Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 26-10-2018
Za dwa lata na trasę kolejową Padew – Mielec – Dębica powrócą pociągi pasażerskie. Obecnie odbywają się tam wyłącznie przewozy towarowe. Inwestycję wartą niemal 188 mln zł netto zapowiedziała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.
- Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów. Konsekwentnie realizowany Krajowy Program Kolejowy pozwala zwiększyć standardy tras kolejowych, poprzez modernizację szlaków, przystanków. Olbrzymie środki – 67 mld zł w ramach KPK, przeznaczone na inwestycje, umożliwiają nam osiągnięcie celu, jakim jest kolej bezpieczna, punktualna i komfortowa. Zapewniają one funkcjonowanie transportu kolejowego w Polsce na wysokim poziomie – powiedział podczas podpisania umowy Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.
- Potrzebujemy dobrych połączeń kolejowych, bo to przekłada się na rozwój gospodarczy i lepsze wykorzystanie potencjału Podkarpacia. Linia nr 25 łączy aż trzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i w Dębicy a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w Woli Baranowskiej – dodał Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.
Wygodniej na zmodernizowanej linii kolejowej na Podkarpaciu
W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zmodernizowanych zostanie 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów.
Pociągi na trasie Padew-Mielec-Dębica pojadą szybciej
- Inwestycje PLK na trasie Padew-Mielec-Dębica pozwolą reaktywować trasę dla przewozów pasażerskich. Prace usprawnią również przewóz towarów. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 70 km/h – zapowiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ramach inwestycji na odcinku Mielec - Dębica, zaplanowano min. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 70 km/h.
Inwestycję za niemal 187 mln zł (netto) zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.
Tagi: Trasa kolejowa, Padew, Mielec, Dębica, Pociągi pasażerskie, PKP
KOMENTARZE
330 mln zł na remont następnej kolejowej trasy na Podkarpaciu
Kolejna już inwestycja...
20 lat Inkubatora Przedsiębiorczości w Mielcu
Mielecki Inkubator Przedsiębiorczości obchodzi 20-lecie...
Mielecki szpital najlepszy w regionie
Otwarcie oddziału chirurgii naczyniowej z wysokiej klasy specjalistami i najnowocześniejszym...
Wyczółkowski w Mielcu
Leon Wyczółkowski. Obrazy i pastele - wystawa w Galerii Domu Kultury SCK
Orkiestra Owsiaka gra dla najmłodszych i najstarszych
To XXI finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która ma grać do końca świata i o jeden dzień dłużej. Tak zapowiedział Jurek Owsiak, zaczynając znacznie skromniej 3 stycznia 1993...
Warszawa zdecyduje, kto na prezydenta Rzeszowa
Najbliższe wybory prezydenckie w Rzeszowie, jakie odbędą...
Zawalczą o prezydenturę Rzeszowa?!
Marcin Warchoł, poseł Solidarnej Polski już ogłosił swój start w Rzeszowie...
Podgrzewana płyta i... Wielki remont na Stadionie Miejskim w Rzeszowie
Stadion przy ulicy Hetmańskiej wreszcie się doczekał – od kilkunastu dni trwa na nim remont generalny, który obejmuje między innymi pierwszą w historii...
Warchoł z poparciem Ziobry na prezydenta Rzeszowa
W środę Tadeusz Ferenc ogłosił, że rezygnuje z prezydentury Rzeszowa i na swojego następcę wskazał Marcina Warchoła, posła Solidarnej Polski. W czwartek prezydium zarządu Solidarnej Polski...
Mimo pandemii Rzeszów buduje. A za ile sprzeda?
W maju codziennie ktoś pytał, kiedy ceny mieszkań w Rzeszowie spadną. Tymczasem obniżki objęły głównie rynek najmu, wielkich obniżek na rynku sprzedaży się nie doczekano. Do września transakcji...
Hala Uniwersytetu Rzeszowskiego prawie gotowa. W 2021 zawody
Budowa jest na ukończeniu. Zaawansowanie prac można ocenić na dziewięćdziesiąt dziewięć procent. Pozostała kwestia kosmetyki, sprzątania i montażu ostatnich elementów –...
Tadeusz Ferenc rezygnuje. Minister Warchoł chce być prezydentem Rzeszowa
W środę Tadeusz Ferenc potwierdził, że żegna się z Ratuszem i zaapelował, by w przedterminowych wyborach zagłosować na Marcina Warchoła, posła...
Naukowcy z Politechniki Rzeszowskiej wśród najlepszych na świecie
10 naukowców z Politechniki Rzeszowskiej, a wśród nich jedna kobieta znalazło się w gronie 2 proc. najczęściej cytowanych naukowców świata. Taki ranking przygotował...
Formalnie Rzeszów gotowy do obwodnicy południowej. A finansowo?
Odwołania osób prywatnych i organizacji ekologicznych odrzucone. Zniknęły już wszystkie formalne przeszkody do złożenia do wojewody podkarpackiego wniosku o zgodę...
Rzeszów bez prezydenta i wiceprezydentów. W Ratuszu tylko Marcin Stopa, sekretarz miasta
Od poniedziałku w rzeszowskim ratuszu tak pusto, jak nie było jeszcze nigdy. Tadeusz Ferenc rezygnując 10 lutego ze stanowiska...