Reklama

Ekojazda zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu

A A A

Dodano: 02-10-2017

Ekojazda zaczyna się, zanim wsiądziesz do samochodu

Ekojazda to nowoczesny i oszczędny styl prowadzenia auta. Świadomy użytkownik samochodu mądrych wyborów dokonuje jeszcze przed ruszeniem z miejsca, m.in. poprzez dbałość o stan techniczny pojazdu. Warto być ekokierowcą, bo wiąże się to z oszczędnością paliwa, poprawą bezpieczeństwa, a także większym komfortem jazdy i mniejszym poziomem stresu. Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault radzą, jak to osiągnąć.

O ekojedździe zrobiło się głośno, kiedy w 2015 r. stała się elementem kryteriów egzaminu na prawo jazdy. Ze względu na związane z nią korzyści powinien się nią jednak zainteresować każdy kierowca, nawet ten z wieloletnim doświadczeniem. Najczęściej wskazywaną zaletą ekologicznej jazdy jest zużycie paliwa ograniczone nawet o 30%*. Oznacza to mniejszą emisję spalin oraz realnie niższe koszty ponoszone przez użytkownika auta. Na obniżenie zużycia paliwa ma wpływ nie tylko płynna jazda, lecz także stan techniczny samochodu, np. odpowiednie ciśnienie w oponach.

Oprócz wymiernych korzyści dla portfela kierowcy, ekojazda ma również inne zalety.
Stosowanie się do zasad takich jak utrzymywanie odpowiedniego dystansu od poprzedzającego pojazdu oraz spokojna, przewidywalna jazda to zachowania sprzyjające nie tylko oszczędności paliwa, lecz także bezpieczeństwu użytkowników ruchu – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault. Jazda bez nagłego przyspieszania i hamowania wpływa pozytywnie także na komfort jazdy zarówno prowadzącego pojazd, jak i pasażerów. Kierowca preferujący płynny styl prowadzenia auta nie odczuwa również takiego poziomu zmęczenia i stresu, jaki wiąże się z agresywną jazdą.

Jakie są najważniejsze zasady ekologicznej jazdy?

Przed podróżą

  1. Przed wyruszeniem w drogę należy upewnić się, czy pojazd jest w dobrym stanie technicznym. Przykładowo zbyt niskie ciśnienie w oponach powoduje większe zużycie paliwa, a także samych opon. Ważne jest również regularne serwisowanie samochodu, w tym wymiana oleju i smarów.
  1. Warto sprawdzić, czy w bagażniku nie znajdują się żadne zbędne przedmioty. Im większe obciążenie auta, tym większy opór powietrza, co również oznacza wzrost zużycia paliwa.

W czasie jazdy

Reklama
  1. Należy z uwagą obserwować drogę. Ekonomiczna jazda wymaga sięgania wzrokiem daleko do przodu. Pozwala to wystarczająco wcześnie dostrzec korek, czerwone światła czy zbliżających się do jezdni pieszych. Dzięki temu można uniknąć zbędnego przyspieszania i hamowania. Skutkiem jest większa płynność jazdy.
  1. Rozpędzanie samochodu to jeden z manewrów powodujących największe zużycie paliwa. Dlatego, jeśli sytuacja na drodze na to pozwala, lepiej jest utrzymywać jak najbardziej równomierną prędkość.
  1. Warto utrzymywać przynajmniej 3-sekundowy odstęp od poprzedzającego pojazdu. Ułatwia to obserwowanie drogi na dużą odległość i pozwala uniezależnić się od zachowań kierowcy jadącego przed nami.
  1. Dobrą praktyką jest wykorzystanie efektu zerowego zużycia paliwa. Prawie wszystkie współczesne jednostki napędowe nie zużywają paliwa w sytuacji, gdy pojazd toczy się siłą rozpędu, włączony jest bieg, a pedał gazu jest całkowicie puszczony. Najczęstszą okazją do wykorzystania tego efektu jest dojazd do czerwonego światła.
  1. Należy rozpędzać się dynamicznie, ale możliwie wcześnie zmieniać bieg na wyższy. Optymalna liczba obrotów na minutę jest zależna od silnika.
  1. Oszczędzaniu paliwa sprzyja również wyłączenie zbędnych odbiorników energii, np. ładowarki samochodowej.

* Effects of eco-drive education on the reduction of fuel consumption and CO2 emsissions, Uniwersytet w Zagrzebiu, 2013

Salon Renault znajdziecie Państwo w Rzeszowie przy al. Armii Krajowej 82.

Infolinia 17 859 15 00, www.autospektrum.pl

KOMENTARZE

Sprawdzone auta używane czy to możliwe?

Zazwyczaj opowieść brzmi tak: Volkswagena kupiłem w Niemczech. Idealny...

Odwiedzasz nasz serwis - unikasz kłopotów

- Samochody ze znaczkiem Dacia na masce przed laty były synonimem...

Jakie wnętrza aut lubią Polacy ? Są bardzo praktyczni

Badanie opinii społecznej nt. wnętrz samochodów pokazało, że Polacy są bardzo praktyczni. Po pierwsze większość preferuje ciemne wnętrza (60%), po drugie najważniejsze jest poczucie...

Renault ma najlepsze salony w Polsce !

Renault znalazło się na pierwszym miejscu w 14. Wielkim Teście Salonów przeprowadzonym przez tygodnik "Auto Świat". Do grona firm uznanych za czołowe należy także Dacia.

zobacz więcej
Reklama

Pięć cech dobrego kierowcy. Sprawdź, czy je posiadasz

Badania przeprowadzone przez psychologów...

Mazda dodaje sterowanie smartfonem do MZD Connect

Mazda oferuje opcjonalną aktualizację sterowania smartfonem...

Renault Trafic dołącza do klubu Kamila Stocha

Renault Polska użyczy dwa samochody Renault TraficPassenger Pack Clim 3,0t z silnikiem Energy 1.6 dCi 145 do dyspozycji klubu sportowego Kamila Stocha Eve-nement Zakopane. Sportowa inicjatywa rozpoczęta cztery...

Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności

Inwestycje na kwotę 6 mld euro, 1200 nowych miejsc pracy już w chwili uruchomienia produkcji modelu Taycan, ciągły rozwój...

Volkswagen cyfryzuje sprzedaż - nowa era zakupu samochodów już od 2020 roku

Volkswagen rozwija sieć sprzedaży i dopasowuje ją do wizji przyszłości. Marka wraz ze swoimi dealerami zamierza całkowicie zmodyfikować model...

Reklama

Audi, Airbus i Italdesign testują koncepcję latającej taksówki

Podczas odbywającego się w Amsterdamie DroneWeek, Audi, Airbus i Italdesign po raz pierwszy przedstawiają jeżdżący i latający prototyp pojazdu „Pop.UpNext”. Innowacyjna...

Opony zimowe - mega promocja!

Zimą na letnich oponach daleko nie zajedziesz ! W jednym z rzeszowskich serwisów oponiarskich pojawił się zimą kierowca osobówki z Warszawy. Jechał 10 godzin ze stolicy, po zaśnieżonych drogach, bo na szybszą jazdę nie pozwalały mu…...

Nowe Renault Kadjar i elektryczny samochód dostawczy Master Z.E. po raz pierwszy w Polsce

Renault Polska zaprezentuje swoje nowości na dziesiątej odsłonie Ogólnopolskich Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych...

Alpine A110 samochodem roku Playboya 2018 w kategorii ,,Wielki Powrót'

Oto samochód, który przywołał wspomnienia wielkich triumfów Alpine w rajdach i wyścigach. Zaskoczył nas precyzją prowadzenia i rewelacyjnym gangiem silnika...

Renault oferuje unikatowe, bogato wyposażone samochody klasy wyższej z nowymi, dynamicznymi silnikami

Grupa Renault opracowała w odpowiedzi na oczekiwania klientów unikatową ofertę samochodów...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 60

VIP Biznes&Styl Nr 60
w numerze m.in.:

• Przez wieki życie i zdrowie ratowali aptekarze! • 60 lat skansenu w Sanoku • Stanisław Głodowski: Nie liczę, że fala mnie poniesie • Rosja. Za Uralem • Dla kogo Harrods
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.