Reklama

Biznes

Most Załęski. Rzeszów liczy na Krajowy Plan Odbudowy

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 07.05.2021
53620_most
Share
Udostępnij
Rzeszów może przystąpić do budowy Mostu Załęskiego, który pozwoli przejąć większy ruch z planowanej Wisłokostrady. Ta ostatnia powstanie wzdłuż Wisłoka i umożliwi przejazd od al. Rejtana do al. Al. Wyzwolenia. Wojewoda podkarpacki wydał zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla Wisłokostrady w sierpniu 2020 roku, a teraz dla mostu. Miasto potrzebuje na całe przedsięwzięcie ok. 140 mln zł. Stara się o nie z Krajowego Planu Odbudowy.
 
Służby wojewody podkarpackiego wydały właśnie zezwolenie na realizację ważnej dla Rzeszowa inwestycji drogowej, obejmującej m.in. rozbudowę mostu Załęskiego oraz przebudowę skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka.
 
Powstały w 1992 roku Most Załęski został wybudowany tylko w części. Po rozbudowie o kolejną most będzie miał po dwa pasy ruchu w obydwu kierunkach. Wydana przez służby wojewody decyzja dotyczy także możliwości realizacji m.in. przebudowy skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka oraz sygnalizacji świetlnej, budowy zatok autobusowych, rozbudowy (poszerzenia) ponad 230-metrowego odcinka al. gen. Maczka, budowy i rozbudowy obustronnych chodników i ścieżek rowerowych, przebudowy oświetlenia i odwodnienia.
 
Inwestycja, na którą miasto uzyskało decyzję ZRID jest częścią większej całości i planu stworzenia nowego rozwiązania komunikacyjnego po prawej stronie Wisłoka, które ułatwi przejazd od wschodniej strony Rzeszowa na północ. Jego częścią jest planowana Wisłokostrada, dla której służby wojewody wydały ZRID w sierpniu 2020 roku. 
 
W ramach tego zadania powstać ma druga jezdnia na odcinku od al. Rejtana do targowiska przy ul. Dworaka (o długości odcinka blisko 500 metrów), dwie nowe jezdnie (2×2) na odcinku od targowiska do ul. Ciepłowniczej (długość ponad 800 metrów), chodniki, ścieżki rowerowe, rondo na skrzyżowaniu przyszłej drogi z ul. Ciepłowniczą, zatoki autobusowe, oświetlenie, most na rzece Młynówka, dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. Zabezpieczone ma zostać także osuwisko w rejonie ul. Konfederatów Barskich.
 
Z kolei w czerwcu 2020 roku wydana została decyzja ZRID dla inwestycji, w skład której wchodzi m.in. rozbudowa ul. gen. Maczka do przekroju dwujezdniowego, dwupasowego (2×2) na długości ponad 600 metrów, przebudowa i budowa obustronnych chodników, budowa obustronnych ścieżek rowerowych, przebudowa skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia i ul. gen. Maczka, przebudowa skrzyżowania z ul. Partyzantów.
 
 
Fot. Archiwum Urzędu Miasta Rzeszowa
 
– Realizacja tych trzech ważnych zadań pozwoli na odciążenie z ruchu samochodowego ronda Pobitno a także śródmieścia – al. Piłsudskiego oraz wiaduktu Tarnobrzeskiego – podkreśla Marek Bajdak, pełniący funkcję Prezydenta Rzeszowa.
 
Szacunkowy koszt trzech inwestycji to ponad 140 mln zł. Miasto chce na ich realizację pozyskać środki z Krajowego Planu Odbudowy. Wniosek w tej sprawie został złożony.  
 
Fot. Archiwum Urzędu Miasta Rzeszowa

 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy