Reklama

Biznes

Podróże pociągami z Rzeszowa do Lublina będą krótsze o 20 minut

Redakcja
Dodano: 02.03.2018
37852_cm
Share
Udostępnij

Jeszcze w 2019 roku podróże pociągami na trasie Rzeszów-Stalowa Wola-Lublin będą krótsze o ok. 20 minut. To efekt prowadzonej inwestycji na kolei (m.in. remontu stacji Stalowa Wola Rozwadów) wartej 367 mln zł. Pociągi pasażerskie będą jeździły 120 km/h.

W ramach prac między Stalową Wolą a Lublinem przebudowano już m.in. ponad 5 km torów na odcinku Lublin-Lublin Zemborzyce, wymieniono ponad 11 000 podkładów i zamontowano 2 rozjazdy.

W Stalowej Woli Rozwadowie gotowe są 4 nowe tory oraz 7 rozjazdów, które zapewniają sprawną obsługę pociągów. Kolejne perony są w przebudowie. Wszystkie będą wyposażone w nowe ławki, informację pasażerską, udogodnienia dla niepełnosprawnych. Zakończenie robót na stacji Stalowa Wola Rozwadów planowane jest na jesień br. Na całej trasie –  w 2019 r.

Trasa pomiędzy Lublinem a Stalową Wolą zostanie zelektryfikowana, co stworzy lepsze warunki dla podróży regionalnych i dalekobieżnych. Rozpoczęło się już projektowanie nowych obiektów zasilania sieci trakcyjnej. Będą w Lublinie, Lublinie Zemborzycach, Niedrzwicy, Pułankowicach, Polichnie, Zaklikowie oraz Stalowej Woli Rozwadowie. W ramach elektryfikacji montowane będą słupy i później sukcesywnie wywieszana sieć trakcyjna z równoległym uruchamianiem podstacji trakcyjnych.

W związku z pracami, PKP Intercity S.A. od  1 marca uruchomiło komunikację autobusową na trasie od Lublina do Rzeszowa. Autobusy zatrzymują się na przystankach: Lublin, Kraśnik, Zaklików, Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Nowa Dęba, Kolbuszowa, Rzeszów Główny.

Efektem inwestycji na kolei będą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pociągi pasażerskie będą jeździły 120 km/h. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów z nowych, wyremontowanych stacji i przystanków. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity koszt projektu to 367 mln zł netto, z czego dofinansowanie ze środków unijnych, przyznane w ramach programu Polska Wschodnia wynosi 311,9 mln zł.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy