Reklama

Innowacje i Bieszczady. Wyróżniki Rzeszowa oraz Podkarpacia

A A A
Aneta Gieroń

Dodano: 24-06-2014

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Marzena Furtak - Żebracka, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej UM Rzeszowa oraz Jarosław Reczek, dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki, Sportu i Współpracy Międzynarodowej Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego, byli gośćmi debaty, w ramach cyklu spotkań BIZNESiSTYL.pl „Na Żywo”, która w poniedziałek odbyła się w ogródku Hotelu Bristol Tradition and Luxury w Rzeszowie. Tym razem było o marce Rzeszów i Podkarpackie. I choć ciągle nie wypracowaliśmy symbolu Rzeszowa (Pomnik Czynu Rewolucyjnego już przestaje nim być, a okrągła kładka raczej nie ma wielkich szans, by nim się stać), to na pewno budowanie strategii marki w kolejnych latach w oparciu o hasło: Rzeszów – Stolica Innowacji, jest dobrym, choć niełatwym w realizacji pomysłem. Sam region ma jedną znakomitą markę Bieszczady – bardziej rozpoznawalną niż samo Podkarpackie, ale to też nie rozwiązuje wszystkich problemów. Ciągle brakuje nam jakościowej oferty turystycznej i produktów turystycznych z prawdziwego zdarzenia.
 
Budowanie marki miasta i regionu, czy to ma sens? Tak, o czym wiedzą nawet najwięksi ignoranci i malkontenci. Bo marki są po to, by rozkochać w sobie konsumentów, by byli jej wierni na długie lata, by się z nią utożsamiali i przy niej trwali, a przede wszystkim, by chcieli za nią płacić. Na tym polega sukces najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w różnych branżach. Z tego rodzi się moda na posiadanie pewnych rzeczy, bywanie na wypromowanych wydarzeniach, czy odwiedzanie określonych miejsc. Czy można mówić o rozpoznawalnych markach Rzeszowa i Podkarpacia, które działają niczym magnes, zarówno na turystów jak i inwestorów? Które w sposób automatyczny wywołują skojarzenia z Rzeszowem i regionem?
 
- Czystość i estetyka miasta oraz  komfort życia. To jest magnes dla turystów, inwestorów, potencjalnych mieszkańców – wymieniała Marzena Furtak - Żebracka. – Ta szeroko rozumiana wygoda życia, to dobre drogi, dostęp do pracy, służby zdrowia, także możliwość uczestnictwa w wielu wydarzeniach i imprezach kulturalnych, jak choćby za kilka dni w dużym wydarzeniu, jakim jest Wschód Kultury. W końcu relaks choćby na rzeszowskim rynku, w trasie podziemnej, czy przy fontannie multimedialnej.
 
Bieszczady i długo, długo nic
 
Bieszczady – bez wahania stwierdził Jarosław Reczek. – Kilka lat temu, gdy przygotowaliśmy strategię: Podkarpackie. Przestrzeń otwarta, OBOP przeprowadził dla nas badanie identyfikacji marek lokalnych w województwie podkarpackim i… Bieszczady są naszym szczęściem oraz trochę „problemem”, bo przysłaniają wszystko inne, są identyfikowane na poziomie około 80 proc. i są dużo bardziej rozpoznawalne niż samo Podkarpackie.
 
Dysponujemy więc silną marką turystyczną, która wpisała się w świadomość konsumentów polskich 50 lat temu i tkwi w niej bardzo mocno. Tworzy określony rodzaj percepcji; piękna przyroda, przestrzenie, zieleń, kultura pogranicza. Ale są też zakodowane skansenowe percepcje, z którymi mierzymy się do dziś, – bo, czy tu w ogóle się coś dzieje?!
 
- Pamiętam jak swego czasu byłem z kolegą w Nepalu, gdzie spotkałem kilku Polaków i jak to bywa w takich sytuacjach, wywiązała się dyskusja o podróżach. Nasi rozmówcy zaczęli wymieniać wszystkie najważniejsze pasma górskie na świecie, gdzie już byli i nagle któryś stwierdził:, „ ale tak pięknych gór jak Bieszczady nie ma nigdzie na świecie”. Zaznaczam, że nikt w towarzystwie nie wiedziała, z jakiego regionu Polski każdy z nas pochodził – wspominał Reczek. – Tak właśnie wygląda historia z Bieszczadami, jest ogromny potencjał, ale ciągle nie jest on w pełni wykorzystany.
 
I rzeczywiście, bardzo dużym problemem Bieszczadów jest ich sezonowość - w zimie i wiosną turystów w Bieszczadach jest niewielu, sama zaś liczba odwiedzających przez cały rok też mogłaby by być dużo wyższa.  
 
- Dlatego od 2013 roku skoncentrowaliśmy się na działaniach promocyjnych, które pokazują, że jesteśmy regionem o markowej ofercie turystycznej skierowanej do turysty wymagającego – tłumaczył dyrektor Wydziału Promocji Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego.  - Naszym pomysłem na obecność turystów w Bieszczadach przez cały rok są m.in. kulinaria i turystyka kulturowa.  Trzeba jednak pamiętać, że to może przynieść efekty, ale potrzebne jest większe zaangażowanie osób, które z turystyki w Bieszczadach żyją. To oni też muszą mieć pomysły i chęci na tworzenie markowych ofert i produktów lokalnych. Bez tego nie tylko nie zdobędziemy nowych turystów w Bieszczadach, ale i będziemy powoli tracili tych, którzy dotychczas przyjeżdżają, bo pojadą w inne, bardziej atrakcyjne miejsca.
 
Tym bardziej, że w Bieszczadach nie mamy dużych, silnych ośrodków turystycznych, ale coraz więcej małych i średnich pensjonatów na dobrym, nie tylko polskim, ale i europejskim poziomie. Tych kilkaset podmiotów musi się nauczyć grać w drużynie i wspólnie walczyć o klienta, bo tylko tak są w stanie zagwarantować ciekawy, wielodniowy produkt turystyczny. Coś, co dziś potrafi i na co ma możliwości jedynie Hotel w Arłamowie, ale to jest ogromne biznesowe przedsięwzięcie, wielomilionowa inwestycja.  
 
Innowacyjność! Dobra marka, choć niełatwa w promowaniu 
 
Reklama
Nieco inaczej przebiegała dyskusja o marce Rzeszowa, jako że od kilku tygodni znamy aktualizację strategii marki miasta, jaka była realizowana w latach 2009 – 2013 i pora na jej podsumowanie oraz aktualizacje.  Wiemy, że samym mieszkańcom miasta, studentom, turystom i przedsiębiorcom Rzeszów kojarzy się m.in. z Festiwalem Carpathia, Mariuszem Trynkiewiczem, co jest absurdem, ale związanym z obecnością sprawy Trynkiewicza przez kilka tygodni na początku tego roku we wszystkich mediach, marką Dolina Lotnicza, Asseco Resovia i Tadeuszem Ferencem. Patrząc na te badania można jednak mieć pewne wątpliwości, czy zbyt często nie mylimy medialności określonych produktów z ich faktyczną rozpoznawalnością, a tylko ta ma działanie długofalowe i generująca zyski. 
 
- Strategia marki, która została wypracowana i przyjęta w 2009 roku jasno dawała do zrozumienia, że powinniśmy się oprzeć na marce przemysłowej – Dolina Lotnicza, związanej z naszymi tradycjami lotniczymi oraz na branży informatycznej – tłumaczyła Marzena Furtak – Żebracka. - W pierwotnej koncepcji Rzeszów w ogóle nie miał się promować turystycznie oraz poprzez sport. To zostało pominięte w strategii z 2009 roku. Jednak w ostatnich kilku latach obraz budowania tej marki trochę się zmienił.
 
Dolina Lotnicza pozostaje bezdyskusyjną, bardzo dobrą marką, rozpoznawalną na świecie i kojarzoną z Rzeszowem, pojawiającą się nawet w publikacjach amerykańskich ekonomistów. Informatyka Podkarpacka też jest bardzo dobrym kierunkiem promocji Rzeszowa, gdzie odbywa się coraz więcej konferencji i kongresów związanych z Internetem.  Nowością po aktualizacji jest fakt, że w kolejnych latach nastawiamy się na szeroko pojęte promowanie Rzeszowa, także poprzez sport i turystykę, a chcemy się kojarzyć jako miasto innowacyjne w szerokim tego słowa znaczeniu. To jest jednak praca dla nas wszystkich, bo sami urzędnicy nie wymyślą innowacji związanych z Rzeszowem.
 
Mariusz Sidor, były dyrektor Wydziału Promocji UM Rzeszowa, przypomniał, że intencją tych, którzy przed 2009 rokiem tworzyli pomysł na markę Rzeszowa, było kreowanie miasta innowacyjnego nie tylko w przemyśle, ale też w kulturze, sporcie, w działaniu mieszkańców, tworzeniu organizacji pozarządowych. 
 
- Nie chodziło o zamknięcie się na przemysł, ale o zaangażowanie do działania mieszkańców, którzy wtedy działają, kiedy władza stwarza im ku temu warunki. A ja uważam, że w ostatnich latach nie powstał nic innowacyjnego, co można byłoby nazwać symbolem marki Rzeszowa – stwierdził Mariusz Sidor. – Kilka lat temu uważałem, że takim symbolem innowacji miasta mogła być kolejka naziemna, o której od kilku lat tylko się mówi w Rzeszowie, a w tym czasie na świeci powstają już coraz bardziej innowacyjne środki transportu i nawet jak za kilka lat ta kolejka w końcu powstanie, to raczej nikogo już nie zachwycimy.
 
Być może władzom miasta brakuje determinacji, by Rzeszów był innowacyjny i hasło: Rzeszów – Stolica Innowacji bywa czasem złośliwie nazywane imitacji.  A szkoda, bo Rzeszów ma potencjał, by być innowacyjny w każdej dziedzinie i to jest bezdyskusyjne – dodał Sidor.
 
- Markę buduje się latami i są przepisy, które determinują wykonanie pewnych inwestycji – tłumaczyła Marzena Furtak – Żebracka.  - W tej chwili nie ma w Polsce przepisów prawa, które pozwalałyby do transport miejskiego wprowadzić pojazdy jednoszynowe, czyli takie jak nasza innowacyjna kolejka. Od dawna zabiegamy o zmiany, ale to wszystko wymaga czasu i determinacji, a tej nam nie brakuje.  
 
Dr Grzegorz Hajduk z Uniwersytetu Rzeszowskiego, przyznał, że na pewno nie wypracowaliśmy jeszcze symbolu miasta, który wyróżniałaby Rzeszów, a okrągła kładka nie do końca spełnia tę rolę, choć pewnie jest wyróżnikiem. Zwrócił też uwagę na coś innego.
– Nie możemy tworzenia marki Rzeszowa przypisać tylko urzędnikom, bo popadniemy w ślepą uliczkę – mówił Hajduk. -  Innowacje nie dzieją się w urzędach, ale w firmach i tam tych innowacji powstaje sporo. Rolą urzędników i miasta jest wyciągać je na zewnątrz, pokazać i wspierać. Sam zaś kierunek pozycjonowania miasta jako stolicy innowacji jest bardzo trafny, choć niełatwy, bo niełatwo jest innowacje pokazać. 
 
Działajmy. Partnerstwo publiczno – prywatne to konieczność
 
Obecny na debacie Maciej Twardzik, współwłaściciel NTB Active Club w Głogowie Małopolskim, popularyzator golfa na Podkarpaciu, przyznał, że w swoim działaniu biznesowym kieruje się dwoma pojęciami: innowacje i marka.
 
- I po naszej dyskusji utwierdzam się w przekonaniu, że innowacja to jest zadanie dla przedsiębiorcy, który potrafi coś wykreować i da sobie z tym radę sam, ale jeśli chodzi o budowanie marki, to przepraszam, ale nie jest to na nasze siły, co szczerze mówię w rozmowach z innymi kolegami przedsiębiorcami. Na to trzeba czasu, a przede wszystkim wspólnego działania pomiędzy przedsiębiorcami a włodarzami, czego notorycznie brakuje i przez co jesteśmy skazani na niepowodzenie – mówił Maciej Twardzik.
 
Województwo Podkarpackie mogłoby być centrum golfa w Polsce, mamy tu 8 podmiotów związanych z golfem i nie mamy się czego wstydzić. - Partnerstwo publiczno - prywatne to jest rzecz, która musi zaistnieć, a której wszyscy się boją, bo zanim powstanie to CBA już tam będzie, co jest przerażająco – śmieszne – dodał Twardzik. Jednak nie da się budować żadnych większych marek bez wsparcia samorządów i władz.  
 
- To koniecznie zróbmy w 8 dni dookoła Podkarpacia z golfem, dobry golfista będzie patronem, marszałek ufunduje nagrody, a my przez 8 dni będziemy jeździć z gośćmi z Polski, z zagranicy i samego Podkarpacia od hotelu do hotelu, z jednego pola golfowego na następne i nie martwmy się, że golf jest postrzegany jako sport ekskluzywny. Walczymy o klienta ekskluzywnego, bo to świetny klient, wymagający, ale wierny i zamożny – spointował Mariusz Sidor.
 
Czy coś wyniknie z tego pomysłu, który narodził się na naszej debacie?! Już wkrótce na naszym portalu.
 
Pełny zapis spotkania, jakie w poniedziałek odbyło się w ogródku Hotelu Bristol Tradition and Luxury w Rzeszowie, w lipcowym numerze magazynu VIP Biznes&Styl.

KOMENTARZE

W całości namalowany film. "Twój Vincent" zachwyca

Dorota Kobiela miała 16 lat, gdy zakochała...

Kilkadziesiąt obrazów z filmu "Twój Vincent" na wystawie w Rzeszowie

Kilkadziesiąt obrazów - spośród ok. 65 tysięcy, które można było zobaczyć w niezwykłym filmie animowanym "Twój Vincent", lub związanych z twórczością...

Reklama

XII Europejskie Targi Pracy. GALERIA FOTOGRAFII

Prawie 60 wystawców z branży lotniczej, automotive, informatycznej...

Okręg rzeszowski. Kto z największą liczbą głosów

Krzysztof Sobolewski z PiS zdobył najwięcej...

Znajdź pracę marzeń! XII Europejskie Targi Pracy w Hali Podpromie w Rzeszowie

Środa, 30 października w Hali Podpromie w Rzeszowie to najlepsza data, by poznać ofertę prawie 60 pracodawców z różnych branż, złożyć...

Chwała marzycielom! Ekolot największym producentem mikrolotów

250 samolotów sprzedał w ciągu 20 lat krośnieński Ekolot - jedyna firma w Polsce, która tak długo i z sukcesem prowadzi seryjną produkcję ultralekkich statków powietrznych...

Reklama

Kto z Podkarpacia dostał się do Sejmu

Państwowa Komisja Wyborcza ma już wszystkie wyniki z komisji obwodowych i z dużym prawdopodobieństwem można układać listę posłów, którzy dostali się do Sejmu z Podkarpacia. Najlepszy wynik osiągnął Marek Kuchciński...

Kto nowym wojewodą podkarpackim? Wojciech Buczak - poważny kandydat

Ewa Leniart wojewoda podkarpacki w wyborach parlamentarnych osiągnęła świetny, drugi w okręgu rzeszowsko-tarnobrzeskim, wynik. Ponad 36 tysięcy głosów wyborców...

XV Gala Podkarpackiego Klubu Biznesu

Dokładnie 19 lat temu Adam Góral, Jerzy Krzanowski i Antoni Śliżak zainicjowali powstanie Podkarpackiego Klubu Biznesu, który w kolejnych latach skupił wokół siebie ponad 300 przedsiębiorców głównie z Podkarpacia, ale...

Rozpoczęły się największe targi motoryzacyjne na Podkarpaciu. TSLA EXPO

- Wspaniałe samochody zawsze przyciągają bardzo wielu zwiedzających - stwierdził Stanisław Kruczek, wicemarszałek województwa podkarpackiego, otwierając...

Radni PiS chcą rewolucji w komunikacji miejskiej! Miasto ignoruje ich propozycje

Bilet roczny za 365 zł na miejskie autobusy, zwiększenie ilości kursów najbardziej popularnych linii MPK czy nowe parkingi typu park&ride...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-12-06 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-12-06
USD 3,8500 -0,17%
EUR 4,2721 -0,13%
CHF 3,8963 -0,07%
GBP 5,0527 -0,24%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1465,25 -1,06% [21:58]
 Ropa brent baryłka 64,23 +1,50% [21:58]
 Pallad uncja 1849,15 +0,18% [21:58]
 Platyna uncja 898,60 -0,09% [21:58]
 Srebro uncja 16,63 -2,29% [21:57]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.