Reklama

Biznes

S-19 do Lublina do 2020 roku, do Barwinka do 2023 roku

Opracowanie Katarzyna Grzebyk
Dodano: 09.12.2015
23827_droga_1
Share
Udostępnij
Rządowy projekt zakłada, że prace na odcinkach S-19 do Lublina zostaną zakończone do 2020 roku; prace na odcinkach S-19 w kierunku Barwinka – trzy lata później. O ile przetarg na zaprojektowanie i wykonanie tych pierwszych odcinków jeszcze trwa, o tyle połączenie Rzeszowa z Barwinkiem drogą ekspresową dopiero uzyskało decyzję środowiskową.

Do wykonania S-19 w stronę Lublina zgłosiło się w przetargu 42 firmy, ale nie został on jeszcze rozstrzygnięty. Trasa została podzielona na dwa odcinki. Pierwszy to 30-kilometrowa trasa od Sokołowa Małopolskiego (węzeł Północ) do Niska (Południe), którą podzielono na trzy mniejsze: Sokołów – Kamień (ok. 7,9 km), Kamień – Podgórze (10,5 km) i Podgórze – Nisko (11,5 km). Drugi odcinek, z Niska Południe do Lasów Janowskich, liczy 24,3 km trasy, podzielone na trzy mniejsze odcinki: Nisko – Rudnik n. Sanem (ok. 6 km), Rudnik – Zdziary (9 km), Zdziary – Lasy Janowskie (9,3 km). S-19 do Lublina ma być gotowa do 2020 roku.
 
85-kilometrowa trasa S-19 do Barwinka podzielona jest na dwa odcinki: Rzeszów Południe (Kielanówka, bez węzła) – Babica (z węzłem) o długości 10,3 km oraz Babica (bez węzła) – Barwinek o długości ok. 74,9 km. Znajdują się w załączniku nr 1 Listy zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych  na lata 2014-2023. Na początku listopada Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania tej trasy. Następny etap, czyli prowadzenie prac projektowych dla stadium koncepcji programowej, możliwy będzie dopiero po uzyskaniu zapewnienia finansowania. 

Odcinek S-19 w kierunku Barwinka jest szczególnie istotny dla wielu kierowców oraz mieszkańców, którzy uważają za konieczność rozładowanie korków i wyprowadzenie ruchu samochodów poza tereny miejskie przy wyjeździe z Rzeszowa w stronę Barwinka. Przejazd zwłaszcza przez „wąskie gardło” Boguchwały powoduje duże utrudnienia w ruchu. O powstanie odcinka S-19 od Kielanówki do Babicy mocno zabiegał m.in. powiat strzyżowski licząc lepsze skomunikowanie powiatu z innymi miastami oraz na stworzenie nowych terenów inwestycyjnych. Droga ekspresowa w tej części województwa jest nadzieją dla wielu firm i przedsiębiorców.
 
 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy