Reklama

Adam Łaszyn: Kasujmy negatywne wpisy, mamy do tego prawo!

A A A
Natalia Chrapek

Dodano: 25-04-2019

Adam Łaszyn. Fot. Archiwum  Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Adam Łaszyn. Fot. Archiwum Kongresu Profesjonalistów Public Relations

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Rzeszowski Rzeszowski Kongres Profesjonalistów Public Relations to must have na liście branżowych wydarzeń dla osób, które na co dzień odpowiadają za komunikację. W czwartek w hotelu Bristol Tradition & Luxury już po raz dziewiętnasty pijarowcy podpowiadali, jak dbać o własną reputację i relacje z dziennikarzami oraz skutecznie walczyć z hejtem i trollingiem. Kongres potrwa do piątku.
 
Przeniesienie działań marketingowych do Internetu nieodwracalnie zmieniło oblicze komunikacji. O skutecznych działaniach w przestrzeni cyfrowej, wykorzystaniu nowych technologii i narzędzi w komunikowaniu się oraz kryzysach wizerunkowych  opowiadało w Rzeszowie ponad 20 prelegentów, m.in.  Adam Łaszyn, prezes Alert Media Communications i Amerykanin Ryan Socash, założyciel i dyrektor zarządzający Mediakraft TV, asystent legendarnego jazzmana, Williama Russo. 

Kongres przyciągnął także wykładowców, praktyków i pasjonatów branży PR z całej Polski. Nie zabrakło znanych nazwisk, przedstawicieli dużych firm, organizacji, instytucji, samorządów i agencji PR. 
 
- Media społecznościowe, od których w dzisiejszych czasach nie da się już uciec, wpisały się na stałe w kanon działań PR-owych. Jeśli firma czy marka chce być rozpoznawalna i szanowana, musi prowadzić aktywne działania w sieci – podkreślała Aida Bella, dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego.

Siódemka Łaszyna
 
Swoistym resume najciekawszych wydarzeń wizerunkowych w branży PR w minionym roku było wystąpienie Adama Łaszyna, inaugurujące Kongres. Jako specjalista w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations zwrócił szczególną uwagę na wzrastającą brutalizację w środowiskach komunikacyjnych. W 7 punktach, zatytułowanych: „Wzrost brutalności w komunikacji”, „Stop hate”, „Dir date handling”, „Deficyt świeżej krwi”, „Gdzie ta dobra nowina”, „Szarża Prezesa” oraz „Andrzej Stolarczyk”, poruszył problematykę wyzwań i zagrożeń współczesnej komunikacji. 
 
- Zaczęliśmy niedawno realizować szkolenia, które mają pokazać, jak sobie radzić z hejtem. W naszym społeczeństwie coraz częściej spotykamy się z koniecznością walki z otwartą agresją słowną skierowaną do instytucji, urzędów i firm komercyjnych, gdzie przy problemach z danym produktem, wszystko eksploduje wśród użytkowników mediów społecznościowych – mówił Adam Łaszyn. 
 
Tak było m.in. w przypadku producenta wybuchowego „supersmartfona” Galaxy Note 7. Ośmiordzeniowy, wodoodporny, z rysikiem i skanerem tęczówki miał być murowanym hitem. Wszystko przekreśliła bateria o pojemności 3500 mAh, przez którą w przedmiocie dochodziło do samozapłonu. Drobny błąd konstrukcyjny wywołał największą w mobilnej branży katastrofę marketingową. Jak bardzo ucierpiała kondycja i wizerunek Samsunga wie najlepiej Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
 
Reklama
- Na każdym lotnisku brzmiały komunikaty o zakazie wnoszenia smartfona na pokład samolotu. To było dla nas bardzo trudne doświadczenie. Internet „oszalał”, pojawiły się artykuły, memy i materiały telewizyjne. Z tych ostatnich najbardziej utkwił mi w pamięci ten o wybuchu samochodu w USA. Jedna z lokalnych telewizji skojarzyła to zdarzenie z Samsungiem Galaxy Note 7. Po dokładnej analizie straży pożarnej okazało się, że w wozie nie było nawet telefonu. Sprostowania już nikt nie napisał. Musieliśmy sobie z tym jakoś poradzić, chociaż łatwo nie było. Doszło do tego, że jako rzecznik firmy, zacząłem traktować całą sprawę personalnie. Zapomniałem o dystansie, który w takich sytuacjach bywa zbawienny – opowiadał Olaf Krynicki.
 
Obok korzyści płynących z komunikacji w sieci pojawiają się też zagrożenia wizerunkowe. W ostatnich latach kryzysy wizerunkowe spowodowane nierozważną aktywnością w mediach społecznościowych przyniosły wielu znanym firmom oraz markom niewyobrażalne straty. Zaledwie kilka krytycznych uwag do działań prowadzonych w media relations, czy nieumiejętna reakcja na stawiane zarzuty, mogą być zarzewiem ciągnącego się całymi tygodniami kryzysu wizerunkowego.
 
 
 Fot. Archiwum  Kongresu Profesjonalistów Public Relations
 
Przemoc werbalna- społeczne zagrożenie
 
- W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z hejtem i mową nienawiści. Pierwsze zjawisko jest bardziej zindywidualizowane, skierowane do danej osoby czy instytucji. Drugie porywa tłumy ludzi. Wszystko dzieje się w obszarze, za który my odpowiadamy – Internecie i mediach. Akceptacja hejtu i mowy nienawiści może prowadzić do przestępstw. Było tak w przypadku śmierci prezydenta Adamowicza. Przecież jego morderca nie miał z nim osobistej relacji, działania oprawcy ocierały się o komunikację społeczną, wirtualną – dodawał Adam Łaszyn. 
 
Brytyjska organizacja „Article 19” w ubiegłym roku opublikowała raport, który omawia zarówno obowiązujące przepisy prawa, jak i praktykę związaną z mową nienawiści w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem środków masowego przekazu. Tekst zawiera również analizę zgodności polskich ustaw z międzynarodowymi standardami obejmującymi wolność słowa i zalecenia w celu poprawy sytuacji, takie jak wprowadzanie regulaminów w serwisach internetowych, czy kasowanie wpisów łamiących prawo. 
 
- Powinniśmy reagować na hejt w Internecie, wyrażać głośny sprzeciw wobec nietolerancji i dyskryminacji nie tylko w polityce, ale i we wszystkich sferach życia. Kasujmy negatywne wpisy, mamy do tego prawo! Zakładajmy też na naszych serwisach internetowych regulaminy. Jeżeli nie pozwalamy na to w życiu offline’owym, to dlaczego mamy to akceptować w Internecie?  - pytał prezes zarządu Alert Media Communications.
 
Nowe wyzwania w procesie komunikowania
 
Do piątku, w trakcie 19. już edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations specjaliści branży PR z całej Polski będą dyskutować w Rzeszowie o potrzebie walki z hejtem i współpracy z influencerami promującymi  działania marketingowe. 
 
W drugim dniu Kongresu odbędzie się także sesja naukowa „Polskie standardy etyczne w public relations” pod patronatem Związku Firm Public Relations, Wydziału Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
 
Podczas obrad zaprezentowane zostaną wyniki prac Społecznego Zespołu Ekspertów PR, który powstał w 2018 r. przy Radzie Etyki PR. W trakcie sesji  odbędzie się panel dyskusyjny „Czy definicja: „Public relations (PR) to planowe i długofalowe zarządzanie komunikowaniem organizacji ze swym otoczeniem, realizowane z poszanowaniem norm etycznych i innych norm społecznych. PR służy budowie i utrzymaniu wzajemnie korzystnych relacji z tym otoczeniem, uwzględniając nie tylko cele organizacji oraz opinie i interesy różnorodnych części tego otoczenia, ale także dobro wspólne” jest adekwatnym opisem profesjonalnego public relations, w którym świadomie uczestniczą specjaliści PR we wszystkich sektorach życia publicznego w Polsce?

KOMENTARZE

Kadajar w serii limitowanej Runmageddon

Renault Polska wprowadza serię limitowaną na modelu KADJAR– RUNMAGEDDON...

Portrety kobiet modnych

To wspaniała modowa podróż w czasie. Na wystawie fotografii "Moda kobieca przełomu XIX i XX wieku" w mieleckiej "Jadernówce" można podziwiać stroje m.in. mieszkanek Mielca i okolic. Ale na ekspozycji są też portrety wykonane w atelier europejskich...

Ortyl marszałkiem? "Są rozważane różne warianty"

W porządku obrad poniedziałkowej sesji sejmiku znajdują się głosowania w sprawie odwołania Mirosława Karapyty z funkcji marszałka, a także wyboru jego następcy i nowego zarządu województwa...

zobacz więcej
Reklama

70 lat lotniska w Jasionce

Jasionka - wieś 14 kilometrów oddalona od Rzeszowa, która 70 lat temu rozpoczęła najważniejszą historię lotniczą na Podkarpaciu. To oczywiście data umowna, bo początki lotniska w Jasionce sięgają 1940 roku, kiedy to dla celów wojennych...

Otwarcie mostu na Wisłoku w gminie Trzebownisko i feta z Brathankami

Nowy most na Wisłoku, który łączy Wólkę Podleśną z Łukawcem w maju został udostępniony dla ruchu. Znacznie skraca czas dotarcia do pracy zatrudnionym w...

Mój czerwiec 1989-2019. Piotr Szopa

Pamiętam, jak stałem przed szybą Pewexu wpatrzony w upragniony samochodzik. Nie minęło pół roku, a takich resoraków w sklepach było pełno. Towar wypełnił puste półki i wszyscy chcieli zakładać firmy. Nasz świat zmienił...

Reklama

Szybciej z Rzeszowa do Łodzi. Nowa ekspresówka S74 coraz bliżej

W poniedziałek, 20 maja 2019, podpisano umowę na dokumentację dla 71 km odcinka drogi ekspresowej S74 z Opatowa w województwie świętokrzyskim do Niska w województwie...

Wkrótce oddanie obwodnicy Czudca. Będzie szybciej do Jasła

W drugiej połowie lipca zostanie oddana obwodnica Czudca wraz z przebudowaną drogą od strony Babicy. Kiedy wiosną zostanie oddana obwodnica Strzyżowa, układ komunikacyjny po...

Wystartowała z ostatniego miejsca i wygrała. Łukacijewska w Parlamencie Europejskim

W poniedziałek od rana w Bieszczadach słońce, także w Dołżycy, gdzie w swoimi domu Elżbieta Łukacijewska świętuje ze współpracownikami...

TSLA EXPO Rzeszów 2019 - 3 dni dla motoryzacji, transportu i przemysłu!

Ponad 5 tysięcy zwiedzających i 100 wystawców, debaty z ekspertami oraz 70 spotkań brokerskich, z których 5 na 10 zakończyło się zawarciem międzynarodowego...

Monika Szela na celowniku Ratusza. Szykuje się kolejna kontrola w Masce

Monika Szela, dyrektor rzeszowskiego Teatru Maska jeszcze w lutym poparła głośny protest artystów przeciwko ocenzurowaniu sławnego już w Polsce spektaklu...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-07-19 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-07-19
USD 3,7855 -0,21%
EUR 4,2592 -0,10%
CHF 3,8480 -0,06%
GBP 4,7372 +0,07%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1423,55 -1,65% [20:36]
 Ropa brent baryłka 62,44 -0,18% [20:36]
 Pallad uncja 1509,50 -1,10% [20:36]
 Platyna uncja 850,70 -0,71% [20:35]
 Srebro uncja 16,15 -1,46% [20:35]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.