Reklama

Kolory w Mazdzie. Historia wprawiania form w ruch

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 05-11-2020

Kolory w Mazdzie. Historia wprawiania form w ruch
Kształty i kolory wywołują pierwsze wrażenie, a żaden inny aspekt pojazdu nie jest tak bezpośrednio - i ściśle - kojarzony z jakością, jak wykończenie zewnętrzne.

W Mazdzie, Takuminuri , zaawansowany proces malowania producenta samochodów, ma na celu wzbogacenie eleganckich powierzchni karoserii jego pojazdów Kodo o unikalne kolory, takie jak Soul Red Crystal lub Polymetal Grey, które pojawiły się w nagrodzonej World Car Design of the Year 2020 Mazda3.

Takuminuri to efekt dziesięcioleci doświadczeń z materiałami i technikami. Progresywne schematy kolorów sięgają wczesnych modeli Mazdy. Mazda-Go Type GA „Green Panel”, trójkołowa ciężarówka wprowadzona na rynek w 1938 roku, wzięła swoją nazwę od zielonej deski rozdzielczej - młodzieńczego akcentu w skromnym segmencie samochodów użytkowych.

Pierwszy seryjnie produkowany samochód osobowy firmy, Mazda R360, pojawił się na rynku w 1960 roku z wyborem odświeżających kolorów, w tym miętowej zieleni, błękitu nieba i jaskrawej czerwieni, co wyraźnie odróżnia go od dominującej bieli konkurencji. Pomimo tego, że był przystępnym cenowo mikroprocesorem, oferowano go nawet z dwukolorowymi wykończeniami. Kombinacje, takie jak białe nadwozie z bordowym dachem, dodawały wyrafinowanego powietrza uroczemu czteromiejscowemu coupé, jednocześnie podkreślając nacisk Mazdy na niekonwencjonalne projekty i inżynierię zorientowaną na kierowcę, coś, co trwa do dziś. R360 stał się natychmiastowym hitem, przechwytując prawie dwie trzecie swojego segmentu w Japonii w 1960 roku i spełniając marzenie o posiadaniu samochodu dla dziesiątek tysięcy ludzi.
 

Ustalanie precedensów kolorów
Wraz z poszerzaniem swojej gamy modeli w latach sześćdziesiątych XX wieku, Mazda oferowała ekskluzywne metaliczne wykończenia w kompaktowych i średnich modelach. Na przykład Mazda Luce (1966-73) można było zamówić w kolorze złotym lub srebrnym - kolorystyce kojarzonej z luksusem i szybkością - akcentując sportowy, elegancki wygląd zewnętrzny zaprojektowany przez nikogo innego jak wschodzącą legendę Giorgetto Giugiaro. Luce był jednym z pierwszych poszukiwanych na całym świecie modeli z Japonii.

Z kolei Mazda Cosmo Sport / 110S pojawiła się w 1967 roku w czystej bieli, wybrana nie tylko po to, aby podkreślić kosmiczny design tego supersamochodu, ale także dlatego, że był to oficjalny kolor japońskich wyścigów samochodowych FIA. Pierwszy samochód produkcyjny Mazdy z silnikiem obrotowym, Cosmo Sport / 110S, wkrótce udowodnił swoje możliwości i niezawodność na torze, nieoczekiwanie zajmując czwarte miejsce w swoim pierwszym wyścigu, Marathon de la Route 1968, wyczerpującym wyścigu znanym również jako 84. Godziny Nürburgring.

W latach sześćdziesiątych wcześnie wprowadzono farbę na bazie żywicy alkidowej i nowe komory suszenia, dzięki czemu Mazda mogła wytwarzać trwałe wykończenia, unikając jednocześnie kredowania i związanej z tym utraty połysku powierzchni, który był wówczas powszechnym problemem. W latach 70. Mazda była także jednym z pionierów katodowego lakierowania zanurzeniowego (znanego również jako kataforetyczne malowanie zanurzeniowe). Technika wykorzystuje ładunek elektryczny w farbie, aby zwiększyć krycie i sprzyjać równomiernemu rozprowadzeniu, co zapewnia skuteczniejszą ochronę przed korozją, szczególnie w jamach ciała.

Uczta dla oczu
Era ekstrawagancji rozpoczęła się w 1977 roku wraz z pierwszą generacją Mazdy 323, która łączyła europejski wygląd hatchbacka z gamą intensywnych kolorów, takich jak zielony Muscat, niebieski Impulse, czerwony Grand Prix i metaliczny srebrny promień słońca. Oświetlając drogi w całej Europie model 323 byłby jednym z najpopularniejszych importowanych regionów.

Reklama
Mówiąc o jasnym, niezaprzeczalnym wydarzeniu z kolorowego okresu Mazdy miał miejsce w 1991 roku, kiedy samochód nr. 55, zielono-pomarańczowa Mazda 787B, zdobyła flagę w szachownicę podczas tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Błyskotliwe wykończenie i charakterystyczny krzyk czterowirnikowego silnika 710PS 26B na zawsze będzie kojarzyć się z pierwszym zwycięstwem na tym znakomitym wydarzeniu azjatyckiego producenta i jedynym jak dotąd samochodem bez silnika tłokowego. Mazda MX-5 „Le Mans”, A 2011 limitowana edycja z okazji 20 th anniversary wyścigu, był ubrany w charakterystyczny liberii na 787B jest. To również jedna z nielicznych wersji MX-5 z turbosprężarką.

Jeśli chodzi o żywe odcienie, MX-5 wprowadził wiele nowych kolorów w ciągu ostatnich trzech dekad. Posiadał szeroką gamę wykończeń, od standardów samochodów sportowych, takich jak Classic Red i British Racing Green, po bardziej rzucające się w oczy kolory edycji specjalnej, takie jak Sunracer's Sunburst Yellow (1995), Spirited Green (Karai, 2011) i Racing Orange (30 th Anniversary, 2019), aby wymienić tylko kilka. Szeroki wybór budzących emocje wyborów niewątpliwie pomógł przyspieszyć dojście ikony marki Mazda do dominacji na światowym rynku roadsterów.

Chociaż stanowi zaledwie kilka tysięcy gramów całkowitej masy samochodu, wykończenie nadwozia pozostaje obecnie jednym z najbardziej wyszukanych etapów produkcji samochodów. To wyjaśnia zainteresowanie Mazdy kolorami i dlatego producent samochodów wynalazł Takuminuri , którego nazwa łączy japońskie określenia „mistrz rzemieślnika” ( Takumi ) i „lakier” ( Nuri ). Innowacyjny proces pozwala Mazdzie na masową produkcję czegoś, co wydaje się być ręcznie nakładanym wykończeniem, ucząc roboty malarskie naśladowania technik swoich specjalistów.
 

Wzbogacanie dynamiki światła
W przeciwieństwie do konwencjonalnych dwuwarstwowych wykończeń z kolorowym lakierem bazowym i lakierem bezbarwnym, kolory metaliczne Mazdy wykorzystują system trójwarstwowy obejmujący powłokę odblaskową i półprzezroczystą warstwę pod ostateczną bezbarwną powłoką. Celem jest wzbogacenie głębi i nasycenia koloru farby, pogłębienie płynności i wyrazistości jej projektów Kodo poprzez wzmocnienie gry światła i cienia. W rezultacie powierzchnie wydają się być w ruchu, nawet gdy pojazd stoi w miejscu.

Mazda jest szczególnie zafascynowana kolorem czerwonym i TakuminuriPodejście - zastosowane po raz pierwszy w 2012 r. przy opracowaniu Soul Red - zostało poddane ciągłemu udoskonalaniu w ramach dążenia Mazdy do stworzenia najgłębszej i najpiękniejszej czerwieni świata. Być może żadna czerwień nie emanuje do tej pory tak dużo emocji, jak Soul Red Crystal, który jest dostępny we wszystkich obecnych modelach. Każda z jego trzech warstw spełnia inną funkcję. Mazda stosuje dwa rodzaje płatków aluminium w lakierze bazowym: jasne, odbijające światło, oraz płatki pochłaniające światło, podczas gdy półprzezroczysta warstwa koloru powyżej zawiera czerwone pigmenty o wysokiej chrominancji. Światło przenika przez przezroczystą powłokę i warstwy czerwonego pigmentu na płatki aluminium w warstwie bazowej. Odblaskowe płatki rozświetlają powierzchnię głęboką, intensywną czerwienią, która wydaje się świecić od wewnątrz, w przeciwieństwie do zacienionych powierzchni pochłoniętego światła, które wydają się czarnawe.

Mówiąc o czerwieni, firma przywraca w tym roku biało-bordowy dwukolorowy wygląd Mazdy R360 w specjalnych modelach z okazji jej stulecia. Symbolizujące elegancką radość z jazdy w dwóch różnych pakietach, większość obecnych modeli będzie oferowana z całkowicie białymi nadwoziami i bordowymi wnętrzami, podczas gdy limitowana edycja MX-5 i nowa Mazda MX-30 otrzymają również bordowe dachy. Dzięki całej tej inspiracji z przeszłości, projektanci kolorów Mazdy mogą kontynuować przyciągające wzrok wykończenia w przyszłości.

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 
Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl

KOMENTARZE

Rok sprzedaży Mazdy CX-30 w Polsce

W rok od debiutu w salonach Mazda CX-30 drugim najchętniej wybieranym modelem marki...

Nowa aplikacja MyMazda została uruchomiona w Europie

Najnowsza wersja aplikacji MyMazda jest już...

Mazda3 uznana za Światowy Projekt Samochodu Roku 2020

Koronując tegoroczne obchody stulecia firmy...

Elektryczna Mazda MX-30 już w salonach sprzedaży z Ekodopłatą dla każdego klienta

Od poniedziałku 21 września w salonach Mazdy w Polsce dostępny jest pierwszy elektryczny model marki – MX-30. Wprowadzeniu samochodu...

Polskie stacje serwisowe Mazdy z innowacyjną usługą SkyVIDEO

Stacje serwisowe Mazdy w całej Polsce sukcesywnie wdrażają innowacyjną usługę serwisową SkyVIDEO. To platforma, która pozwala na zdalny kontakt z Klientem podczas obsługi...

zobacz więcej
Reklama

Rusza produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge

W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła...

Jak wybrać najlepsze towarzystwo ubezpieczeniowe?

Rynek ubezpieczeniowy w Polsce jest bardzo zróżnicowany...

Polskie stacje serwisowe Mazdy z innowacyjną usługą SkyVIDEO

Stacje serwisowe Mazdy w całej Polsce sukcesywnie wdrażają innowacyjną usługę serwisową SkyVIDEO. To platforma, która pozwala na zdalny kontakt z Klientem podczas obsługi...

Trzeci miesiąc wzrostu sprzedaży Volvo Cars

Volvo Cars konsekwentnie nadrabia straty z początku roku. Wrzesień jest trzecim miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż globalna rośnie (+4,8%). W USA i Chinach odnotowano jej dwucyfrowy wzrost. Od początku...

ŠKODA i Parkopedia pomogą kierowcom odnaleźć miejsce parkingowe szybciej i łatwiej w czasie rzeczywistym

ŠKODA AUTO połączyła siły z Parkopedią, światowym liderem usług parkingowych...

Reklama

Mazda Experience Days 2020 - imponująca wyposażeniem gama SUV-ów Mazdy w salonach w całej Polsce

W dniach 12-17 października Mazda Motor Poland wraz z dealerami z całej Polski zaprasza do udziału...

Kolory w Mazdzie. Historia wprawiania form w ruch

Kształty i kolory wywołują pierwsze wrażenie, a żaden inny aspekt pojazdu nie jest tak bezpośrednio - i ściśle - kojarzony z jakością, jak wykończenie zewnętrzne.

Inspirujący rodowód nazwy elektrycznego SUV-a ŠKODY - modelu ENYAQ iV

Wieloznaczna nazwa pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a ŠKODY pozwala spojrzeć na niego z kilku stron. ENYAQ iV nawiązuje nie tylko do rodziny modeli marki...

Inteligentne czujniki wnoszą komfort jazdy nowymi modelami SKODY na wyższy poziom

Automatyczna zmiana natężenia światła przy wjeździe do tunelu czy po zapadnięciu zmroku, aktywacja wycieraczek przedniej szyby, sterowanie...

Volvo Cars i Polestar zmieszczą się w unijnych limitach CO2 i sprzedadzą prawa emisji

Volvo Cars i jej spółka zależna – Polestar, potwierdziły, że zmniejszą emisję CO2 sprzedawanych przez siebie aut do...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.