Reklama

Biznes

Ciarko z Sanoka chce zwiększyć obroty na irańskim rynku

Oprac. Katarzyna Grzebyk
Dodano: 03.11.2015
23250_IMG_0396
Share
Udostępnij
Przedstawiciele sanockiej firmy Ciarko, największego polskiego producenta okapów kuchennych, uczestniczyli w misji gospodarczej GO IRAN. W Teheranie zaprezentowane zostały wszystkie linie produktów Ciarko, a firma przewiduje, że obrót w eksporcie okapów na irański rynek w 2016 roku może wzrosnąć – w stosunku do obecnego poziomu – o 70 procent.
 
Misja GO IRAN to przedsięwzięcie zorganizowane przez Ministerstwo Gospodarki i Krajową Izbę Gospodarczą we współpracy z Ambasadą RP w Teheranie oraz Irańską Izbą Handlu, Przemysłu, Górnictwa i Rolnictwa. Pod koniec września przedstawiciele resortu gospodarki, KIG, biznesmeni oraz dziennikarze polecieli do Teheranu, by promować rodzimą gospodarkę i rozwijać dotychczasowe relacje. Udział sanockiej firmy w tym wydarzeniu zaowocował nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych i pogłębieniem tych już istniejących.
 
Okapy Ciarko dla irańskiej klasy średniej
 
Dotychczas Iran był obłożony rygorystycznymi sankcjami. W połowie stycznia 2016 roku, po zniesieniu restrykcyjnych przepisów, sytuacja ma się zmienić. – Irańskie firmy wykazują zainteresowane ofertą polskich przedsiębiorstw i są otwarte na współpracę. Bogata tradycja wzajemnych relacji dyplomatycznych przekłada się na zaufanie i chęć realizacji wspólnych projektów. Dla Irańczyków polskie produkty są synonimem jakości i solidności – mówi Kamil Machura, manager ds. handlu w firmie Ciarko.
 
 Podczas misji gospodarczej polscy przedsiębiorcy zwrócili też uwagę na specyficzne uwarunkowania kulturowe, które przekładają się na relacje biznesowe. – Persowie handel mają niejako wpisany w kod genetyczny i są twardymi negocjatorami. W odróżnieniu od europejskich przedstawicieli biznesu, szybko starają się też skrócić dystans i nawiązać jak najbliższe relacje – dodaje przedstawiciel Ciarko. – Z uzyskanych podczas misji gospodarczej informacji wynika, że 35% irańskiego społeczeństwa to dynamicznie rozwijająca się klasa średnia, do której w głównej mierze chcemy kierować naszą ofertę. Liczymy, że okapy Ciarko spotkają się z uznaniem ze względu na ich dobre parametry techniczne, wysoką jakość i wyjątkowy design – dodaje Kamil Machura. 
 
Mocna pozycja Ciarko na zagranicznych rynkach
 
Ciarko już prowadzi zaawansowane negocjacje i liczy, że uruchomienie kontraktów to kwestia kilku tygodni. Zdaniem firmy, dzięki nowym umowom, w 2016 roku wartość eksportu do Iranu wzrośnie przynajmniej o 70 procent.
 
Ciarko od lat umiejętnie wykorzystuje potencjał zagranicznych rynków – niemieckiego, holenderskiego i skandynawskiego. Okapy z Sanoka znajdziemy również m.in. w Mołdawii, Tunezji czy Rosji. W pierwszym półroczu bieżącego roku polski producent odnotował 34-procentowy wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej, pomimo trudnej sytuacji polityczno-gospodarczej w tamtym rejonie. Firma nieustannie szuka nowych możliwości oraz sukcesywnie rozbudowuje sieć sprzedaży.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy