Reklama

Profesjonaliści PR o komunikacji wewnętrznej firm

A A A
Anna Olech

Dodano: 24-04-2014

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Komunikacja wewnętrzna to podstawa sprawnego i właściwego funkcjonowania firmy. To wydaje się oczywistością. Lecz okazuje się, że wiele firm ma z nią ogromne problemy. Co należy zmieniać i jak to zrobić skutecznie zastanawiali się profesjonaliści polskiej branży Public Relations, którzy przyjechali do Rzeszowa na dwudniowy Kongres Profesjonalistów 2014. 

- Wielu mogłoby wydawać się, że kształtowanie dialogu sprzyjającego rozwojowi firmy sprowadza się do wykonywania rutynowych czynności komunikacyjnych, czyli np. przekazywania informacji w dół. Tymczasem wypracowanie satysfakcjonującego dla obu stron systemu porozumiewania się nie jest proste - wyjaśniał pomysłodawca Kongresu Profesjonalistów Public Relations, dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego, prezes Exacto Sp. z o.o. 

Od „basenu narodowego” do Ukrainy 2014

Tradycją kongresów jest inauguracyjny wykład, który przedstawia Adam Łaszyn, prezes zarządu Alert Media Communications. Zaprezentował subiektywny ranking 10 najważniejszych wydarzeń w branży od poprzedniego kongresu. Na miejscu 10. znalazł się  stadion narodowy w Warszawie, a właściwie metamorfoza wizerunkowa tego obiektu – od basenu narodowego do Panteonu. - Rok temu była to niemalże klapa roku, katastrofa samego obiektu i organizacji odpowiedzialnych za jego zarządzanie. Ale dziś widać ile wysiłku komunikacyjnego włożono w to, żeby zbudować pozytywny wizerunek tego miejsca. Widać przede wszystkim wysiłek komercyjny, czyli zadbano o sprzedaż, by ten obiekt zaczął zarabiać na siebie. To widać nawet po stronie internetowej, która wyraźnie pokazuje, ze głównym zadaniem jest poprawa wizerunku i sprzedaż go. Pokazują to liczby – ponad 2,5 mln osób już odwiedziło stadion, z czego ponad 300 tys. w tym roku. Zespół powołany to zmiany wizerunku wykorzystuje się pejoratywną nazwę „basen narodowy”, bo faktycznie w wrześniu odbędą tam zawody windsurfingowe – wyjaśniał Adam Łaszyn.
 
Reklama
Na miejscu 9. Łaszyn umieścił „Dumę Wschodnią, czyli jak dobić się od Ściany W.” Według niego rozwój miast w Polsce bardzo się różni. Miasta jak Łódź kurczą się, a przybywa mieszkańców i rośnie zadowolenie w takich miasta jak Rzeszów czy Lublin. Następuje boom na miasta wschodnie, który realizuje się poprzez budowanie silnej więzi i identyfikacji wśród ludzi, którzy tu mieszkają, a nawet przyjeżdżają. Dziś np. poziom życia w Rzeszowie jest już wyższy niż we Wrocławiu. Ten boom wynika z inwestycji, które się pojawiły, ale też mądrego wykorzystania tych inwestycji do budowania wizerunku. Adam Łaszyn wskazał także na ogromną transformację wizerunku celników, który przeszedł od symbolu łapówkarstwa do pozytywnego urzędnika. Podkreślał, że takie zmiany idą od góry i to jest klucz do tego, jak instytucje państwowe są i mogą być postrzegane przez społeczeństwo, ponieważ komunikowanie się ze społeczeństwem jest równie ważne, jak reformowanie tychże instytucji. To tendencja, która z pewnością będzie się rozpowszechniać. Na kolejnym, 7. miejscu znaleźli się bardzo negatywnie oceniani w ciągu ostatnich miesiącach rzecznicy, a właściwie antyrzecznicy, głownie instytucji państwowych.
Szóste miejsce w rankingu Adama Łaszyna to porażka Krakowa 2022, czyli starań o organizację zimowej olimpiady za 6 lat. Prelegent ocenił, że organizacyjnie postawiono wszystko na głowie, czyli taktykę postawiono przed strategią komunikacji. Źle ocenił także zamieszanie wokół referendum odwołania prezydent Warszawy. – Tu wszyscy popełnili tyle błędów ile się da – przegrało PiS, prezydent stolicy, która była nadaktywna, a premier Tusk zachęcając do niegłosowania w referendum. W efekcie przegrali wszyscy, bo stracono 4 mln zł, a wszyscy stracili wizerunkowo – mówił Łaszyn. 
 
Na kolejnych miejscach rankingu było zamieszanie wokół księdza Lemańskiego oraz doskonale odbierany papież Franciszek. Jest on nową nadzieją, by ludzie zaczęli zmieniać sposób postrzegania Kościoła. To wzorzec, który będzie się rozlewał na hierarchów kościoła. Na drugim miejscu Adam Łaszyn umieścił wydarzenia w Związku Firm PR, które bardzo źle wpłynęło na całą branżę. Natomiast za najważniejsze wydarzenie uznał sytuację na Ukrainie, ponieważ ma ona ogromny wpływ na wszystko, co dzieje się w wielu dziedzinach. Ukraina stała się areną batalii PR na poziomie światowym.
 
Komunikacja wewnętrzna od podszewki
 
Szymon Sikorski, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations Publicon sp. z o.o. w prelekcji „Etyczny PR jest mrzonką”, podsumowywał 20 lat rynku usług PR. Okazuje się, że w ciągu dwóch tej branży, sytuacja bardzo się zmieniła. - Dziś na uczelniach jest ok. 100 kierunków kształcących przyszłych PRowców, a to ok. 3 tys. absolwentów rocznie. W Polsce funkcjonuje ok. 1500 zarejestrowanych agencji PRowych, a rynek rozwija się bardzo mocno. To jest siłą branży, ale z drugiej strony jest sporo negatywnych kwestii – mówił Sikorski. Dodał też, że PR w Polsce nie może być etyczny z wielu powodów: - Owszem, jednostki mogą być etyczne, ale to nie oznacza, że rynek będzie etyczny choćby ze względu na rynek, jaki jest. 
 
O najnowszych trendach w rozwoju komunikacji wewnętrznej mówił Aleksander Sala, prezes Kolibro – Intranet Experts. - Problemem w firmach jest brak osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną w zarządach firm i brakuje też osób odpowiedzialnych za poszczególne działania. Problemem jest też nieprecyzyjne określenie komunikacji wewnętrznej. Pojęcie to jest tak pojemne, że mieści się w nim właściwie wszystko – mówił Aleksander Sala. 

KOMENTARZE

Komunikacja wewnętrzna na Kongresie Profesjonalistów PR

Marcin Kandefer, manager ds. kluczowych...

Od czwartku media relations i promocja na Kongresie Profesjonalistów PR

Relacje z mediami, wizerunek, tworzenie i dystrybucja materiałów dla mediów oraz promocja wydarzeń będą tematami szesnastego Kongresu Profesjonalistów...

Na Kongresie Profesjonalistów PR o... (nie) łatwym dialogu z mediami

Do piątku, w trakcie 16. już edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations specjaliści branży PR z całej Polski dyskutują o potrzebie odpowiedniego kształtowania...

zobacz więcej
Reklama

Wiadukt na Batorego wciąż czeka na remont. Co blokuje inwestycję?

PKP Polskie Linie Kolejowe przekonują, że najpóźniej w drugiej połowie sierpnia rozpoczną przebudowę ponad 150-letniego wiaduktu przy ul. Batorego w Rzeszowie...

Moto świat na TSLA EXPO 2019. Udział w targach z dofinansowaniem!

Premiery aut i motocykli, customy, wielkie ciężarówki, a nawet monster truck –motoryzacyjne show już 11 i 12 października przyciągnie do G2A Arena w Jasionce tysiące...

Inwestor odsłania pomysł na osiedle przy Spacerowej. Sąsiedzi chcą gwarancji

Miały być wieżowce jak na ateńskim wzgórzu, ale mieszkańcy szeregówek i domów jednorodzinnych przy ul. Spacerowej powiedzieli: Nie. Od...

Reklama

PiS ogłosił listy kandydatów do Sejmu i Senatu. Kto ma najlepsze miejsca?

W piątek prezes Jarosław Kaczyński ogłosił pełne listy kandydatów PiS do Sejmu i Senatu. Kto z Podkarpacia ma szanse na mandat? Kandydatem do...

Otwarcie Leroy Merlin w Rzeszowie. Raczej na pewno w październiku

Nowy sklep sieci Leroy Merlin powstaje w pobliżu hipermarketu B1 (dawniej Real), przy al. Wincentego Witosa w Rzeszowie. - Trwają już prace wykończeniowe. Obiekt jest...

Francuska wioska uratowała jeńców z Podkarpacia. Będzie tablica

W 1944 roku mieszkańcy wioski Fréland w pólnocno-wschodniej Francji najpierw uwolnili więźniów pobliskiego obozu pracy przymusowej w Ursprung, a potem przez trzy...

Nie Ferenc ale Paweł Poncyljusz "jedynką" Koalicji Obywatelskiej w Rzeszowie

Tego mało kto się spodziewał. Jeszcze dwa tygodnie "jedynką" Koalicji Obywatelskiej w okręgu rzeszowsko-tarnobrzeskim był Tadeusz Ferenc, prezydent...

Technologie informatyczne. Bezpłatna konferencja w AEROPOLIS

Programy komputerowe są coraz skuteczniejszym narzędziem przedsiębiorstw do kontrolowania kosztów oraz analizy wyników pracy i opłacalności projektów. Konferencję na temat...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-09-20 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-09-20
USD 3,9319 +0,13%
EUR 4,3438 +0,03%
CHF 3,9668 +0,14%
GBP 4,9277 +0,44%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1524,05 +0,00% [22:59]
 Ropa brent baryłka 64,63 +0,00% [22:59]
 Pallad uncja 1619,60 +0,00% [22:59]
 Platyna uncja 947,30 +0,00% [22:59]
 Srebro uncja 18,05 +0,00% [22:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.