Reklama

Nowoczesna logistyka. Automatyzacja magazynu

A A A
Alina Bosak

Dodano: 11-08-2017

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

Nowoczesny magazyn przypomina skomplikowany labirynt, w którym tysiące towarów piętrzą się wzdłuż niezliczonych alejek na 10-metrowych konstrukcjach sięgających sufitu. Dzięki automatyzacji wszystko tu jednak działa jak w szwajcarskim zegarku. Zaawansowane programy pomagają bez trudu skompletować zamówienie, wysłać je do klienta na czas, a prawdopodobieństwo pomyłki jest niemal zerowe. – Dziś liczy się szybkość i precyzja, na nich głównie zależy przedsiębiorcom, którzy korzystają z usług firm logistycznych – potwierdza Andrzej Szlęzak, dyrektor ds. logistki w firmie Reslogistic, na terenie strefy ekonomicznej Rogoźnica K. Rzeszowa.

Potrzeba automatyzacji dotyczy dziś wielu branż i dziedzin gospodarki. Wiąże się to z rosnącymi kosztami pracy, problemami ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników i rosnącymi wymaganiami odnośnie do precyzji i terminów realizacji zamówień. Dlatego coraz więcej firm, zamiast inwestować we własny magazyn, kadrę do jego obsługi i drogie programy komputerowe czy sprzęt magazynowy, decyduje się na outsourcing. Magazynowanie, zarządzanie zamówieniami, kompletację i pakowanie, a także wysyłkę i dystrybucję zleca się wyspecjalizowanemu operatorowi logistycznemu. Ta branża rozwija się błyskawicznie w całej Polsce, również na Podkarpaciu. A olbrzymie centra logistyczne są lokalizowane w strategicznych, z punktu widzenia transportu, miejscach. Tak też położone są magazyny Reslogistic w Rogoźnicy – obok wjazdu na A4 i S19, niedaleko Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.

– Zainteresowanie usługami takich firm jak nasza rośnie, a my wprowadzamy automatyzację do magazynowania i zarządzania towarem. Inaczej nie da się oferować usług na odpowiednim poziomie – stwierdza Andrzej Szlęzak, nie ukrywając, że siłą Reslogistic jest nie tylko kapitał i kadra, ale przede wszystkim doświadczenie zdobyte w ciągu 20 lat działalności w branży logistycznej.

Logistyka dla fabryki i sklepu

Operator logistyczny jest potrzebny wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z produkcją i tworzeniem zapasu, gdzie nieodzowne staje się składowanie i magazynowanie, a towar bardzo szybko musi być skompletowany w ramach jednej przesyłki i dostarczony na miejsce. Magazynów potrzebują zarówno fabryki, jak i sklepy.

Reklama

– Do naszego centrum logistycznego trafia wiele różnych typów towarów z rozmaitych branż. To całe spektrum opakowań, rodzajów asortymentu, wag i gabarytów. Trzeba je porozmieszczać, optymalnie wykorzystując przestrzeń magazynu – tworzy ją wielopiętrowy system. W naszym przypadku w jednej tylko hali jest to 11 tysięcy miejsc paletowych i ponad 12 tys. miejsc półkowych na antresolach oraz dwa razy tyle w drugiej hali, którą właśnie otwieramy. Pracę ludzi trzeba zorganizować tak, by w jak najkrótszym czasie mogli dotrzeć do towaru, skompletować zamówienie i przekazać do transportu – tłumaczy dyrektor Reslogistic. – Przy wielości branż, z którymi współpracujemy, zarządzanie logistyką jest skomplikowanym zadaniem, ale dzięki systemom informatycznym wszystko działa jak idealny mechanizm. Z ich pomocą możemy obsłużyć zarówno branżę automotive, dostarczając części samochodowe wprost na taśmę produkcyjną fabryki aut, jak i spożywczą, przygotowując gotowe palety z miksem towarów dla sieci handlowych. Zajmujemy się także logistyką e-commerce, magazynując cały asortyment sklepów internetowych i wysyłając drobne przesyłki do klientów detalicznych. Zakres usług jest szeroki i wymaga od nas ogromnej elastyczności. Automatyczne systemy musimy planować tak, by nie ograniczały możliwości realizacji zleceń i pozwoliły dostosować usługi logistyczne do projektów różnych klientów. To także wyzwanie.

Automatyzacja w różnych obszarach

Dysponentem towaru jest klient, ale jego uwagi wymaga tylko tabela ze stanem magazynu. System informatyczny takiego operatora jak Reslogistic jest bowiem zintegrowany z systemem klienta i zlecenia są automatycznie kierowane do centrum logistycznego. Tutaj wszystko musi działać jak w precyzyjnym mechanizmie, by tysiąc zleceń dziennie zostało zrealizowanych sprawnie i na czas. Komputer planuje zatem pracę całego zespołu. System grupuje dla każdego pracownika zadania tak, by nie biegał on z miejsca na miejsce, ale działał na określonym fragmencie magazynu i przygotowywał towar dla wielu zamówień jednocześnie.

– Pracownik wyposażony w terminal przemieszcza się z wózkiem czy paletą optymalnie wytyczoną drogą. System informatyczny steruje każdym ruchem człowieka, wszystko planuje tak, aby pracownik nie jeździł z pustym wózkiem, ale wstawiając na półkę dostarczony do magazynu towar, od razu zabierał w drogę powrotną inny, który ma być właśnie wysłany – opisuje dyrektor Szlęzak. – Komputery czuwają, aby nie krzyżowały się ścieżki pojazdów. Przy dużej liczbie drobnych zleceń e-commerce, konieczne staje się wprowadzenie częściowej automatyzacji transportu magazynowego, by uniknąć niepotrzebnych zatorów. W poszczególnych częściach magazynu pracownicy sektorowi pakują towar do plastikowych pojemników. Na przenośnikach rolkowych transportowane są one do miejsca, gdzie produkty sortuje się na konkretne zlecenia i przekazuje do stref pakowania. Sortowanie też przebiega niemal automatycznie, bo pracownikom pomaga system pick to light (odłóż do światełka). Kilkakrotne sprawdzanie kodów paskowych na opakowaniach w trakcie realizacji zlecenia pozwala wyeliminować błędy niemal w 100 procentach.

Obsługa firm z wielu branż pozwala w przypadku firmy logistycznej tak automatyzować procesy i optymalizować koszty magazynowania i zarządzania towarem, że korzystanie z jej usług zwyczajnie się opłaca. I to właśnie, a nie sztuczki marketingowe, powoduje rosnącą siłę branży logistycznej.

– Klient oszczędza z wielu powodów – zauważa dyrektor Reslogistic. – Po pierwsze, mniej płaci za magazynowanie. Korzystając z hal z regałami wysokiego składowania mamy tak zorganizowane systemy magazynowe, by ich kubatura była maksymalnie wykorzystana, a klient płacił tylko za rzeczywiście wykorzystane miejsce i nie musiał wynajmować osobnego magazynu. Poza sezonami wzmożonej sprzedaży klient nie musi utrzymywać pustej powierzchni. Ale zarządzanie towarem to nie tylko składowanie. Wydajny i niezawodny sprzęt magazynowy, systemy IT, wykwalifikowana kadra, monitoring, systemy przeciwpożarowe, ubezpieczenia – w sumie dają wysokie kwoty, ale u operatora logistycznego rozkładają się na wielu klientów. Na nas spoczywa także organizacja transportu – od dużych taborów po wysyłkę drobnicową do klienta detalicznego – i negocjacja cen u przewoźnika. Dysponując automatycznymi systemami, wysyłamy zamówienie do odbiorcy szybko i bez pomyłek. W konsekwencji firma korzystająca z naszych usług płaci mniej i zapewnia realizację zleceń na lepszym poziomie niż gdyby sama zajmowała się magazynowaniem i dystrybucją. My z kolei zarabiamy na usłudze dla niej. Korzyść jest obopólna i o to przecież chodzi.

KOMENTARZE

Z podwórka w Pilźnie na trasy Europy

Był początek lat 90. ubiegłego wieku. Bracia Adam i Mariusz mieli ledwie...

Grupa OMEGA Pilzno na Targach Transport Logistic w Monachium

Grupa OMEGA Pilzno, jedna z największych firm transportowo-logistycznych w Polsce bierze udział w największych w Europie targach transportu i logistyki, jakie 5-8 maja, będą się...

Kolejne nagrody dla Grupy OMEGA Pilzno

W ciągu ostatnich tygodni Grupa OMEGA Pilzno zajęła wysokie miejsca w zestawieniach Dziennika Gazety Prawnej, Gazety Codziennej Nowiny oraz Truck&Business Polska. Zdaniem zarządy firmy, wyróżnienia w prestiżowych rankingach...

zobacz więcej
Reklama

Wielkie otwarcie salonu Iveco w Rzeszowie [ZDJĘCIA]

W piątek, 12 października odbyło się oficjalne...

10. urodziny VIP Biznes&Styl. GALERIA FOTOGRAFII

W tym roku Gala VIP była wyjątkowa - magazyn VIP Biznes&Styl...

Gala XVII Podkarpackiej Nagrody Gospodarczej [ZDJĘCIA]

18 października br. w Sali Kongresowej G2A...

Rada Miasta Rzeszowa. Nazwiska nowych radnych

Najwięcej, bo aż 12 radnych do nowej Rady Miasta Rzeszowa wprowadził Komitet Rozwój Rzeszowa. 9 radnych będzie miało Prawo i Sprawiedliwość, to o jeden mandat mniej niż w dotychczas, a 4 osoby zasiądzie...

Tadeusz Ferenc po raz piąty prezydentem Rzeszowa

Według nieoficjalnych danych z 84 na 94 komisje wyborcze w Rzeszowie w I turze wygrał Tadeusz Ferenc, na którego zagłosowało 63, 8 proc. wyborców. Na Wojciecha Buczaka z PiS głos oddało 28,2 proc...

VIP Biznes&Styl ma 10 lat - Najbardziej Wpływowi Podkarpacia 2018

10. urodziny magazyn VIP Biznes&Styl świętował w sobotę, 17 listopada w Filharmonii Podkarpackiej. Setki gości ze świata biznesu, polityki, nauki i kultury uświetniły...

Reklama

Pociąg z Przemyśla do Berlina już od 9 grudnia. Ceny od 160 zł

W nowym rozkładzie PKP Intercity, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia będzie można dojechać z Przemyśla do Berlina pociągiem IC "Przemyślanin". Wagony będą...

Nadbereżny świetnie, ale wynik PiS w Stalowej Woli gorszy niż 4 lata temu

Dane z 90 proc. obwodowych komisji wyborczych świadczą o tym, że Lucjusz Nadbereżny, kandydat PiS, zdobył ponad 70 proc. głosów i zostanie prezydentem...

Sejmik Województwa Podkarpackiego. Nazwiska wszystkich radnych

Znamy już nazwiska nowych radnych sejmiku województwa podkarpackiego! Jak wyglądają wyniki w wyborach samorządowych 2018 na Podkarpaciu? W sejmiku województwa PiS wygrał...

Ewakuacja w Galerii Rzeszów. Zawalił się sufit

W niedzielę około godz. 11 w salonie odzieżowym „Szachownica” na I piętrze Galerii Rzeszów zawalił się podwieszany sufit o wymiarach ok. 40 na 50 m. 7 osób zostało rannych, 6 trafiło do szpitala...

Apart Hotel 12, Restauracja Podpromie, Wake Up Coffe. Najlepsze miejsce na konferencje i spotkania biznesowe

Spotkania biznesowe, konferencje i szkolenia wymagają szczególnej oprawy i kompleksowej...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2018-12-11 14:29
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-12-11
USD 3,7763 +0,43%
EUR 4,2982 +0,17%
CHF 3,8266 +0,71%
GBP 4,7647 -0,43%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1251,80 +0,16% [14:19]
 Ropa brent baryłka 60,38 +0,99% [14:19]
 Pallad uncja 1177,00 +1,17% [14:19]
 Platyna uncja 786,60 +0,17% [14:19]
 Srebro uncja 14,74 +0,82% [14:19]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.