Reklama

Biznes

Relacje wewnętrzne w firmie, czyli Kongres Profesjonalistów PR 2014

Katarzyna Grzebyk
Dodano: 21.04.2014
11961_Kongres_PR_11
Share
Udostępnij
W wielu firmach bywa piętą achillesową. W innych niechcianym dzieckiem niespełniającym oczekiwań. Ale są takie i firmy, które słusznie zauważyły, że to potężna broń, której użycie przynosi jeszcze większe efekty. To komunikacja wewnętrzna – siła firmy i fundament dobrego zarządzania. O tym, dlaczego jest ważna, jak sprawić, żeby była bardziej skuteczna i kto tak naprawdę powinien być za nią odpowiedzialny, będą dyskutować paneliści i uczestnicy kwietniowego Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.
 
Konferencja poświęcona problematyce komunikacji po raz drugi odbędzie się w Rzeszowie. Wcześniej przez dwa lata organizowana była we Wrocławiu jako Kongres Profesjonalistów Public Relations. Natomiast jeszcze wcześniej w Rzeszowie przez 10 lat organizowany był Kongres PR, gromadząc za każdym razem liczne grono ekspertów i praktyków tej branży. Organizatorzy nowego projektu dedykowanego branży public relations, za temat przewodni wybrali komunikację wewnętrzną i będą poszukiwali odpowiedzi na pytania: jaka jest, dokąd zmierza, jakie narzędzia warto wykorzystywać, a z jakich rezygnować?
 
– Wielu mogłoby wydawać się, że kształtowanie dialogu sprzyjającego rozwojowi firmy sprowadza się do wykonywania rutynowych czynności komunikacyjnych, czyli np. przekazywania informacji w dół. Tymczasem wypracowanie satysfakcjonującego dla obu stron systemu porozumiewania się nie jest proste. O dobrych przykładach, inspiracjach z kraju i nie tylko, ale również o dylematach towarzyszących codziennej pracy piarowców będziemy mówić 24-25 kwietnia w Rzeszowie – wyjaśnia pomysłodawca Kongresu Profesjonalistów Public Relations, dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o. 
 
Zadowolony pracownik stanowi o sukcesie firmy
 
Czasy, kiedy pracownicy o sukcesach, porażkach albo w ogóle o działaniach firmy dowiadywali się z „drugiej ręki”, gazety albo telewizji, ewentualnie usłyszeli w windzie, wcale nie minęły. Choć wiele przedsiębiorstw dawno już dostrzegło potęgę sprawnej komunikacji wewnętrznej, są jeszcze firmy, które spychają ją na dalszy plan. Są też takie, które wręcz uważają ją za zbyteczną. – W każdej firmie, nieważne, czy jest ona duża czy mała, komunikacja wewnętrzna jest potrzebna. Co więcej, odgrywa istotną rolę, bo wpływa na bezpośrednie przełożenie na motywację do pracy i dobre relacje pomiędzy pracownikami – tłumaczy Dariusz Tworzydło. – Dlatego tak ważne jest wdrożenie i stosowanie odpowiednich narzędzi komunikacyjnych.
 
Bohdan Pawłowicz, członek rady nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER, panelista Kongresu dodaje, że zadania PR oscylują wokół kształtowania wizerunku organizacji także w otoczeniu wewnętrznym. – Dobrze poinformowany i zadowolony z atmosfery personel chętniej wiąże z firmą swoją przyszłość i karierę. Spełniony zawodowo pracownik wpływa pośrednio lub bezpośrednio na sukces wizerunkowy podmiotu, a posiadanie doświadczonej i zaufanej kadry jest przecież jednym z mierników pracy HR – uzasadnia.
 
O etyce, technologii i trendach w komunikacji wewnętrznej
 
Gościem specjalnym tegorocznej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations będzie Sander Schroevers, president of the Board of IECIE, autor blisko 70 pozycji książkowych z zakresu public relations oraz komunikacji międzynarodowej, wykładowca komunikacji międzynarodowej w biznesie w Amsterdamie. – Jest to utytułowany ekspert PR, zajmujący się m.in. komunikacją wewnętrzną. W swoim wystąpieniu będzie prezentował bariery, z jakimi musimy się mierzyć nie tylko w Polsce, a które należy eliminować, aby wzmocnić proces komunikacji wewnętrznej – dodaje Dariusz Tworzydło. 
 
Wśród prelegentów kongresu znajdują się osoby o ugruntowanej pozycji i mające na koncie niemałe sukcesy w branży. Wymienić należy chociażby Jacka Kotarbińskiego, trenera biznesu, coacha i konsultanta zarządów, który od 23 lat praktycznie wspiera firmy w zakresie rozwoju ich konkurencyjności, innowacji i marketingu. Kotarbiński, który jest także laureatem konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe” oraz blogerem „Harvard Business Review Polska", przygotował wykład pt. „Omnichannel w komunikacji wewnętrznej firmy”.
 
O najnowszych trendach w komunikacji wewnętrznej opowie Joanna Szpyt-Wiktorowska, kierownik PR i social media w Grupie Interia.pl, która specjalizuje się w media relations i komunikacji kryzysowej. Natomiast Szymon Sikorski, właściciel, specjalista ds. komunikacji i strateg w Publiconie, prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, w swoim wystąpieniu stawia tezę, że etyczny PR jest mrzonką. Kongres rozpocznie Adam ŁASZYN, prezes Alert Media Communications, który dokona przeglądu 10 najciekawszych wydarzeń PR minionego roku (2013/2014).
 
– Wszystkie tematy przygotowane przez panelistów zostały tak dobrane, żeby maksymalnie poszerzyć wiedzę uczestników Kongresu. Każde z wystąpień niesie ze sobą szereg wartości i inspirację do pracy zawodowej, dlatego warto wziąć udział w naszym wydarzeniu – zachęca Dariusz Tworzydło.
 
Program Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2014

PUBLIC RELATIONS 2020. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA 

24 kwietnia – czwartek
 
prowadzenie: dr Dariusz TWORZYDŁO (Exacto) 
9.00 – 10.00 rejestracja uczestników
10.00 – 10.10 otwarcie kongresu; Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego, Urzędu Miasta Rzeszów, Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka oraz dr Dariusz TWORZYDŁO, Uniwersytet Wrocławski, Exacto sp. z o.o.
 
10.10 – 10.40 Adam ŁASZYN, prezes zarządu Alert Media Communications: Od Kongresu do Kongresu. Subiektywny ranking 10 najciekawszych wydarzeń PR minionego roku (2013/2014).
 
10.40 – 11.10 Szymon SIKORSKI, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Publicon sp. z o.o.: Etyczny PR jest mrzonką. O rynku usług PR na jego dwudziestolecie.
 
11.10 – 11.40 Aleksander SALA, prezes zarządu KOLIBRO – Intranet Experts: Trendy w rozwoju komunikacji wewnętrznej i rola public relations – wieszczenie, doświadczenia, narzędzia, kompetencje i cele.
 
11.40 – 12.10 Arkadiusz GROCHALA, dyrektor ds. szkoleń, rozwoju i komunikacji wewnętrznej Netia, Magdalena BUGAJŁO, kierownik ds. komunikacji wewnętrznej Netia: IT'S @MAZING. Wartości firmy, które angażują. 
 
12.10 – 12.30 PRZERWA
 
12.30 – 13.00 Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, prezes zarządu Personal Brand Institute: Profesjonalista czy szalbierz? Reputacja i marka zespołu PR we własnej organizacji.
 
13.00 – 13.30 Sebastian BYKOWSKI, wiceprezes zarządu, dyrektor generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Roman JAMIOŁKOWSKI, dyrektor biura public relations Provident Polska SA: Monitoring mediów w komunikacji wewnętrznej. Nowatorski system dostarczania informacji – PRESS-SERVICE Monitoring Mediów dla Provident Polska.
 
13.30 – 14.00 Joanna SZPYT – WIKTOROWSKA, dyrektor ds. public relations, Interia.pl: Najnowsze trendy w komunikacji wewnętrznej.
 
14.00 – 14.30 Urszula RADZIŃSKA, prezes zarządu Stowarzyszenie Prasy Firmowej: Elektroniczny, czyli jaki? Interaktywne magazyny dla pracowników od A do Z. 
 
14.30 – 15.15 PRZERWA OBIADOWA
 
15.15 – 15.45 Mateusz MARTYNIUK, rzecznik Prokuratury Generalnej: Na linii ognia – budowanie wizerunku prokuratury.
 
15.45 – 16.15 Paweł TROCHIMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion
 
16.15 – 16.45 Agnieszka JASZKANIEC, kierownik Działu Strategii i Komunikacji oraz rzecznik prasowy Katowickie Wodociągi S.A., Hubert STĘPNIEWICZ, prezes zarządu VIS Media Sp. z o.o.: Jeśli nie wiesz dokąd zmierzasz, możesz trafić tam gdzie nie chciałeś. O drodze przedsiębiorstwa państwowego do nowoczesnej firmy.
 
16.45 – 17.15 Jacek KOTARBIŃSKI, general manager POPAI Poland: Omnichannel w komunikacji wewnętrznej firmy.
 
17.15 – 17.45 Hubert STĘPNIEWICZ, prezes zarządu VIS Media Sp. z o.o., Ewa STĘPNIEWICZ, Stowarzyszenie Prasy Firmowej: Jeden obraz za tysiąc słów. Jak pokazać, a nie zagadać komunikacji wewnętrznej.
 
17.45 dr Dariusz TWORZYDŁO, Uniwersytet Wrocławski, Exacto sp. z o.o.: Podsumowanie pierwszego dnia
od 19.30 Gala Dwudziestolecia Polskiego Stowarzyszenia Public Relations
 
25 kwietnia – piątek

prowadzenie: dr Dariusz TWORZYDŁO (Exacto), Marek Wróbel (Fundacja InternetPR) 
 
08.30 – 09.00 dr Michał MACIERZYŃSKI, dyrektor Biura Innowacji Bank PKO BP SA: Firmowe multi-kulti: iksy, millenialsi, robole – czyli o tym jak komunikacja pełni rolę tłumacza. 
 
09.00 – 09.30 Paweł PODWYSOCKI, zrezes Zarządu Unify (d. Siemens Enterprise Communications): Technologia zmieni JESZCZE więcej. 
 
09.30 – 10.00 Tomasz MACHAŁA, redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl: Jak komunikacja zewnętrzna wpływa na PR wewnętrzny
 
10.00 – 10.15 PRZERWA 
 
10.15 – 11.00 Sander SCHROEVERS, gość specjalny, president of the Board of IECIE: the European Institute for International Business Communication: Internal communication in multinational companies located in Poland. 
 
11.00 – 11.30 Bohdan PAWŁOWICZ, członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowa-rzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER: Złote zasady komunikacji wewnętrznej. 
 
11.30 – 12.30 DEBATA: Do czego NAPRAWDĘ służy komunikacja wewnętrzna. I do kogo należy? Prowadzący: Marek WRÓBEL, Fundacja InternetPR 
 
12.30 – 12.45 PRZERWA WARSZTATY PRAKTYCZNE 
12.45 – 14.15 I BLOK Publikacje z mediów jako źródło wiedzy dla pracowników. Problematyka wdrożenia narzędzia dostarczania informacji w dużej organizacji – na przykładzie współpracy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Provident Polska SA. Marcin SZCZUPAK, kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów; Karolina ŁUCZAK, koordynator ds. Projektów PR Provident Polska SA 
 
II BLOK CSR – narzędzie wspomagania relacji wewnętrznych. Bohdan PAWŁOWICZ, członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER
 
III BLOK Mit skutecznej komunikacji wewnętrznej w jednostkach sektora publicznego i w korporacjach. Agata MOCZULSKA, naczelnik Wydziału Projektów Multimedialnych i Komunikacji Wewnętrznej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 
 
14.00 PRZERWA OBIADOWA
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy