Reklama

Automoto

Mazda ogłasza sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o ultraniskiej emisji spalin dla flagowej Mazdy CX-60

Materiał Partnera
Dodano: 11.08.2022
65720_mazda_cx-60_e-skyactiv_d_1-resizer-750q72
Share
Udostępnij
 
• Mazda CX-60 e-Skyactiv D napędzana całkowicie nowym sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3,3 litra
• Do wyboru 200 KM/147 kW i 254 KM/187 kW — moment obrotowy do 550 Nm, zużycie paliwa i emisja WLTP na poziomie 4,9 l/100 km i 127 g/km
• Nowa technologia czystego spalania DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) zapewniająca bardzo niskie emisje

 
Po niedawnej premierze zupełnie nowej Mazdy CX-60 PHEV, firma ogłosiła, że dostępny będzie również mocny, czysty, wydajny i nowy silnik e-Skyactiv D. Jest to kolejna demonstracja „podejścia wielorozwiązań” Mazdy, w tym przypadku wychodzącego naprzeciw potrzebom klientów, którzy chcą wydajnego samochodu do jazdy na długich dystansach, z dużą zdolnością holowania.

 

Strategia firmy obejmująca wiele rozwiązań oferuje różne produkty i technologie – w tym znacznie wydajniejsze silniki spalinowe i szeroką gamę zelektryfikowanych układów napędowych, wszystkie o najniższych możliwych emisjach – które najlepiej odpowiadają lokalnemu rynkowi i zapotrzebowaniu społeczeństwa na zrównoważony rozwój.

Podsumowując, Mazda w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzi na rynek pięć nowych, zelektryfikowanych produktów, które będą oparte na architekturze platformy wielu rozwiązań. Po 2025 roku firma wprowadzi na rynek zupełnie nową Skyactiv EV Scalable Architecture – unikalną technologię, która pozwoli Mazdzie efektywnie budować samochody elektryczne każdej wielkości przy użyciu jednej wspólnej platformy.

Silnik wysokoprężny jest pierwszym modelem Mazdy – całkowicie nowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem wysokoprężnym e-Skyactiv D o pojemności 3,3 litra. Wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania sprawia, że nowa jednostka e-Skyactiv D jest jednym z najczystszych silników wysokoprężnych na świecie, a Mazda jest przekonana, że przekroczy wszystkie nadchodzące przepisy dotyczące emisji, gdy wejdą one w życie.
  
Całkowicie nowa, montowana wzdłużnie, sześciocylindrowa jednostka e-Skyactiv D o pojemności 3283 cm3, montowana wzdłużnie z elektrycznym wtryskiem bezpośrednim i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, opracowana z wykorzystaniem koncepcji „właściwego rozmiaru”, która optymalizuje pojemność skokową w celu poprawy zarówno zużycia paliwa, jak i mocy, będzie oferowana z dwoma moc wyjściowa – 200PS/147kW z napędem na tylne koła i 254PS/187kW z Mazda i-Activ AWD (napęd na wszystkie koła).

 Całkowicie nowy silnik wysokoprężny, wyposażony w nowy 48-woltowy system Mazda M Hybrid Boost, łączy wysoką moc z doskonałą oszczędnością paliwa. Nowa, wysoce innowacyjna, zaawansowana technologia spalania – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – dodatkowo poprawia sprawność silnika, emisję spalin i oszczędność paliwa, osiągając sprawność cieplną ponad 40%.

Te dwie technologie znacząco przyczyniają się do wyjątkowego zasięgu CX-60, mocnych wrażeń z jazdy oraz niskiego zużycia paliwa i emisji.


Silnik e-Skyactiv D o mocy 254 KM/187 kW zapewnia imponujące osiągi od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,4 sekundy i prędkość maksymalną 219 km/h, przy średnim zużyciu paliwa WLTP wynoszącym zaledwie 5,3 l/100 km i emisji CO 2 na poziomie tylko 137 g/km, a wariant 200 KM/147 kW zapewnia średnie zużycie paliwa WLTP na poziomie zaledwie 4,9 l/100 km i emisję CO 2 na poziomie zaledwie 127 g/km.

Sześciocylindrowy rzędowy format wytwarza mniej wibracji dzięki charakterystycznej „doskonałej równowadze”, która zapewnia płynną i cichą jazdę, a jednocześnie zapewnia czysty, wciągający dźwięk silnika. Wysoki moment obrotowy silnika daje CX-60 dużą zdolność holowania przyczepy o masie 2500 kg, a dzięki prostej konstrukcji masa silnika jest zbliżona do masy czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Mazda Skyactiv D o pojemności 2,2 litra. , minimalizując w ten sposób różnicę w saldzie obsługi.

Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy e-Skyactiv o pojemności 3 litrów dołączy do e-Skyactiv D i e-Skyactiv PHEV, uzupełniając gamę silników Mazdy CX-60 w późniejszym terminie, oferując klientom szeroki wybór technologicznie zaawansowane, wysokowydajne układy napędowe odpowiednie do wyjątkowego poziomu wykonania i technologii pokładowej oferowanej przez gamę modeli CX-60.
Wraz z wprowadzeniem CX-60 Mazda robi kolejny ważny krok w redukcji emisji swojej floty na drodze do osiągnięcia całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.

W 2023 roku firma wprowadzi na rynek nowy model Mazdy CX-80, większy od Mazdy CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń.

Dostępna na większości rynków europejskich nowa Mazda CX-60 z silnikiem wysokoprężnym trafi do sprzedaży w styczniu 2023 roku.

Więcej informacji na temat modeli Mazdy oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Salon: 
Tel. 17 860 12 20
e-mail: czach@mazda-dealer.pl

Serwis:
Tel. 17 860 12 20
e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl
https://www.mazda-rzeszow-czach.pl/

Foto: Mazda Motor Europe 2022

 


 

 

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy