Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Daniel Kędzierski zbija fortunę na FastTony.es. W Rzeszowie stworzył startup

A A A
Opracowanie Alina Bosak

Dodano: 25-01-2021

Daniel Kędzierski, twórca FastTony.es i Forsant. Fot. Materiały prasowe

Daniel Kędzierski, twórca FastTony.es i Forsant. Fot. Materiały prasowe

Na aplikacji FastTony.es dla small biznesu Daniel Kędzierski w trzy lata zarobił miliony. Wymyślił algorytm, który optymalizuje reklamy na Facebooku. Rozwiązanie jest tak skuteczne, że sięgnęły po nie tysiące firm ze 130 krajów. Teraz zespół Kędzierskiego pracuje nad równie ciekawym narzędziem marketingowym do promowania się w Google. W ramach programu Platformy Startowe Start In Podkarpackie zarejestrował w Rzeszowie spółkę Fortsant i walczy o milion złotych dofinansowania na wdrożenie swojego pomysłu do sieci.
 
„Niech lekarz leczy ludzi, mechanik naprawia samochody, a reklamy robią się same” to zdanie, którym Daniel Kędzierski, współtwórca FastTony.es, najkrócej ujmuje cel, jaki chce osiągnąć, tworząc narzędzia marketingowe dla małych firm. Kiedy trzy lata temu tworzył algorytm automatyzujący proces prowadzenia kampanii promocyjnej na Facebooku, sceptycy mówili, że nie wygra z „ręcznym” ustawianiem, które za darmo portal oferował. Dziś FastTony.es ma ponad 65 tys. użytkowników w 131 krajach, a przedsiębiorcy chętnie korzystają ze „sprytnego” algorytmu, który lepiej od człowieka planuje, kto i o jakiej godzinie powinien zobaczyć reklamowy wpis w mediach społecznościowych. Daniel Kędzierski, od małego obserwujący rodzinne biznesy i próbujący w nich własnych sił, doskonale zrozumiał, jakich konkretów potrzebuje przedsiębiorca i ile jest gotów w marketing zainwestować. Po Facebooku przyszła kolej na ułatwienie przedsiębiorcom kampanii promocyjnych w Google. To duże wyzwanie – kampanie w Google są pozornie łatwiejsze, bo w przeciwieństwie do Facebooka klient ma już intencję zakupową. Jednak badanie intencji, scoring odwiedzających witrynę i predykcja zakupowa są znacznie trudniejsze do oszacowania przy mikrobudżetach, jakimi posługują się lokalne firmy (tj. od 300 zł miesięcznie). Startup Forsant chce, by mikroprzedsiębiorstwa mogły się przebić ze swoją ofertą za taką samą cenę, jak z pomocą FastTony.es. To innowacyjne rozwiązanie Daniel Kędzierski zamierza wprowadzić na rynek, dzięki uczestnictwu w projekcie Platformy Startowe Start In Podkarpackie, realizowanym przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A.
Reklama

Skąd startup biznesmena z Gdyni w Rzeszowie? Zaczęło się od konferencji szkoleniowej, na którą Daniel Kędzierski został zaproszony do Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego „Aeropolis” w Jasionce k. Rzeszowa - miejsca, gdzie rozpoczyna działalność wiele startupów i rodzą się nowe pomysły. Ta wizyta i rozmowy o projekcie Platform Startowych, stały się zalążkiem idei, by stworzyć startup właśnie na Podkarpaciu.
 
- Forsant powstaje dla lokalnych firm jako narzędzie do demokratyzowania dostępu do nowoczesnych technologii. Dzisiaj są one zarezerwowane dla kompetentnych marketerów i dla dużych korporacji, które stać na zatrudnianie takich specjalistów. Mały, lokalny przedsiębiorca takiej możliwości nie ma, a sam nie posiada wiedzy marketera, ani nie dysponuje czasem na jej zgłębianie. Szkolenie kosztuje ok. 1 tysiąca złotych i trzeba ich odbywać 3-4 rocznie, aby być na bieżąco ze zmianami zachodzącymi w Internecie. Tymczasem, nie korzystając z najnowszej wiedzy, firma wpada w impas – nie rozwija się, nie pozyskuje nowych klientów i naraża się na utratę dotychczasowych. Właściciel, który rozumie to zagrożenie i próbuje zaradzić mu spędzając noce na planowaniu strategii, poświęca życie prywatne, a i tak efekt bywa zwykle mizerny – mówi Daniel Kędzierski. – Narzędzie, nad którym pracujemy w startupie Forsant, rozwiązuje ten problem. Damy przedsiębiorcom – właścicielom sklepów, zakładów usługowych i innych, małych biznesów – prosty system do kompleksowego zarządzania marketingiem online w Google i Google Moja Firma. W przeciwieństwie do innych narzędzi, które tylko zajmują się optymalizacją istniejących reklam, chcemy, aby treści tych reklam również robił algorytm. To duża zmiana i duże wyzwanie, a jednocześnie odpowiedź na potrzeby przedstawicieli rynku, gdzie częstokroć budowanie treści sprzedażowych wykracza poza umiejętności przedsiębiorców. 
Reklama
 
Produkt oparty na machine learningu nieustannie będzie udoskonalał swoje działania, a po pewnym czasie zbierania informacji także podejmował decyzje, skutkujące szybkim oraz efektywnym wykorzystaniem wszelkich możliwych parametrów dostarczanych przez Google oraz Facebooka. System poza stworzeniem treści reklamy samodzielnie dobierze format, miejsce i czas ich publikacji, określi szczegółowe dane demograficzne, potencjalne grupy odbiorców, a jeśli któreś z wyborów okażą się niewystarczająco trafne, dokona zmian tak, aby maksymalizować sens wydatków na marketing.

Spółka Forsant podczas inkubacji na Platformie Start In Podkarpackie przygotowała minimalną wersję produktu (MVP) i złożyła wniosek do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o 1 mln zł dotacji (z działania 1.1.2 Program Operacyjny Polska Wschodnia) na jego dopracowanie i wprowadzenie na rynek. 
 
- Już testy minimalnej wersji produktu dowiodły, że nasz system daje klientom korzyści. Wnioskujemy o dotację, bo potrzebujemy środków na pełną automatyzację i wprowadzenie algorytmów opartych na uczeniu maszynowym. Po to, by człowiek nie musiał nadzorować pracy automatu, by automat był całkowicie samodzielny. Dzięki temu stworzymy produkt skalowalny, dostępny dla każdej firmy na świecie – stwierdza Daniel Kędzierski. -  Wartość rynku, na który wchodzimy szacujemy na około 220 mld dolarów. Jest on zatem spory, ale korzystanie z natywnych aplikacji oferowanych przez Google jest skomplikowane. Mając doświadczenie związane z FastTony, rozumiejąc potrzeby i problemy lokalnych firm, będąc marketerem i programistą wtajemniczonym w machine learning, wiem, co ulepszyć, by odnieść sukces. Tak samo, jak to się stało w przypadku FastTony. To narzędzia komplementarne, więc spodziewam się, że klienci FastTony, staną się również klientami spółki w Rzeszowie.
Reklama
 
Pracując nad pomysłem w ramach Platformy Start In Podkarpackie, nawet tak doświadczony biznesmen jak Daniel Kędzierski, chętnie korzystał ze wsparcia menedżera inkubacji. – Była nim Agnieszka Godawska z RARR i bardzo cenię tę współpracę – mówi. – Dyskutowałem z nią na temat wielu niuansów związanych z projektowaniem przepływów komunikacji pomiędzy użytkownikiem a firmą, błędów popełnianych przez startupy, z którymi wcześniej współpracowała. Dzięki temu lepiej rozpoznaliśmy słabe i mocne strony. Pani Agnieszka wpłynęła na rozwój spółki Forsant w Rzeszowie, a także mój sukces jako przedsiębiorcy.  
 
Jeśli Forsant zdobędzie milion z PARP, potrzebuje jeszcze roku na dopracowanie systemu. Pierwsze wersje chce jednak wprowadzić do sprzedaży już po sześciu miesiącach. Rozstrzygnięcie konkursu grantowego ma nastąpić w marcu.   
 
- To będzie już kolejne rozstrzygnięcie i, spodziewam się, kolejnych sukcesów naszych startupów – mówi Mariusz Bednarz, prezes RARR S.A., agencji, która jest liderem programu Start In Podkarpackie, jednej z sześciu platform dla startupów w Polsce Wschodniej. – Do tej pory najwięcej spółek, które zdobyły dotację z PARP, pochodziło właśnie z naszej platformy. To świetny wynik, a po przyznaniu grantów w marcu, możemy go jeszcze poprawić. Nabory nowych pomysłów podzieliliśmy na pięć rund. Cztery już zostały zakończone, a ostatnia trwa. Od początku projektu otrzymaliśmy ponad tysiąc zgłoszeń. Po kolejnych etapach selekcji, a więc ocenie innowacyjności i Panelu Ekspertów, wybrano 166 najlepszych do objęcia programem inkubacji. Działalność gospodarczą na terenie Polski Wschodniej – głównie województwa podkarpackiego - rozpoczęły 149 nowe spółki, z których 98 w pełni zrealizowało program inkubacji, co pozwala ubiegać się w PARP o 1 mln bezzwrotnej dotacji na wdrożenie rynkowe pomysłu w ramach poddziałania 1.1.2 „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”. Takie wsparcie otrzymało już 40 „naszych” spółek.    
Reklama
 
Nabór do ostatniej już V rundy inkubacji jeszcze trwa. Ostateczny termin składania wniosków inkubacyjnych to 31 stycznia 2021 roku!
 
***
Projekt „Platformy Startowe Start In Podkarpackie” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia, oś priorytetowa 1 Przedsiębiorcza Polska Wschodnia, działanie 1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów, poddziałanie 1.1.1 Platformy startowe dla nowych pomysłów. Projekt realizowany jest od 1 stycznia 2019 roku do 28 lutego 2022 roku. Jego celem jest wsparcie rozwoju innowacyjnych przedsiębiorstw typu startup poprzez stworzenie kompleksowego programu inkubacji, służącego przekształceniu pomysłów biznesowych w produkty, dostosowanie ich do potrzeb rynkowych według przyjętej metodologii (np. Customer Development, Lean Startup lub Design Thinking) oraz opracowanie rentownych modeli biznesowych, umożliwiających wejście przedsiębiorstwa na rynek.
 
Liderem jest RARR S.A., a partnerami w projekcie od 2020 roku są: Agencja Rozwoju Regionalnego „MARR S.A.”, HugeTech Sp. z o.o., Gmina Kielce – Kielecki Park Technologiczny, Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno – Ekonomiczna im. Ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu., Edtechhub Sp. o.o., M. Wojciechowska i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza Sp. k., Zakład Produkcyjno-Handlowy Hurtownia Części Zamiennych Jan Tarapata, Erbud Operation Sp. z o.o. Fotoacc Grzegorz Łobodziński Sp. z o.o., Futurum Technology Ltd. Sp. k., SAGITUM S.A,  SZEL-TECH Grzegorz Szeliga.  
 
Daniel Kędzierski, CEO FastTony.es. Przedsiębiorca z czternastoletnim doświadczeniem. Tworzył strategie biznesowe i marketingowe, a z jego rozwiązań technologicznych korzystały firmy takie jak: T-Mobile, DDB Tribal, McDonalds, Starcom. Prelegent największych krajowych i międzynarodowych konferencji. Prowadzi stałą rubrykę o technologii reklamowej w ekosystemie Facebook w Magazynie Online Marketing. Jego artykuły są publikowane w wielu branżowych czasopismach takich jak Marketer+, Mensis i inne. Szkoleniowiec, wykładowca. Poza pracą można go spotkać na Akademii Morskiej w Gdyni, Wyższej szkole Europejskiej w Krakowie, Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, gdzie dzieli się wiedzą z przyszłymi przedsiębiorcami i menedżerami.
Reklama

 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2021-09-24 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2021-09-24
USD 3,9268 +0,03%
EUR 4,6085 +0,16%
CHF 4,2494 +0,00%
GBP 5,3866 +0,49%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.