Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Michał Sadowski: Prowadzenie biznesu to maraton, nie sprint!

A A A
Aneta Gieroń

Dodano: 27-10-2022

Michał Sadowski. Fot. Tadeusz Poźniak

Michał Sadowski. Fot. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
Michał Sadowski. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
Michał Sadowski, jeden z najbardziej znanych polskich startupowców, założyciel i prezes Brand24 S.A. – firmy zajmującej się monitoringiem Internetu, która posiada tysiące klientów w ponad 120 krajach, był gościem Carpathian Startup Fest 2022 w Rzeszowie. Sadowski - dla wielu niedościgniony wzór, jak powinno się robić nowoczesną komunikację firmy z jej klientami – bez korpo-zadęcia i po prostu „z ludzką twarzą”, mówił o największych błędach i zaniechaniach w biznesie prowadzonym w Internecie.
 
90 proc. startupów upada – nie pozostawia złudzeń Sadowski. - Młode firmy mają problemy nie tyle z dopracowaniem produkcji, co ze skuteczną sprzedażą, a ta opiera się głównie na umiejętności słuchania – nie mówienia. 
Reklama
 
W przypadku startupów przekleństwem bywa też odwlekanie w czasie konfrontacji projektu z rynkiem. Etap dopracowywania jest tak przeciągany, że twórcy biznesu odchodzą zwykle od najbardziej oryginalnego pomysłu z początku działalności. 
 
- Każdy startup musi być niezwykle otwarty na feedback i na jego podstawie nie bać się modyfikować działania – dodaje. - Klient chce mieć kontakt z konkretną osobą, która  umiała rozwiązać jego problem. Ta ludzka twarz biznesu jest bardzo ważna, bo dzięki temu budujemy dłuższe i lepsze relacje międzyludzkie. W naszej firmie, gdy pozyskamy nowego klienta,  natychmiast można usłyszeć muzykę Pink Floyd. 
 
Nietypowa komunikacja to nieprawdopodobna siła – ale mieszanie marki osobistej z wizerunkiem firmy może mieć także negatywne skutki. To jeden z powodów dla których duże firmy tak często wzbraniają się przed taką formą komunikacji. Brand24 wręcz przeciwnie i… wyceniany jest już na 100 milionów złotych.
 
Carpathian Startup Fest 2022. Fot. Tadeusz Poźniak
 
- Bycie przedsiębiorcą polega na tym, że wiele lat żyje się tak, jak wielu ludzi żyć nie chce, żeby żyć przez resztę życia tak, jak większość ludzi żyć nie może – mówi Michał Sadowski. - Wszystkim wydaje się, że w biznesie jest jak w filmach. Najpierw mamy pomysł, potem czeka nas trochę ciężkiej pracy, może nawet jakiś kryzys, ale jak ten kryzys przejdziemy, to potem możemy już tylko zbierać owoce. Ludzie często nie są świadomi, że po kryzysie przychodzi drugi kryzys a potem ten kryzys przechodzi w trzeci a nawet w czwarty, i może jak wytrzymają, to po czwartym wychodzi ta tęcza. Nie docenia się faktu, że trzeba wytrwać w realizacji planu wystarczająco długo, żeby on faktycznie miał szansę wypalić.
Reklama

Co jest najważniejsze w biznesie

Cierpliwość jest najczęstszą cechą wspólną przedsiębiorców, którym się udało.
 
- Cierpliwość  na strzały w ryj – dodaje Sadowski. - Brand24 to moja 6 firma.  Prowadzenie biznesu to maraton, nie sprint.  Wydaje mi się, że jeżeli ludzie mieliby mi czegoś gratulować, to raczej cierpliwości czy może odwagi, którą miałem, żeby mając żonę w ciąży i kredyt hipoteczny, rzucić się w wir pracy, która przez kilkanaście miesięcy nie przynosiła przychodu. Zdecydowałem się realizować nowy pomysł, który mógł wypalić lub nie. Ale sam pomysł to za mało. Ważny jest miks odwagi i cierpliwości, żeby plany zrealizować, a nawet zacząć wcielać w życie. Przeciętny założyciel czeka około 6 lat, by uszczknąć coś ze swego biznesu. I choć nie jest łatwo, to warto zakładać biznes. 
 
Michał Sadowski przywołuje swojego ulubionego autora fantasy Brandona Sandersona, który powiedział kiedyś, że droga jest ważniejsza od celu - Journey before destination. 
 
- Każdy ma jakieś cele, do których dąży. One pozwalają nam się rozwijać, są dla nas motywacją, natomiast nie możemy zapominać, że osiągnięcie celu nie jest gwarantem osiągnięcia dożywotniego dobrostanu – dodaje założyciel Brand24.
 
Michał Sadowski – rocznik 1982, absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania na Politechnice Wrocławskiej. W 2005 r. na 4. roku studiów założył z kolegami portal patrz.pl, który sprzedali za 2 mln zł. Obecnie prezes zarządu Brand24 SA - narzędzia do monitoringu Internetu i mediów społecznościowych.  Jest autorem książki „Rewolucja social media”, laureatem nagród, m.in. Aulery, Ekomersy. W 2013 r. został wybrany na najlepszego polskiego przedsiębiorcę internetowego w międzynarodowym konkursie The Next Web Startup Awards 2013. 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-12-07 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-12-07
USD 4,4834 +0,10%
EUR 4,6968 -0,06%
CHF 4,7608 +0,29%
GBP 5,4380 -0,28%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.