Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Jak zastrzec logo i nazwę firmy?

A A A
materiał partnera

Dodano: 26-07-2021

archiwum partnera

archiwum partnera

Zastrzeżenie nazwy i loga firmy daje gwarancję ochrony marki przed nieuczciwą konkurencją. Jak je zastrzec? Jakie korzyści płyną z zastrzeżenia nazwy i loga firmy? Tego wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.
 
Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają własną działalność gospodarczą, chcą, aby ich firma była rozpoznawalna, ceniona i ciesząca się dużą ilością klientów zainteresowanych oferowanymi przez firmę produktami lub usługami. W tym celu opracowują dokładny plan działania swojej firmy. Układają biznesplan, tworzą unikalne i intrygujące logo oraz nazwę firmy. Jednak często zapominają o bardzo istotnej kwestii -  o zabezpieczeniu prawnym swojej marki. 
 
Co to jest znak towarowy?
 
Reklama
Znak towarowy to każde oznaczenie, które odróżnia towary lub usługi jednego przedsiębiorcy od produktów i usług innych przedsiębiorców.
 
Najczęściej występującymi znakami towarowymi są: 
 
- nazwa firmy - np. nazwa “Kwiaciarnia Błękitne Płatki”
- slogan reklamowy - np. “Piękne kwiaty na każdą okazję”
- sygnet  - np. błękitny zarys kwiatu
- logo - np. błękitny zarys kwiatu z granatowym i stylizowanym na ręczny napisem “Błękitne Płatki” w środku zarysu
- nazwa domeny internetowej - np. blekitneplatki.pl
 
Gdzie można zastrzec nazwę lub logo firmy?
 
Nazwę i logo firmy możesz zastrzec w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej. 
Jeśli ze swoją marką chcesz wyjść na rynek zagraniczny, możesz ją zastrzec w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej w Alicante (Hiszpania), w Międzynarodowym Biurze Światowej Organizacji Własności Intelektualnej w Genewie lub bezpośrednio w odpowiednim urzędzie zajmującym się własnością intelektualną w interesującym Cię kraju (np. na Ukrainie).
 
Jak zarejestrować nazwę i logo firmy?
 
Rejestracji loga i nazwy firmy dokonuje się poprzez dokładne wypełnienie wniosku i złożenie go w interesującym nas urzędzie patentowym. Pamiętaj, że nazwa (znak słowny) i logo (znak słowno-graficzny) to dwa odrębne zgłoszenia i postępowania. Nie zawsze rejestracja znaku słownego jest możliwa. Po złożeniu wniosku następuje jego weryfikacja. Urząd ma prawo odmówić rejestracji znaku, jeśli nie spełnia on wymaganych kryteriów bądź narusza prawo. Jeżeli znak towarowy pozytywnie przejdzie proces urzędowej weryfikacji, zostaje upubliczniony. Dzięki temu każdy może zapoznać się z nowo zgłaszanym znakiem i w razie potrzeby zgłosić swój sprzeciw do jego rejestracji. Jeżeli żaden sprzeciw nie wpłynie lub okaże się bezzasadny, urząd wydaje decyzję o rejestracji znaku towarowego. Całość procedury w Polsce i w Unii Europejskiej trwa około 6 miesięcy. 
Reklama
 
Poniższy ramowy opis w uproszczony sposób przedstawia drogę do zastrzeżenia nazwy/logo firmy.
 
1. Sprawdź, czy wybrana nazwa/logo jest wolne i czy nie ma przeszkód do jego rejestracji.
2. Przygotuj opis znaku i klasyfikację.
3. Złóż wniosek do urzędu.
4. Urząd bada Twój wniosek.
5. Urząd publikuje nazwę/logo w specjalnym, dostępnym dla innych firm biuletynie.
6. Osoby trzecie mogą sprzeciwić się zastrzeżeniu nazwy/logo (np. jeśli za bardzo przypomina ich nazwę/logo).
7. Jeżeli urząd oddali sprzeciw lub jeżeli nikt nie wystosuje sprzeciwu, Twoja nazwa/logo zostaje zarejestrowane.
 
Jeśli nie masz czasu lub nie chcesz uczyć się procedury zgłoszeniowej metodą prób i błędów, zleć sprawę profesjonalistom.
Dlaczego warto zastrzec logo i nazwę firmy?
 
Zastrzeżenie loga i nazwy firmy daje  przedsiębiorcom wiele korzyści. Nie tylko pozwala  zwalczyć  nieuczciwą konkurencję, która chce żerować na rozpoznawalności danej marki, ale również pozwala właścicielowi znaku na podniesienie prestiżu jego firmy oraz może stać się jego dodatkowym źródłem zarobku. 
 
Ochrona przed konkurencją
 
Zastrzeżenie nazwy oraz loga firmy daje gwarancję ich ochrony prawnej oraz możliwość posługiwania się nimi jedynie przez ich właściciela. Jeśli przedsiębiorca nie chce stracić do nich prawa, przed rozpoczęciem działalności powinien zarejestrować swoje logo i nazwę firmy. Dzięki temu uchroni swój znak towarowy przed działaniem konkurencji. 
Reklama
 
Źródło zarobku
 
Dzięki zastrzeżeniu loga i nazwy firmy można również zarobić. Jest wielu przedsiębiorców, którzy nie chcą tracić czasu, ani pieniędzy na tworzenie, promocję i reklamę swojej marki. W związku, z czym poszukują dobrze prosperującej i szanowanej na rynku firmy. Dlatego, jeśli chcesz wzbić dodatkowy majątek, możesz sprzedać swój znak towarowy, albo udzielić licencji na posługiwanie się Twoją marką. 
 
Podniesienie prestiżu firmy
Jeśli chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna i ceniona wśród potencjalnych klientów, warto zastrzec nazwę i logo firmy. Dodatkowe umieszczenie symbolu ® daje większą gwarancję podniesienia wartości biznesu, który w oczach odbiorców będzie odpowiedzialną, doświadczoną i wpływową firmą.  
 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2021-09-24 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2021-09-24
USD 3,9268 +0,03%
EUR 4,6085 +0,16%
CHF 4,2494 +0,00%
GBP 5,3866 +0,49%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.