Reklama

Premiera koncepcyjnej flagowej limuzyny Lexus LS+ zapowiada technologie zautomatyzowanego prowadzenia nadchodzącej dekady

A A A

Dodano: 08-11-2017

Premiera koncepcyjnej flagowej limuzyny Lexus LS+ zapowiada technologie zautomatyzowanego prowadzenia nadchodzącej dekady

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

Podczas 45. wystawy motoryzacyjnej Tokyo Motor Show 2017 Lexus przedstawił po raz pierwszy w świecie swój koncepcyjny samochód „LS+ Concept”, wyposażony w systemy zautomatyzowanego prowadzenia, a także limitowane edycje modeli RC F i GS F, upamiętniające dziesięciolecie sportowych modeli z rodziny Lexus “F”

Pragnąc przybliżyć urzeczywistnienie wizji świata bez wypadków drogowych, Lexus konsekwentnie wprowadza zaawansowane technologie oparte na koncepcji Integrated Safety Management. Aby umożliwić wszystkim korzystanie z bezpiecznej i efektywnej mobilności, dającej jednocześnie radość z prowadzenia samochodu, Lexus rozwija technologie zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Wprowadzenie technologii „Urban Teammate”, umożliwiającej zautomatyzowane prowadzenie aut na zwykłych drogach, spodziewane jest w pierwszej połowie 2020 roku.

LS+ CONCEPT

Wyposażony w najnowocześniejsze technologie LS+ Concept prezentuje przyszły wygląd i możliwości flagowego sedana LS. Awangardowa, a jednocześnie wysmakowana stylistyka LS+ Concept oraz technologie zautomatyzowanego prowadzenia, których wprowadzenie planowane jest na rok 2020, wskazują kierunek, w którym zamierza iść Lexus.

Zaawansowana, a jednocześnie wysmakowana stylistyka pokazuje przyszłość flagowego sedana LS .Jako samochód koncepcyjny, zapowiadający przyszły wygląd modelu LS, LS+ Concept odznacza się dystyngowaną stylistyką flagowego modelu, a jednocześnie wskazuje kierunek dalszego rozwoju designu Lexusa w oparciu o filozofię L-finesse. Oprócz nowego, imponującego wcielenia charakterystycznego grilla o kształcie klepsydry z zamykaną przesłoną poprawiającą chłodzenie i aerodynamikę, awangardowy charakter Lexusa wyraża się w koncepcyjnym LS+ m.in. przez reflektory wzbogacone o lasery oraz tylne lampy zespolone, a także elektroniczne lusterka boczne.

 

Reklama

Najnowsze technologie zautomatyzowanego prowadzenia oparte na sztucznej inteligencji Lexus realizuje wizję świata, w którym ludzie mogą korzystać z bezpiecznej, efektywnej i nieskrępowanej mobilności, opartej na technologiach zautomatyzowanego prowadzenia. W szczególności prezentowana w koncepcyjnym LS+ technologia „Highway Teammate”, która ma zostać wdrożona w roku 2020, umożliwiać będzie automatyczne prowadzenie od wjazdu na autostradę do jej opuszczenia. Zawarte w niej mechanizmy rozpoznawania obiektów, oceny sytuacji i sterowania systemami pokładowymi w odpowiedzi na warunki ruchowe już w tej chwili umożliwiają automatyczne włączanie się do ruchu, zmiany pasów ruchu i opuszczenie autostrady, a także utrzymanie pasa ruchu i odpowiednich odległości między pojazdami na drogach szybkiego ruchu.

 

LS+ Concept może komunikować się z centrum danych w celu aktualizacji oprogramowania systemowego, co umożliwia dodawanie nowych funkcji. Jednocześnie mechanizmy sztucznej inteligencji uczą się z wykorzystaniem systemów big data, obejmujących informacje o drogach i ich otoczeniu, zwiększając możliwości zautomatyzowanego prowadzenia. Pojazd, który może rozwijać się wraz ze swymi użytkownikami, reprezentuje nową erę w dziejach samochodu, z którym właścicieli łączy stosunek emocjonalny.

LIMITOWANA EDYCJA MODELI Z RODZINY „F”

Od czasu premiery modelu IS F w roku 2007, motywem rozwoju rodziny sportowych modeli Lexus „F” było zapewnianie radości z ostrej jazdy zarówno doświadczonym kierowcom, jak i amatorom. To podejście przyczyniło się do ugruntowania sportowego wizerunku marki Lexus. Zaprezentowane dziś specjalnie wyposażone modele z limitowanej edycji, przygotowane dla upamiętnienia dziesięciolecia rodziny modeli „F”, wyposażone są w wyczynowe amortyzatory, zapewniające lepszą stabilność i precyzję prowadzenia, oraz tytanowe układy wydechowe, dodatkowo poprawiające osiągi, z których znane są modele „F”.

 

Wybrane elementy zewnętrzne wykonano z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym, co podkreśla sportowy charakter pojazdów, zaś panele nadwozia pokryto matowym szarym lakierem. Specjalną kolorystykę wnętrza uzupełniają akcenty w kolorze „Heat Blue”, znanym z logo serii „F”. Te i inne cechy uwydatniają wyjątkowy charakter samochodów. Lexus zamierza sprzedać po 50 egzemplarzy limitowanych edycji RC F i GS F za pośrednictwem japońskich dealerów, do których auta te trafią wiosną przyszłego roku.

KOMENTARZE

Najbardziej niezawodne marki samochodów w 2016 roku

Tegoroczna analiza "Consumer Reports", przygotowywana...

Reklama

Alpine A110S

A110S to najnowszy model w gamie lekkich samochodów sportowych. Typowe dla Alpine intensywne wrażenia z jazdy połączone z komfortem...

Uważaj! Piesi na wielopasmowych jezdniach

Do najbardziej niebezpiecznych miejsc dla pieszych należą przejścia...

Renault najlepszą marką flotową w Polsce w kategorii samochody użytkowe

Marka Renault zwyciężyła w największym w Polsce plebiscycie flotowym Fleet Derby 2019. Renault zostało uznane za najlepszą markę flotową w Polsce...

Volkswagen zamierza uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania samochodów elektrycznych

• do 2025 koncern planuje uruchomić w Europie 36.000 punktów ładowania, 11.000 z nich stworzy marka Volkswagen •...

Smartfon jak cegła

Co zrobić, żeby nie nudzić się podczas długiej podróży samochodem? Ten problem dotyczy szczególnie rodziców z małymi dziećmi, które źle znoszą długie godziny spędzone bez ruchu w aucie. Wielu kierowców w takiej sytuacji daje dziecku do zabawy tablet...

Reklama

Pięć gwiazdek EURO NCAP dla nowego CLIO - najwyższy poziom bezpieczeństwa dla wszystkich

Nowe Renault Clio uzyskało niezwykle prestiżową ocenę 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Bestsellerowy...

Aktorki, fotografka i projektant mody w samochodzie przyszłości

Pojazd-robot Renault EZ-GO przyjechał do Polski po raz pierwszy. Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli wyjątkową okazję...

Pascal Brodnicki w RAJDOWYM CYKLU DACIA DUSTER ELF CUP 2019

Znany mistrz kulinarny, autor programów i książek kulinarnych Pascal Brodnicki dołączył do tegorocznej rywalizacji pucharu Dacia Duster Elf Cup i zasiadł za kierownicą rajdowej...

Porsche Digital uruchamia platformę online do projektowania samochodowych barw

Indywidualny design za naciśnięciem przycisku: Porsche Digital uruchamia internetowy konfigurator o nazwie "Second Skin" (z ang. druga skóra)...

Młodzi kierowcy z najwyższym wskaźnikiem wypadków

Kierujący poniżej 25 r.ż. charakteryzują się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Choć niedawno zmieniły się przepisy związane z prawem jazdy, to wciąż nie zaostrzono...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.