Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Przybywa polskich przedsiębiorców korzystających z Asany jako narzędzia do zarządzania firmą

A A A
materiał partnera

Dodano: 01-02-2022

artykuł sponsorowany

artykuł sponsorowany

Cyfrowa transformacja w polskich przedsiębiorstwach nabrała tempa. Coraz więcej firm przechodzi na komunikację asynchroniczną oraz wprowadza cyfrowe narzędzia zarządzania pracą i zadaniami. Nowy model zyskał na znaczeniu w okresie pandemii. Jednak okazało się, że poprawia wydajność także w tradycyjnych systemach pracy biurowej. 
 
Z tego artykułu dowiesz się:
 
- dlaczego przedsiębiorcy decydują się na adaptację nowych narzędzi;
jakie są korzyści ich implementacji;
jak je wdrożyć, aby nie doprowadzić do chaosu komunikacyjnego w firmie.
 
Pandemia katalizatorem cyfrowej transformacji
 
Przed 2020 r. z narzędzi do zarządzania pracą i zadaniami typu Asana korzystało w Polsce niewiele przedsiębiorstw. Były to głównie firmy z branży IT i agencje marketingowe, które opierały się na pracy hybrydowej lub zdalnej. Narzędzia dostosowane do takiego modelu zapewniały zespołom utrzymanie wysokiej wydajności, nawet jeśli nie pracowały w tym samym miejscu. 
Reklama
 
Przyszła pandemia.
 
W najgorszym momencie jej trwania aż 3 mln pracowników 
przeszło czasowo na system zdalny. To 20% wszystkich zatrudnionych. 
W sektorze IT i komunikacji było to nawet 80%.
 
To stało się źródłem, a raczej katalizatorem zmian w sposobie zarządzania. Wiele przedsiębiorstw cyklicznie borykało się z nowymi problemami typu:
 
- brak skutecznych kanałów komunikacji, 
- brak odpowiedniej priorytetyzacji zadań;
- przekraczanie deadlinów;
- brak dostępu do dokumentów i plików osób pracujących w systemie home-office;
- spadek wydajności przez ograniczenie liczby aktywnych członków zespołów. 
 
W obliczu tych wyzwań wiele firm szukało rozwiązań. Z pomocą przyszły narzędzia do zarządzania pracą i zadaniami takie jak Asana, Slite, Loom, które można ze sobą łączyć we wspólny “organizm” zwiększający wydajność zespołów zdalnych.  
 
Ich synergię można porównać do budowy naszego ciała. Układy przenikają się, wpływają na siebie i się uzupełniają. Układ nerwowy jest niczym Asana - steruje procesami w naszym organizmie, jednak nie może istnieć bez wsparcia układu krwionośnego, trawiennego, czy hormonalnego. Prawidłowa synchronizacja wszystkich elementów pozwala na płynne, zdrowe i szczęśliwe funkcjonowanie.
 
Po uspokojeniu sytuacji epidemiologicznej, okazało się, że nowy sposób organizacji sprawdza się także w standardowym, stacjonarnym modelu organizacji firmy. 
Reklama
 
Dlaczego przedsiębiorcy decydują się na implementację Asany jako narzędzia do zarządzania firmą?

Prawidłowo przeprowadzona cyfrowa transformacja rozwija systemy pracy oparte o współpracujące ze sobą narzędzia, które usprawniają organizację oraz komunikację. 
Ich największymi zaletami są:
 
- możliwość zarządzania firmą i projektami z każdego miejsca z dostępem do internetu - kwarantanny przestają być problemem;
- koordynacja działań wszystkich działów za pomocą jednego narzędzia, do którego wszyscy mają dostęp;
- płynny przepływ informacji i danych pomiędzy członkami zespołu, którzy pracują poza biurem lub nawet poza granicami kraju;
- przejrzystość procesów zachodzących w firmie.
 
Podstawą cyfrowych rozwiązań jest zawsze system planowania i koordynacji zadań. Asana jest jednym z nich.  
Kilka jej kluczowych elementów decyduje o rosnącej popularności. 

Asana jako miejsce synchronizacji pracy wielu działów i osób
 
Podstawową funkcjonalnością tego narzędzia zarządzania firmą jest dodawanie projektów, a następnie zadań oraz:
- przydzielanie osób odpowiedzialnych za ich realizację,
- umiejscowienie działań ich w czasie,
- nadawanie priorytetów, 
- określanie zależności pomiędzy poszczególnymi działaniami.
 
Funkcje te:
 
- pozwalają na realne wyznaczanie etapów prac;
- synchronizują pracę członków zespołu oraz kilku działów jednocześnie;
Reklama
- pozwalają uniknąć chaosu poprzez nadawanie priorytetów;
- wprowadzają klarowność w zakresie odpowiedzialności za działania;
- umożliwiają szybki feedback dzięki funkcji komentarza w karcie każdego zadania;
- dają pracownikom równy dostęp do  aktualnych danych dzięki możliwości dołączania plików do kart zadań;
- zachowują ciągłość komunikacji i eliminują ryzyko przypadkowego wykluczenia pojedynczych członków zespołu z korespondencji, co jest najczęstszym problemem w przypadku informacji mailowych.
 
Asana jako wspólny dysk
 
To narzędzie zarządzania firmą  wydaje się jedną z lepiej przygotowanych do tego platform. Zapewnia miejsce do przechowywania najważniejszych i aktualnych plików.
Można je dodawać do kart zadań. Nie ma ograniczeń formatów. Ponadto Asana skorelowana jest z Dyskiem Google oraz ze Slite. Dzięki temu pliki można linkować. Umożliwia to dostęp wszystkich osób zaangażowanych  i możliwość modyfikacji w czasie rzeczywistym.
 
Korzyści:
 
- dostęp do aktualnych danych bez względu na sposób pracy (home-office, stacjonarnie czy coworking space);
- usprawnienie feedback’owania i komunikacji w sprawach dotyczących danego zdania;
- brak zagrożenia, że bieżące informacje nie dotrą do wszystkich członków zespołu, jak to ma miejsce w przypadku maili;
- eliminacja błędnych decyzji bazujących na nieaktualnych danych.
 
Asana jako źródło raportów i wiedzy o stanie przedsiębiorstwa
Reklama
 
To narzędzie zarządzania firmą, pracą i zadaniami o szerokim spektrum funkcjonalności. Pozwala nie tylko na kontrolę i koordynację aktualnych procesów, ale także na weryfikację opłacalności inwestycji, realizacji, kosztów i nakładów czasowych. Funkcja raportowania jest przejrzysta. Możliwe jest także dopasowanie danych do aktualnych potrzeb, a także do wymogów poszczególnych działów. 
 
Korzyści:
 
- bieżąca ocena projektów;
- łatwiejsze planowanie działań w przyszłości;
- obiektywna ocena wpływu projektów i działań na kondycję firmy.
 
Cyfrowa transformacja w firmach to zmiana myślenia u samych podstaw - jak uniknąć chaosu 
 
Cyfrowa transformacja uwzględnia wszystkie dostępne narzędzia. Dopasowuje ich funkcjonalności do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa. 
Aby przedsiębiorstwo mogło w pełni wykorzystać jej możliwości, zazwyczaj potrzebna jest strategia, która uwzględnia:
- obecne zarządzanie przedsiębiorstwem;
- nawyki organizacyjne i komunikacyjne zespołów i poszczególnych członków zespołu;
- stopień rozbudowania firmy;
- ilość procesów, które przeniesione zostaną na cyfrowe narzędzia;
- potrzeby firmy i poszczególnych ich członków. 
 
Często firmy popełniają błąd, decydując się na wdrożenie cyfrowych narzędzi zarządzania firmą bez wcześniejszego planu. To prowadzi do chaosu, spadku wydajności i rezygnacji z transformacji. Twórcy Asany rozwiązali ten problem. Nawiązali współpracę z Remote Sensei, który obecnie jest ich przedstawicielem w Polsce. Za ich pośrednictwem istnieje możliwość wykorzystania 30-dniowego okresu próbnego, uzyskania porady i opracowania bezpłatnej strategii wdrożenia. Istotny jest także support w języku polskim i angielskim, który likwiduje większość problemów w czasie rzeczywistym. 
Reklama
 
Cyfrowa transformacja - konieczność czy fanaberia
 
Obecnie zmiana modelu zarządzania jest jeszcze wyborem przedsiębiorstwa. Już wkrótce stanie się jednak koniecznością dla tych, którzy chcą się rozwijać. 
Nowy sposób nie tylko pozwala na sprawną koordynację funkcjonowania organizacji. Cyfrowe narzędzia zarządzania firmą przekraczają granice. Te fizyczne. Pozwalają firmom współpracować z ludźmi na całym świecie. Dzięki temu mogą otworzyć się na specjalistów spoza swojego regionu i zdobywać tych najlepszych, którzy decydują o rozwoju.
Jeśli jesteś zainteresowany cyfrową transformacją i wprowadzeniem przedsiębiorstwa w model zarządzania XXI wieku, zajrzyj na Remote Sensei. Zobacz, co możesz zyskać. Przekonaj się, co mówią Ci, którzy proces ten mają już za sobą. Dołącz do nich, zanim będzie za późno.
 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-10-05 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-10-05
USD 4,8380 -0,48%
EUR 4,8128 +0,25%
CHF 4,9299 +0,17%
GBP 5,5269 -0,09%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.