Reklama

Automoto

Mazda MX-30 zdobywa pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Materiał Partnera
Dodano: 12.11.2020
52006_mazda_mx30-750x400-resizer-750q75
Share
Udostępnij
W pełni elektryczna Mazda MX-30 ¹  otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w najnowszej serii testów Euro NCAP, uzyskując 91% i 87% wyników w odpowiednich kategoriach obłożenia dorosłych i dzieci. 91% to najlepszy wynik w zakresie ochrony dorosłych pasażerów zarejestrowany wśród wszystkich pojazdów testowanych w najnowszych ocenach Euro NCAP 2020.

Mazda MX-30¹  uzyskała maksymalną liczbę punktów w testach zderzenia bocznego, a także najwyższe oceny w testach zderzeniowych na 6 i 10-letnich dzieciach zarówno w zderzeniu czołowym, jak i bocznym. MX-30 jest pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną ocenę pięciu gwiazdek zgodnie z nowymi, bardziej rygorystycznymi ocenami zdatności zderzeniowej Euro NCAP 2020. Oceny na 2020 rok wprowadzają nowe testy, aby odpowiedzieć na niektóre długotrwałe potrzeby w zakresie ochrony pasażerów i ulepszonej ochrony powypadkowej, a także promować najnowszą zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy.

W pełni elektryczny mały rodzinny SUV dołącza do modeli CX-5 (2017), Mazda6 (2018), Mazda3 i CX-30 (obie 2019), uzyskując pięć gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mazda MX-30¹ wypadła  imponująco we wszystkich czterech kategoriach testów Euro NCAP: osoba dorosła – 91%, dziecko – 87%, użytkownik dróg narażonych na niebezpieczeństwo (bezpieczeństwo pieszych) – 68% i asystent bezpieczeństwa – 73%. Na ocenę złożyły się trzy kluczowe czynniki: przyjęcie najnowszej architektury Skyactiv-Vehicle, która charakteryzuje się sztywną, pochłaniającą uderzenia, a jednocześnie lekką karoserią; szeroka gama zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense, które pomagają kierowcom zidentyfikować potencjalne zagrożenia i zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia lub obrażeń; i wysokie standardy ochrony pieszych.

Wyróżniającym się elementem stylistycznym tego całkowicie elektrycznego małego samochodu rodzinnego są drzwi Freestyle, dziedzictwo nawiązania do Mazdy RX-8 z 2003 roku. Nie wpływa to jednak niekorzystnie na bezpieczeństwo. W rzeczywistości „analiza zdeformowanego elementu zgniatanego z testu z przesunięciem czołowym wykazała, że ??konstrukcja MX- 301  nie stanowi dużego ryzyka dla osób znajdujących się w zderzającym się pojeździe w zderzeniu czołowym z przesunięciem” – stwierdzili testerzy. „Zarówno w teście z barierą boczną – przedstawiającym zderzenie z innym pojazdem, jak i przy silniejszym zderzeniu ze słupem bocznym, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów za te dwa testy”.

Zaangażowana na rzecz społeczeństwa przyszłości wolnego od wypadków samochodowych, Mazda nieustannie pracuje nad poprawą wyników w zakresie bezpieczeństwa zgodnie z filozofią Mazdy Proactive Safety . Lepsze dynamika jazdy uzyskane w wyniku technologii SKYACTIV Mazdy również przyczyniają się do nowej Mazdy MX-30 na ¹  pięciogwiazdkowego Euro NCAP osiągnięcia, dostarczając bardzo intuicyjny, przyjemny, całkowicie elektryczny wrażenia z jazdy. Ułatwiając bezpieczną jazdę samochodem, technologie te zmniejszają ryzyko wypadków bez uszczerbku dla tradycyjnego charakteru Mazdy, zapewniającego przyjemność z jazdy.

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 
Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl

¹  Mazda MX-30 eSkyactiv: Zużycie energii elektrycznej WLTP (średnio) 19 kWh / 100 km; Emisja CO 2 wg WLTP (średnio ) 0 g / km. Pojazdy są homologowane zgodnie z procedurą homologacji typu WLTP (rozporządzenie (UE) 1151/2017; rozporządzenie (UE) 2007/715). Zużycie energii elektrycznej według NEDC (średnio) 17,3 kWh / 100 km; Emisja CO 2 NEDC (średnio) 0 g / km. Aby zapewnić porównywalność, przywołane wartości są wartościami NEDC – wartościami określonymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 1153/2017.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy