Reklama

Na zakupy do e-sklepów

A A A
Anna Olech

Dodano: 06-12-2012

fot. T. Poźniak

fot. T. Poźniak

Wirtualne zakupy to przyszłość, a ściśle rzecz ujmując, teraźniejszość i przyszłość. W Internecie można kupić już właściwie wszystko i wiele wskazuje na to, że ta forma handlu będzie się rozwijała. Chcemy kupować szybko, wygodnie i tanio. I to właśnie w sieci szukamy okazji, o jakie w zwykłych sklepach trudno. A że popyt warunkuje podaż, więc e-sklepy mają się coraz lepiej.

Konsument początku XXI wieku jest zupełnie inny niż ten sprzed kilku dekad. Przede wszystkim w znaczący sposób ukształtował go rozwój technologii informacyjno-telekomunikacyjnych, a więc i Internetu. Wykorzystuje on nowe technologie m.in. do poszukiwania informacji o ofercie rynku, dzielenia się informacjami rynkowymi i właśnie do zakupu produktów i usług. Dr Maciej Kucia z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, badający rynek i konsumpcję, w najnowszych badaniach przyznaje, że nowy typ konsumenta ma do dyspozycji wiele źródeł informacji, w tym Internet, który ogromnie zwiększył możliwości wyboru produktów. Obecnie mówi się już o nowym jakościowo konsumencie – e-konsumencie, który najnowsze technologie wykorzystuje dla ułatwienia sobie zakupów. Z badań dr Kuci wynika, że najczęściej kupujemy na aukcjach internetowych (65,5 proc.), chętnie korzystamy również z zakupów grupowych, które kuszą przede wszystkim niskimi, bardzo promocyjnymi cenami produktów. Ale poza aukcjami, ciekawych ofert użytkownicy szukają również w sklepach internetowych. Okazuje się, że blisko 19 proc. osób kupujących wirtualnie, kupuje bezpośrednio w e-sklepach.
 
Skok w e-handlu

W ostatnich latach można zaobserwować silny rozkwit sklepów internetowych. Za prowadzeniem biznesu w sieci przemawia kilka, dość mocnych argumentów. - Jest to spowodowane między innymi niską barierą wejścia i stosunkowo niskimi kosztami stałymi - mówi Oskar Strzępek, współwłaściciel TiO Media s.c. w Rzeszowie. - Przede wszystkim nie trzeba wynajmować drogiego pomieszczenia, ani inwestować wysokich kwot w jego urządzenie. Czasami jednak zakładający sklepy internetowe zapominają, że tak samo jak w przypadku tradycyjnego lokalu, wygląd oraz funkcjonalność są nadal bardzo ważne. W tej chwili konsument podejmuje decyzję zakupową zwracając uwagę nie tylko na niską cenę, ale również na wygląd, łatwość robienia zakupów, nawigację po stronie, szerokość oferty, dogodne formy płatności czy opcje dostawy. Wtedy właśnie liczy się indywidualizacja i dopasowanie do potrzeb klienta. Stara zasada „wyróżnij się albo zgiń” w przypadku sklepów internetowych w ostatnich latach znacznie nabrała znaczenia.

Rosnące wymagania klientów wymuszają na handlowcach inwestycje w technologię. Dziś firmy, które chcą założyć sklep internetowy poszukują przede wszystkim kompleksowości obsługi, zarówno w trakcie wdrożenia sklepu, jak i po starcie sklepu online. Warto zwracać się więc z prośbą o ofertę do firm, które mają wystarczająco duże doświadczenie i są w stanie zaproponować kompleksowe rozwiązanie, gdyż tylko wtedy można osiągnąć najlepszy efekt końcowy.
 
- Coraz częściej zdarzają się przypadki, kiedy to klienci przychodzą do nas, mając dużą wiedzę w temacie, jednak w znakomitej większości poszukują oni profesjonalnego doradztwa - przyznaje Strzępek z TiO Media. - Skuteczny sklep internetowy to przede wszystkim taki, który przynosi zyski właścicielowi, więc zanim go wykonamy dokonujemy analizy potrzeb, obowiązujących trendów rynkowych oraz oczekiwań właściciela. Tylko przy takiej konfiguracji można powiedzieć, czy będzie mógł odnieść sukces. Jako produkt finalny powstają u nas dedykowane systemy e-commerce, które różnią się od siebie funkcjonalnościami, rozwiązaniami autorskimi stosowanymi tylko w przypadku wybranych branż. Co ważne, taki „produkt” idzie z duchem czasu, gdyż jest zaprogramowany w taki sposób, aby można było go modyfikować, dodawać nowe funkcje i rozwiązania.
Reklama

E-klient również wymaga kompleksowej obsługi w sklepie. Dlatego jego właściciel nie może zapomnieć o wdrożeniu takich funkcjonalności, jak integracja z porównywarkami cen, z Allegro, płatności online, które są już standardem. W miarę rozwoju sklepu koniecznością staje się także dodatkowa integracja sklepu z systemem sprzedaży, która pozwala na podawanie aktualnych stanów magazynowych oraz cen, a klientowi oszczędzić rozczarowania, że produktu nie ma w magazynie.

Buty z sieci, sztućce z Internetu
 
Dziś wirtualny handel jest poważną częścią ogólnego rynku. Ale jeszcze kilka lat temu wielu traktowało to bardziej w kategoriach reklamy i początkowo nie nastawiali się na jakieś większe korzyści. - Zaczęliśmy w 2007 roku jako eksperyment i na zasadzie reklamy sklepu stacjonarnego - przyznaje Krzysztof Kozdraś, właściciel sklepu Helios-szklo.pl w Rzeszowie, sprzedającego zastawę stołową. - Stopniowo to ewoluowało, nabieraliśmy doświadczenia, chociażby w kwestii przesyłki delikatnych przedmiotów, jakie sprzedajemy.

Obecnie bardzo często e-sklepy są nieodłączną częścią sklepów stacjonarnych. - Oczywiście pod uwagę trzeba wziąć koszty utrzymania sklepu internetowego. Nie są to oszałamiające wyniki, ale dla nas jest to dodatkowy kanał sprzedaży, ponieważ zależało nam na tym, by otworzyć się na klientów z całego kraju. W niedługim czasie możemy też handlować z Europą, i wschodnią, i zachodnią, bo świat się robi coraz mniejszy. By zaistnieć w branży trzeba być konkurencyjnym cenowo i oczywiście dobrze się zareklamować, w co bardzo mocno inwestujemy - przyznaje Zbigniew Sitek.

Pięć lat temu na rynku debiutował także internetowy sklep Prima Strada. - Staram się patrzeć szerzej na całe zagadnienie - opowiada Zbigniew Sitek, właściciel. - W regionie mamy jedenaście sklepów stacjonarnych, ale od dawna obserwowałem zachodnie rynki, głównie amerykański. A że handlem obuwiem zajmujemy się już ponad 20 lat, więc dosyć dobrze znamy tę branżę i to zarówno w kraju, jak i w Europie. Przyglądałem się więc, jaka byłaby w ogóle szansa na prosperowanie internetowej sprzedaży obuwia, gdzie przecież klient musi dotknąć, przymierzyć, sprawdzić wygodę itd. I z tych obserwacji wynikało, że e-sklepy rozwijają się, choć oczywiście 5 lat temu nie działo się to tak dynamicznie, jak obecnie. Ale już wtedy było wiadomo, że będą się rozwijać. Wówczas jakiś spektakularnych sukcesów finansowych nie było, natomiast naszym atutem stało się połączenie e-sprzedaży ze sklepami stacjonarnymi, z bogatą ofertą, która modowo często wyprzedza trendy w naszym regionie. To właśnie zostało docenione, tym bardziej, że nasze sklepy pod względem modowym są w bardzo dobrej sytuacji, zarówno w porównaniu do sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Nasze buty są bardzo dobre jakościowo, wzorniczo i modelowo, a to wszystko łączy się z dobrą ceną - wymienia atuty przyciągające klientów do e-sklepu.

E-biznes z przyszłością

Jednak nie można zapomnieć, że sklep internetowy trzeba prowadzić, nie będzie się to działo samoistnie. Tak, jak handel stacjonarny, również ten internetowy wymaga nakładów i pracy i finansowych. Ale to wszystko z czasem przynosi korzyści. - W zeszłym roku obrót z e-sklepu wynosił ok. 12 proc. ogólnego dochodu ze sprzedaży, a w tym powinniśmy się zbliżyć do ok. 15-16 proc. - zdradza właściciel sklepu Helios-szklo.pl - Z pewnością da się sprzedać więcej, barierą w naszej branży jest obawa klienta przed tym, że przesyłka może dotrzeć do niego zniszczona. Aczkolwiek porównując rok 2011 do 2012, to wzrost obrotu wirtualnego wynosi ok. 20 proc., więc jest to znaczący skok. I myślę, że w kolejnych latach również będzie rosło, nie wiem tylko czy tak szybko, jak obecnie. A jeśli rośnie obrót i jest coraz więcej klientów, to wymaga to inwestycji w technologię. Przy niewielkiej liczbie zamówień, sklep może być w miarę prosty i kupiony za grosze przez portal internetowy, natomiast przy dużym obrocie, w naszym przypadku za rok 2012 jest on w granicach 600 tys. zł, to musieliśmy zainwestować w pewne rozwiązania, które automatyzują pracę tego sklepu, weryfikują automatycznie dostępność towaru, zmieniające się ceny. Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej wygodni i takie sklepy są na to odpowiedzią - puentuje Krzysztof Kozdraś.

KOMENTARZE

Wierszem o Rzeszowie i Politechnice Rzeszowskiej

Na wesoło i wierszem studenci Politechniki Rzeszowskiej...

Polak, Rusin, Żyd, Niemiec i Cygan tworzą Podkarpacie

Z Andrzejem Potockim, dziennikarzem, publicystą...

Wymagania współczesnego e-klienta

Obecnie konsumenci nie kierują się wyłącznie jakością i ceną produktów, ale...

Spieszmy się ratować kobiety! Akcja dębickich "Amazonek"

Trwa wielka kampania reklamowa "Dębica Dębiczankom", której współorganizatorkami są dębickie amazonki. Do października na ulicach miasta, telebimach, w lokalnej prasie oraz na...

Gerlach w stylu retro

Moda również w sztućcach jest ważna. Różnorodność stylów jest tak ogromna, że każdy znajdzie sztućce dla siebie. Tym, którzy lubią tradycyjne kształty, z pewnością do gustu przypadną sztućce marki Gerlach z kolekcji Retro.

zobacz więcej
Reklama

70 lat lotniska w Jasionce

Jasionka - wieś 14 kilometrów oddalona od Rzeszowa, która 70 lat temu rozpoczęła najważniejszą historię lotniczą na Podkarpaciu. To oczywiście data umowna, bo początki lotniska w Jasionce sięgają 1940 roku, kiedy to dla celów wojennych...

Otwarcie mostu na Wisłoku w gminie Trzebownisko i feta z Brathankami

Nowy most na Wisłoku, który łączy Wólkę Podleśną z Łukawcem w maju został udostępniony dla ruchu. Znacznie skraca czas dotarcia do pracy zatrudnionym w...

Mój czerwiec 1989-2019. Piotr Szopa

Pamiętam, jak stałem przed szybą Pewexu wpatrzony w upragniony samochodzik. Nie minęło pół roku, a takich resoraków w sklepach było pełno. Towar wypełnił puste półki i wszyscy chcieli zakładać firmy. Nasz świat zmienił...

Reklama

Szybciej z Rzeszowa do Łodzi. Nowa ekspresówka S74 coraz bliżej

W poniedziałek, 20 maja 2019, podpisano umowę na dokumentację dla 71 km odcinka drogi ekspresowej S74 z Opatowa w województwie świętokrzyskim do Niska w województwie...

Wkrótce oddanie obwodnicy Czudca. Będzie szybciej do Jasła

W drugiej połowie lipca zostanie oddana obwodnica Czudca wraz z przebudowaną drogą od strony Babicy. Kiedy wiosną zostanie oddana obwodnica Strzyżowa, układ komunikacyjny po...

Wystartowała z ostatniego miejsca i wygrała. Łukacijewska w Parlamencie Europejskim

W poniedziałek od rana w Bieszczadach słońce, także w Dołżycy, gdzie w swoimi domu Elżbieta Łukacijewska świętuje ze współpracownikami...

TSLA EXPO Rzeszów 2019 - 3 dni dla motoryzacji, transportu i przemysłu!

Ponad 5 tysięcy zwiedzających i 100 wystawców, debaty z ekspertami oraz 70 spotkań brokerskich, z których 5 na 10 zakończyło się zawarciem międzynarodowego...

Monika Szela na celowniku Ratusza. Szykuje się kolejna kontrola w Masce

Monika Szela, dyrektor rzeszowskiego Teatru Maska jeszcze w lutym poparła głośny protest artystów przeciwko ocenzurowaniu sławnego już w Polsce spektaklu...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-07-18 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-07-18
USD 3,7933 -0,28%
EUR 4,2635 -0,02%
CHF 3,8505 +0,18%
GBP 4,7341 +0,35%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1427,90 -0,02% [19:13]
 Ropa brent baryłka 61,88 -2,72% [19:13]
 Pallad uncja 1509,55 -1,62% [19:11]
 Platyna uncja 850,50 +0,22% [19:13]
 Srebro uncja 16,19 +1,12% [19:13]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.