Reklama

Biznes

Bankowe Contact Center w Rzeszowie

Sylwia Mazur
Dodano: 01.03.2013
2427_1248_pieniadze
Share
Udostępnij
Już wkrótce w Rzeszowie otwarty zostanie Contact Center banku PKO BP. Będzie to drugi tego typu punkt w Polsce. Pierwszy powstał w Lublinie. Według zapowiedzi, w centrum zatrudnienie znajdzie 250 osób. Klienci będą obsługiwani przez telefon, wiadomości e-mail oraz wideokonferencje.

Punkty tego typu są częścią sektora nowoczesnych usług biznesowych, w skład którego wchodzą m.in. outsourcing procesów biznesowych (Business Process Outsourcing, BPO), centra usług wspólnych (Shared Services Centers, SSC) centra badawczo-rozwojowe (Research and Development, R&D) oraz outsourcing procesów IT (Information Technology, IT). Sektor ten jest ciągle w czołówce branż o największym potencjale rozwojowym.

Dlaczego Rzeszów?
 
O wyborze stolicy Podkarpacia zadecydowało kilka czynników. Pierwszym była bliskość punktu lubelskiego. W razie awarii możliwe będzie szybkie przeniesienie obsługi klientów. Drugim, wysoki odsetek studentów rzeszowskich, czyli potencjalnych pracowników punktu. To właśnie absolwenci z dobrą znajomością języków obcych mają największe szanse na zatrudnienie.

Rzeszowowi sprzyjają także prognozy. Według raportu Colliers International, miasto jest obok Radomia, Opola czy Białegostoku jednym z dziesięciu polskich miast, które mają największy potencjał pod względem rozwoju sektora BPO/SSC.

Dlaczego Polska?

Do tej pory dla tego rodzaju usług atrakcyjnym miejscem inwestycji były kraje Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej, które nazywano „wschodzącymi ośrodkami usług outsourcingowych”. Arabska Wiosna Ludów, zamieszki w Algierii i Maroko oraz protesty w Jemenie przyczyniły się do spadku tej atrakcyjności. Inwestorzy zaczęli wycofywać pracowników i strategiczne projektu do bezpiecznych lokalizacji, najczęściej europejskich.
 
Region Europy Środkowo-Wschodniej (EWŚ) posiada ogromny potencjał dla rozwoju sektora BPO/SSC. Według raportu z 2010 roku przygotowanego przez firmę DIS, Polska zajęła pierwsze miejsce, pod względem liczby utworzonych centrów usług oraz utworzonych miejsc pracy. Sprzyjający klimat inwestycyjny, rosnąca liczba wykwalifikowanych pracowników oraz optymalizacja kosztów, szczególnie w dobie kryzysu, okazały się kluczowymi czynnikami przyciągającymi międzynarodowe konsorcja.
 
Idealny kandydat
 
Jakie zatem cechy wymagane są od potencjalnego pracownika branży? Usługi oferowane przez centra SSC/BPO obejmują działania od marketingu po księgowość a także usługi IT, stąd szansa dla puli absolwentów z różnorodnym wykształceniem.

Środowisko pracy jest międzynarodowe,
dlatego od kandydata wymaga się komunikatywności, zorientowania na potrzeby klienta oraz umiejętności pracy w zespole. Rozwojowi zawodowemu sprzyja także nauka języków obcych. Oprócz pracy w językach popularnych, jak angielski, hiszpański czy niemiecki, potrzebni są także pracownicy władający językami egzotycznymi jak arabski czy hebrajski.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy