Reklama

Biznes

Wpływowym być. Kto i dlaczego?! Debata BIZNESiSTYL.pl “Na Żywo”

Aneta Gieroń
Dodano: 16.10.2013
BiS Na Żywo #7 - grafika 900x600px
Share
Udostępnij
Margaret Thatcher mawiała: Być wpływowym to jak być damą – jeśli musisz mówić ludziom, że nią jesteś, to znaczy, że nią nie jesteś. W listopadzie magazyn VIP Biznes&Styl już po raz drugi wręczy statuetki dla Najbardziej Wpływowych Podkarpacia 2013. Dlatego warto się zastanowić, kogo dziś uważamy za wpływowego i dlaczego? Jak pojmujemy słowo „wpływowość”? I na ile wpływowość kojarzy się nam z polityczną żonglerką, a na ile jest jeszcze ciągle rządem dusz? Bogdan Szymanik, założyciel i współwłaściciel znanego wydawnictwa BOSZ z Leska i dr Paweł Kuca, politolog z Uniwersytetu Rzeszowskiego będą gośćmi debaty, w ramach cyklu spotkań BIZNESiSTYL.pl „Na Żywo”, która 28 października (w poniedziałek) o godzinie 18. odbędzie się w Hotelu Bristol w Rzeszowie. Wstęp wolny.
 
Od początku roku zapraszamy wszystkich Państwa do dyskusji w ramach spotkań, jakie organizujemy pod szyldem BIZNESiSTYL.pl „Na Żywo”, a w październiku spotkamy się już po raz siódmy.
 
Tym razem będzie o osobach najbardziej wpływowych, przede wszystkim na Podkarpaciu, ale także w Polsce i co z tej wpływowości wynika. Tym bardziej, że w oczywistym rozumieniu słowa „wpływowość”, ta utożsamiana jest z polityką i politykami, którzy poprzez władzę samorządową i rządową posiadają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.
 
Czy jednak tak pojmowana wpływowość, nie jest zbyt ograniczona? Bo jak zakwalifikować malarzy, pisarzy, filmowców, poetów, naukowców, czy duchownych, którzy przez swoje słowa, prace, badania, dzieła, dogmaty, mogą mieć lub mają na nas samych i na nasze życie niewspółmiernie większy wpływ, niż politycy?
 
Dlatego frapujące są słowa Janusza Szubera, znakomitego podkarpackiego poety, stawianego w jednym szeregu z Adamem Zagajewskim, czy Wisławą Szymborską, a który mawia: Wpływowy? Dla mnie Wiesław Banach, twórca Galerii Beksińskiego w Sanoku. To takie oczywiste. Prace genialnego malarza będą oglądane i podziwiane za 50, 100 i 500 lat, a kto będzie pamiętał choćby za kilkanaście lat nazwisko marszałka, prezydenta, albo szefa partii w regionie? Nikt – kwituje Szuber.
 
W tym kontekście warto się też zastanowić, czy nazbyt często słowa wpływowy, nie mylimy ze słowem popularny, albo medialny. Tym bardziej, że w pierwszych dekadach XXI wieku ogromna liczba mediów elektronicznych, portali społecznościowych i mediów w ogóle, każdego dnia stara się wykreować nową gwiazdę – osobę mającą wpływ na postrzeganie świata przez miliony widzów, czytelników lub słuchaczy, ale trudno taką medialną gwiazdę nazwać wpływową w znaczeniu – ponadczasową, czy nieśmiertelną. 
 
Do dyskusji zaprosiliśmy osoby, które od wielu lat analizują to, co dzieje się w polskiej kulturze i polityce, jednocześnie znakomicie znające podkarpackie realia i osoby z życia publicznego. 
 
Bogdan Szymanik, od podstaw wykreował i zbudował wydawnictwo BOSZ z Olszanicy z siedzibą w Lesku specjalizujące się w edycji albumów o sztuce, krajobrazie, przyrodzie i dziedzictwie kulturowym. W ciągu prawie 20 lat udało się wydać ponad 370 tytułów w łącznym nakładzie przekraczającym milion czterysta tysięcy egzemplarzy. Dwa lata temu wydawnictwo BOSZ uhonorowane zostało godłem „ Teraz Polska”. 

Dr Paweł Kuca, politolog z Uniwersytetu Rzeszowskiego od wielu lat jest obserwatorem podkarpackiej i polskiej sceny politycznej, a przede wszystkim wnikliwym obserwatorem życia publicznego na Podkarpaciu. Przez wiele lat publicysta, która ciągle bardzo uważnie analizuje zjawiska i postaci związane z naszym regionem oraz ich wpływ na Podkarpacie.
 
Po spotkaniu relacja słowno-fotograficzna na portalu BIZNESiSTYL.pl oraz na łamach magazynu VIP Biznes&Styl.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy