Reklama

Greinplast - mocna marka z historią

A A A
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodano: 14-08-2015

fot. Tadeusz Poźniak

fot. Tadeusz Poźniak

Kiedy powstał Greinplast i co skłoniło Pana do założenia firmy?
 
Robert Stefanowski: Greinplast powstał na początku lat 90, co oznacza, że firma istnieje już od 25 lat. Wiele lat temu pracowałem za granicą na budowach jako pomocnik murarzy, płytkarzy, glazurników i doświadczenie tam zdobyte stało się inspiracją do założenia firmy budowlanej.
 
Czyli nie zajął się Pan wielką niewiadomą, lecz branżą, którą znał bardzo dobrze?
 
Można tak powiedzieć. Działalność firmy ulegała różnym ewolucjom, by ostatecznie skoncentrować się na branży budowlanej, konkretnie na chemii budowlanej, i z tą branżą związani jesteśmy jest do dziś.
 
Czym w takim razie Greinplast zajmował się na początku?
 
Przez pięć lat, wspólnie z pierwszym wspólnikiem zajmowałem się fotografią, która była moją pasją. Firma nazywała się Foto-Hurt i sprzedawała aparaty fotograficzne, papier, materiały do obróbki chemicznej zdjęć i akcesoria. Po kilku latach tej przygody z fotografią zająłem się sprowadzaniem materiałów budowlanych ze Stanów Zjednoczonych.
 
Czym była podyktowana zmiana profilu działalności firmy?
 
Zadecydowały o tym potrzeby rynku, dodatkowo branża budowlana była mi dość bliska. Poza tym wszystko wskazywało, że rynek materiałów budowlanych jest coraz bardziej chłonny. Stąd też w latach 90. powstał pomysł na import produktów ze Stanów Zjednoczonych. I tak krok po kroku, od produktu do produktu. W końcu zrodził się pomysł samodzielnej produkcji materiałów z zakresu chemii budowlanej. Około 1994 roku firma zaczęła zmieniać swoją specjalizację i zajmować się materiałami budowlanymi. 
 
Jak bardzo firma rozwinęła się na przestrzeni tych 25 lat?
 
O wielkości i rozwoju firmy świadczy liczba zatrudnionych pracowników. Na początku lat 90. zaczynałem z kilkoma osobami, dziś w rodzinie Greinplastu pracują setki osób. Zwiększyła się też powierzchnia, z kilku do kilkudziesięciu tysięcy metrów kwadratowych, jakie zajmuje siedziba firmy. Systematycznie wzrastała liczba punktów handlowych oraz ilość oferowanych przez nas produktów.
 
Jaką miał Pan wizję rozwoju firmy na samym początku? Co priorytetem jest dziś?
 
Kiedy pracowałem za granicą na budowie jako pomocnik mojego szefa mistrza-glazurnika, miałem marzenie, żeby zostać mistrzem glazurniczym, być szefem i mieć dwóch pomocników, a dziś Greinplast zatrudnia ponad 400 osób. Na pewno nie marzyłem o tym, co mam dziś. Zresztą na początku mało kto chyba marzy o wielkich sukcesach. Każdy kolejny dzień dyktuje potrzeby i trzeba im na bieżąco sprostać, wtedy firma naturalnie się rozwija. A że Greinplast urósł do takich rozmiarów? Widocznie tak miało być. Czy firma będzie większa, trudno powiedzieć, bo to zależy od wielu czynników, na które my nie mamy wpływu.
 
Jak Greinplast wypada na tle konkurencji swojej branży?
 
Na Podkarpaciu nie ma firmy o podobnym do naszego profilu działalności, czyli producenta chemii budowlanej. Konkurentów mamy w Polsce. Zwykle są to duże, bogate międzynarodowe koncerny, które mając duże udziały w rynku skolonizowały go. My próbujemy ten trend odwrócić i przyciągać klientów do Greinplastu, polskiej, rodzinnej firmy, mającej własne tradycje i tożsamość.
 
Czym w takim razie Greinplast walczy o klientów z konkurentami?
 
Reklama
Tym, co wyróżnia Greinplast spośród konkurencji, jest wysoka jakość oferowanych przez nas produktów i fakt, iż w ich produkcję wkładamy serce i umiejętności. Wiem, że brzmi to jak slogan reklamowy ale w tej firmie nie było takiej sytuacji, że obniżaliśmy cenę kosztem jakości. Jeśli pracujemy nad produktem, to tylko po to, żeby go udoskonalić. Nigdy nie idziemy na kompromis, jeśli chodzi o surowce użyte do produkcji. Zawsze muszą to być najlepsze dostępne surowce. Gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt, musi to być najlepszy produkt na rynku, musi być numerem jeden. Jako producent jesteśmy uczciwi w stosunku do klienta, a wartość naszych produktów nigdy nie jest przeszacowana.
 
W przypadku Greinplastu istotne jest to, że sprzedając produkt, sprzedajemy siebie - swoje zaangażowanie, determinację, umiejętności. Dzięki temu nasi klienci czują się bezpieczni. Jesteśmy firmą regionalną, zatrudniającą ludzi z Podkarpacia, więc gdyby zdarzyło się, że produkt nie spełnia oczekiwań klienta, wszyscy wiedzieliby, kto jest za niego odpowiedzialny. Jest to tym większa motywacja do stworzenia produktów najlepszej jakości. Szczycimy się tym, że jesteśmy dobrą polską firmą bez kompleksów, co podkreślamy na każdym kroku. Robimy naprawdę dobrą chemię budowlaną w porównaniu z dużymi koncernami, a nawet robimy to lepiej od nich. Dlatego klienci dobrze się z nami czują.
 
Mimo tak dużych atutów, Greinplast, jak każda inna firma, musi stawiać czoła różnych problemom. 
 
Branża budowlana, w której działamy, zmaga się brzemieniem niezapłaconych faktur i zaległych płatności. My też musimy je dźwigać, ale jest to problem także w firmach spoza naszej branży. Bardzo często duże koncerny dyskredytują nas, twierdząc, że jako firma z Podkarpacia mamy zbyt małe doświadczenie. My tymczasem robimy dużo lepsze jakościowo produkty. Przecież częstą praktyką w koncernach jest wypuszczanie gorszego produktu na innych rynkach zbytu. Greinplast nigdy sobie na to nie pozwoli.
 
Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?
 
Próbujemy „rozpychać się” na rynku, ponieważ ciągle pozostajemy firmą regionalną obecną na południu i na wschodzie Polski. Powoli docieramy do Polski centralnej, zdobywamy nowych klientów, nowe rynki. Jesteśmy mocno skoncentrowani na tym, by rozwinąć działalność w centralnej Polsce i na północy kraju. Nie jesteśmy najtańsi na rynku, przeciwnie, jesteśmy dosyć drodzy, ale za tym idzie wysoka jakość, profesjonalny serwis, uczciwość w stosunku do klienta. Jestem przekonany, że droga, którą wybraliśmy, jest właściwa. Cały czas wprowadzamy nowe produkty. W tej chwili mamy ich w ofercie ponad 140.
 
Jakim produktem Greinplast zaskoczy klientów w najbliższym czasie?
 
Naszą ostatnią nowością jest farba ceramiczna do wnętrz, która cieszy się znakomitymi opiniami wykonawców. Oczywiście, w tym momencie mamy rozpoczęte prace nad kolejnymi nowościami, ale objęte są one tajemnicą handlową. W naszym laboratorium, gdzie pracuje 20 osób, cały czas coś się dzieje. 
 
Czy po 25 latach zarządzania Greinplastem, pańska rola się zmieniła? Czy dalej jest pan tą osobą w firmie, do której należy ostatnie słowo i która czuwa nad wszystkim?
 
W firmie pełnię funkcję reprezentacyjną, ale jestem też osobą, która lubi pracować w terenie, rozmawiać w klientami, wyciągać z tych rozmów wnioski i na ich podstawie zarządzać firmą. Branża budowlana jest specyficzna i kieruje się swoimi prawami, więc trudno byłoby rozmawiać z wykonawcą na budowie będąc ubranym w białą koszulę i garnitur.
 
W laboratorium też Pan jest obecny?
 
Często tam bywam. Zwykle oglądam wyniki badań naszych produktów i produktów konkurencji i to do mnie należy ostateczna decyzja, czy produkt wypuszczamy w takim wydaniu czy próbujemy go jeszcze zmienić.
 
Czy dla Greinplastu istotną rolę odgrywa marketing sportowy?
 
Tak, oczywiście. Staramy się angażować w wiele dyscyplin sportowych na arenie regionalnej oraz ogólnopolskiej. Czujemy się szczególnie dumni, że od wielu lat wspieramy obecnych Mistrzów Polski w siatkówce - Asseco Resovię, żużlowców PGE Stal Rzeszów oraz siatkarki DevelopResu. 
 
Czy Greinplast angażuje się w działalność charytatywną?
 
W miarę możliwości staramy się wspierać wiele inicjatyw społecznych i charytatywnych. Utożsamiamy się z tym regionem i chcemy aktywnie wspierać społeczność lokalną.
 
Dziękuję za rozmowę.
 
 

KOMENTARZE

Wciąż nam się chce - rozmowa z Martą Półtorak

Marta Półtorak ? prezes zarządu firmy Marma Polskie...

Stare fotografie z Mielca trafią do sieci

W mieleckiej Jadernówce rozpoczęła się digitalizacja olbrzymich...

Rzeszowianie na Rynku dziękowali Asseco Resovia za Mistrza Polski

Tysiące fanów siatkówki pojawiły się w niedzielę popołudniu na rzeszowskim Rynku, by podziękować zawodnikom i trenerom Asseco Resovii za obronę tytułu Mistrza...

Piotr Pustelnik: na ośmiotysięczniki już nie wrócę

Z Piotrem Pustelnikiem, himalaistą, zdobywcą Korony Himalajów i Karakorum, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski.

zobacz więcej
Reklama

Fibrain zainwestuje w WiseGlass. Inteligentne lustra podbiją świat?

Wyglądają jak zwykłe lustra, ale obok odbicia wyświetlają reklamy. Jakie? Zależy od tego, kto się przegląda. Trzy lata temu pomysł, wykorzystujący zaawansowane...

RC-Tech z Podkarpacia z glejtem ministra rozwoju. Bada nowy silnik lotniczy

GE Aviation, światowy lider w produkcji silników lotniczych do pracy nad nowym silnikiem zaprosił niewielką spółkę RC-Tech z Inkubatora Technologicznego...

Co z budową 8 obwodnic na Podkarpaciu?!

W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 na Podkarpaciu planowana jest realizacja ośmiu z nich. Będą to obwodnice Brzostka i Kołaczyc, Kolbuszowej, Jasła, Miejsca Piastowego, Nowej Dęby, Pilzna...

Reklama

Kurs żeglarski w goglach wirtualnej rzeczywistości. Pomysł wart milion

Spółka Botmod z Dębicy opracowała systemu VR-SailSim do szkoleń żeglarskich w wirtualnej rzeczywistości i zdobyła w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju...

Giełda Domów i Mieszkań oraz Targi Wnętrz i Ogrodnictwa w Jasionce

Podkarpacka Giełda Domów i Mieszkań, Targi Aranżacji Wnętrz HOME DESIGN oraz Targi Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDEN EXPO, to wszystko jeszcze w...

PCI ProtoLab - rozwiązania dla przedsiębiorców i przyszłości Podkarpacia

Maratony projektowania ukierunkowane na realne wyzwania i problemy pochodzące z przedsiębiorstw, wspólne rozwijanie projektów, prototypów i startupów...

Rzeszów Główny ze 140-metrowym przejściem podziemnym

Warta 205 mln zł inwestycja w rzeszowską kolej dobiega końca. Od sierpnia czynne jest 140-metrowe przejście podziemne, które zastąpiło pamiętną, wąską kładkę nad torami. Pasażerowie...

Podkarpacka Giełda Domów i Mieszkań powita zwiedzających 12 września

Szukasz małego mieszkania lub domu z ogródkiem w Rzeszowie lub jego okolicy? Idealne "M" niełatwo upolować. Już 12-13 września 2020 roku wszystkie oferty...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2020-10-22 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2020-10-22
USD 3,8734 +0,07%
EUR 4,5877 +0,02%
CHF 4,2714 -0,21%
GBP 5,0766 +0,58%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1909,30 +0,15% [00:59]
 Ropa brent baryłka 42,42 +0,00% [23:57]
 Pallad uncja 2396,15 +0,19% [00:53]
 Platyna uncja 888,00 +0,20% [00:59]
 Srebro uncja 24,86 +0,12% [00:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.