Reklama

Automoto

Volvo Cars i Polestar zmieszczą się w unijnych limitach CO2 i sprzedadzą prawa emisji

Materiał Partnera
Dodano: 03.11.2020
51976_271313_volvo_xc40_recharged-1250x646-resizer-750q75
Share
Udostępnij
Volvo Cars i jej spółka zależna – Polestar, potwierdziły, że zmniejszą emisję CO2 sprzedawanych przez siebie aut do poziomów niższych, niż zakładają wytyczne UE. Od początku 2020 roku każda marka musi zmieścić się w limitach, które Komisja Europejska ustaliła indywidualnie dla każdego producenta. Spełnienie tych kryteriów z zapasem przez Volvo Cars i Polestar udowadnia, że kierunek elektryfikacji gamy modelowej był krokiem w dobrym kierunku.

W rezultacie, Volvo Cars i Polestar, jako Volvo Car Corporation, zawarły z Fordem umowę, oferując swoje nadwyżki emisji CO2 firmie Ford i potencjalnie innym producentom samochodów zgodnie z systemem pooling wdrożonym przez Komisję Europejską. Wynikający z umowy dochód zostanie zainwestowany w rozwój zielonych technologii.

Dla Volvo Car Group przyszłość jest elektryczna, a my przekształcamy naszą firmę poprzez konkretne działania – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Car Group. Cieszę się, że spełniamy nasze cele w zakresie redukcji CO2. Dowodzi to, że nasza strategia jest odpowiednia dla naszej firmy i dla planety.

Firma Volvo Cars była pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która oferuje wariant hybrydowy typu plug-in w każdym oferowanym modelu. W nadchodzących latach wprowadzi także szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku, a do Polski – w przyszłym.
 

Po trzech kwartałach udział hybryd plug-in w europejskiej sprzedaży Volvo Cars wynosił ponad 25%. W tym okresie Volvo Cars było liderem tego typu aut w segmencie premium także pod względem całkowitej liczby sprzedanych egzemplarzy (dane IHS). Marka chce, by do 2025 roku połowę jej sprzedaży stanowiły auta czysto-elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.

W tym roku marka Polestar rozpoczęła dostawy swojego w pełni elektrycznego modelu Polestar. Kilka miesięcy wystarczyło, by Polestar stał się jedna z najważniejszych marek samochodów elektrycznych w Europie.

Strategia elektryfikacji Volvo Cars jest częścią ambitnego planu klimatycznego, w ramach którego do 2040 r. Firma zamierza stać się firmą neutralną dla klimatu. Plan wykracza poza kwestię emisji spalin poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Pierwszym, namacalnym krokiem w kierunku realizacji celu na 2040 r. jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o 40% w latach 2018-2025, w tym poprzez redukcję emisji spalin z rury wydechowej o 50% na samochód.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie www.czach.volvocars-partner.pl
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy