Reklama

Internet - czy potrafimy z niego korzystać? Debata BIZNESiSTYL.pl na żywo

A A A
Anna Olech, Katarzyna Grzebyk

Dodano: 29-04-2014

fot. Krzysztof Koch

fot. Krzysztof Koch

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Jak robiło się interesy w epoce sprzed Internetu? Czy LOOK istniałby bez Facebooka? Czy dobry pomysł, iPad i smartfon wystarczą, by interes zaczął procentować? Dlaczego w biznesie lepiej „siać ferment” niż z ołówkiem w ręku przeliczać zyski? Na te i inne pytania próbowaliśmy odpowiedzieć podczas kolejnego ze spotkań BIZNESiSTYL.pl na żywo organizowanych pod patronatem portalu BIZNESiSTYL.pl oraz magazynu VIP Biznes&Styl.

Tym razem spotkaliśmy się w poniedziałkowe późne popołudnie (28 bm), w Klubokawiarni Bue Bue w Rzeszowie. Naszymi gośćmi byli: Wojciech Materna, właściciel firmy TOP SA od lat działającej w branży IT, założyciel i prezes Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka oraz Paulina Deręgowska i Michał Rzeszutek, właściciele sklepu LOOK w Rzeszowie, miejsca na pograniczu outletu i secondhandu, którego wizytówką jest wystylizowany manekin-podróżnik, którego zabierają w najróżniejsze miejsca w Rzeszowie, regionie i Polsce, i w ten sposób promują swój LOOK na Facebooku. 
 
Dziś, gdy Internet jest tak powszedni, aż trudno uwierzyć, że kiedyś wykorzystywany był przede wszystkim przez biznes. Bo to przedsiębiorstwa najszybciej zauważyły, że Internet oszczędza im pieniądze ułatwiając komunikację i dając nowe możliwości. Z czasem, dzięki urządzeniom mobilnym, dzięki powszechności komputerów, telefonów, tabletów, Internet wszedł praktycznie wszędzie. 
 
Internet bardzo mocno zmienił też system pracy, z czego nie wszyscy już zdają sobie sprawę, traktując obecną sytuację, jako coś oczywistego. - Jeszcze kilkanaście lat temu przejeżdżałem nawet 99 tys. km rocznie, ponieważ cokolwiek my informatycy zrobiliśmy, musieliśmy osobiście dostarczyć do komputera klienta – tłumaczył Wojciech Materna, prezes Informatyki Podkarpackiej. – I jeśli cokolwiek zepsuło się w jakimkolwiek programie, natychmiast trzeba było wsiadać w samochód i jechać. Każda naprawa czy zmiana, musiała być wykonana osobiście. Internet całkowicie to zmienił. Teraz w ciągu jednego dnia jestem w stanie „oblecieć” pół Polski czy nawet Europy, pracując na rzecz dowolnego miejsca na świecie, nie ruszając się zza biurka. Dziś bywam u klientów tylko wtedy, gdy negocjujemy lub podpisujemy umowy lub szkolimy personel, ale poza tym pracuje się właściwie wyłącznie zdalnie. 
 
Siejmy ferment, bądźmy kreatywni
 
Internet sprawił, że dziś odległość między zleceniodawcą, a wykonawcą usługi nie ma znaczenia. Internet i całą technologia zmieniły podejście szczególnie młodych ludzi do pracy. Po pierwsze są nieograniczeni miejscem pracy, a po drugie mogą starać się o zlecenia i klientów w dowolnym miejscu świata. W klastrze skupiającym firmy informatyczne jest więc np. firma, która sprzedaje oprogramowanie marketów od Australii po Izrael. Dziś już nie ma granic, których lokalne firmy branży IT nie mogłyby przekroczyć. To stwarza też możliwość konkurowania z programistami z Indii, gdzie światowe firmy stworzyły swoje centra usług informatycznych. A przekonać je może poziom wiedzy naszych programistów, którzy w ogólnoświatowych konkursach zazwyczaj zajmują czołowe miejsca, oraz efektywność ich pracy. – To, co u nas zrobi pięciu ludzi, w Indiach będzie robiło stu – mówił Wojciech Materna.
Niestety bolączką naszych firm jest brak kreatywności i innowacyjności młodych ludzi, a tymczasem, zdaniem Materny, to czas, gdy musimy postawić na innowacyjność, bo w przeciwnym razie przegramy ten okres z kretesem i staniemy się Chinami Europy. Będą u nas powstawać zakłady, gdzie będziemy montować suszarki, ale z rzadka będziemy coś wymyślać. Mamy szansę, żeby zmienić obraz Podkarpacia i Polski. Jedynym wyjściem jest pobudzenie w sobie takiego fermentu, który z kolei wywoła innowacyjność. – Możliwości są ogromne, bo dzięki Internetowi wjechaliśmy na autostradę, a przecież jeszcze kilka lat temu kręciliśmy się małymi, polnymi dróżkami – dodał.
 
Pasja, pomysł i Internet – przepis na sukces
 
Reklama
Te możliwości odkrywają, już ze sporym sukcesem, właściciele sklepu LOOK Rzeszów Paulina Deręgowska i Michał Rzeszutek. Kilka miesięcy temu stworzyli miejsce, jakiego w Rzeszowie nie było i wypromowali go na Facebooku w sposób, który zwrócił uwagę na nich i sklep. Ich siłą jest pasja, kreatywność, pomysłowość i innowacyjność. - W Rzeszowie nie ma miejsca, gdzie można się ubrać fajnie, tanio, ale w ciuchy naprawdę dobrej jakości. W ten sposób okazało się, że trafiliśmy w niszę – mówiła Paulina Deręgowska. - My wybieramy te ciuchy, selekcjonujemy, więc klienci kupując u nas rzecz mają pewność, że nikt takiej miał nie będzie. Paulina jest osobą bardzo kreatywną i doskonale pomaga w stylizacjach i w doborze ubrań, co cenią klientki – podkreślał Michał Rzeszutek.
 
Dla LOOKa Internet okazał się idealnym narzędziem promocyjnym. Na swoim profilu na Facebooku publikują zdjęcia manekina, którego ubierają w przygotowane stylizacje i robią mu zdjęcia na Moście Zamkowym albo na tle wieżowca Capital Tower. Klientom tak bardzo spodobały się ich stylizacje i sam pomysł wyjścia z manekinem na zewnątrz, że na profilu LOOKa wywołało to prawdziwy boom. - To nas tak napędziło, obudził się w nas ten ferment i zaczęliśmy działać z pełną parą. Najfajniejsze jest to, że nasze działania są spontaniczne, jedziemy i widząc fajne miejsca po prostu robimy tam zdjęcia. Tak powstała np. sesja przed starym drewnianym domem. A ludzie to lubią, bo jeżeli wrzucimy jakiekolwiek zdjęcie z naszym manekinem, to reakcja jest natychmiastowa. Zdarza się, że po wrzuceniu zdjęcia, już po trzech sekundach są posty z rezerwacją tej rzeczy – mówił Michał Rzeszutek. 
 
Promocja za 50 zł? Skuteczna, a jakże!
 
Michał Rzeszutek przyznał, że od kiedy promują swój biznes na Facebooku, zwiększyło się zainteresowanie oferowanym przez nich towarem. - W ciągu trzech miesięcy zyskaliśmy ponad tysiąc dwieście osób zainteresowanych naszym sklepem. My nie kupujemy „lajków”, bo nam zainteresowanie klientów ma się przekładać na sprzedaż. Dlatego nie zakładaliśmy wielkiej kampanii promocyjnej, poszliśmy raczej w kierunku promocji postów i zainwestowaliśmy w to około 50 złotych. Teraz, kiedy na naszym profilu pojawia się wystylizowany manekin, ubrania są niemal od razu rezerwowane, a towar z wieszaków przekładamy na półkę „rezerwacja” - mówił Michał Rzeszutek.
 
Paulina Deręgowska dodała, że ich pomysły na promocję biznesu, są bardzo spontaniczne, nieplanowane - Jesteśmy „freekami”, zajmujemy się wieloma rzeczami naraz, a przez to napędzamy się nawzajem - śmiał się Michał Rzeszutek opowiadając o jednym z ostatnich pomysłów promocji na Facebooku. - Cały czas korzystam z iPada, więc kiedy znalazłem aplikację z głowami zwierząt, postanowiłem wykorzystać ją do naszej sesji zdjęciowej. Jako model i modelka razem z Pauliną prezentowaliśmy różne stylizacje, tyle że ciężko nas rozpoznać, bo zamiast naszych głów na zdjęciach widać głowy zwierząt. Kiedy pytano nas o te maski zwierząt, mówiliśmy, że wypożyczyliśmy je z teatru.
 
Wojciech Materna podzielił się z właścicielami „Looka” radami dotyczącymi rozwoju ich biznesu. - Macie dobry pomysł, musicie iść dalej. Może gdy będziecie zabierać swój manekin do Paryża, weźmiecie ze sobą kogoś - w końcu jedno miejsce w samochodzie macie jeszcze wolne - i ten ktoś np. zatańczy na tle wieży Eiffla i to kogoś jeszcze zainspiruje. To w naszym języku nazywa się „synergia”, czyli wykorzystanie wspólnych szans ludzi, firm o podobnych poglądach, biznesach. Wtedy proste dwa plus dwa nie jest cztery, a pięć - wyjaśniał. Drugim wyjściem, którego im życzył, to taka pozycja w sieci, kiedy ludzie wpisujący najpierw „modny ciuch w Rzeszowie”, potem „moda Rzeszów”, a w końcu „moda”, będą trafiali właśnie na stronę „Looka”. 
 
Materna stwierdził, że biznes zrodzony z takiej pasji może okazać się sukcesem. - Najpierw macie swój „Look” w Rzeszowie, potem otwieracie filię w Kolbuszowej, potem w Krakowie, potem kupujecie jakąś firmę, potem kolejną. Tak rośnie biznes - tłumaczył prezes Materna.
 
Partnerem spotkania była Klubokawiarnia Bue Bue.
Szerszą relację ze spotkania opublikujemy w najbliższym numerze magazynu VIP Biznes&Styl.
 
 

KOMENTARZE

Biznesistyl.pl "Na Żywo". Jaki Rzeszów? Kompaktowy!

Osoby decydujące o Rzeszowie powinny być "mężami stanu" w skali lokalnej: myśleć nie o następnych wyborach, lecz o następnych pokoleniach. Śledzić zmieniające się potrzeby mieszkańców...

Polityka przestrzenna Rzeszowa. Debata BIZNESiSTYL.pl "Na Żywo"

W ostatnich tygodniach chyba nic nie rozpalało większych emocji w Rzeszowie, niż debata o historycznej willi Kotowicza. Burzyć przedwojenny budynek i stawiać nowoczesny...

zobacz więcej
Reklama

XII Europejskie Targi Pracy. GALERIA FOTOGRAFII

Prawie 60 wystawców z branży lotniczej, automotive, informatycznej...

Okręg rzeszowski. Kto z największą liczbą głosów

Krzysztof Sobolewski z PiS zdobył najwięcej...

Znajdź pracę marzeń! XII Europejskie Targi Pracy w Hali Podpromie w Rzeszowie

Środa, 30 października w Hali Podpromie w Rzeszowie to najlepsza data, by poznać ofertę prawie 60 pracodawców z różnych branż, złożyć...

Chwała marzycielom! Ekolot największym producentem mikrolotów

250 samolotów sprzedał w ciągu 20 lat krośnieński Ekolot - jedyna firma w Polsce, która tak długo i z sukcesem prowadzi seryjną produkcję ultralekkich statków powietrznych...

Reklama

Kto z Podkarpacia dostał się do Sejmu

Państwowa Komisja Wyborcza ma już wszystkie wyniki z komisji obwodowych i z dużym prawdopodobieństwem można układać listę posłów, którzy dostali się do Sejmu z Podkarpacia. Najlepszy wynik osiągnął Marek Kuchciński...

Kto nowym wojewodą podkarpackim? Wojciech Buczak - poważny kandydat

Ewa Leniart wojewoda podkarpacki w wyborach parlamentarnych osiągnęła świetny, drugi w okręgu rzeszowsko-tarnobrzeskim, wynik. Ponad 36 tysięcy głosów wyborców...

XV Gala Podkarpackiego Klubu Biznesu

Dokładnie 19 lat temu Adam Góral, Jerzy Krzanowski i Antoni Śliżak zainicjowali powstanie Podkarpackiego Klubu Biznesu, który w kolejnych latach skupił wokół siebie ponad 300 przedsiębiorców głównie z Podkarpacia, ale...

Rozpoczęły się największe targi motoryzacyjne na Podkarpaciu. TSLA EXPO

- Wspaniałe samochody zawsze przyciągają bardzo wielu zwiedzających - stwierdził Stanisław Kruczek, wicemarszałek województwa podkarpackiego, otwierając...

Radni PiS chcą rewolucji w komunikacji miejskiej! Miasto ignoruje ich propozycje

Bilet roczny za 365 zł na miejskie autobusy, zwiększenie ilości kursów najbardziej popularnych linii MPK czy nowe parkingi typu park&ride...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-12-06 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-12-06
USD 3,8500 -0,17%
EUR 4,2721 -0,13%
CHF 3,8963 -0,07%
GBP 5,0527 -0,24%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1464,55 +0,00% [22:59]
 Ropa brent baryłka 64,37 +0,00% [22:58]
 Pallad uncja 1852,10 +0,00% [22:59]
 Platyna uncja 897,90 +0,00% [22:59]
 Srebro uncja 16,62 +0,00% [22:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.