Reklama

Automoto

Mazda świętuje dziesięciolecie swojego języka Kodo Design

Materiał Partnera
Dodano: 01.12.2020
52095_2017_10_1_a_vision-coupe
Share
Udostępnij
Dzięki językowi projektowania „Kodo – Dusza Ruchu” główny projektant Ikuo Maeda wyznaczył nowy śmiały kierunek projektowania w Mazdzie. Zaprezentowany dziesięć lat temu podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles w 2010 roku z samochodem koncepcyjnym Shinari , od tamtej pory definiuje i ulepsza stylistykę Mazdy. Dekadę i etap ewolucji później Kodo Design jest tak popularny jak zawsze, a samochody zaprojektowane zgodnie z jego podejściem nadal zdobywają nagrody, w tym tytuł World Design Car of the Year dla Mazdy3 w 2020 roku.

Od momentu powstania dziesięć lat temu, Kodo Design był sercem wielu samochodów Mazda – od nowej interpretacji kultowego roadstera Mazda MX-5 po pierwszy samochód Mazdy z napędem elektrycznym, MX-30 ¹ . Jednak podstawowa idea Kodo Design pozostała niezmieniona: zbadać potężne i nieodparte piękno naturalnego ruchu w nieruchomym obiekcie.
 

Słowo Kodo dosłownie tłumaczy się jako „bicie serca”, ale z dodatkowym znaczeniem wypełnienia czegoś życiem; dać mu duszę. Ta idea ma kluczowe znaczenie dla sposobu, w jaki Mazda zawsze myślała o designie: „W Japonii czujemy, że rzemieślnicy tchną życie w to, co robią. Wierzymy, że forma szczerze i pieczołowicie wykonana ludzkimi rękami zyskuje duszę ”- wyjaśnia Ikuo Maeda. W ten sposób „Dusza ruchu” nabiera podwójnego znaczenia, wyrażając zarówno esencję ruchu, jak i „duszę”, którą w samochodzie nasycili mistrzowie Mazdy.
 

Pierwsze projekty były silnie inspirowane wizerunkiem geparda, który ma skoczyć, podczas gdy nowsze wersje coraz bardziej koncentrują się na przywoływaniu potężnego i emocjonalnego projektu z jak najmniejszą liczbą elementów. Punkt zwrotny w drugiej fazie Kodo Design został osiągnięty dzięki dwóm inspirującym samochodom koncepcyjnym RX-Vision i Vision Coupe.
 

Zaprezentowane odpowiednio na Tokyo Motor Show 2015 i 2017, przewidywały nową elegancję i jeszcze bardziej wyrazistą minimalistyczną estetykę ostatnich interpretacji Kodo Design. Dynamiczne i emocjonalne formy uzyskuje się, goląc ze zbędnych elementów, aby wydobyć esencję piękna i ruchu. Na przykład dzięki wyeliminowaniu linii znaków na bocznych panelach pojazdu powstaje pusta przestrzeń, która działa jak puste, nieskończenie zmieniające się płótno do gry światła i cienia – estetyka „mniej znaczy więcej”, która jest silnie związana z japońskim dziedzictwem Mazdy. .

Samochody tworzone w języku Kodo Design nieustannie cieszą się międzynarodowym uznaniem. Zarówno RX-Vision, jak i Vision Coupe zostały okrzyknięte „Najpiękniejszym samochodem koncepcyjnym roku”, a odnowiona Mazda MX-5 zdobyła nagrodę „World Car Design Award” w 2015 roku. w kategorii „Projekt produktu” dla Mazdy CX-30 i nowej Mazdy MX-30, natomiast Mazda3 zdobyła nagrodę „World Car Award 2020” w pożądanej kategorii wzornictwa.

Ponieważ Mazda nadal łączy zamiłowanie do jazdy ze świetnym wyglądem wnętrza i nadwozia, uproszczona elegancja i emocjonalny urok Kodo Design pozostaną istotnymi składnikami tożsamości marki.

Po dziesięciu latach trwałego sukcesu Kodo Design nadal przesuwa granice projektowania samochodów i definiuje przyszłość Mazdy.

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 
Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl

¹  Mazda MX-30 eSkyactiv: zużycie energii elektrycznej WLTP (cykl mieszany) 19 kWh / 100 km; Emisja CO 2 wg WLTP (średnio ) 0 g / km. Pojazdy są homologowane zgodnie z procedurą homologacji typu WLTP (rozporządzenie (UE) 1151/2017; rozporządzenie (UE) 2007/715). Zużycie energii elektrycznej NEDC (średnio) 17,3 kWh / 100 km; Emisja CO 2 NEDC (średnio) 0 g / km. Aby zapewnić porównywalność, przywołane wartości są wartościami NEDC – wartościami określonymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym (UE) 1153/2017.
 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy