Reklama

Biznes

Kolejny etap budowy S-19. Podpisano umowę o wartości 6 mln zł

Alina Bosak
Dodano: 20.01.2017
30944_glowne
Share
Udostępnij
Konsorcjum firm PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. wykona koncepcję programową wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym dla ponad 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. Umowę o wartości ponad 6 mln zł podpisano w rzeszowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w czwartek. Firmy mają na wykonanie koncepcji 19 miesięcy.

W ramach zamówienia konsorcjum przygotuje Koncepcję Programową (KP), w tym m. in. analizy i prognozy ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, dokumentację bezpieczeństwa tunelu, plan działań ratowniczych w zakresie części techniczno-budowlanej dla stadium Koncepcji Programowej, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego oraz analizę wielokryterialną. Ponadto, wykona kompleksowe rozpoznanie geologiczne w tym opracuje opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, dokumentację badań podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk.

Koncepcja programowa doprecyzuje dotychczas wypracowane przez GDDKiA założenia projektowe  i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem jej będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących preferencji GDDKiA dla etapu Projektu Budowlanego odnośnie docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy inwestycji.

– Inwestycja przewidziana jest do realizacji w systemie „projektuj – buduj”. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony Wykonawca drogi ekspresowej S19 – tłumaczy Joanna Rarus z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.

Na wspomnianym odcinku S19 planowana jest budowa obiektów inżynierskich. Ma powstać tunel o długości ok. 1,35 km, 5 estakad, wiadukt, przejazd gospodarczy oraz przejścia dla zwierząt. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska 6 listopada 2015 r. wydał decyzję środowiskową (4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna). 

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy