Reklama

Biznes

188 milionów na reaktywację linii kolejowej na Podkarpaciu

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 26.10.2018
41792_TORYG
Share
Udostępnij

Za dwa lata na trasę kolejową Padew – Mielec – Dębica powrócą pociągi pasażerskie. Obecnie odbywają się tam wyłącznie przewozy towarowe. Inwestycję wartą niemal 188 mln zł netto zapowiedziała spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W ciągu dwóch lat przebudowane będą perony na 9 stacjach i przystankach oraz tory na 32 km odcinku między Mielcem a Dębicą. Korzystnie zmieni się stan 37 obiektów, m.in. mostów, a także zwiększy się poziom bezpieczeństwa na 40 przejazdach kolejowo-drogowych.

– Linia nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica wykorzystywana jest obecnie tylko w ruchu towarowym, chcemy przywrócić ją także dla pasażerów. Konsekwentnie realizowany Krajowy Program Kolejowy pozwala zwiększyć standardy tras kolejowych, poprzez modernizację szlaków, przystanków. Olbrzymie środki – 67 mld zł w ramach KPK, przeznaczone na inwestycje, umożliwiają nam osiągnięcie celu, jakim jest kolej bezpieczna, punktualna i komfortowa. Zapewniają one funkcjonowanie transportu kolejowego w Polsce na wysokim poziomie – powiedział podczas podpisania umowy Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

–  Potrzebujemy dobrych połączeń kolejowych, bo to przekłada się na rozwój gospodarczy i lepsze wykorzystanie  potencjału Podkarpacia. Linia nr 25 łączy aż trzy duże obszary przemysłowe Strefy Ekonomiczne w Mielcu, w Tarnobrzegu i w Dębicy a także daje połączenie z siecią szerokotorową i terminalem w Woli Baranowskiej – dodał Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego.

Wygodniej na zmodernizowanej linii kolejowej na Podkarpaciu

W ramach inwestycji PLK na trasie między Mielcem a Dębicą zmodernizowanych zostanie 9 stacji i przystanków. W miejscowościach Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia będą nowe perony, wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Nowe obiekty z pochylniami i systemem oznakowania zapewnią wygodniejszą i łatwiejszą obsługę wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W stacji Mielec przewidziano budowę bezkolizyjnego przejścia pod torami, które ułatwi bezpieczne dojście do peronów.

Pociągi na trasie Padew-Mielec-Dębica pojadą szybciej

– Inwestycje PLK na trasie Padew-Mielec-Dębica pozwolą reaktywować trasę dla przewozów pasażerskich. Prace usprawnią również przewóz towarów. Dzięki rewitalizacji trasy, pierwsze pociągi pasażerskie między Mielcem a Dębicą pojadą od grudnia 2020 r., z prędkością maksymalną 120 km/h, a towarowe – 70 km/h – zapowiedział Piotr Majerczak, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach inwestycji na odcinku Mielec – Dębica, zaplanowano min. wymianę torów na długości 32 km, przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych (6 mostów, 31 przepustów) oraz 40 przejazdów kolejowo-drogowych, min. w miejscowości Wojsław, Rzemień, Pustków, Pustynia. Prace zapewnią sprawniejszą i bezpieczniejszą jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, a towarowych – 70 km/h.

Inwestycję za niemal 187 mln zł (netto) zrealizuje spółka zależna PLK Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy