Dodano: 17-01-2018
W zeszłym roku dostarczono klientom 571 577 nowych aut osobowych marki Volvo, która pobiła swój sprzedażowy rekord wszech czasów i odnotowała piąty wzrost sprzedaży rok po roku. W porównaniu do 2016 roku popyt na te auta wzrósł o 7%. Najbliższy rok też zapowiada się dla firmy dobrze: do oferty dołączą kolejne nowe modele, na dwóch kontynentach powstają nowe fabryki, a dealerzy na całym świecie mają sporo zamówień do zrealizowania.
Bestsellery marki
Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszyło się nowe Volvo XC60 oraz samochody serii 90. Właśnie te modele w głównej mierze przyczyniły się do osiągnięcia rekordowej sprzedaży. Zbudowane są one na nowoczesnej platformie podwoziowej SPA, opracowanej przez Volvo z myślą o autach średniej i dużej wielkości. Ta płyta podłogowa daje szerokie możliwości adaptacji najnowszych technologii i designu do szerokiej palety modeli.
Świetne wyniki sprzedażowe w Azji
Najwyższy wzrost odnotowano w regionie Azji i Pacyfiku – 20.9%. Jest to przede wszystkim wynik wysokiej sprzedaży w Chinach, które są obecnie największym rynkiem Volvo. W regionie Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki sprzedaż wzrosła o 3,3%, natomiast w Ameryce Północnej i Południowej o 0,7%.
Wprowadzenie nowych modeli
Rok 2017 był dla Volvo bardzo ważny nie tylko ze względu na wysoką sprzedaż. W marcu, podczas Geneva Motor Show, swoją premierę miał SUV klasy średniej – Volvo XC60. Nowy model bardzo szybko podbił motoryzacyjne serca i stał się nie tylko najlepiej sprzedającym się samochodem Volvo, ale również liderem sprzedaży w Europie w swoim segmencie.
Jesienią zeszłego roku zaprezentowano światu XC40 – pierwszy modelu Volvo w szybko rozwijającym się segmencie małych SUV-ów. Razem z nim wprowadzony został pakiet usług Care by Volvo, który rewolucjonizuje tradycyjny model posiadania samochodu. To pierwsza oferta stałego abonamentu za samochód, która sprawia, że jego użytkowanie jest tak proste i bezproblemowe jak codzienne korzystanie z telefonu.
Elektryfikacja
2017 to dla Volvo również rok odważnych kroków w obszarze elektryfikacji. W lipcu szwedzki producent ogłosił, że każdy nowy model Volvo, wprowadzony na rynek po roku 2019, będzie wyposażony w silnik elektryczny – albo jako podstawowe źródło napędu albo jako jednostka wspomagająca.
Kontynuując ten trend, Volvo wprowadziło na rynek nową markę Polestar, która zajmie się rozwojem technologicznym napędów elektrycznych, które wykorzysta Volvo Cars.
Nowa fabryka w Stanach Zjednoczonych
W ubiegłym roku kontynuowano budowę pierwszej fabryki Volvo w Stanach Zjednoczonych w Karolinie Południowej. Ogłoszono także, że oprócz modelu S60, do zakładu przeniesiona zostanie produkcja następnej generacji modelu XC90 (od 2021 roku). Oznacza to zwiększenie planowanego zatrudnienia do niemalże 4000 etatów oraz zwiększenie nakładów inwestycyjnych do 1,1 mld dolarów.
Pod koniec roku Volvo Cars podpisał o umowę z firmą Uber, wchodząc tym samym w całkowicie nowy obszar rynku. Współpraca obejmuje zaopatrzenie Ubera w tysiące autonomicznych pojazdów bazowych w okresie od 2019 do 2021 roku.
Wzrost sprzedaży Volvo Cars w latach 2012 – 2017
Status sprzedaży (dostawy do klientów końcowych) dla Volvo Car Group:
KOMENTARZE
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...
Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie
Firma Volvo Car Poland...
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...
Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...
Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny...
Nowa Fala - Renault
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...
Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...
Nissan ogłasza plany na przyszłość dotyczące małych samochodów dostawczych w Europie
• Gama małych samochodów dostawczych nowej generacji zostanie zbudowana na platformie Aliansu • Wszystkie wersje...
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem...