja Zmiany aranżacji wnętrza One Touch z możliwością złożenia siedzeń drugiego i trzeciego rzędu jednocześnie lub pojedynczo za pomocą ekranu R-LINK 2 na środkowej konsoli bądź specjalnych przycisków w strefie bagażowej, ewentualnie za pomocą dźwigni umieszczonej z boku każdego siedzenia.
  • elektrycznie otwierana klapa bagażnika, uruchamiana za pomocą karty Renault, przycisku umieszczonego na klapie lub z poziomu deski rozdzielczej w trybie hands free (zależnie od wersji).
    Dostęp do bagażnika jest możliwy nawet jeśli mamy zajęte obydwie ręce, ale mamy przy sobie kartę Renault Hands Free – wystarczy jeden ruch stopy pod tylnym zderzakiem (zależnie od wersji).

INITIALE PARIS: kwintesencja Renault w Espace gama 2017

Oferujący wszystko, co według Renault najlepsze w zakresie komfortu podróżowania, Espace INITIALE PARIS plasuje się na szczycie gamy marki, zwłaszcza dzięki unikatowemu stylowi nadwozia i starannemu dopracowaniu wnętrza.

Reklama

Jego głównymi wyróżnikami są:

  • kolor nadwozia Fioletowy Amethyste, dostępny wyłącznie dla tej wersji
  • 19-calowe obręcze kół w charakterystycznym stylu
  • specjalne oznakowanie na osłonie chłodnicy
  • tapicerka ze skóry licowej Nappa w kolorze brązowym lub szaro-brązowym Camaieu
  • skóra o ziarnistej fakturze na płatach drzwi i podłokietnikach oraz desce rozdzielczej
  • przednie fotele z regulacją elektryczną, podgrzewane i z funkcją wentylacji
  • przednie i tylne siedzenia z zagłówkami typu „relaks”
  • klejone szyby boczne, które bardziej wyciszają wnętrze
  • wewnętrzne oznakowanie INITIALE PARIS na kierownicy, progach drzwi i zagłówkach oraz przetłoczenia na tapicerce itd.

W gamie 2017 Espace poziom wyposażenia INITIALE PARIS jest dostępny z silnikami Energy dCi 160 EDC (diesel) i Energy TCe 225 EDC (benzyna).

Energy TCe 225 EDC: moc i dynamika na szczycie gamy Renault Espace


Energy TCe 225 EDC jest nową flagową jednostką napędową w gamie Renault. W nowym silniku, opracowanym wspólnie przez konstruktorów z Renault  i Renault Sport, wykorzystano cały kapitał wiedzy i doświadczenie marki w Formule 1, czego efektem są wyjątkowe osiągi tego auta. Wynik 7,6 sekundy przy przyspieszaniu od 0 do 100 km/h mówi bardzo wiele o doznaniach z jazdy. Poza przyjemnością należy dodać komfort, który zapewnia wysoki moment obrotowy, dostępny już od najniższych obrotów oraz umiarkowane zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania. Espace Energy TCe 225 EDC jest dobrym przykładem zwykle trudnego do uzyskania połączenia przyjemności  i rozsądku dzięki zastosowaniu licznych technologii zwiększania efektywności energetycznej. Ali Kassaï, dyrektor produktu

Reklama

Silnik 1.8 l nowej generacji - Efekt know-how Aliansu Renault-Nissan

W gamie 2017 Espace został wyposażony w unikatową jednostkę benzynową, Energy TCe 225 EDC,
w miejsce dotychczas montowanego silnika Energy TCe 200 EDC.

  • To druga odsłona tego silnika w gamie modeli Grupy Renault, po nowym Alpine A110, pod maską którego silnik osiąga moc 252 KM.
  • Ta 4-cylindrowa jednostka o pojemności 8 litra (1 798 cm3) powstała na bazie podzespołów Aliansu Renault-Nissan.

Opracowany przez Renault Sport

Przy opracowaniu tej specyficznej wersji o mocy 224 KM, przeznaczonej dla Espace gama 2017, swoje siły połączyli konstruktorzy z Renault Sport i Renault.

  • Punktem wyjścia była jednostka porównywalna z silnikiem Energy TCe 200 EDC. Konstruktorzy zwiększyli osiągi i przyjemność prowadzenia poprzez zwiększenie pojemności skokowej
    i przeprojektowanie układu dolotowego.
  • Jednocześnie dążyli do zachowania możliwie najlepszej równowagi względem zużycia paliwa.
  • W tym celu znaczną część pracy poświęcono optymalizacji turbosprężarki i układu bezpośredniego wtrysku.
  • Wiele wysiłku włożono również w walkę ze zbędnymi kilogramami, aby umożliwić Espace gama 2017 zachowanie jednego z kluczowych atutów konkurencyjności i zwiększyć stosunek masy do mocy do poziomu 7,2 kg/KM. W efekcie wzrost masy w stosunku do dotychczasowego silnika Energy TCe 200 EDC wyniósł poniżej 5 kg.

Zgodność ze standardami Grupy Renault

Nowy silnik Energy TCe 225 EDC spełnia standardy Grupy Renault pod względem parametrów użytkowych, w szczególności w zakresie niezawodności i poszanowania środowiska.

  • Łączy system odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM = Energy Smart Management)
    z systemem Stop & Start, co uprawnia do otrzymania oznaczenia „Energy”.
  • Spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6b.

Reklama

Większa przyjemność prowadzenia bez większego zużycia paliwa

Nowy silnik Energy TCe 225 EDC zwiększa dynamikę i przyjemność prowadzenia Renault Espace. Wzrost mocy i momentu obrotowego wynosi odpowiednio +12,5% i +15%.

  • Maksymalna moc wynosi 224 KM (165 kW) przy 5 600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy, dostępny w poszerzonym zakresie od 1 750 do 5 000 obr./min – 300 Nm.
  • Silnik zapewnia rewelacyjne osiągi: od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy, o 1 sekundę mniej
    w porównaniu do Energy TCe 200 EDC.
  • Inne godne uwagi osiągi to 400 m ze startu zatrzymanego w 15,6 sekundy (-0,8 s) i 1 000 m ze startu zatrzymanego w 28,1 sekundy (-1,4 s).

Atuty skrzyni biegów EDC7

W gamie 2017 Espace nowy silnik Energy TCe 225 EDC jest dostępny wyłącznie z automatyczną,7-stopniową skrzynią biegów EDC.

  • Zachowuje ona to samo krótkie zestopniowanie, co w przypadku silnika Energy TCe 200 EDC.
  • Zmieniony został natomiast algorytm zmiany przełożeń, aby dostosować ją do nowych wartości mocy
    i momentu obrotowego silnika Energy TCe 225 EDC, w szczególności dla zachowania doskonałych przyspieszeń na wyższych biegach.
  • Espace gama 2017 napędzany tym silnikiem potrzebuje zaledwie 5,7 sekundy, aby przyspieszyć od 80 do 120 km/h na szóstym biegu (-1 s w porównaniu do Energy TCe 200 EDC).

Umiarkowane zużycie paliwa

Zwiększenie mocy i momentu obrotowego, a zatem także dynamiki i przyjemności prowadzenia nie spowodowało jednak wzrostu zużycia paliwa.

  • Espace Energy TCe 225 EDC uzyskał homologację na 6,8 l/100 km i 152 g CO2/km (wg normy NEDC).
  • Odpowiada to umiarkowanemu wzrostowi o 8,5% w porównaniu do poprzedniego silnika Energy TCe 200 EDC (6,2 l/100 km i 140 g CO2/km).
  • Dzięki poprawie zakresu dostępności mocy i momentu obrotowego zmierzony wzrost zużycia paliwa
    w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu wyniósł zaledwie 0,1 l/100 km.

Technologie zwiększające osiągi i efektywność energetyczną samochodu

Reklama

W nowym silniku Energy TCe 225 EDC montowanym w Espace gama 2017, podobnie jak w jego poprzedniku Energy TCe 200 EDC, wykorzystano liczne technologie najnowszej generacji, które służą zwiększeniu jego efektywności energetycznej. Wśród nich należy wymienić:

  • pompę oleju o zmiennej pojemności skokowej, mniej energochłonną przy niezmienionej skuteczności smarowania
  • kolektor dolotowy o zmiennej geometrii, który pozwala zoptymalizować sprawność spalania dzięki technologii zmiennego zawirowania mieszanki paliwowo-powietrznej („swirl”) w cylindrze
  • powłoki tłoków DLC (Diamond Like Carbon) i wykończenie powierzchni cylindrów w technologii Bore Spray Coating w celu zmniejszenia oporów tarcia
  • technologię Thermo-management, która przyspiesza wzrost temperatury w komorach spalania
    i ogranicza straty energii.

Dwie wzajemnie uzupełniające się innowacje

Konstruktorom z Renault i Renault Sport, którzy wspólnie pracowali nad silnikiem Energy TCe 225 EDC, udało się zastosować technologie zwiększające osiągi przy równoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Dwiema głównymi innowacjami są:

  • dwukanałowa turbosprężarka (Twin Scroll), która zapewnia silnikowi o pojemności 1,8 litra osiągi porównywalne z parametrami silnika dwulitrowego, bez zakłócenia równowagi ciśnień oraz ze zwiększeniem elastyczności i szybkości reakcji układu na niskich obrotach
  • podwójny układ zmiennych faz rozrządu w połączeniu z trójpołożeniową blokadą skrzyni biegów Intermediate Shift Lock nowej generacji, który pozwala zwiększyć dostępny moment obrotowy na niskich obrotach, zoptymalizować spalanie mieszanki podczas ruszania z miejsca oraz zwiększyć efektywność energetyczną silnika.

Dwa udoskonalenia zwiększające moc silnika

Reklama

Wśród licznych technologii służących zwiększaniu osiągów silnika Energy TCe 225 EDC, dwie z nich zasługują na szczególną uwagę:

  • elektrycznie sterowany zawór upustowy spalin (electric wastegate) w układzie turbodoładowania, który zwiększa szybkość reakcji tego układu
  • ośmiootworowe rozpylacze wtryskiwaczy, które zapewniają większy wydatek paliwa i jego optymalne rozprowadzenie w komorze spalania. Ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów


Trzy pytania do Thierry Coquiot, kierownika projektu adaptacji silnika w Renault

Jak przebiegała współpraca konstruktorów z Renault z konstruktorami z Renault Sport w ramach prac nad nowym silnikiem i jego adaptacją do modelu Espace?

Od samego początku założenia techniczne projektu przewidywały opracowanie silnika kompatybilnego zarówno z nowym Alpine A110, jak i Renault Espace. W przypadku ultralekkiego Alpine A110 priorytetem było zwiększenie mocy i maksymalnych obrotów silnika. W przypadku Espace, który kojarzy się z bardziej „grzecznym” sposobem użytkowania, prace zmierzały głównie w kierunku zwiększenia momentu obrotowego na niskich obrotach, aby zapewnić większą dynamikę i przyjemność prowadzenia samochodu.

Wykorzystując bogate doświadczenie w zakresie silników sportowych, specjaliści z Renault Sport skupili się na tych założeniach technicznych, przy wsparciu konstruktorów z Renault. Ponadto dzięki współpracy Renault Sport z Renault Sport Formula One Team niektóre obliczenia potrzebne dla Alpine, dotyczące na przykład obróbki cieplnej głowicy, zostały przeprowadzone przez konstruktorów z F1. Espace bezpośrednio na tym skorzystał. Mamy zatem pod maską tego auta silnik niewątpliwie „ustatkowany”, ale mający w swoich genach wszelkie cechy silnika sportowego.

Reklama

Jakie są wprowadzone w tym silniku najważniejsze usprawnienia techniczne w porównaniu do jego poprzednika Energy TCe 200 EDC?

W pierwszej kolejności skupiliśmy się na tłokach, korbowodach i wale korbowym, aby zwiększyć pojemność skokową z 1,6 do 1,8 litra.  Wał korbowy, identyczny jak w Alpine, ma obecnie 8 przeciwwag zamiast 4, aby uwzględnić wzrost maksymalnej prędkości obrotowej. Jest on teraz w stanie wytrzymać nawet 7 000 obr./min.

Prace nad udoskonaleniem pompy wtryskowej i wtryskiwaczy pozwoliły uzyskać większe natężenie przepływu i zoptymalizować wtrysk paliwa. Modyfikacje w obrębie głowicy i zaworów oraz zastosowanie nowej uszczelki pod głowicę pozwoliły dostosować silnik do obciążeń termomechanicznych związanych mocą Alpine. Pośród innych istotnych modyfikacji warto również wspomnieć o zmianie algorytmu faz rozrządu dla zapewnienia lepszego wypełnienia komór spalania przy wysokich obrotach, pompę wodną kompatybilną ze zwiększonymi do 7 000 obr./min maksymalnymi obrotami oraz kolektor wydechowy i turbosprężarkę Twin Scroll, umożliwiające uzyskanie najlepszego kompromisu między momentem obrotowym przy niskich obrotach a maksymalną mocą silnika.

Jakie są różnice między tym silnikiem a jego wersją o mocy 252 KM, montowaną w nowym Alpine A110?

Podstawowa różnica tkwi w turbosprężarce, która musiała spełnić podwójne wymagania techniczne dla Espace i Alpine A110: maksymalny moment obrotowy przy 1 750 obr./min w przypadku Espace
i maksymalna moc uzyskiwana przy 6 000 obr./min w przypadku Alpine. Większość części jest wspólna, ale w przypadku Espace zdecydowaliśmy się na zastosowanie kolektora wydechowego i dwukanałowego układu turbodoładowania Twin Scroll, który zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach. Również koło kompresji było oddzielnie projektowane dla każdej z dwóch wersji.

Reklama

Ponadto w Alpine musieliśmy zmodyfikować wskaźnik poziomu oleju, aby poprawić dostęp do niego w komorze silnika, opracować specjalną, półsuchą miskę olejową z płytą przeciwrozbryzgową w celu zapewnienia kompatybilności z bardzo silnymi bocznymi przyspieszeniami oraz wzmocnić koło dwumasowe z powodu większego momentu obrotowego.

Niemniej mamy tu do czynienia z bardzo zbliżoną, żeby nie powiedzieć identyczną konstrukcją silnika w obydwu modelach. Konia z rzędem temu, kto znajdzie jakiekolwiek zewnętrzne różnice między nimi.

Kompletna gama silników

Gama 2017 Renault Espace jest wciąż oferowana z trzema silnikami, ponieważ poza nową jednostką Energy TCe 225 EDC nadal dostępne są silniki Energy dCi 130 i Energy dCi 160 EDC.

Silnik Energy dCi 130: dynamika za przystępną cenę

Silnik Energy dCi 130, powszechnie ceniony za krótkie czasy reakcji i efektywność energetyczną, jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów.

  • Rozwija moc 130 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min.
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,4 l/100 km, a emisja CO2 – 116 g/km.

Silnik Energy dCi 160 EDC: elastyczność i krótkie czasy reakcji

Silnik Energy dCi 160 EDC jest wyposażony w technologię Renault Twin Turbo, która zapewnia przyjemność prowadzenia i zużycie paliwa na najlepszym dostępnym na rynku poziomie. Silnik jest dostępny zawsze z automatyczną skrzynią biegów EDC.

  • Rozwija moc 160 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 380 Nm, dostępny już przy 1 750 obr./min (265 Nm przy 1 250 obr./min).
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,6 l/100 km*, a emisja CO2 – 120 g/km.

* Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalone zgodnie ze standardową metodą pomiaru określoną w obowiązujących przepisach dotyczących homologacji pojazdów.

Reklama

Salon Renault znajdziecie Państwo w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 82.

Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl

 

Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.