Reklama

Biznes

Trwają prace na budowie łącznika Rzeszowa z drogą S19

Opracowanie Katarzyna Grzebyk
Dodano: 08.11.2016
30056_29803_S19..
Share
Udostępnij
Kilka dni po podpisaniu umowy, ruszyła budowa dwujezdniowego odcinka drogi wojewódzkiej łączącego drogę krajową nr 19 (od skrzyżowania ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty) z węzłem Rzeszów-Południe (S 19). Obecnie organizowane jest zaplecze budowy, lada moment ma ruszyć wycinka drzew i roboty ziemne. Na razie kierowcy mogą korzystać z obecnej drogi. Zmiana organizacji ruchu przewidziana jest na koniec listopada lub początek grudnia. Nowa trasa będzie gotowa pod koniec 2017 roku.

Jak poinformował Arkadiusz Chromiński, kierownik robót z Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie, w pierwszej kolejności będziemy organizowane jest zaplecze budowy, które powstaje przy skrzyżowaniu ul. Podkarpackiej z ul. 9 Dywizji Piechoty. Potem rozpocznie się wycinka drzew i prace rozbiórkowe oraz roboty ziemne.

Zmian organizacji ruchu na przełomie listopada i grudnia

– Żaden z pasów ruchu nie zostanie przez nas zajęty. Jedynie wygrodzone zostaną pobocza. Prace w listopadzie będziemy prowadzić poza terenem zabudowanym, dlatego kierowcy będą mogli bez problemu korzystać z obecnej drogi. Zmiana organizacji ruchu nastąpi dopiero z końcem listopada lub na początku grudnia – mówi Arkadiusz Choromiński.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowy odcinek drogi wojewódzkiej (DK) klasy G w granicach Rzeszowa oraz poza granicą miasta o długości blisko 2,6 km, z czterema pasami ruchu. Przebudowany zostanie odcinek miejski DW klasy G na długości ok. 0,5 km. – Przebudujemy też skrzyżowanie na skrzyżowanie typu rondo na przecięciu DW z ul. Przemysłową, oraz rozbudujemy odcinek DK19 klasy GP o długości ok. 0,85 km – dodaje Dawid Surmiak, kierownik budowy z Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie.

Ponadto na połączeniu DW oraz DK19 powstanie węzeł drogowy typu WC (węzeł dwupoziomowy, na którym jezdnie dróg krzyżują się bezkolizyjnie, a relacje skrętne na obu drogach odbywają się na skrzyżowaniach), 4 skrzyżowania, 15 odcinków dróg serwisowych, zatoka autobusowa, wiadukt w ciągu ul. Podkarpackiej o długości ok. 100 m, ponadto chodniki i ścieżki rowerowe.

Ciężarówki ominą Rzeszów

Nowa droga pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. Kierowcy jadący drogą krajową nr 19 będą mogli skręcić w łącznik z S19, ominąć Rzeszów, dojechać do autostrady A4 w kierunku na wschód i zachód, a także do S19 w kierunku na Lublin i Warszawę. Ciężarówki nie będą musiały wjeżdżać do centrum miasta, ominą ulice Podkarpacką, Powstańców Warszawy, Armii Krajowej, Batalionów Chłopskich i Witosa.

Wartości inwestycji wynosi blisko 69 mln zł brutto. Z nowej trasy kierowcy skorzystają z końcem 2017 roku.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy