Reklama

Volvo wprowadza system wyłapujący cząsteczki PM 2,5 w kabinie i oferuje go bez opłat w Dniu Dziecka

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 02-06-2020

Volvo wprowadza system wyłapujący cząsteczki PM 2,5 w kabinie i oferuje go bez opłat w Dniu Dziecka
Inżynierowie Volvo opracowali nowy system wyłapujący najmniejsze, szkodliwe dla zdrowia cząsteczki – PM 2,5. Ich niewielka średnica była za mała, aby mogły je skutecznie wyłapać filtry kabinowe produkowanych dotąd aut. Rozwiązanie będzie dostępne jako wyposażenie dodatkowe, z wyjątkiem Dnia Dziecka. Osoby składające zamówienie tego dnia otrzymają je bez dopłaty. 

Skąd wziął się ten pomysł?
Pozbycie się pyłów i drobin z kabiny to utrapienie konstruktorów rozmaitych pojazdów, z którym zmagają się od lat. W kabinach maszyn budowlanych utrzymuje się delikatne nadciśnienie, aby kurz nie dostawał się do ich wnętrza. W samochodach osobowych o czystość powietrza dbają filtry kabinowe. Są w stanie wyłapać większe drobiny, ale nie pyły PM 2,5. Z ich wyłapywaniem nie radzi sobie także ludzki organizm. Te cząsteczki mają średnicę prawie 40 razy mniejszą niż ziarnko piachu. Z łatwością dostają się do płuc, a stamtąd od razu do krwiobiegu. Nasz organizm nie umie ich zatrzymać. A co powodują?

Dyskomfort, choroby, skrócenie życia…
Jak wynika z raportów Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), długotrwałe narażenie na działanie pyłu zawieszonego PM 2,5 skutkuje skróceniem średniej długości życia, a krótkotrwała ekspozycja na wysokie stężenia pyłu PM 2,5 powoduje choroby układu oddechowego i krążenia oraz wzrost ryzyka nagłych przypadków wymagających hospitalizacji (nasilenie astmy, ostra reakcja układu oddechowego, osłabienie czynności płuc, itp.), gdyż tak drobny pył dostaje się bezpośrednio przez płuca do układu krwionośnego. Skoro jest tak wiele powodów, by ich nie wdychać, warto zadać sobie trud, by w końcu je zatrzymać. I Volvo właśnie to zrobiło, z pomocą firmy Bluair.

Ładunek elektrostatyczny
Reklama
Stare przysłowie mówi, że przeciwieństwa się przyciągają. Nie wiemy, czy ta zasada sprawdza się w psychologii, ale w fizyce – działa się na pewno. Tak się dzieje z ładunkami elektrostatycznymi. Powietrze trafiające do kabiny przechodzi przez element, który zawieszonym w nim drobinom nadaje ujemny ładunek elektrostatyczny. Filtr kabinowy ma ładunek dodatni, by przyciągał naelektryzowane cząstki. Jest to prosty sposób, by wyłapać pył zawieszony PM 2,5, który aż dotąd przenikał przez tradycyjne filtry kabinowe. Ten proces nazywamy jonizacją. Jest wykorzystywany w wielu produktach, w podobnych, albo zupełnie innych celach. Skoro jonizację wykorzystuje się w suszarkach do włosów, albo nawilżaczach powietrza, to dlaczego nie w samochodach?
 

Trochę elektroniki do tego
Rozwiązania elektroniczne pomagają nam często zmierzyć niemal wszystko, co nas otacza. W wielu aglomeracjach miejskich informacje o zawartości poszczególnych pyłów są publicznie dostępne i wyświetlane na urządzeniach mobilnych. W Chinach samochody Volvo mogą na bieżąco wyświetlać informację o poziomie pyłów na ekranie centralnym. Także pomiary wykonywane za pomocą specjalistycznej aparatury potwierdzają, że stężenie pyłu 2,5 jest w kabinie Volvo nawet pięciokrotnie niższe niż na zewnątrz. Nie byłoby to możliwe bez funkcji, która ma dość długą nazwę: system poprawy powietrza z jonizacją PM 2.5.  Jego to opcja dodatkowa, która w zależności od modelu kosztuje od 1100 do 1300 zł. Funkcja będzie dostępna w modelach bazujących na platformie podłogowej SPA. Czyli wszystkich, oprócz XC40.

W Dzień Dziecka muszą być prezenty
Niektóre dzieci chciałyby tego dnia mieć wolne od szkoły i od kąpieli. Dorośli mogą nieco inaczej celebrować to święto. Do każdego zamówionego w tym dniu Volvo, ta funkcja będzie dostępna bez opłat. Akcja specjalna dotyczy wszystkich, niezależnie od tego, czy mają dzieci, czy nie. Naturalnie najmłodsi najbardziej skorzystają z takiego rozwiązania, a w szczególności dzieci cierpiące na astmę lub inne choroby układu oddechowego. Pod względem jakości powietrza i obecności pyłów zawieszonych Polska od lat plasuje się w ogonie państw europejskich. Zatem ta funkcja w Polsce ma głęboki sens. Nie tylko 1 czerwca.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60

KOMENTARZE

Dożywotnia Gwarancja na części Volvo

Volvo Car Poland wprowadza dożywotnią gwarancję na oryginalne części...

Ładowanie elektryków w całej Europie - współpraca Volvo Cars z Plugsurfing

Kierowcy w elektrycznych modeli Volvo Recharge w Europie wkrótce będą mieli łatwy dostęp do ponad 200 000 punktów ładowania. Dzięki współpracy...

Volvo najbardziej innowacyjną technologicznie marką aut według J. D. Power

Wiodąca firma badawcza J.D. Power przeprowadziła ankietę wśród 80 000 nabywców nowych aut w USA i na podstawie ich odpowiedzi wyłoniła najbardziej...

zobacz więcej
Reklama

Rusza produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge

W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła...

Jak wybrać najlepsze towarzystwo ubezpieczeniowe?

Rynek ubezpieczeniowy w Polsce jest bardzo zróżnicowany...

Elektryczna Mazda MX-30 już w salonach sprzedaży z Ekodopłatą dla każdego klienta

Od poniedziałku 21 września w salonach Mazdy w Polsce dostępny jest pierwszy elektryczny model marki – MX-30. Wprowadzeniu samochodu...

W pełni elektryczny Mercedes-Benz EQC 400.

Nowy EQC to w pełni elektryczny model oferujący dużą ilość miejsca i komfort podróży - jednak podczas przyspieszania, staje się już samochodem sportowym. Zaraz po naciśnięciu pedału przyspieszenia mamy...

Polskie stacje serwisowe Mazdy z innowacyjną usługą SkyVIDEO

Stacje serwisowe Mazdy w całej Polsce sukcesywnie wdrażają innowacyjną usługę serwisową SkyVIDEO. To platforma, która pozwala na zdalny kontakt z Klientem podczas obsługi...

Reklama

Trzeci miesiąc wzrostu sprzedaży Volvo Cars

Volvo Cars konsekwentnie nadrabia straty z początku roku. Wrzesień jest trzecim miesiącem z rzędu, w którym sprzedaż globalna rośnie (+4,8%). W USA i Chinach odnotowano jej dwucyfrowy wzrost. Od początku...

ŠKODA i Parkopedia pomogą kierowcom odnaleźć miejsce parkingowe szybciej i łatwiej w czasie rzeczywistym

ŠKODA AUTO połączyła siły z Parkopedią, światowym liderem usług parkingowych...

Mazda Experience Days 2020 - imponująca wyposażeniem gama SUV-ów Mazdy w salonach w całej Polsce

W dniach 12-17 października Mazda Motor Poland wraz z dealerami z całej Polski zaprasza do udziału...

Kolory w Mazdzie. Historia wprawiania form w ruch

Kształty i kolory wywołują pierwsze wrażenie, a żaden inny aspekt pojazdu nie jest tak bezpośrednio - i ściśle - kojarzony z jakością, jak wykończenie zewnętrzne.

Inteligentne czujniki wnoszą komfort jazdy nowymi modelami SKODY na wyższy poziom

Automatyczna zmiana natężenia światła przy wjeździe do tunelu czy po zapadnięciu zmroku, aktywacja wycieraczek przedniej szyby, sterowanie...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.