Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Demo Day: Mieli 5 minut, by przekonać do swojego biznesu

A A A
Opracowanie Katarzyna Grzebyk

Dodano: 11-05-2017

Start-up WiseGlass Fot. Tadeusz Poźniak

Start-up WiseGlass Fot. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak

- Mamy start-up! Wyróżnienie komisji, w której zasiadali przedsiębiorcy, jest dla nas bardzo ważne i dodaje nam pewności, że nasz projekt da w przyszłości nowe miejsca pracy – cieszył się Waldemar Bieniek, którego start-up WiseGlass został uznany za najlepszy pomysł biznesowy podczas pierwszego na Podkapraciu Demo Day. Demo Day odbyło się 10 maja w G2A Arenie w Jasionce. Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe (m.in. laptop czy smartwatch) oraz zaproszenie na dwa wydarzenia w 2017 roku: konferencję InternetBeta oraz Kongres 590.

Lustro wyświetlające personalizowane reklamy w miejscach publicznych, szatniach, sklepach odzieżowych i pokojach hotelowych, innowacyjna metoda rekrutacji programistów IT oraz platforma i aplikacja platforma, łączące zakupy on-line z realnymi doznaniami, jakie klient doświadcza w sklepie - te trzy start-upy zwyciężyły podczas pierwszego na Podkarpaciu Demo Day, jakie odbyło się 10 maja w G2A Arenie w Jasionce. Jury, w skład którego weszli biznesmeni, naukowcy i ekonomiści, uznało, że pomysły te mają szansę na powodzenie w realiach biznesowych. Za najlepszy pomysł uznano lustro reklamowe zaprezentowane przez Waldemara Bieńka z WiseGlass.

Reklama

Drugie miejsce otrzymał zespół Challengerocket Sp. z o.o. za pomysł na platformę do rekrutacji specjalistów IT, która poprzez sourcing (zdobywanie nowych kandydatów) i screening (ocenę wiedzy) z wykorzystaniem formuły konkursowej (hackathonów) - jest innowacyjną formą pozyskiwania kandydatów do pracy z właściwymi i sprawdzonymi kompetencjami.

Trzecią lokatę start-up Cinematic VR. Ich pomysł biznesowy to platforma, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych obiektów w środowisku VR i AR i tworzenie za jej pomocą wirtualnych katalogów produktów. Aplikacja ma służyć prezentacji zdigitalizowanych lookbooków marek odzieżowych. Nagroda publiczności trafiła do studentów Politechniki Rzeszowskiej, czyli start-upu Innotechnobud Sp. z o.o., który pracuje nad urządzeniem służącym do automatyzacji prac w budownictwie, m.in. tynkowania i malowania.

Demo Day odbyło się podczas targów lotniczych Aerospace & Defense Meetings Central Europe i przyciągnęło wiele młodych osób, a także przedstawicieli środowiska biznesowego i instytucji samorządowych. Zmagania start-upowców obserwowali m.in. Władysław ortyl, marszałek województwa podkarpackiego, Stanisław Kruczek, wicemarszałek województwa podkarpackiego, Krzysztof Ślęzak i Józef Twardowski z Mieleckiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. dr Michał Marchewka, dyrektor Oddziału Terenowego Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA w Rzeszowie. Cezary Rosiak z Inkubatora Technologicznego w Stalowej Woli, a także organizatorzy wydarzenia, czyli przedstawiciele Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. i Inkubatora Technologicznego w Jasionce.

21 startu-pów kontra dziewięcioosobowe jury

- Demo Day jest finałem dwóch projektów start-upowych: Platform Startowych TechnoParkBiznesHub oraz Start in Podkarpackie, które cieszyły się sporym zainteresowaniem - mówił Janusz Fudała, prezes RARR S.A. - Do TechnoParkBiznesHub, który realizowaliśmy wspólnie z Kieleckim Parkiem Technologicznym, zgłosiło się ok. tysiąc pomysłodawców i tylko 60 zostało zaakceptowanych, z czego 22 w Rzeszowie. Drugi etap projektu platformy startowe RARR będzie już realizował samodzielnie i mam nadzieję, że dofinansowanie zyska więcej niż 20 start-upów.

Reklama

Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego zwrócił uwagę, że choć projekty prezentowane podczas Demo Day projekty mają formułę eksperymentalną, związaną z ryzykiem i niepewnością, to Demo Day jest ważnym egzaminem. – Jednak jeśli ktoś w fazie eksperymentu nie uzyska akceptacji, nie powinien zrażać się niepowodzeniem. Liczy się głownie kreatywność. Gratuluję każdemu, kto podjął wyzwanie. Demo Day jest preludium do Kongresu 590, podczas której odbędzie się bitwa start-upów. Podkarpacie musi być znane nie tylko z tego, że jest innowacyjne, ale z innowacyjnych studentów i młodych przedsiębiorców - mówił Władysław Ortyl.

Pomysły biznesowe młodych przedsiębiorców oceniali: Mirosław Panek, wiceprezes Asseco Poland S.A, Barbara Kostyra, wiceprezes RARR S.A, Rafał Kalisz, członek zarządu Fibrain, Piotr Leszczyński, właściciel firmy CyfrowaFoto, Wacław Szary, prezes OPTeam S.A., Dawid Cycoń, prezes ML System S.A., dr Bogdan Wierzbicki z Uniwersytetu Rzeszowskiego, dr Artur Chmaj z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania oraz Maciej Chrzanowski z Politechniki Rzeszowskiej.

Od wirtualnych robotów w Internecie po rewolucję w świecie dietetyki

Przed jurorami zaprezentowało się 21 start-upów. Każdy miał 5 minut na przedstawienie swojego pomysłu, oraz 3 minuty na odpowiedzi na pytania. Pomysły wzbudzały spore zainteresowanie publiczności, ale entuzjazm start-upowców studziły nieco pytania jurorów, którzy chcieli sprawdzić, na ile innowacyjny pomysł ma szansę na potencjalny sukces w realiach biznesowych. Najczęściej padały pytania o biznesplan, metody zdobywania klientów oraz przewidywane zyski.

Piotr TrybalskiBotomatiq przez kilka lat pracował w korporacji, gdzie odpowiadał na powtarzające się pytania klientów, dlatego stworzył rozwiązanie pozwalające na automatyzację tej czynności. - Każdy z nas musiał przynajmniej raz zadzwonić do swojego banku czy operatora, więc wie, z czym to się wiąże. Botomatiq posiada wbudowaną technologię czatu umieszczaną bezpośrednio na stronie www danej firmy - mówił.  - Ok. 10 tys. firm w Polsce może być zainteresowanych tym rozwiązaniem.

Reklama

- Naszym celem jest zrewolucjonizowanie procesów rekrutacji w IT. Zaobserwowaliśmy spory brak programistów nie tylko w Polsce, ale i w Europie, gdzie zamierzamy wejść z naszym rozwiązaniem. Obecne metody rekrutacji nie działają, powodują dużą ilość odrzuceń – wyjaśniała Iza Błażowska z nagrodzonego Challangerocket Sp. z o.o. – Nasza platforma automatyzuje proces rekrutacji. Rekruter dostaje natychmiast raport o rzezwyistych umiejętnościach kandydata. Obsługujemy już renomowane marki, jak Samsung i Bank Zachodni WBK. To unikalny projekt w skali globalnej, a w przyszłości kluczem do jego rozwoju będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji.

Konrad Ziaja, szef 3-osobowego zespołu Cinematic VR (nagrodzonego 3 lokatą), przyznał, że chcą połączyć zakup w Internecie z doznaniami, które klient doświadcza w sklepie. - Opracowaliśmy własną metodę obrazowania produktów, posiadamy prototyp studia, mamy już MVP w postaci aplikacji sklepie. Mamy też 60 komercyjnych wdrożeń naszego rozwiązania.

Olena, przedstawicielka start-upu Edi Dietetyka, chce ułatwić pracę dietetyków i trenerów personalnych na całym świecie, dając im aplikację, dzięki której zrezygnują z rozpisywania diety i treningów na kartce i zyskają 70 proc. więcej czasu. Start-up obliczył, że potrzebne jest im 100 tys. euro na rozwój, ale po roku koszty mają się zwrócić.

Dariusz Kopyto prezentował pomył na Drivo, urządzenie, które w razie wypadku samochodowego ma automatycznie poinformować nr alarmowy. Urządzenie to ma być dostępne w marketach z elektroniką i kosztować 349 zł + miesięczny abonament.

Nie wszyscy robią aplikacje

Wśród start-upów były i takie pomysły, które wbrew trendom, nie mają nic wspólnego z aplikacjami. Np. IOD Performance zajmuje się motoryzacją i chce zrobić produkt – przystawkę portalową do samochodów terenowych, tańszą niż dostępne na zagranicznych rynkach i pozwalającą na poruszanie się samochodu w maksymalnie trudnych warunkach. Natomiast Sebastian Fołta z Fołta Team chce wyprodukować elektryczny samochód wyścigowy do wyścigów górskich.

Reklama

Dariusz Lipka i Sebastian Religa prezentowali gadżet Locky - innowacyjną nakładkę na klucz, która ma monitorować stan zamknięcia drzwi. Marcin Kruszyna z Harmony Biofeedback opowiadał o urządzeniu biofeedback stymulującym pracę mózgu, zaś Marcin Drozd z ASPAE zachwalał projekt turbiny wiatrowej produkującej sprężone powietrze.

Były też pomysły na: Iree Memeber, portal i aplikację, które pomogą zarchiwizować i scyfryzować wspomnienia o rodzinie; Rainforest - system na bieżąco kontrolujący, mierzący i optymalizujący warunki pogodowe w zbiorniku (akwarium, terrarium lub paludarium), na podstawie danych płynących ze stacji pogodowej; Puzzlingo - serwis z prezentami, czyli produktami wysokiej jakości, rękodziełem; Sportbrowser - narzędzie do publikowania wirtualnych spacerów; OX Real Virtuality  - pierwszą na świecie „strzelankę” w wirtualnej rzeczywistości typu paintball w specjalnie zaadoptowanych arenach VR; Sunector - próżniowe kolektory słoneczne modułowe; Sprzedaj odpady - platformę do sprzedaży odpadów; Tumnieboli.pl – czyli „allegro dla chorych” .

Demo Day było ostatnim i najważniejszym elementem Akceleratora Start In Podkarpackie, który jest częścią ekosystemu Start In Podkarpackie. Jest to inicjatywa Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, a także lokalnych przedsiębiorców, instytucji oraz uczelni z regionu wspierająca społeczności start-upowe oraz twórców start-upów.

Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2023-03-23 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.