Reklama

Biznes

Firmy z Aeropolis szukają inżynierów i pracowników produkcyjnych

Redakcja
Dodano: 27.03.2018
38127_folta
Share
Udostępnij
W najbliższym czasie firmy skupione w Podkarpackim Parku Naukowo – Technologicznym „Aeropolis” w Jasionce, w którym zatrudnienie znalazło już ponad 4 tys. osób, planują  kolejne duże rekrutacje. I nikogo nie powinno to dziwić, bo jak przyznaje Katarzyna Szudy, współwłaścicielka firmy rekrutacyjnej HR Contact, Podkarpacie jest jednym z najszybciej rozwijających się regionów w Polsce.
 
Od zaraz praca czeka na: konstruktorów, inżynierów procesów produkcyjnych, automatyków, programistów oraz operatorów produkcji. Bez problemu zatrudnienie znajdą także: menedżerowie, mechanicy maszyn i urządzeń przemysłowych oraz specjaliści ds. księgowości oraz HR.
 
– Oferty pracy przedstawiane przez firmy w „Aeropolis” są atrakcyjne ze względu na to, że głównie firmy rozwijające się,  mają u nas swoje siedziby. Oznacza to, że osoby wiążące się zawodowo ze wspomnianymi firmami, mogą liczyć na rozwój ścieżki kariery wraz z dalszym rozwojem firmy, a wiadomo, że motywowanie poprzez inwestowanie w rozwój pracownika, przynosi wiele korzyści osobie będącej bezpośrednio zaangażowanej w ten proces, jak i całej firmie – tłumaczy Szudy.
 
Zatrudnienie dla pracowników produkcyjnych i inżynierów w MB Aerospace
 
Pięćdziesiąt osób planuje zatrudnić w 2018 roku do swoich oddziałów w Tajęcinie k. Rzeszowa spółka MB Aerospace. To międzynarodowa grupa należąca do amerykańskiej firmy, działająca na terenie Europy, Azji i USA, która dostarcza kompleksowe rozwiązania technologiczne dla kluczowych firm w branży lotniczej oraz innych, wysoko zaawansowanych technologicznie gałęzi przemysłu. O 10 osób ma się powiększyć 50-osobowy zakład produkcyjny MB Aerospace Technologies. 40 osób znajdzie pracę w biurze inżynieryjnym MB AerospaceEngineering Services. 
 
MB Aerospace Technologies na terenie strefy działa od 2011, to zakład produkcyjny, który zajmuje się procesami specjalnymi i obróbczymi dla branży lotniczej i energetycznej. Od roku 2016 należy do międzynarodowej grupy MB Aerospace i jest prężnym dostawcą procesów specjalnych dla klientów z całego świata i w regionie m.in. dla zakładu MB Aerospace Rzeszów mieszczącego się na ul. Przemysłowej w Rzeszowie,  oferującego kompleksową obróbkę mechaniczną komponentów.
 
W związku z dynamicznym rozwojem firmy w roku 2016 została utworzona spółka MB Aerospace Engineering Services – wyodrębnione biuro inżynieryjne, które świadczy usługi inżynieryjne i zapewnia bieżące wsparcie dla centrów operacyjnych całej Grupy MB Aerospace.
 
Do zakładu w strefie S1 firma poszukuje pracowników w obszarach produkcyjnych jak i inżynieryjnych. – W obszarze produkcji poszukujemy zarówno osób niewykwalifikowanych do podstawowych czynności przygotowania produkcji, po osoby z odpowiednim wykształceniem do pracy w laboratorium lub obsłudze maszyn sterowanych numerycznie – wyjaśnia Sebastian Fołta, dyrektor operacyjny MB Aerospace Technologies. – Natomiast do zespołu MB Aerospace Engineering Services poszukujemy inżynierów z doświadczeniem w obszarze tworzenia procesów technologicznych, programowania CNC, konstrukcji oprzyrządowania.
 
Jak przyznaje Sebastian Fołta, ze względu na rozwój branży lotniczej w regionie, jest bardzo duże zapotrzebowanie na stanowiska inżynierskie oraz specjalistyczne na lokalnym rynku pracy. W efekcie pracodawcy mają coraz większe wyzwanie w poszukiwaniu wykwalifikowanych pracowników. 
 
– Staramy się stawić czoła wyzwaniu w wielu różnych wymiarach i wykazujemy się dużą elastycznością w rozwiązaniu kwestii deficytu pracowników – mówi Sebastian Fołta. – Poza wynagrodzeniem adekwatnym do umiejętności i doświadczenia oraz zatrudnieniem w oparciu o umowę o pracę, oferujemy szereg benefitów pozapłacowych np. indywidualny plan rozwoju zawodowego (szkolenia specjalistyczne i kompetencyjne), możliwość rozwoju kariery w lokalizacji lokalnej i grupowej, elastyczne godziny pracy, prywatną opiekę medyczną, kartę Multisport (pracownik + rodzina), możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Razem dbamy o kulturę organizacji opartą na najważniejszych wartościach i normach, dzięki którym tworzymy trwałą i odnoszącą sukces firmę, z której wszyscy jesteśmy dumni.
 
 
Katarzyna Szudy.
 
– Współpracujemy z firmami z branży lotniczej, motoryzacyjnej, Fintech oraz IT w Polsce i za granicą, a po analizie roku 2017 i bieżącego kwartału, zauważyliśmy powtarzający się trend. Pracodawcy przy doborze odpowiednich pracowników koncentrują się nie tylko na kwalifikacjach zawodowych, ale także bardzo mocno zwracają uwagę na umiejętności, które mogą okazać się niezbędne pod kątem dalszego rozwoju danej osoby w firmie – dodaje współwłaścicielka HR Contact. – Umiejętność pracy w zespole, zarządzanie czasem, otwartość na zmiany, czy efektywna komunikacja są bardzo pożądane wśród pracodawców. W wielu koncernach wysoko ceniona jest też kreatywność oraz akceptowanie wizji dalszego rozwoju – pracodawcy z pracownikami muszą patrzeć w jednym kierunku.
 
Młodych i ambitnych szuka amerykańska korporacja Belcan
 
W 2018 roku zatrudniać będzie m.in. firma Belcan, której jedyny polski oddział, działający od 2015 roku, ma swoja siedzibę w Inkubatorze Technologicznym w Jasionce. Polskie biuro jest częścią amerykańskiej korporacji Belcan, jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie. Korporacja Belcan od 1958 roku oferuje profesjonalne usługi w zakresie doradztwa technicznego, w tym również usługi inżynieryjne i usługi rekrutacji technicznej dla największych organizacji na świecie, dostarcza rozwiązań niemalże w każdym sektorze przemysłu od silników odrzutowych przez elektronikę i ciężki sprzęt do cyberbezpieczeństwa.
 
Korporacja Belcan to ponad 8 000 specjalistów obsługujących setki klientów w ponad 55 lokalizacjach na całym świecie. Polskie biuro aktualnie pracuje dla największych światowych liderów produkujących silniki lotnicze. – W Jasionce świadczymy usługi w zakresie konstrukcji, modelowania, przygotowania dokumentacji technicznej, wsparcia produkcji, definiowania łańcucha dostawców, wykonywania obliczeń termicznych, wytrzymałościowych, a także sprawnościowych – mówi Tomasz Lisiecki z polskiego oddziału firmy Belcan. 
 
W 2018 roku polski oddział planuje pozyskać dla firmy Belcan nowych klientów, a tym samym zwiększyć zatrudnienie biura w Jasionce o co najmniej 10 osób. Powiększone zostaną istniejące grupy projektowe, zajmujące się konstruowaniem, a także obliczeniami w zakresie analiz termicznych i wytrzymałościowych. W dłuższej perspektywie firma planuje dalszy wzrost i chce rozszerzyć obszar działalności związany z projektowaniem komponentów, narzędzi i oprzyrządowania, a także inżynierią produkcji. Pracę na pewno znajdą absolwenci technicznych szkół wyższych jak  również inżynierowie z kilkuletnim doświadczeniem.
 
– Obecnie poszukujemy przede wszystkim młodych i ambitnych absolwentów uczelni technicznych, chcących rozwijać swoją karierę zawodową pod skrzydłami cenionej globalnej organizacji. Nasi inżynierowie będą mieć możliwość pracy nad najnowszymi projektami związanymi przede wszystkim z branżą lotniczą, podnoszenia swoich kwalifikacji w wielu dziedzinach, takich jak tworzenie rozwiązań konstrukcyjnych, modeli 3D oraz dokumentacji technicznej, projektowanie i walidacja komponentów oraz oprzyrządowania, projektowanie narzędzi, analiza termiczna, wytrzymałościowa i zmęczeniowa elementów i zespołów, inżynieria wytwarzania, w tym programowanie CNC i CMM, wsparcie dostawców w obszarze produkcji- wylicza Tomasz Lisiecki.
 
Poza atrakcyjnym wynagrodzeniem firma Belcan oferuje przyszłym pracownikom szkolenia w kraju i za granicą (Wielka Brytania, Niemcy, USA), stabilność w formie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, elastyczność w dopasowaniu obowiązków do indywidualnych umiejętności i zainteresowań, aktywny udział w rozwoju i kształtowaniu polskiego oddziału oraz pracę w młodym, dynamicznym zespole, w prężnie rozwijającej się firmie.
 
 
Fot. Materiały RARR
 
Zespoły projektowe do „inteligentnych luster” w WiseGlass 
 
Firma WiseGlass sp. z o.o. stworzona przez młodych mieszkańców Podkarpacia, działa na rynku dopiero od kilku miesięcy, choć popularność zdobyła już wcześniej. Jako start-up WiseGlass zwyciężyła podczas Demo Day i opracowała pomysł „inteligentnego lustra”, które zagospodaruje przestrzeń w miejscach publicznych na cele reklamowe oraz dostarczy reklamy do konkretnego odbiorcy. Lustro reklamowe nadaje się do umieszczania w toaletach przy umywalkach, w szatniach czy w sklepach odzieżowych – wszędzie tam, gdzie potencjalny odbiorca reklamy korzysta ze zwykłego lustra. W Rzeszowie wspomniane lustra można przetestować choćby  na lotnisku w Jasionce.
 
Aspiracje i plany na najbliższe miesiące mamy duże  – przyznaje Waldemar Bieniek, prezes i współwłaściciel WiseGlass. – Do końca 2018 roku chcielibyśmy być obecni z  naszymi „inteligentnymi lustrami” we wszystkich, 16 województwach w Polsce. Rozmowy i negocjacje z galeriami w całej południowej Polsce mamy już za sobą, teraz jesteśmy na etapie dopracowywania umów o współpracy i… utwierdzamy się w przekonaniu, że przygotowaliśmy dobry model biznesowy. Potrzebujemy też kolejnych ludzi do pracy.
 
Lustra WiseGlass wyświetlają spersonalizowane reklamy, a to oznacza, że inne reklamy będą się wyświetlać, gdy spojrzy w nie młoda kobieta, a inne, gdy przed lustrem staną rodzice z małymi dziećmi, a jeszcze inne, gdy będzie z niego korzystał starszy mężczyzna. Reklamy dostosowane są także do przestrzeni, w których są umieszczone lustra. Inne wyświetlą się w galerii handlowej, inne na lotnisku, a jeszcze inne w restauracji . To wszystko jest możliwe dzięki wykorzystaniu w lustrach czujników, sztucznej inteligencji oraz oprogramowania opartego na chmurze obliczeniowej, służącego do targowania, dystrybucji i weryfikacji odbioru reklam.
 
Firma swoją siedzibę ma w Preinkubatorze Akademickim w Rzeszowie, gdzie zaczynała na 30 metrach kwadratowych, a obecnie wynajmuje 100 metrowy lokal. W ostatnich kilku miesiącach w ramach umów o pracę, agencyjnych czy umów zlecenie rozpoczęła współpracę z programistami, elektronikami i marketingowcami, w sumie z 10 osobami, a w kolejnych miesiącach planuje zatrudnić kolejnych specjalistów. 
 
– Zamierzamy stworzyć co najmniej trzy, trzyosobowe zespoły projektowe, które tworzyć będą: informatyk, elektronik oraz specjalista ds. marketingu. Teamy będą pracować nad dostosowaniem naszej platformy do wymogów klientów. Poszukujemy też w każdym z województw sprzedawców, przedstawicieli WiseGlass, których zadaniem będzie pozyskiwanie lokalizacji dla luster oraz zainteresowanych nimi reklamodawców z rynków lokalnych – dodaje Waldemar Bieniek.  – Intensywnie poszukujemy także dobrych grafików komputerowych oraz specjalistów od reklamy w Internecie. Wszystkim naszym współpracownikom gwarantujemy bardzo przejrzysty, czytelny i uczciwy system wynagrodzenia oraz pracę w firmie, która nieustannie chce się rozwijać i stawiać sobie kolejne wyzwania.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy