Reklama

Biznes

Aż 20 firm chce budować S19 z Iskrzyni do Dukli. Do wydania ponad miliard zł

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 01.03.2021
52820_s19
Share
Udostępnij
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19: Iskrzynia – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla wpłynęło 20 ofert. Pieniądze zarezerwowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad na obydwa odcinki są wystarczające i jeśli po wyłonieniu zwycięzców, nie będzie odwołania, umowy zostaną podpisane w III kwartale tego roku. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 3 lata.
 
Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla z podziałem na dwie części:
 
– zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem) o długości 10,3 km oraz
– zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) o długości 10,1 km.
 
W przypadku budowy S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe najniższą ofertę na kwotę 365 074 863,33 zł złożyło Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. – Lider i Aldesa Construcciones S.A. – Partner. Na realizację inwestycji przewidziana jest kwota 579 978 658,40 zł. 
 
Pozostałe oferty: 
392 429 332,78 zł, Budimex S.A.
400 462 419,59 zł, Strabag Sp. z o.o.
424 584 147,57 zł Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider i Metrostav Infrastructure a.s.
440 034 039,89 zł Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – Lider i Acciona Construccion S.A. – Partner
444 189 900,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
448 230 000,00 zł Konsorcjum: Mirbud S.A. – Lider i Kobylarnia S.A. – Partner
452 564 092,00 zł Mota- Engil Central Europe S.A.
456 745 864,98 zł, Polaqua Sp. z o.o. 
461 051 689,23 zł Konsorcjum: Polbud –Pomorze Sp. z o.o. – lider, MPDiM Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o.
503 485 352,41 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.

– Wspomniany odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna – wylicza Joanna Rarus, rzecznik prasowy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie.
 
  
Na budowę S19 Miejsce Piastowe – Dukla najniższą ofertę na kwotę 478 907 636,94 zł złożyła spółka Strabag Sp. z o.o. Na realizację inwestycji przewidziana jest kwota 704 621 111,18 zł. 
 
 
Pozostałe oferty:
486 437 226,61 zł, Budimex S.A.
508 005 554,88 zł, Polaqua Sp. z o.o.
524 668 800,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi
546 447 562,59 zł, Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – Lider i Acciona Construccion S.A. – Partner
554 375 223,25 zł, Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – Lider i Metrostav Infrastructure a.s.
568 014 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.
573 515 409,00 zł, Mota- Engil Central Europe S.A.
586 710 000,00 zł, Konsorcjum: Mirbud S.A. – Lider i Kobylarnia S.A. – Partner
 
Odcinek będzie miał długość 10,09 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I (po obu stronach drogi), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna. 
 
 – Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (40 proc.) czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.) – dodaje Joanna Rarus.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy