Dodano: 17-01-2018
Volkswagen rozpoczyna 2018 rok prezentując w Detroit nową Jettę. W ramach North American International Auto Show (14-28 stycznia) Volkswagen przedstawia amerykańskim klientom i międzynarodowym mediom siódmą generację tego światowego bestsellera.
Dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen, powiedział: „Liczba 17,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy świadczy o tym, że Jetta to jeden z tych modeli Volkswagena, które odniosły największy sukces w swojej historii; 3,2 miliona aut z tej liczby sprzedano dotychczas w USA. Teraz wprowadzamy na rynek zupełnie nową Jettę. Została stworzona przede wszystkim z myślą o naszych klientach w Ameryce Północnej. Zaprojektowaliśmy ją jako czterodrzwiowe coupe. Zegary w jej wnętrzu, jeśli zażyczy sobie tego klient, mogą być cyfrowe. Współdziałające z otoczeniem systemy asystujące zapewniają najwyższy komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dzięki modelom Jetta i Arteon (sprzedaż tego drugiego auta rozpocznie się w USA także w 2018 roku), nasza ofensywa na rynku północnoamerykańskim zyska jeszcze większą dynamikę”.
W 2017 roku Volkswagen wprowadził na rynek USA dwa nowe SUV-y – Tiguana (w Europie odpowiednikiem jest Tiguan Allspace) oraz Atlasa, zwiększając swoją łączną sprzedaż o 5 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. Nowe Jetta i Arteon mają umocnić ten trend. Również w 2018 roku i w kolejnych latach w Stanach Zjednoczonych będą debiutować dwa nowe modele Volkswagena. W wyniku tej ofensywy produktowej do końca 2020 roku zostanie odnowiona cała paleta modeli oferowanych w tym kraju.
Nowa Jetta, najbardziej nowoczesna w historii tego modelu, gra bardzo ważną rolę w przebudowie oferty Volkswagena na rynku USA. W seryjnym wyposażeniu większości wersji tego modelu znajdą się teraz takie systemy asystujące, jak np. Front Assist (monitorujący otoczenie przed autem) czy asystent Blind Spot (kontrolujący pojazdy w martwym polu). Jako jeden z pierwszych samochodów tej klasy na amerykańskim rynku Jetta będzie mogła być wyposażana ponadto w zestaw cyfrowych wskaźników (Active Info Display). Nowością są także systemy infotainment nowej generacji oraz 400-watowy system dźwiękowy amerykańskiej firmy Beats by Dr. Dre. Active Info Display oraz systemy multimedialne współpracują ze sobą i zostały tak rozmieszczone, że kierowca postrzega je jako jedną, prostą w obsłudze cyfrową powierzchnię.
Bardzo wyrazista jest także stylistyka nowej Jetty. Nadwozie w kształcie coupe przypomina raczej sportowe Gran Turismo niż klasyczną limuzynę. Współczynnik Cx (oporu powietrza) wynosi 0,27, a więc z punktu widzenia aerodynamiki okazuje się o 10 procent korzystniejszy niż w wypadku poprzedniej Jetty. Ma to pozytywny wpływ na zużycie paliwa przez benzynowy silnik turbo 1.4 TSI (o mocy 110 kW/150 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Seryjnie Jetta jest wyposażana w 6-biegową mechaniczną skrzynię biegów, w ramach opcji można zamówić nową 8-stopniową przekładnię automatyczną. Nowa Jetta pojawi się na rynku w pierwszym kwartale roku - najpierw w Meksyku, a w drugim kwartale w Stanach Zjednoczonych.
KOMENTARZE
Volkswagen GOLF 7 - premiera w Autorud w Rzeszowie
16 listopada w salonie firmy Autorud w Rzeszowie odbyła...
20-lecie firmy Król Knapik
16. listopada 2012 roku w siedzibie firmy przy al. Armii Krajowej 60 odbyła się impreza z okazji...
Testujemy: Golf VII - uniwersalny, ponadczasowy, bezpieczny
Gdy na rynku pojawia się legenda...
Syberiada Polska i Tajemnica Westerplatte od piątku w kinie Zorza
W piątek (22 lutego) w kinie Zorza premiera dwóch polskich produkcji o tematyce historycznej. O godzinie 14 i 16 premierę będzie mieć "Tajemnica Westerplatte" w reżyserii...
Praca na swoim - dla kogo?
Własna firma to szansa na sukces finansowy, niezależność, możliwość realizowania swoich pomysłów, marzeń. Praca na własny rachunek jest również dobrym rozwiązaniem dla osób, które z różnych powodów nie mają szans na awans, a chcą...
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...
Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie
Firma Volvo Car Poland...
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...
Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...
Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny...
Nowa Fala - Renault
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...
Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...
Nissan ogłasza plany na przyszłość dotyczące małych samochodów dostawczych w Europie
• Gama małych samochodów dostawczych nowej generacji zostanie zbudowana na platformie Aliansu • Wszystkie wersje...
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem...