Rozmowa z Witoldem Cisło,szefem serwisu w rzeszowskiej firmie Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz
Dodano: 10-11-2016
W swoich samochodach Mercedes montuje fabrycznie opony marki Continental. Skąd wynikają preferencje dla tej akurat marki gum, przy tak ogromnej różnorodności ofert? Moda to czy decyzja poparta faktami?
To nie przypadek, że koncern zdecydował się na montaż w swoich autach opon Continental. Zacznę od tego, iż wytwarzane obecnie Mercedesy są pojazdami na wskroś nowoczesnymi, dynamicznymi, o imponujących osiągach silników, coraz szybszymi, o zaawansowanych technicznie nadwoziach a przez to i stawiającymi także konkretne zadania przed producentami opon. Jednym z nich jest firma Continental, która była w stanie je spełnić.
To znaczy?
Opony uzyskują dopuszczenia do zastosowania w konkretnej marce samochodów, z reguły występujących w grupie Premium, po serii specjalistycznych testów. One potwierdzają przydatność opon. W przypadku naszych samochodów pojawiają się na nich literki MO lub MOE Oznaczają, że opona została przetestowana w konkretnym rozmiarze na konkretnym modelu Mercedesa. I rozwijając myśl: to nie jest tak, że kupię np. Mercedesa C – klasy i mogę założyć na koła dowolnie wybrane opony, bo takie były akurat w sklepie. Owszem mogą być bezpieczne, ale tylko do określonej niższej, niż spodziewana, prędkości. Po założeniu na koła opona może się np. szybciej i/lub nierównomiernie zużywać, z racji takiej a nie innej konstrukcji opony. Klient w takim przypadku nie będzie mieć podstawy do roszczeń wobec producenta samochodu, że opony zużywają się zbyt szybko, ponieważ pierwsze pytanie ze strony ASO będzie dotyczyć kwestii czy opony były dopuszczone do tego typu samochodu. Sami użytkownicy Mercedesów są obecnie bardzo wyczuleni na takie aspekty jak np. hałaśliwość opon, która jest jednym z głównych objawów ich zużycia.
Wolą zapłacić więcej, aby mieć zagwarantowany komfort?
Przed kilkoma dniami mieliśmy zgłoszenie klienta, że w jego aucie opony szumią przy bardzo wysokich prędkościach. Jak się okazało w tym przypadku szum nie był powodowany przez opony, ale wspominam o tym dlatego, że aspekt komfortu jazdy jest dziś bardzo istotnie związany z cichobieżnością opon właśnie. Ten parametr dziś jest coraz częściej decydującym przy wyborze opon konkretnego producenta, a praktycznie każdy oferowany przez nas model Mercedesa wymaga opon, które mają dopuszczenie do eksploatacji w naszych samochodach.
Są wyjątki?
Tak, jeśli zastosujemy w Mercedesie opony typu run – flat, które nawet po utracie ciśnienia w kole mogą jeszcze pokonać dystans od 30 do 80 km. Nie zmusza nas to do natychmiastowej wymiany opony np. na autostradzie. Śmiało możemy dojechać do punktu, w którym poczekamy na pomoc. Opony typu run – flat wybiera się na etapie konfigurowania samochodu.
Producent aut wymaga, aby klienci korzystali również z opon Continental dedykowanych do konkretnego modelu Mercedesa. Od Was, czyli serwisu firmy Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mercedes-Benz, wymaga to posiadania w magazynach bardzo dużej liczby tych opon?
Podpisane umowy na szczeblu centralnym zapewniają nam niemal nieograniczoną dostępność do tych opon. W razie potrzeby mamy je na miejscu w Rzeszowie lub ściągamy z magazynu centralnego z Warszawy. Na początku października uruchomiliśmy w naszej firmie nowy magazyn dedykowany na opony i pełne koła. Znamy wolumen pojazdów, którym dysponują nasi klienci i pod niego planujemy zapasy opon bądź całych kół. Musimy dysponować ich sporym zasobem oraz odpowiednim miejscem do ich przechowywania. I to była nasza kolejna inwestycja mająca podnieść poziom świadczonych usług.
Kompletne koła, które mogą nabyć nasi klienci, są montowane w fabrykach Mercedesa. Tam je wyrównoważono, zoptymalizowano i dedykowano do konkretnego modelu Mercedesa. Czasami musimy się zabezpieczyć w kilka kompletów kół do jednego modelu samochodu. Jedne będą miały zastosowanie do auta z podstawowym napędem a inne do wozu z napędem na cztery koła lub z pakietem AMG.
Za symboliczną złotówkę w naszym magazynie przechowujemy zakupione u nas koła i opony w pierwszym roku od ich nabycia.
Dżentelmeni nie mówią o pieniądzach. Trudno jednak nie zadać pytania, ile musimy zapłacić za pełne koła zaopatrzone fabrycznie w opony Continental i zakupione w serwisie Mercedesa?
Za bardzo dobre opony i koła zaopatrzone w bardzo dobre opony trzeba wyłożyć od 6 do 9 tys. zł, jeśli chodzi o segment modeli typu A, B, CLA i GLA. Jest to inwestycja w komfort i bezpieczeństwo, którego nie sposób przecenić. W oferowanych przez nas samochodach nie da się montować dowolnych opon, w domyśle tanich, ponieważ one rygorystycznych wymagań Mercedes-Benz nie mają szansy spełnić. W sytuacji realnego zagrożenia na drodze, wszelkie poniesione na bezpieczeństwo wydatki zwracają się natychmiast i wielokrotnie.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę firmy.
Danuta i Ryszard Czach, Autoryzowany Dealer i Serwis Mazda Rzeszów
ul. Krakowska 32, Tel.: +48 17 860 12 20.
Tagi: Danuta Czach, Ryszard Czach, serwis, Mazda, Autoryzowany, Opony, warunki pogodowe, zima, Poślizg
KOMENTARZE
Fakty i mity. Autoryzowana Stacja Obsługi kontra znajomy mechanik
Przy zakupach używek...
Na bardzo dobrą opinię pracuje się przez wiele lat
Serwis firmy Danuta i Ryszard Czach plasuje się...
Sprawdzaj olej - pojeździsz dłużej
Wielu kierowców nie ma nawyku sprawdzania poziomu oleju w silniku, zanim nie...
...I NAGLE BUM!
Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami ? przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej kontroli opony pod kątem zużycia. W...
Odwiedzasz nasz serwis - unikasz kłopotów
- Samochody ze znaczkiem Dacia na masce przed laty były synonimem siermiężnej, rumuńskiej motoryzacji. Teraz należą do aut, które Polacy kupują bardzo chętnie, co potwierdza np. liczba terenowych Dusterów...
Fotoradary na trzech skrzyżowaniach w Rzeszowie
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zapowiedział...
Zima w Rzeszowie. Wysypano już ponad 100 ton soli na drogi
Piękna zima, ale za oknem. Na drogach...
Nowa kampania Volvo Car Poland. XC60 za 850 zł netto miesięcznie
Firma Volvo Car Poland...
Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce
Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła...
Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia...
Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość
Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny...
Nowa Fala - Renault
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, "Renaulution", przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Przyjmując strategię "Renaulution", marka Renault dopasowuje się do zmian...
Volvo Cars trzykrotnie zwiększy moc produkcyjną aut elektrycznych zakładu w Gandawie. Powód Popyt na te auta
W belgijskiej Gandawie wytwarzany jest pierwsze elektryczne Volvo, a już niebawem...
Większy udział w rynku, więcej hybryd - Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020.
Firma Volvo Car Poland zamknęła ubiegły rok wynikiem 10 926 rejestracji (-0,45%). Do wyrównania rekordu sprzedaży z 2019 roku zabrakło...
Światowa premiera nowego Audi RS 3 LMS
Audi Sport customer racing kontynuuje swoją ofensywę modelową. Druga generacja Audi RS 3 LMS, jednego z odnoszących największe sukcesy samochodów turystycznych czterech pierścieni, jest tego najlepszym przykładem...
Nissan ogłasza plany na przyszłość dotyczące małych samochodów dostawczych w Europie
• Gama małych samochodów dostawczych nowej generacji zostanie zbudowana na platformie Aliansu • Wszystkie wersje...