Dodano: 22-11-2017
Od czasu swojej premiery w 2010 roku Nissan LEAF przełamywał kolejne stereotypy na temat samochodów elektrycznych, jednocześnie zdobywając pozycję światowego lidera. Po siedmiu latach i ponad 300.000 sprzedanych egzemplarzach japoński producent wprowadza drugą generację swojego flagowego pojazdu zeroemisyjnego, której polska premiera odbędzie się na Ogólnopolskich Targach Motoryzacyjnych i Biznesowych Fleet Market. Zwiększony zasięg oraz szereg zaawansowanych technologii sprawiają, że LEAF po raz kolejny wyznacza standardy wśród samochód elektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy.
Nowy Nissan LEAF stanowi kolejny etap w rozwoju powszechnie dostępnej elektromobilności. Zwiększony do 378 kilometrów* zasięg sprawia, że wizerunek typowo miejskiego auta przestaje być aktualny, gdyż bez potrzeby ładowania może on pokonać trasę z Warszawy do Krakowa, Poznania lub nawet Gdańska. Dodatkowo szereg innowacyjnych rozwiązań przekłada się nie tylko na bezpieczeństwo, ale również komfort podróżowania. Doskonałym przykładem jest wprowadzająca tryb autonomicznej jazdy funkcja ProPILOT lub e-Pedal umożliwiający ruszanie, zmianę prędkości oraz zatrzymywanie się przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia.
„Klienci indywidualni oraz flotowi mają często bardzo różne oczekiwania względem wybieranych pojazdów. Jako światowy lider w segmencie samochodów elektrycznych zdążyliśmy bardzo dobrze poznać ich wymagania, a co za tym idzie zaprojektować model, za którego kierownicą przedstawiciele obu grup będą siadać z przyjemnością. Począwszy od dynamicznego wyglądu, a kończąc na szeregu zaawansowanych rozwiązań technologicznych nowy LEAF stanowi wizytówkę Inteligentnej Mobilności Nissana, czyli naszej wizji przyszłości” – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.
Wprowadzenie na rynek kolejnej generacji modelu LEAF wyznacza również nowy kierunek w rozwoju motoryzacji, w której samochód zeroemisyjny będzie posiadał znacznie więcej zadań niż obecnie poruszające się po drogach pojazdy. Wprowadzany na rynek model to nie tylko auto elektryczne, ale również mobilna jednostka zasilająca wyposażona w funkcję przesyłania energii w obu kierunkach. W rezultacie po podłączeniu do ładowarki Vehicle-to-Grid samochód będzie mógł przez pewien czas zasilać dom lub biuro.
„Strategia rozwoju elektromobilności Nissana opiera się na czterech filarach, a samochód stanowi tylko jeden z nich. Pozostałe skupiają się na rozwoju infrastruktury stacji ładowania, opracowaniu nowych ładowarek do biur i domów, a także dawaniu kierowcom możliwości bezpłatnej jazdy. Dzięki systemowi dwukierunkowego przepływu energii kierowcy będą mogli w przyszłości pobierać energię z sieci do samochodu, a potem odsprzedawać ją z powrotem. To rozwiązanie jest już testowane przez klientów flotowych w Danii” – dodaje Dorota Pajączkowska.
Nissan LEAF trzyma cenę
Dłuższy zasięg, szereg nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz dynamiczny wygląd mają swoje odzwierciedlenie również w prognozowanej wartości rezydualnej modelu. Według raportu przygotowanego przez firmę Eurotax, eksperta w zakresie monitorowania rynku motoryzacyjnego, nowy Nissan LEAF będzie liderem w swoim segmencie. Prognozowana wartość rezydualna po 36 miesiącach i 60 000 przejechanych kilometrach dla wersji Acenta wynosi 56,1% , a dla N-Connecta – 57,3%. W obu przypadkach zeroemisyjny Nissan wyprzedza swoich konkurentów.
„Do tej pory klienci indywidualni oraz flotowi planujący zakup samochodu elektrycznego nie zawsze wiedzieli za jaką cenę będą mogli po kilku latach odsprzedać swój pojazd. Raport przygotowanych przez Eurotax wskazuje, że już teraz auta zeroemisyjne pod kątem wartości rezydualnej nie odbiegają znacząco od swoich konkurentów wyposażonych w silniki spalinowe. Co więcej, wraz ze wzrostem sprzedaży w tym segmencie rynku oraz rozwojem infrastruktury do ładowania możemy się spodziewać, że wartość rezydualna samochodów elektrycznych będzie z każdym rokiem rosnąć” – powiedział Cezary Ładak, odpowiedzialny w Nissan Sales CEE za program samochodów używanych.
Technologie służące kierowcy
Nowy Nissan LEAF oferuje zwiększony do 378 km* zasięg na jednym ładowaniu, co pozwala na dłuższe podróże trasami wyznaczonymi przez coraz szerszą sieć stacji szybkiego ładowania CHAdeMO. Elektryczny zespół napędowy rozwija 110 kW (150 KM) mocy i 320 Nm momentu obrotowego. Wartości te zapewniają dynamiczne przyspieszenie i niezrównaną przyjemność z jazdy.
Samochód jest wyposażony w innowacyjne rozwiązania, takie jak zaawansowany system wspomagający kierowcę ProPILOT, zwiększający pewność i podnoszący komfort prowadzenia pojazdu. ProPILOT wykorzystuje układ kierowniczy, hamowanie i przyspieszanie, aby wspomóc kierowcę w czasie jazdy jednym pasem ruchu, zarówno przy małej prędkości, jak i w płynnym ruchu autostradowym. Podczas jazdy w korku ProPILOT umożliwia również autonomiczne zwalnianie, aż do zatrzymania się, a następnie ponowne podążanie za poprzedzającym pojazdem, kiedy tylko ruch zostanie wznowiony. Elementem systemu jest również ProPILOT Park, umożliwiający w pełni autonomiczne parkowanie.
Rewolucyjny e?Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie się jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia. Przy całkowicie zwolnionym pedale przyspieszenia hamulce hydrauliczne i cierne są włączane automatycznie, doprowadzając stopniowo do całkowitego zatrzymania się samochodu przy jednoczesnym odzyskiwaniu energii z hamowania, która doładowuje akumulator. Pojazd pozostaje nieruchomy — nawet na wzniesieniu — dopóki pedał przyspieszenia nie zostanie ponownie wciśnięty. Takie rozwiązanie zmniejsza stres związany z prowadzeniem pojazdu w niespotykanym wcześniej stopniu.
Nowy Nissan LEAF jest czymś znacznie więcej niż w 100% elektrycznym samochodem. To także mobilna jednostka zasilająca z funkcją przesyłu energii w obu kierunkach. Oznacza to możliwość oddawania energii do sieci po podłączeniu pojazdu do systemu zasilania domu lub biura. Dzięki innowacyjnej technologii Nissana umożliwiającej podłączenie pojazdu do sieci elektroenergetycznej LEAF może oddawać nadwyżki energii, przyczyniając się do uzupełniania niedoborów w lokalnej sieci i stabilizowania jej obciążenia.
Elektryzujący design
Smukła, dynamiczna sylwetka oraz doskonałe właściwości aerodynamiczne sprawiają, że trafia on w upodobania klientów. Każdy, komu znane są charakterystyczne detale stylistyczne Nissana, rozpozna kształt bumerangu w kloszach lamp i motyw litery V z przodu, płaski niebieski grill, a także niebieską listwę na tylnym zderzaku.
Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało gruntownie przeprojektowane. Jest skoncentrowane na kierowcy, a przemyślane zagospodarowanie przestrzeni zapewnia optymalną funkcjonalność. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy sprzyjają relaksowi i podkreślają minimalistyczną estetykę. Na nowym kolorowym ekranie (TFT) o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym powiadomienia z systemu Safety Shield, informacje o zapasie mocy oraz komunikaty z systemów audio i nawigacji. W celu zapewnienia rozszerzonej łączności samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto (w zależności od rynku).
KOMENTARZE
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył...
NOWY NISSAN QASHQAI - PREMIERA
• Ze sprzedażą w Europie na poziomie 3 mln sztuk, Qashqai jest wciąż uznawany przez klientów za punkt odniesienia w swoim segmencie • Zastosowanie nowej płyty podłogowej Aliansu – CMF-C – umożliwiło wprowadzenie wielu udoskonaleń...
Ariya będzie najbardziej aerodynamicznym crossoverem Nissana
• Zespoły inżynierów i projektantów Nissana wykorzystały ponad 10 lat doświadczenia marki w segmencie samochodów elektrycznych, aby maksymalnie zwiększyć zasięg modelu...
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...
Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie
Firma Volvo Car Poland...
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...
Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...
Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny...
Nowa Fala - Renault
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...
Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...
Nissan ogłasza plany na przyszłość dotyczące małych samochodów dostawczych w Europie
• Gama małych samochodów dostawczych nowej generacji zostanie zbudowana na platformie Aliansu • Wszystkie wersje...
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem...